مشروح خطبه‌های نماز جمعه 04 تیرماه 1400 شهر کرج/

قوه قضائیه ملجأ و پناه مردم است / باید مجرمان و مفسدان از نام قوه قضائیه بر خود بترسند

کارشناس روابط عمومی ۰۴ تیر ۱۴۰۰ ۰

متن کامل خطبه نماز جمعه ۱۴۰۰/۰۴/۰۴

استان البرز، شهرستان کرج

توسط آیت‌الله حسینی همدانی

خطبه اول:

بِسمِ‌الله الرَّحمَنِ الرِّحیمِ

اَلحَمدُالله رَبِّ‌العالَمینَ وَالصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ

اَلعَبدِ المُوَیَّد وَالرَّسولِ المُسَدَّد اَباالقاسِمِ المُصطَفی مُحَمَّد

وَ عَلی آلِه الطَّیِبینَ الطّاهِرینَ المَعصُومِینَ سِیَّما بَقِیَّهِ اللهِ الاَعظَم فِی الاَرَضِینَ

وَاللَعنَهُ الدّائِمَه عَلی اَعدائِهِم اَجمَعینَ مِنَ الآنِ اِلَی قیامِ یَومِ الدّین

متقین در حد توان به نیازمندان کمک می کنند و اگر توان نداشتند با زبان خوش از آنان عذرخواهی می کنند. امام سجاد علیه السلام در رساله حقوق به بیان حق سائل (کسی که درخواست میکند) و مسئول (کسی که مورد درخواست واقع شده است) پرداختند و فرمودند: «وَ حَقُّ السَّائِلِ إِعْطَاؤُهُ عَلَى قَدْرِ حَاجَتِهِ» حق سائل این است که به اندازه حاجت او به او بدهى. «وَ حَقُّ الْمَسْئُولِ إِنْ أَعْطَى فَاقْبَلْ مِنْهُ بِالشُّکْرِ» و حق مسئول این است که اگر عطا کرد با تشکر از او بپذیرى. «وَ الْمَعْرِفَهِ بِفَضْلِهِ وَ إِنْ مَنَعَ فَاقْبَلْ عُذْرَهُ» و قدردانى کنى و اگر دریغ کرد عذرش را بپذیرى.

در نسخه دیگر اضافاتی دارد که من ترجمه آن را می خوانم که امام فرمودند: و اما حق سائل این است که اگرصدقه اى فراهم شد و مى توانى نیازش را برطرف کنى، به او صدقه داده و براى رفع مشکلش دعا نموده، کمکش کنى و اگر در راستگویى او شک دارى و او را متهم مى دانى ولى مطمئن نیستى، بدان که این تردید دام شیطان است که مى خواهد تو را از بهره تقرب به خدا بى نصیب گرداند. در هر حال او را آبرومندانه و با خوش زبانى جواب ده و اگر با این حال چیزى به او دادى، کار درستى کرده اى. و اما حق مسوول این است که اگر چیزى داد، با تشکر و قدردانى پذیرفته شود و اگر نداد، عذر او را قبول کند و به او خوش بین باشد. بدان که اگر از دادن چیزى خوددارى کرد، مال خود را نداده است و سرزنشى متوجه او نیست و اگر ستم کرد، این طبع انسان است که ستمگر و ناسپاس است.

به مناسبت در نوبت های گذشته به موضوع انفاق و فقرا و سائلین و نیازمندان پرداخته و نکاتی را با توجه به روایات و آیات کریمه بیان کرده ، به موارد وجوب و هم مستحب اشاره کرده ام. و به یاد دارم که عرض کردم اگر به دستورات قرآن و توصیه های اهل بیت علیهم السلام در این زمینه عمل شود فقر از جامعه برداشته می شود.امام صادق علیه السلام فرمودند: اگر مردم زکات مال (اعم از واجب و مستحب) خود را ادا می کردند، مسلمان فقیری باقی نمی ماند.

