مشروح خطبه‌های نماز جمعه3 اردیبهشت ماه ۱400 شهر کرج

افراد پشت پرده بگذارند آقایانی که مشغول بررسی صلاحیت ها هستند کارشان را انجام دهند/به اسم خدمت،مردم را خوار نکنید/برخورد موشک به قلب اسرائیل یعنی شکست آنها

کارشناس روابط عمومی ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰

متن کامل خطبه نماز جمعه ۳/۲/۱۴۰۰

استان البرز، شهرستان کرج

توسط آیت‌الله حسینی همدانی

خطبه اول

اَلحَمدُالله رَبِّ‌العالَمینَ وَالصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ

اَلعَبدِ المُوَیَّد وَالرَّسولِ المُسَدَّد اَباالقاسِمِ المُصطَفی مُحَمَّد

وَ عَلی آلِه الطَّیِبینَ الطّاهِرینَ المَعصُومِینَ سِیَّما بَقِیَّهِ اللهِ الاَعظَم فِی الاَرَضِینَ

وَاللَعنَهُ الدّائِمَه عَلی اَعدائِهِم اَجمَعینَ مِنَ الآنِ اِلَی قیامِ یَومِ الدّین

ایها الذین آمنوا اوصیکم و نفسی بتقوی الله. متقین از راه های حلال کسب درآمد می کنند و در راه حلال مصرف می کنند. رسیدیم به این بخش از رساله حقوق که امام سجاد علیه السلام به حقوق ثروت پرداخته اند. اسلام مطالب نغز و کارسازی راجع به مال و ثروت بیان کرده و منصفانه، هم خوبی های مال دار بودن را گفته و هم معایب وابسته بودن به آن را کاملاً توضیح داده، حتی در قرآن کریم راجع به وصیت کردن درباره اموال آیاتی مطرح شده که فرمود: بر شما واجب شده وقتى که مرگ شما نزدیک مى شود، موظفید که اگر مالى دارید آن مال را براى پدر و مادر و نزدیکان و بستگان خود وصیت کنید و این حقى است بر پرهیزکاران.

و امام سجاد علیه السلام هم حقوق آن را بیان فرموده اند. به بیان قرآن کریم مال و فرزند زینت زندکی در دنیاست و به انسان در انجام امور خیر کمک می کند. پس اساساً داشتن مال بد نیست بلکه نحوه برخورد و استفاده از آن مهم است تا جایی که در بعض روایات دارد اگر کسی ثروت و مالی دارد استفاده کند و تظاهر به فقر نکند تا در ردیف تکذیب کنندگان نعمت قرار داده نشود. نعم الهی را باید تحدیث کرد که فرمود: «و اَمّا بِنعمَهِ ربِّکَ فَحدِّث» و نعمت هاى پروردگارت را بازگو کن.

موارد بیان مصداق در روایات فراوان است. و البته باید توجه داشت که اموال و اولاد وسیله امتحان الهی هستند و تا وقتی که انسان را از یاد خدا غافل نکند و انسان را به هلاکت نیاندازد خوب هستند. که در آیه ۹ سوره مبارکه منافقون فرمود:  اى کسانى که ایمان آورده اید، اموال و فرزندانتان شما را از یاد خدا غافل نکنند. یکی از بدترین آثار دوست داشتن و وابسته بودن به مال که ریشه بقیه بدی هاست، طبق آنچه در روایات آمده این است که روحیه نفاق را در شخص زنده می کند و اگر این عیب در کسی پیدا شود اعتدلال در رفتار و گفتار را از شخص زائل می کند. امیرالمومنین علیه السلام فرمودند: عادت منافقان تغییر اخلاق است. یعنی در هر لحظه ای و در هر مجتمعی که باشد یک رنگ جدید به خودش می گیرد.

امام سجاد علیه السلام فرمودند: «وَ أَمَّا حَقُّ الْمَالِ فَأَنْ لَا تَأْخُذَهُ إِلَّا مِنْ حِلِّه» و امّا حقّ مال این است که آن را جز از راه حلال بدست نیاورى. یعنی احکام شرعی معاملات را خوب بلد باش که خدای نکرده در وادی حرام و خلاف نیوفتی که درآمدهایت خلاف شرع باشد. مالی که از راه حرام و نامشروع بدست آمده باشد آخرت را از بین می برد. و اتفاقاً این مال را نمی تواند آنطور که می خواهد مصرف کند و در راه غیر حلال یا موارد بیجا و غیر ضروری مصرف می شود و در حقیقت هدر می رود.

