در خطبه های نماز جمعه کرج مطرح شد:

ماهیت سند ۲۵ ساله ، راهبردی و نقشه راه است/مسئولین صادقانه گزارش دهند که چه مقدار از وعده هایشان را عملی کرده اند/بنده از هیچ فرد و لیستی حمایت نکرده و نمی کنم/همزمان با باز کردن سینما ها دستور به بستن مساجد می دهند

کارشناس روابط عمومی ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ ۰

نماز عبادی سیاسی جمعه سیزدهم فروردین شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) کرج اقامه شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه سیزدهم فروردین در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) کرج ضمن تاکید بر حفظ محیط زیست،بیان داشت: همه ما باید امانتدار سرمایه ها و نعم الهی باشیم. امروز روز طبیعت نامگذاری شده، یعنی هنگام بهره بردن از محیط زیست به خصوص آب و خاک و گیاهان؛ به آنها آسیب نرسانیم. ضمن استفاده باید آنها را حفظ کرد تا زندگی از شادابی لازم برخوردار باشد.

تمدن نوین اسلامی، درمسجد درست می شود

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه در دهه آخر ماه شعبان المعظم از مساجد غبار روبی می شود،بیان داشت:همه ساله در دهه آخر ماه شعبان المعظم و در آستانه و استقبال از ماه مبارک رمضان، از خانه های خدا یعنی مساجد غبار روبی می کنیم. خوب است که همه مردم در آماده سازی مساجد برای ورود به ماه مبارک رمضان اقدام داشته باشند.

وی  با بیان جایگاه و اهمیت مساجد در رشد و تعالی افراد به خصوص جوانان، بیان داشت: باید در این شرائط با ابتکار و خلاقیت و برنامه ریزی دقیق، بهترین استفاده را جهت تعالی و رشد معنویتِ جامعه از مسجد که نهاد انسان سازی است برد. ایمان و عقیده سالم و بصیرت دینی و تعهد و تفکر واخلاق جوانانِ آینده سازِ کشور و تمدن نوین اسلامی، درمسجد درست می شود.

امام جمعه کرج در ادامه افزود:زیرا ازمهمترین ارکان تحققِ تحولاتِ بنیادین و تمدن ساز بر مبنای اندیشه اسلام احتیاج به نیروی انسانی مومن و معتقد به آرمان ها دارد که این افراد در مسجد ساخته می شوند. امروز همانطور که در تمام دنیا دیده می شود، نمی شود بدون سرمایه انسانی یعنی نیروی متخصص و کارآمد که از سرمایه مادی هم نقش مهمتر و موثرتری دارد، به اهداف بلند انسانی و الهی رسید.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به آیه ۱۱۴ از سوره بقره، بیان داشت:لذا مهم‏ترین پایگاهى که توانائی تربیت چنین نیروى انسانى را دارد، مسجد است. و البته تلاش های فراوانی برای تعطیلی این پایگاه رفیع صورت گرفته که قرآن کریم کسانى‏که سعى در تعطیلى مسجد و از کار افتادن آن دارند را از ستمکارترین مردم می داند در آیه ۱۱۴ سوره بقره فرمود: وَ مَن أَظْلَمُ مِمَّنْ مَنَعَ مَساجِدَ اللَّهِ أَنْ یذْکرَ فِیهَا اسْمُهُ وَ سَعى فِى خَرابِها أُولئِک ما کانَ لَهُمْ أَنْ یدْخُلُوها إِلَّا خائِفِینَ لَهُمْ فِى الدُّنْیا خِزْى وَ لَهُمْ فِى الْآخِرَهِ عَذابٌ عَظِیمٌ.

وی با بیان اینکه غبار روبی از مساجد تنها به ظواهر بر نمی گردد، بیان داشت:باید از مساجد غبارروبی کرد اما نه فقط گرد و خاک بلکه غبار تنگ نظری ها و خودخواهی ها و کم ظرفیتی ها و تکبرها را از بین برد تا مساجد زنده شوند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز  با اشاره به دشمنی های دشمنان و انواع برنامه ریزی آن ها برای مساجد ،گفت: وقتی دشمنان سعى  می کنند با انواع برنامه‏های ضد ارزشی جوانان را ازکانون‏هاى دینى و معنوی دور نموده و با ترویج ارزش‏هاى مادى غرب، آنان را از دین گریزان کنند، یکی از ظرفیت‏هاى مساجد، آماده‏ سازى و تربیت نوجوانان و جوانان براى مقابله با همین تهاجم فرهنگى و جنگ نرم دشمن خواهد بود. باید دوباره اهل مسجد بودن را تقویت کرد. در مسجد است که انسان های صالح و کارآمد تربیت می شوند و یکی از نشانه های ایمان همین رفت و آمد به مساجد است.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه یکی از کارایی های مساجد قدرت نرم در مهار آسیب های اجتماعی است،بیان داشت:از مهمترین کارکردهای مساجد که مسئولان باید به این امر دقت بیشتری کرده و باور کنند قدرت نرم مساجد در مهار آسیب های اجتماعی است. بررسی کنید ببینید آسیب های اجتماعی از چه زمانی در کشور رو به رشد گذاشت؟ وقتی که در کنار مساجد، بدل سازی کردند و آن را ازکار و اثر بخشی انداختند. و الا سابقه درخشان مساجد را در سال های ۵۰ و ۶۰ کسی فراموش نکرده است.