تعبیراتی که روایات برای تشویق ما دارند فراوان و در عین حال گویا هستند. مثلاً فرمودند که سائل فرستاده خداست او را رد نکنید. «المِسکینُ رَسولُ الله». یا در بیانی رسول خدا فرمودند: صدقه قبل از آن که به دست نیازمند برسد، به دست خدا مى رسد. لذا در خیلی از تعبیرات داریم که دست افراد را نبوسید مگر دست بعضی از افراد. انبیاء و اولیاء و استاد و پدر و … ولی یکی از مواردی که داریم دست ببوسید وقتی است که صدقه میدهید. صدقه که دادید خودتان دست خودتان را ببوسید. چون دستتان خورد به دست خدا.

بعد حضرت به این آیه شریفه استناد کردند که: «اَلَم یَعلَموا اَنَّ الله هوَ یَقبَلُ التَّوبَهَ عن عبادِهِ و یَاخُذُ الصَّدقاتِ و اَنَّ الله هو التَّوَّاب الرَّحیمُ». آیا نمى دانستند که فقط خداوند توبه را از بندگانش مى پذیرد و صدقات را مى گیرد؟ و خداوند توبه پذیر و مهربان است.

پس نگاه خود را درست کنیم و به فقیر به عنوان وسیله ای برای قرب الهی نگاه کنیم همانطور که نماز قربان ماست، کمک به نیازمندان هم قربانی است و ما را در مسیر الهی رشد می دهد. ضمناً در این امورباید قصد قربت داشت. اگر دیدگاه اینطور شد، شخص دنبال فقیر می گردد تا کمک کند. چون می بیند بهره خودش خیلی بیشتر از کمکی است که کرده. لذا چون موجب تقرب انسان می شود پس باید حقش را ادا کرد و آن این است، تا حد توان نیازهای سائل را برطرف کنیم و بخل نداشته باشیم. و برای رفع مشکلاتش دعا کنیم.

 البته در روایت داریم تا می توانید دست نیاز به سمت کسی دراز نکنید که طوق ذلت است و عزیز نباید خود را ذلیل کند. اما حالا به هر دلیل و احتیاج شدید ناچار شد که سوال کند وظیفه ما حفظ آبروی اوست. امیرالمومنین علیه السلام فرمود: انسان نیازمندی را که از تو تقاضا کرده، رد نکن و مردانگی خود را با محروم نکردن او حفظ کن.

 اینجا حتی اگر بدانیم که شخص بی نیاز است یعنی فقیر به معنای خاص کلمه نیست هم باید اینگونه عمل کنیم که امام سجاد علیه السلام هم فرمود کار شایسته این است که اگر می توانی چنین کسی را رد نکنی. نتیجه این کار کرامت انسانی و قرب الی الله است.

در حدیث قدسی خداوند متعال به موسی بن عمران فرمان داد: هر چند کم و ناچیز، باید به سائل کمک کنی و او را دست خالی بر نگردانی و اگر هم نمی توانی، با لطافت و سخن نیکو او را جوابگو باش. «وَامّا السائِل فَلا تَنهر». من دیدم بعضی از بزرگان هیچ کس را رد نمیکردند همیشه پول خرد در جیبشان بود. هرکس هر چه میخواست یک چیزی میدادند. هیچ کس را رد نمیکردند ولو مختصر. رسول خدا فرمودند: نیازمند را رد نکنید ولو به نیمی از خرما؛ یعنی خیلی کم.

نکته اخلاقی دیگری که اینجا مطرح شده و خوب است رعایت شود شنیدن کلام سائل است که خود شنیدن درد دل نیازمند، فشار و سختی او را کم می کند. رسول خدا فرمودند: کلام شخصی که حاجت خود را می گوید قطع نکنید و بگذارید گرفتاری خود را بگوید زیرا شنیدن مطالب او برایش مفید است.

هفته قوه قضائیه است و عزیزان قوه قضاییه در جمع ما حاضرند. یک وقت که بنده مدتی و یکسالی در این کار ورود داشتم و در محکمه بودم یکی از بناهای من این بود که گوش میدادم. آخرش میگفت دیگر هرکاری میخواهی بکنی بکن من فقط میخواستم یک نفر گوش بدهد، تا حالا کسی گوش نکرده بود. پرونده چند ماه مانده بود. قضات به خصوص اینها را سائل بدانند کسی را که پرونده شان می آید . گوش بدهد. همین که گوش داد التیام بخش است. خدای تعالی پیغمبر را به عنوان اذن خیر نام میبرد.