«وَ لَا تُنْفِقَهُ إِلَّا فِی حِلِّهِ» و جز در راه حلال خرج نکنى. «وَ لَا تُحَرِّفَهُ عَنْ مَوَاضِعِهِ» آن را بیجا و در غیر موارد مربوطه خرج نکنى. «وَ لَا تَصْرِفَهُ عَنْ حَقَائِقِهِ» و از موارد بجا و مربوطه‏اش دریغ ندارى. یکی از موارد بجا خرج کردن، گشایش در زندگی و خانواده است که بعضی سخت گیری دارند. رسول خدا فرمودند: از ما نیست کسی که به او توسعه مالی داده شده، اما او بر خانواده اش تنگ می گیرد. همه ما دوست داریم که مثل عبارت «سلمان منّا» به ما هم گفته شود که از ما اهل بیت هستید. چکار کنیم که به ما هم گفته شود؟ بر خانواده وسعت بدهیم. و در روایت دارد بدترین مال آن است که حق خداوند از آن مال ادا نشده باشد.

و یا امیرالمومنین علیه السلام فرمودند: مالی که آبروی تو را حفظ کند ضایع نشده است. «وَ لَا تَجْعَلَهُ إِذَا کَانَ مِنَ اللَّهِ إِلَّا إِلَیْهِ وَ سَبَباً إِلَى اللَّهِ» و مال چون از آن خدا است(لله ما فی السماوات و الارض) آن را جز به راه او، و غیر سبب و وسیله قرب به او قرار ندهى.  «وَ لَا تُؤْثِرَ بِهِ عَلَى نَفْسِکَ مَنْ لَعَلَّهُ لَا یَحْمَدُکَ» و آن کس را که محتمل است سپاست را نگوید بر خود ترجیح نده. «وَ بِالْحَرِیِّ أَنْ لَا یُحْسِنَ خِلَافَتَهُ فِی تَرِکَتِکَ» که در غیر این صورت در خور آن است که جانشین خوبى در اموالت نباشد. ببین مال را داری برای چه کسی به ارث میگذاری.

«وَ لَا یَعْمَلَ فِیهِ بِطَاعَهِ رَبِّکَ» و در آن رعایت طاعت پروردگارت را نکند. «فَتَکُونَ مُعِیناً لَهُ عَلَى ذَلِکَ أَوْ بِمَا أَحْدَثَ فِی مَالِکَ» و تو با این کار به بهره‏مندى او از مالت وى را کمک کرده‏اى. که از دو حال خارج نیست. یا آدم خوبی است و مال را در راه خوب استفاده میکند یا آدم بدی است و مال را در راه نادرست خرج میکند. «أَحْسَنَ نَظَراً لِنَفْسِهِ فَیَعْمَلَ بِطَاعَهِ رَبِّهِ» و چنانچه در مالت و آن ارث بجاى مانده به شیوه‏اى بسیار نیکو رفتار کند که در این صورت به طاعت پروردگارش عمل نموده.

«فَیَذْهَبَ بِالْغَنِیمَهِ» و در نتیجه غنیمت را او ببرد. «وَ تَبُوءَ بِالْإِثْمِ وَ الْحَسْرَهِ وَ النَّدَامَهِ مَعَ التَّبِعَهِ» و بار گناه و افسوس و پشیمانى همراه با مجازات بر گرده تو بماند. این بند هم به ما می گوید تا وقتی زنده ای باید از مال در راه دنیا و آخرت استفاده کنی. نباید کار را به ورثه واگذار کرد. خود انسان باید اقدام داشته باشد. بدترین حالت هم این است که انسان در دنیا مال را از راه غیر حلال بدست آورده باشد و بعد ورثه آن را در راه حلال و خیر مصرف کنند و بهشتی شوند و انسان جهنمی شود.  «وَ لا قُوَّهَ إِلَّا بِاللَّهِ».

