آیت‌الله حسینی همدانی در دیدار با رئیس‌کل دادگستری و شورای قضایی استان البرز:

منافذ فساد در دستگاه اجرا باید بسته تا کار دستگاه قضا سبک شود/ در برخورد با ناهنجاری‌های فرهنگی قاطعیت می‌خواهیم / و نباید مسئولان کشور خود را از حساب کشی معاف بشمارند

کارشناس روابط عمومی ۰۷ تیر ۱۴۰۰ ۰

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، حسین فاضلی هریکندی، رئیس‌کل دادگستری البرز و اعضای شورای قضایی استان به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضاییه با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج با حضرت آیت‌الله حسینی همدانی دیدار و گفتگو کردند.

 

آیت‌الله حسینی همدانی در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مظلوم دکتر بهشتی اوّلین مسئول دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران و عرض تبریک به مناسبت هفته قوه قضاییه، بیان داشت: اساس کار مجموعه قضایی این است که باید با «رعایت مقررات و ضوابط»، «جلب روزافزون اعتماد مردم»، «اطلاع‌رسانی به افکار عمومی»، «انجام وظایف بسیار حساس خود در تحقق عدالت» و «حفظ تأمین حقوق و امنیت مردم» را با قاطعیت و قدرت ادامه دهد.

وی ادامه داد: کارها باید آن‌قدر دقیق انجام شود و جلو بیفتد تا موجب اعتماد روزافزون مردم شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز کار روابط عمومی مجموعه قضایی را سنگین خواند و گفت: باید خدمات و اخبار را سنجیده، به‌دوراز شعار و با رعایت حفظ آرامش جامعه در اختیار مردم قرار داد تا مردم متوجه آنچه می‌گذرد، شوند.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه منافذ فساد در دستگاه اجرا باید بسته تا کار دستگاه قضا سبک شود، افزود: یکی از گرفتاری‌هایی که در کشور داریم عدم شفافیت در تصمیم‌گیری‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و مدیریت اداری کشور است لذا نهادها و قسمت‌های دیگر کار را درست انجام نداده‌اند و این دستگاه باید رسیدگی کند که ان‌شاءالله با آمدن آقای رئیسی در دستگاه اجرایی کشور، این منافذ بسته شود.

وی با اشاره به بیان رهبر معظم انقلاب مبنی بر مبارزه با فساد، اظهار داشت: در امر مبارزه با فساد نباید هیچ دستگاه و نهادی استثنا و تبعیضی صورت گیرد و نباید مسئولان کشور خود را از حساب کشی معاف بشمارند لذا با فساد در هر جا و هر مسند برخورد یکسان باید صورت بگیرد.

امام‌جمعه کرج در ادامه بار دیگر با خطاب قرار دادن روابط عمومی دستگاه قضا، بیان داشت: اطلاع‌رسانی باید اینجا انجام‌شده و اگر مبارزه با فسادی انجام می‌شود اطلاع‌رسانی شود.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه همه‌ی پروژه‌ها باید پیوست فرهنگی داشته باشد و بابیان اینکه در برخورد با ناهنجاری‌های فرهنگی قاطعیت می‌خواهیم، گفت: بعضی‌ها می‌گویند جلو فساد اخلاقی را گرفتن برخلاف مصالح جامعه و امنیت است درصورتی‌که این‌طور نیست و جلو فساد اخلاق را گرفتن خلاف امنیت نیست.

وی در بخش دیگری با اشاره به مواجه بودن استان با بحران آب، تصریح کرد: به چاه‌های دزدی باید رسیدگی شود. در منطقه‌ای که آب نیست چرا اجازه داده می‌شود کاهو و کلم و هندوانه بکارند؟ این‌یک حقوق عامه است و باید پیشگیری کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در پایان افزود: مسئله امربه‌معروف و نهی از منکر در فضای مجازی باید جدی رسیدگی شود. توسط پنج شش نفر دروغ‌گو در رسانه اذهان عمومی مدیریت می‌شود. فضا را آلوده می‌کنند و جریان سازی می‌کنند. ان‌شاءالله با بسط عدالت که هدف انبیای الهی است وظیفه‌مان را درست انجام دهیم و به تمدن اسلامی نزدیک شویم.

گفتنی است در ابتدای این دیدار آقای حسین فاضلی هریکندی رئیس‌کل دادگستری البرز به ارائه گزارشی از فعالیت‌های دستگاه قضایی استان پرداخت.

در ادامه شاهد گزیده‌ای از تصاویر مربوط به این جلسه هستید…

 

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.