توجه دیگر اینکه نکند ما به خاطر اینکه مبلغ قابلی نداریم کمک نکنیم. امیرالمومنین علیه السلام فرمودند: از بخشش کم، حیا نکن زیرا محروم کردن، از آن کمتر است.

و نکته پایانی اینکه صبر نکنید که فقیر بیاید و از شما درخواست کند بلکه خود به دنبال او بروید. امیرالمومنین علیه السلام فرمودند: جزای معروفی که خدا وعده داده است، به کسانی تعلق می گیرد که خود سراغ نیازمندان رفته و به حوائج آنان رسیدگی می کنند.

و البته سائل هم باید شکر گزار باشد. مولانا امیرالمومنین علیه السلام فرمودند: اگر کسى انعام و تفضل دیگرى را سپاس نگوید، در زمره چهارپایان به حساب مى آید.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

وَالْعَصْرِ ﴿۱﴾ إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ ﴿۲﴾ إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿۳﴾

خطبه دوم:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏

اَلحَمدُالله رَبِّ‌العالَمینَ اَلصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ اَبَالقاسِمِ مُحَمَّد

وَ صَلِّ عَلَی اَمیرِالمُؤمِنینَ عَلیِ بنِ اَبی طالِب وَ عَلَی فاطِمَهَ الزَّهرا سَیِّدَهِ نِساءِ العالَمینَ

وَ عَلَی الحَسَنِ وَ الحُسَینِ سَیِّدَی شَبابِ اَهلِ الجَنَّه وَ عَلَی عَلیِ بنِ الحُسَینِ وَ مُحَمَّدِ بنِ عَلی

وَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد وَ موسَی بنِ جَعفَرِ وَ عَلیِ بنِ موسی وَ مَحَمَّدِ بنِ عَلی وَ عَلی بنِ مُحَمَّد

وَالحَسَنِ بنِ عَلی وَ الخَلَفِ القائِم الحُجَّه حَجَجِکَ عَلی عِبادِک وَ اُمَنائِکَ فِی بِلادِکَ

خودم و همه ی شما نمازگزاران محترم را به رعایت و تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت می کنم. اهل تقوا از رخدادها عبرت می گیرند. مولانا امیرالمومنین علیه السلام در حکمت ۱۴۴ از حکم نهج البلاغه فرمودند: «لِکُلِّ مُقْبِلٍ إِدْبَارٌ وَ مَا أَدْبَرَ کَأَنْ لَمْ یَکُنْ». براى هر پیشامدى بازگشتى است، و چون بازگشت، چنان است که نبوده است. یعنی اهل زهد باش و به اتفاقات خوبی که در دنیا برایت پیش می آید جلوه ای نداشته باشد تا اگر به سختی و مشکلی برخورد کردی بتوانی به آسانی از آن عبور کنی. اگر نگاهی به اتفاقات پیرامونی بیاندازید کلام مولا کاملاً مفهوم می شود. بخواهم خیلی ساده اش کنم مثلاً ثروتی در اختیار داشتی و از دست دادی و بعد از مدتی آن را بدست آوردی. حالت انسان اینگونه است، کان اصلاً از دست نداده بود. خداوند تقوا را در ما محکم بگرداند.

جا دارد بار دیگر از شما مردم فهیم و بصیر که در زمان خود به موقع عمل می کنید به خاطر خلق حماسه ۲۸ خرداد تشکر و قدردانی کنم. و برای منتخب ملت آرزوی موفقیت داشته باشم و از همه بخواهم که تلاش کنیم مسیر منحرف شده از آرمان ها و ارزش های انقلاب را به راه اصلی برگردانیم. وتوسعه ای درمعیشت واشتغال و تولید ایجاد شود ان شاءالله .