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

وَالْعَصْرِ ﴿۱﴾ إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ ﴿۲﴾ إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿۳﴾

خطبه دوم

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏

اَلحَمدُالله رَبِّ‌العالَمینَ اَلصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ اَبَالقاسِمِ مُحَمَّد

وَ صَلِّ عَلَی اَمیرِالمُؤمِنینَ عَلیِ بنِ اَبی طالِب وَ عَلَی فاطِمَهَ الزَّهرا سَیِّدَهِ نِساءِ العالَمینَ

وَ عَلَی الحَسَنِ وَ الحُسَینِ سَیِّدَی شَبابِ اَهلِ الجَنَّه وَ عَلَی عَلیِ بنِ الحُسَینِ وَ مُحَمَّدِ بنِ عَلی

وَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد وَ موسَی بنِ جَعفَرِ وَ عَلیِ بنِ موسی وَ مَحَمَّدِ بنِ عَلی وَ عَلی بنِ مُحَمَّد

وَالحَسَنِ بنِ عَلی وَ الخَلَفِ القائِم الحُجَّه حَجَجِکَ عَلی عِبادِک وَ اُمَنائِکَ فِی بِلادِکَ

خودم و همه ی شما نمازگزاران محترم را به رعایت و تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت می کنم.  اهل تقوا را می توان در هنگام سخن گفتن مورد شناسائی قرار داد. حکمت ۱۳۹ طولانی است و باید زمان مستقلی به آن پرداخت.

در حکمت۱۴۰ از حکم نهج البلاغه  مولانا امیرالمومنین علیه السلام فرمودند: «الْمَرْءُ مَخْبُوءٌ تَحْتَ لِسَانِهِ» مرد در زیر زبانش نهفته است. زیر زبان، کنایه از سکوت است. یعنى اگر کسی سخن نگوید نمی شود او را کامل شناخت و حالات او پنهان می ماند. توضیح بیشتر اینکه از سخن گفتن افراد می شود فهمید که گوینده به چه مقدار از عقل بهره برده است. در بیان دیگری امیرالمومنین علیه السلام فرمودند: زبان تو ترجمان عقل توست. و یا فرمودند: «اللِّسانُ مِیزانُ الإنسانِ». زبان ترازوی انسان است که با کلامش او را می سنجند. خدای تعالی طهارت گفتار در همه حال را نصیب همه ما بگرداند.

۱۵ ماه مبارک رمضان ولادت پر از نور و برکت کریم اهل بیت امام مجتبی علیه السلام است. یکی از مظلومیت های حضرت این است که به جایگاه رفیع و مقام بلندی که دارند کمتر پرداخته می شود. خیلی کوتاه مطلبی را به عنوان نمونه عرض می کنم تا کمی به ابعاد وجودی حضرت اشاره شده باشد.

رسول خدا فرمودند: به وسیله من مورد انذار و هشدار واقع شدید و با علی بن ابی طالب هدایت یافتید و به این آیه اشاره کردند که «إنَّمَا أَنتَ مُنذِرٌ وَ لِکُلِّ قَوْمٍ هَاد» بعد فرمودند: «بِالْحَسَنِ أُعْطِیتُمُ الْإِحْسَانَ» با حسن، احسان داده شدید و با حسین به سعادت می‏رسید و به وی متوسل می‏شوید، بدانید که حسین دری از درهای بهشت است؛ هر که با وی عناد ورزد خداوند نسیم بهشت را بر او حرام خواهد کرد. در این حدیث، حضرت را تجلی عینی اسم الهی احسان معرفی می کند. این وجود نورانی ارتباط با اسماءالله دارد. و اسماء الله قبل از اینکه لفظی باشند عینی هستند.

روایت دیگری در بحارالانوار است که فرمودند: «فَسَمَّانَا اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِخَمْسَهِ أَسْمَاءٍ مِنْ أَسْمَائِهِ فَاللَّهُ الْمَحْمُودُ وَ أَنَا مُحَمَّدٌ وَ اللَّهُ الْعَلِیُّ وَ هَذَا عَلِیٌّ وَ اللَّهُ فَاطِرٌ وَ هَذِهِ فَاطِمَهُ وَ اللَّهُ الْإِحْسَانُ وَ هَذَا الْحَسَنُ وَ اللَّهُ الْمُحْسِنُ وَ هَذَا الْحُسَیْنُ» راجع به این اسم و مراتبی که دارد در این فرصت کم نمی شود سخن گفت که فرمودند: «بِإِحْسَانِ اللَّهِ قَامَتِ السَّمَاوَاتُ وَ الْأَرَضُونَ» به احسان خداست که آسمانها و زمینها ایستاده اند. اگر خدای تعالی بخواهد به عالم هستی احسان افاضه کند مجرای چنین فیضی امام حسن علیه السلام است. چون رسول خدا فرمود: «بِالْحَسَنِ أُعْطِیتُمُ الْإِحْسَانَ».