توجه دارید با صدور بیانیه و سند راهبردی ۴۰ ساله گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب، افق آینده کشور روشن شد. هدف تحقق تمدن بزرگ اسلامی است و لذا وقتی هدف روشن است مردم به خوبی می توانند افرادی را که برای رسیدن به این افق برنامه دارند را انتخاب کنند و از طرف مسئولان هم این امکان فراهم می شود که امکانات مادی و معنوی خود را متناسب با تحقق اهداف بیانیه بسیج کنند.

پس بنابراین یکی از الزامات تحقق تمدن نوین، انتصاب کارگزاران شایسته است که نصاب لازم برای تحقق انتظارات بیانیه گام دوم را داشته باشند که ان شاءالله دولت جدید در انتخاب وزراء و مدیران به این مهم توجه داشته باشد. و مسئولان دستگاه قضاء هم که بزودی مسئول عالی او نصب می شود قطعا باید توجه به این نکته داشته باشد.

حضرت آقا در بیانی که درباره شاخص دولت اسلامی می فرمودند به هردو مطلب اجرائی و قضائی اشاره فرمودند: شاخص دولت اسلامی سلامت اقتصادی و مبارزه با فساد است. دولت اعم از سه قوه؛ دستگاهی که حاکمیتی است و دارد جامعه را اداره میکند. دولت را هم به معنای خاص اگر بگیریم که دستگاه اجرایی کشور باشد متاسفانه تا امروز موفق نبود هم در اقتصاد هم در مبارزه با فساد  که کار قابل توجهی انجام دهد.

امیدواریم با حضور رئیس جمهور منتخب که سالیان متمادی با مفسدان مبارزه کرده  که در آنجا با مفسد مبارزه میکرده اینجا با خود فساد مبارزه کند، فساد که آمد مفسد درست میشود، جلوی فساد را که بگیرند مفسد از بین میرود در مسئولیت جدید ریشه های فساد مالی و اقتصادی را با عمل قاطع خود و حمایت های مردم بخشکاند.

هر سال از اول تا هفتم تیر ماه به برکت نام شهید آیت الله بهشتى ره، هفته بزرگداشت قوه قضاییه برگزار مى‏شود. این ایام را به خانواده بزرگ دستگاه قضا و به خصوص دستگاه قضای استان تبریک عرض می کنم و به همه عزیزان خدا قوت و خسته نباشید می گویم. قوه قضائیه اگر با اقتدار و نصاب لازم عمل کند ملجاء و پناه مردم است لذا می بینید مدتی که اقدام به مبارزه با مفسدان کرد امید مردم به برقراری عدالت بیشتر شد.

در همین استان خود ما در طول مدتی که برنامه های ویژه ای را دستگاه قضایی استان با مدیریت جدیدی که این سالها مستقر شده بود انجام دادند شما تحول مسیر را به خوبی ملاحظه کردید.  در بحث زمین خواری و کوه خورای و چاه خواری  که دیگر الان همه چیز را میخورند به قولی گفتند در هوا هرچه باشد میخورند الا هواپیما و در زمین هر چه باشد میخورند الا کشتی که البته آنها که اهل خوردنند آنها را هم میخورند  در این زمینه ها مبارزه و حرکات خیلی خوبی شد. این کارها که می شود امید مردم زنده می شود و کارآمدی نظام جلوه میکند.

لذا نقش قوه قضاییه در حفظ امنیت اجتماعى و پیشگیرى از وقوع جرم، استقلال و قانون‏مدارى، پشتیبانى از حقوق فردى و اجتماعى و تحقق عدالت، برخورد با جرائم سازمان یافته، نظارت بر عملکرد داخلی وخارجی خود دستگاه قضا و مبارزه با مفاسد اقتصادى، تعیین‏کننده است.

 اهم وظائف قوه قضائیه در فصل یازدهم قانون اساسی در ضمن اصول ۱۵۶ تا ۱۷۴ بیان شده اما اگر به مردم مراجعه کنیم، مهم‏ترین انتظار مردم از قوه قضاییه، تأمین سلامت اجتماعى و برقرارى امنیت و عدالت در جامعه است. لذا دستگاه قضایى باید آن‏قدر قدرتمند، کارآمد و مستقل باشد که هر مظلومى، اگرچه ضعیف و فقیر، بدون ترس بتواند حق خود را از ظالم، هر چند قوى و ثروتمند، پس بگیرد.

باید مجرمان و مفسدان از نام قوه قضائیه برخود بترسند و جرأت اقدام نداشته باشند. اگر ما عالی ترین و بهترین قوانین را داشته باشیم اما اجرا نشود و یا خراب اجرا شود و یا نظارتی بر اجرا نباشد و یا با متخلف برخورد نشود، ثمره ای به آن معنا ندارد.

وظیفه مهم نظارت و برخورد با متخلف از جمله وظایف مهم قوه قضائیه است.  رهبری در این مورد فرمودند: دلگرم بودن ملت به رعایت عدالت در کلیه مراکز قضایى و در سرتاسر کشور، بسیار مهم است. بنابراین، حتى از یک تخّلف قضایى نیز نباید چشم‏پوشى کرد. اینها در دستورات دینی ماست.

در انتخاب افراد که میخواهند در آن مسند بنشینند ببینید امیرالمومنین در این باره در فرمانی که به مالک اشتر دادند فرمودند: داوران قضا را باید از نخبگان دانشمندان اسلام که به‏زینت علم و فضیلت اخلاق تا حد نهایى آراسته باشند، انتخاب کنى. در ملت مصر بنگر، آن‏که از همه پرهیزکارتر و داناتر است، به‏نام قاضى برگزین. قاضى باید دانشمند و با تقوا باشد، آنچنان عالم که تمام مسائل فقه و آیات قرآن را با اندک توجه به‏خاطر آورد و آنچنان پرهیزکار که زر را با خاکستر برابر داند. (انقدر تقوا داشته باشد که در اجرای عدالت هیچ چیزی او را نلرزاند) اکنون که دولت ما دست دورباش بر سینه اراذل و نانجیبان زد (کأن این کلام برای این روزهای ماست) و از عظمت و غرورشان به‏حضیض تیره‏بختى فرو کشانید، نکند که بار دیگر چنگ توسل به دامن عدالت زنند و قضات را به‏وعده یا وعید، از احقاق حق منحرف سازند. این را همه باید بخوانیم و بعضی از ما در سال چند بار بخوانیم.

ان شاءالله سند تحول قضائی که مدتی است ابلاغ شده بتواند این مهم را سامان دهد که در این‌مسیر هم دارند قدم برمیدارند زیرا استقرار عدالت و گسترش آن به عهده همین قوه است. همانطور که در زمینه های دیگر مثل تحقق شعار سال می تواند تاثیرگذار جدی باشد. باید فضائی فراهم شود تا تعامل مردم با دستگاه و مسئولان قضائی بیشتر از قبل باشد. توجه دقیق و عمل به تذکرات و راهنمائی های حضرت آقا راهگشا است.

مطلب دیگری که عرض می کنم مطالبات بین المللی است که باید دستگاه قضائی و لو دنبال کرده اند اما باید با جدیت و اقتدار بیشتری دنبال کنند. مثل مورد ترور دانشمندان هسته ای ترور شهید قاسم سلیمانی . این مسأله در شوراى حقوق بشر از سوى ایران مطرح شد، اما شوراى حقوق بشر در واقع یک رکن فرعى مجمع عمومى سازمان ملل است و تصمیماتش لازم‏الاجرا نیست. باید توجه بیشتری به این امر شود.

 نمایشگاه هائی که از عملکرد دستگاه قضائی گذاشته می شود نشان دهنده قسمتی از سختی کار و طاقت فرسائی عملکرد عزیزان است. تازه آن قسمتهایی است که می شود به نمایش گذاشت. بنده مطلع هستم. بعضی قسمتها را نه می شود گفت نه می شود به نمایش گذاشت. اما آن قسمتی که می شود به نمایش گذاشت را نمایشگاهی است که عملکرد عزیزان را نشان می دهد. به نظرم مراجعه کنید و ببینید.