و حتی امام حسین علیه السلام که مظهر اسم محسن است از احسان گرفته شده که مصغر حسن است. در معنای احسان گفتند یعنی انجام دادن فعل حَسَن، و محسن کسی است که طبق حق عمل می کند. همه ما باید در مسیر حسن، احسان و محسن شدن حرکت کنیم تا به مقصد نزدیک تر شویم. محسنین اهل تقوا و صبر هستند. آیه ۹۰ سوره مبارکه یوسف فرمود: «إِنَّهُ مَنْ یَتَّقِ وَ یَصْبِرْ فَإِنَّ اللَّهَ لَا یُضِیعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِینَ» و این را باید از خدا طلب کرد لذا در دعای روز یازدهم می خوانیم: «اللَّهُمَّ حَبِّبْ إِلَیَّ فِیهِ الْإِحْسَانَ»  ولادت این کلمه الهی را پیشاپیش به شما تبریک عرض می کنم و ان‌شاءالله از کرامتهای کریم اهل بیت همه ما بهره مند باشیم.

امروز سالگشت وفات مادرمان ام المومنین و ام الائمه حضرت خدیجه کبری سلام الله علیهاست. مادر صدیقه طاهره و ۱۱ امام دیگر است. بانوی بزرگواری که نَسَب شریفش با رسول خدا در قُصَی‏ بن‏ کِلَاب که جدّ چهارم پیامبر است به هم می‏رسند، یعنی از ذریه حضرت ابراهیم است و متدین به دین حنیف. قبل از اسلام به سه لقب معروف بود: طاهره، ام الایتام و سیده قریش. با ثروت و جلالی که داشت اشراف حجاز خواستگار او بودند اما به ازدواج با پیامبر راضی شد و خود اقدام کرد چون در رسول خدا چیزی جز صداقت و پاکی و امانت داری و ذکاوت و فضائل پسندیده نمی دید.

خودش هم از سجایای بسیار بلندی برخوردار بود بطوریکه ائمه علیهم السلام به انتسابشان به حضرت افتخار و مباهات می کردند. به عنوان نمونه که در مناقب ابن شهر آشوب نقل کرده و مناسبت با ولادت امام مجتبی علیه السلام هم دارد این است که امام حسن  فرمودند: «… کُنْتُ‏ أَنَا أَشْبَهَ‏ النَّاسِ‏ بِخَدِیجَهَ الْکُبْرَى». من شبیه ترین مردم به خدیجه کبرا هستم.

جای بحث و گفتگو درباره مادر مومنین فراوان است. بانویی که از کمال عقل برخوردار بود. توانست با ثروتی که داشت و آنرا تحت اشراف و سرپرستی رسول خدا چند برابر کند و بعد در خدمت نبوت و گسترش اسلام به خدمت بگیرد. این عقل و درایت و بررسی زندگی نورانی او از ایشان الگوی کاملی ساخته است. بانوان بزرگوار می توانند در مقابل الگوهاى انحرافى غربى که دشمنان به رنگهای مختلف عرضه می کنند و در تلاش هستند تا با نفوذ فرهنگی و قدرت رسانه ای خود عقائد و اخلاقشان را از بین ببرند از این الگو استفاده کرده خودشان را تقویت کنند و مسیر درست را طی کنند.

۲۵ سال با پشتوانه افتصادی و سیاسی در کنار رسول خدا بود و از نظر ایمان و عقیده در جایگاهی قرار گرفت که خدا و پیامبر و ملائکه او را دوست داشتند و بر ایمان او مباهات می‏کردند و او را به ‏عنوان یکی از بزرگترین زنان جهان معرفی می‏کردند. خدای تعالی همه ما را از پیروان واقعی اهل بیت قرار دهد.