راجع به شخصیت مرحوم شهید بهشتی که ایام به نام اوست باید عرض کنم که انسانی خدا محور و قانون مدار بود و از نظم مثال زدنی برخوردار بود. زمان را به خوبی می شناخت و با سیاست های جهانی کاملاً آشنائی داشت، اهل تفکر بود و برای مسائل پیش آمده تدبیر و راه حل داشت. چون آینده نگر بود بدون  برنامه اقدام به کاری نمی کرد و به کادر سازی و تربیت نیرو اعتقاد جدی و اقدام داشت. از طرف امام که تا آن روز به هیچ روحانی مسئولیتی حکومتی نداده بود به عنوان اولین شخصیت روحانی که بعد از انقلاب پست حکومتی گرفت امام او را به ریاست شورای عالی قضائی منصوب کرد و لذا او را معمار قوه قضائیه میشود نام برد. خدای تعالی با اجداد طاهرینش او را محشور بگرداند.

تراکم دشمنی های مستقیم و غیر مستقیم آمریکا نسبت به ملت ایران در تیر ماه باعث شد که هفته ای به نام حقوق بشر آمریکائی از ششم تا دوازدهم نامگذاری شود و مردم شرارت های آمریکا را یادآوری کنند و فراموش نکنند که دشمنی عنود و لجوج و خبیث به نام آمریکا دارند. ولو در داخل کشور خط نفوذ با کمک عده ای واداده تلاش ها می کنند تا بر تن گرگ، لباس میش بپوشانند و چهره کریه و پلید جنایتکار را بزک کرده تطهیر کنند و با القاء اینکه می شود به جنایتکار اعتماد کرد، پای بیگانگان را به کشور باز کنند. اما غافلند از اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی و هدایت های امامین انقلاب، نه فقط ملت ایران بلکه تمام مردان و زنان آزاده جهان به شناختی از استکبار و آمریکا رسیده اند که هرچه فریاد دارند بر سر آمریکا می کشند.

خوب است خیلی کوتاه و مختصر به تهدید و دشمنی هائی که نظام سلطه واستکبار جهانی به خصوص آمریکای جنایتکار نسبت به ایران در چند دوره داشته تا به امروز رسیدیم را مرور کنیم و تحلیلی داشته باشیم.

اولین مرحله تهدیدات را، نسبت به نظام تازه تاسیس ایران، خیلی خشن، با جنگ و ترور و انفجار و تجزیه طلبی در بعض مناطق ایران و امثال اینها شروع کرد که همان ابتدا کار را تمام کند. که بیشتر این کارها هم در تیرماه انجام شد –که اگر زنده بودیم و توفیق بود هفته آینده راجع به این جنایاتی که شد لیستی را قریب به ۸۰ مورد یادداشت کردم که اگر شد بعض آن را برای شما اشاره میکنم  اما نظام اسلامی توانست تهدید را به فرصت تبدیل کند و قدرت بازدارندگی خود را بالا ببرد هم خود را حفظ کند و هم در منطقه حرف برای گفتن داشته باشد و از جنگ و خونریزی جلوگیری کند.

دور دوم بعد از دوران جنگ شروع شد و تا پایان ریاست جمهوری دوره اصلاحات ادامه داشت. آمریکا قصد داشت تا با روش مهار دو جانبه ایران را از نظر سیاسی منزوی کند. هم فشار بین المللی می آوردند و هم درباغ سبز نشان می دادند و بیشتر تلاش داشتند تا مهره های طرفدار خودشان را سرکار بیاورند. در این‌مدت به خاطر وادادگی هایی که بود تهدیدات این دوره به فرصت تبدیل نشد.

دوره سوم شروع تحریم های سنگین اقتصادی و فلج کننده بود. و البته مردم مقاومت کردند ولی مسئولان نتوانستند تهدیدات اقتصادی را به فرصت و جهش اقتصادی تبدیل کنند با اینکه توانائی و زمینه های آن فراهم بود اما به خاطر سوء مدیریت و خیلی از مسائل دیگر نشد. اینجا بود که رهبر معظم انقلاب دستورالعمل اقتصاد مقاومتی را به جهت تحول اقتصادی ابلاغ کردند.