۵ اردیبهشت مصادف با ۱۲ ماه مبارک رمضان سالگشت شکست مفتضحانه حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس است. و البته آمریکا در طول این بیش از ۴۰ سال تجربه شکست از ایران را در صحنه های مختلف زیاد داشته است، ولو به خودش نمی گیرد و شرارت هایش را ادامه می دهد و برای ما گرفتاری و زحمت درست می کند. سختگیری ها و تحریم های ظالمانه ای که دارد همه اش به خاطر شکست هائی است که خورده و می خورد.

این جبهه گسترده و فراگیر مقاومت که او و صهیونیست ها را احاطه کرده و خواب خوش را از آنها گرفته و قدرت نظامی آنان را به سخره گرفته شکستی است که از ایران خورده  است. اینکه نمی تواند یمن را بعد از چند سال جمع کند و در سوریه موفق شود و در افغانستان و عراق گیر کرده و باید منطقه را کاملا ترک کند، شکست هائی است که از تفکر گسترده شده انقلاب ایران در عالم می خورد. اصابت موشک به نزدیکی تاسیسات هسته ای اسرائیل و نفوذ آن به عمق ۲۰۰ کیلومتری و عبور از گنبد آهنین و اینکه نتوانند معلوم کنند چه کسی زده و چه جوری زده این یعنی شکست. یعنی به روزهای فروپاشی اسرائیل نزدیک می شویم و به زودی در قبله اول مسلمین جماعت برپا خواهیم کرد.

حالا بر ما سخت بگیرند چیزی عوض نمی شود. البته در داخل عمده این است مسئولین دیپلماسی ما این مطلب را خوب درک کنند که کار استکبار تمام است و مرعوب بعض عملیات ایذائی و سر و صداهائی که در می آورند نشوند. در این رفت و آمدها که برای مذاکره انجام می دهند دستورات رهبر معظم انقلاب را مد نظر داشته باشند که فرمودند: ما هیچ عجله اى براى رفع تحریمها نداریم. حرفمان هم پیچیده نیست؛ اول، رفع همه تحریمها دوم، راستی آزمایى و سوم انجام تعهدات طرفینى.

بسیار واضح و روشن فرمودند که نباید مذاکرات فرسایشی شود. اما می شنویم که باز آقایان در حال گفتگوی مرحله به مرحله هستند و گام به گام، تا خسارت دیگری به کشور وارد کنند. امروز ایران در جایگاه ویژه ای قرار دارد، می بینید که آمریکا مثل گذشته نیست و کسی قبولش ندارد و نمی تواند کشورها را بر علیه ایران یک صدا کند. از طرف دیگر مشغول درگیری جدی است که با چین و روسیه دارد. و از همه مهم تر قدرت دفاعی ایران است که می تواند از خودش و دوستانش حتی بیرون از مرزهایش دفاع کند و در صورت لزوم اقدام محکم و کوبنده داشته باشد.

لذا نباید آقایان از موضع ضعف در مقابل کشورهای غربی و اروپائی حاضر  شوند. شما که وعده های دروغ اینها را مکرر در مکرر تجربه کرده اید پس چرا مسیر رفته را دوباره می روید؟ من جرب المجرب حلت به الندامه. کسی که تجربه شده را دوباره تجربه کند جز پشیمانی چیزی برایش نمی ماند. مردم انقلابی ایران همه سختی ها را تا امروز تحمل کرده اند تا عزتشان محفوظ بماند. به اسم خدمت به مردم، مردم را خوار نکنید.

همین روزها دوباره به گفته خودشان بزرگترین بسته تحریمی را برای ایران در نظر گرفتند. همین هائی که دم از مذاکره و توافق می زنند در همین روزهای توافق و مذاکره همزمان تحریم می کنند یعنی اصلا به هیچ توافقی پایبند نیستند. و باز خودشان رسماً می گویند هیچ تضمینی برای اینکه دوباره بعد از توافق از آن خارج شوند وجود ندارد. یعنی الان کشور را معطل میکنند چند ماه برو بیا و از ما تعهداتی را میگیرند بعد زیرش میزنند. خودشان میگویند هیچ تضمینی ندارد که دوباره زیرش نزنیم. و می گویند و تاکید هم می کنند که موضع ایران را درباره اینکه یک جا تحریم ها را برداریم و راستی آزمائی صورت بگیرد را نمی پذیریم. در همین روزها مسئولینشان این را گفتند. پس چرا به این جرثومه فساد و حقه بازی دل بسته اید؟

آقای رئیس جمهور باز هم این روزها گفتند: «نمی توانم درک کنم چطور کسی می تواند عضو ملت ایران باشد، مسلمان باشد و از برداشتن تحریم‌ها ناراحت باشد. حق مردم ایران را خواهم گرفت و لحظه ای درنگ نمی کنم. حالا عده‌ای هم که ناراحت هستند ناراحت باشند».  بحث درباره بیان ایشان زیاد است  که آن عده که ناراحت هستند چه کسانی هستند  و چرا ناراحت هستند.

اتفاقاً ما هم همین را می‌گوییم. ما هم همین را می‌خواهیم که تحریم‌ها باید برداشته شود اما قیمتی که پرداخت می‌کنید را هم بگویید که به چه قیمتی می خواهید تحریم ها را بردارید؟ ملت را زیر  بار ذلت بردن و استقلالی که با رشادت و جوانمردی پاکان به دست آمده را از بین بردن و قدرت دفاعی و منطقه‌ای را تضعیف کردن و بعد چیزی به دست نیاوردن را ملت نمی پذیرد. چون طرف مقابل اهل معامله درست نیست. حرف درستی می‌زنید اما یک مورد را لااقل نشان بدهید که در این چهل سال این طرفی که وقتی از او حرف می‌زنید صدای تپش قلبتان به گوش میرسد، به وعده اش عمل کرده باشد.

به نظرم می رسد که مجلس از آن مصوبه ای که داشته است نباید کوتاه بیاید و خواسته مردم همان است که در مجلس تصویب شده و همه مردم قاطعانه می خواهند که دستگاه دیپلماسی از مسیری که رهبر معظم انقلاب ترسیم کرده‌اند تخطی نکنند.

عروج سردار بزرگوار سید محمد حجازی را مجدداً تسلیت عرض می کنم شخصیتی که سالیان عمرش را در راه خدمت به انقلاب و اسلام سپری کرد و منشاء آثار و خدمات کم نظیری در داخل و خارج کشور بود. بسیج سازندگی و گروههای جهادی از کارهای ماندگار این عزیز است. جبهه استکباری از رفتن او خوشحال شدند اما باید بدانند بنیانی که برای مقابله با مستکبران عالم گذاشته شده قائم به شخص نیست و با شهادت سربازانش سست نمی شود بلکه مستحکم تر و بالنده تر می شود. خداوند تعالی این سید بزرگوار را با اجداد طاهرینش محشور بگرداند.

راجع به انتخابات ریاست جمهوری نکاتی را دارم که فرصت نیست ورود کنم؛ اما مواظب جنگ روایت ها برای عدم حضور مردم یا حضور کمرنگ باشید. مطلب باطل وقتی مصداق خارجی پیدا می کند باید لباس حق بپوشد. نظریه باطل را وقتی خواستند در بیرون محقق کنند و به آن مصداق بدهند باید لباسی از حق به تن آن بپوشانند که خدای تعالی در آیه ۴۲ سوره مبارکه بقره فرمود « وَلَا تَلْبِسُوا الْحَقَّ بِالْبَاطِلِ وَتَکْتُمُوا الْحَقَّ» باطل با لباس حق می آید و بعد حق را کتمان می‌کند. الان دارد چنین کاری صورت می‌گیرد. امروز قدرت ملی ما را با تضعیف انتخابات به هر بهانه ای نشانه رفته اند. لذا بر تک‌تک ما و آحاد جامعه اسلامی و هر کسی که به ایران علاقه مند است این است که نگذارد این قدرت ملی مورد خدشه واقع شود که در نوبت دیگری با قید حیات برای شما بیشتر این مورد را توضیح خواهم داد.