دوره چهارم تهدیدات، موضوعات مقداری پیچیده تر شد، برجام و پسابرجام و توطئه های آمریکا و بعض کشورهای منطقه و ائتلاف هائی که در منطقه بر علیه ایران شد مثل بیانیه پایانی سران کنفرانس اسلامی در نشست استانبول که بر علیه ایران چهار بند تصویب کردند.

آمریکا هم در کشورهای منطقه و هم در داخل ایران با بعض افراد و هنرپیشه ها و رسانه ها و روسای دانشگاهها امثال اینها اقداماتی داشت. در این ائتلافی که داشتند دو مطلب را به اتفاق دنبال می کردند. هم کشورهای منطقه هم آمریکا هم آن کسانی که آمدند در داخل و جریاناتی را تشکیل دادند که هر کدام بحثهای مفصل خود را دارد، این دو مطلبی را که اتفاق داشتند یکی این بود که باید آنقدر بر علیه رهبر ایران فشار آورد تا از عقایدش دست بردارد.

دوم اگر نشد باید تلاش کرد که نظرات او در درون نظام محقق نشود و صحبت هایش عملیاتی نشود که در این دوره دارند این کار را میکنند که اگر در این دو مرحله موفق شوند که هرگز نخواهند شد به مرحله سوم که تغییر قانون اساسی و از کار انداختن جایگاه ولایت فقیه و تضعیف سپاه و امثال اینها را انجام دهند.

در این مرحله چگونه می توان تهدید را به فرصت تبدیل کرد؟ این کار وقتی صورت می گیرد که رابطه مردم با نظام محکم باشد. دشمنان می خواهند این نباشد. رابطه بین مردم و نظام برقرار نباشد. شما دیدید که در جریان انتخابات و قبل از آن و همین الان شما الان بعضی از رسانه های دشمن و بعضی از این داخلی ها را بررسی کنید؛ هم با استفاده از تمام رسانه ها و ماهواره ها و تحریم ها و حملات خواستند بین مردم و نظام فاصله بیاندازند.

اما مردم نقشه دشمن را خواندند و مقاومت کردند و تا امروز تهدیدات را به فرصت تبدیل کرده اند که باید شکرگزار بود و عزت و اقتدار نظام را مردم تثبیت کردند که باید شکرگزار بود. که انتخابات امسال اوج این تثبیت و اقتدار بود. این مسیر باید در این دولت تازه ادامه پیدا کند و همه با هم با اتکا به درون و گوش دادن به فرامین رهبری با سرعت و سبقت، کمک کنیم تا دولت اسلامی که مقدمه جامعه اسلامی است که بعد تمدن اسلامی تحقق پیدا میکند ان شاء الله برقرار شود.

نکته استانی: تشکر می کنم از مردم خوب استان  به خاطر دقتی که در رای دادن به خرج دادند اگرچه طبق معمول عده ای اقدامات سخیفی داشتند، شکایات فراوانی همراه با مستندات از مناطق مختلف استان به خاطر تخلفات انتخاباتی کاندیداها و اطرافیانشان اعم از پول پاشی و خرید و فروش رای و امثال اینها به بنده و شورای نظارت رسیده که عزیزان قطعا با قاطعیت تمام و بدون اغماض رسیدگی و از آراء مردم که حق الناس است حفاظت خواهند کرد و نمی گذارند زحمتی که مردم کشیدند و دستان جریان زر و زور را قطع کردند دوباره جان بگیرد.

منتخبین هم مواظب افراد خوش خط و خالی که رنگ عوض کرده و دور آنان را می گیرند و حرف های قشنگ می زنند باشند. فقط گوش کنند و قولی به کسی ندهند تا فرصت دارید روی نظام مسائل منطقه کاری خود و برنامه هایتان کار کنید. ان شاءالله بعد از تائید نهائی مطالبی را خدمت اعضایی که پذیرفته شدند در استان بیان خواهم کرد.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.