نکته استانی: در بحث انتخابات شوراهای شهر و روستا اشاره کنم. مکرر عرض شد افراد ذی نفوذ پشت پرده بگذارند آقایانی که مشغول بررسی صلاحیت ها هستند کارشان را انجام دهند فشارهائی که می آورند تا رد شده هائی که تخلفات بیّنی داشته اند و این تخلفاتشان مستند و مکتوب و قابل ارائه است تایید شوند، چه معنائی دارد؟

طرف تخلف بیّن دارد می‌گویند آقای فلانی زنگ زد و گفت فلان کار را بکنید و بعضی وقت ها به خود من هم نسبت می دهند که بنده زنگ زدم.  بنده درباره هیچ کسی هیچ زنگی نزدم. بله زنگ زدم و زنگ هم میزنم  که مواظب باشید خلاف شرع انجام نشود، مواظب باشید حق کسی ضایع نشود، مواظب باشید به مر قانون عمل کنید، مواظب باشید که خدای نکرده آخرت خودتان را به دنیای یک عده نفروشید. اینها را می گویم و دائم می گویم. در جلسات رسمی و غیررسمی اینها را بیان می‌کنم. اینها را باید بگوییم و خواهیم هم گفت. به هرجهت باید مواظب بود که حقوق عامه ضایع نشود.

از طرف دیگر هم عزیزانی که دست به قلم می شوند تا تائید و یا رد کنند بدانند که لبه جهنم نشسته اند و اگر بدون دلیلی که قانون آن را دلیل می داند  اینکه هر کس از کسی چیزی می داند معیار نیست، معیار الزامات قانونی است که در محکمه بتوانند مدرک ارائه کنند اقدامی داشته باشند؛ خدای نکرده از روی حب و بغض و امثال اینها برای دنیای دیگران خودتان را جهنمی نکنید این امور حق الناس است که با شهادت در راه خدا هم گناهش بخشیده نمی شود. «کُلُّ ذَنْبٍ یُکَفِّرُهُ اَلْقَتْلُ فِی سَبِیلِ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ إِلاَّ اَلدَّیْنَ» هر گناهی کرده باشی اگر در راه خدا شهید شوی خدای تعالی می بخشد مگر دین را مگر حق‌الناس را.

لذا من توصیه ام این است که دوستان اطلاعات سپاه که رسما در این نوبت وارد عرصه شدند تا کمک جدی داشته باشند به بهتر شدن اوضاع، همانطور که تا قبل از این هم کمک کردید امروز هم مضاعف کمک کنید و توجهی به ملامت ملامت کنندگان نداشته باشید. افراد صالح و متدین و افراد درست و متخصص که در عین حالی که تدین دارد تخصص هم داشته باشد و توانایی کار داشته باشد، این ها را تایید کنید تا بتوانند برای منطقه منشاء اثر باشند.

البته من نکات دیگری را هم نوشتم که واقعا جای تعجب است که عده‌ای برای رسیدن به یک جایگاه دنیایی چقدر دست و پا می زنند. بله اگر پذیرش مسئولیت برای خدمتگزاری باشد خوب است و عبادت است؛ اما مقدماتی که طی می شود حکایت از نیت شخص دارد که دارد چه کار می کند تا جایی که حاضرند بعضی از جایگاه ها را هم مورد لطمه و خدشه  قرار بدهند.

این هفته هم که نماز جمعه برگزار شد می‌دانید منطقه ما قرمز است و برگزاری اجتماعات ممنوع است؛ اما چون اختیار به دست فرمانده این مجموعه است یعنی ستاد ملی کرونا در استان بنده باز دیشب هم از ایشان دوباره اذن گرفتم برای اینکه جلسه امروز با همین محدودیتی که هست برگزار شود. با اینکه اعتقاد ما این است که این جلسات هیچ ضرری ندارد و چون مومنین به تمامه و کماله رعایت می‌کنند و این را نشان دادند در طول این یک سال و چند ماه که بهترین گروهی که رعایت می‌کند خود اهل ایمان هستند؛ اما با این حال اهل ایمان تابع مقررات و دستورات هم هستند و من هر جلسه از مسئول  این موضوع اذن گرفتم و اگر فردا بگوید دیگر نخوانید ما دیگر نخواهیم خواند چون تابع مقررات هستیم . لذا با همین نواختی که دوستان می آیند با همین آرامشی که هست فضا را طوری فراهم کنید که بالاخره بتوانیم این شرایط را ادامه بدهیم «مَا لَا یُدْرَکُ کُلُّهُ لَا یُتْرَکُ کُلُّه‏» این طور نشود که کلش را ترک کنیم. از همه شما به خاطر رعایت این امور تشکر مضاعف می کنم.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.