وی در ادامه افزود :امروز اعتقاد ما این است مساجد مهمترین نقش را در کاهش آسیب های اجتماعی دارند به شرط آنکه متولیان امر بگذارند که مساجد در این امر محوریت داشته باشند. آسیب ها را بررسی کنید ببینید کدامیک از آنها را نمی توان با توانمند سازی مساجد در محلات بر طرف نکرد.

رئیس شورای امور مساجد استان البرز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب،بیان داشت:اخیراً هم که رهبر معظم انقلاب مساجد را یکی از ارکان برطرف کننده مشکلات اقتصادی دانستند که اگر فضا فراهم شود و ائمه مساجد همت کنند می شود در بحث پشتیبانی و رفع موانع تولید برنامه های مفید و فوری داشت.

همزمان با باز کردن سینما ها دستور به بستن مساجد می دهند

آیت الله حسینی همدانی با قابل قبول نبودن و ضد و نقیض بودن برخی از تصمیم های مسئولین ستاد ملی مبارزه با کرونا ،بیان داشت:نکته دیگر راجع به تعطیلی در زمان کرونا و دستور ستاد ملی کروناست و اینکه تا امروز اهل ایمان و مسجدی ها به خوبی رعایت کرده اندوبازهم می کنندامامسئولین محترم ستاد پاسخگو باشند که چرا وقتی به گفته خودتان، افرادی به مسافرت می روند و یا در صفوف متراکم و طولانی خرید و اماکن شلوغ حضور دارند، مساجد را که تمام قوانین را رعایت می کنند و اقل زمان و ازدحام را دارند تعطیل می شوند؟

وی در ادامه افزود: نماز جمعه هم همینطور هفته ای یک باراست وفضای آن طبق نظر کار شناسان تهویه هوا و سقف بلند و فاصله گذاری مناسب دارد و مدت نماز محدود با افراد محدود چرا تعطیل باشد؟ بعلاوه شارع مقدس در امر برگزاری نماز جمعه اقل افراد برای شرکت را با امام ۵ نفر دانسته یعنی همه شرائط مد نظر بوده لذا با کمترین تعداد افراد می توان نماز را برقرار کرد و جالب است دستور بستن مساجد را وقتی می دهند که دستور باز کردن سینماها را می دهند و این پذیرفته نیست باید تجدید نظر جدی شود.

ماهیت سند ۲۵ ساله ، راهبردی و نقشه راه است

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در رابطه با سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین،گفت: نکته ای راجع به سند همکاری ایران و چین عرض کنم که عده ای خیلی برافروخته شده اند و این اقدام را بر خلاف منافع ملی و وابستگی به شرق می دانند. اولاً خوب است رابطه ایران با چین را از قبل بررسی کنند که نوع تعاملات و مناسبات چگونه بوده.

آیت الله حسینی همدانی در ادامه افزود:ثانیاً ایران بنا دارد از ظرفیت‌هاى کشورهاى جهان و همسایه هایش از هند و روسیه برای رشد و توسعه اقتصاد و فرهنگ و سیاست استفاده کند و این سند اولین قدم است. ثالثاً آنچه در سند تا همین مقدار که مطرح شده با توجه به این که وسط جنگ اقتصادی هستیم و نمی شود مطالب را شفاف بیان کرد، را بررسی کنید و بگوئید کجای آن برای کشور مشکل ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه برخی فرق بین تعهد نامه و توافق نامه را نمی دانند و اظهار نظر می کنند،بیان داشت: بعضی ها که فرق تعهدنامه و توافق نامه و قرارداد و سند را نمی دانند اظهار نظر می کنند و نمی دانند ماهیت این سند، راهبردی و نقشه راه است. اسکلت همکاری دراز مدت طرفین را بر اساس منافع مشترک ترسیم می کند تا در زمان مشخص شده قراردادهای لازم را منعقد کنند بعلاوه صلح و ثبات منطقه در آن لحاظ شده و مطلبی راجع به مداخله در امور کشورها که بعضی ادعا کرده اند را ندارد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز با بیان اینکه این سند در کم اثر شدن تحریم ها و انتقال دانش نقش دارد،بیان داشت:در این سند انتقال دانش انتقال فن آوری، کم اثر شدن تحریم ها و آورده های دیگر با توجه به عدم وابسته شدن لحاظ شده است. البته قطعاً عزیزان توجه دارند که نباید منفعلانه حرکت کنند و از تمام فرصت های همکاری به نفع ایران با دقت در چالش هائی که ممکن است وجود داشته باشد استفاده می کنند. به کوری چشم معاندان خارجی و داخلی، ایرانِ قوی به سرعت به سمت قوی تر شدن در حال حرکت است و آمریکای به گل نشسته و اذناب پلیدش توان جلوگیری از ایران را ندارند.

مسئولین صادقانه گزارش دهند که چه مقدار از وعده هایشان را عملی کرده اند

آیت الله حسینی همدانی با تذکر به مسئولین در ماه های پایانی خدمتشان،بیان داشت: مسئولین محترم در این ماه های پایانی بیشتر به فکر خدمت کردن مردم باشند و صادقانه و راست گزارش دهند وعده هائی که دادند را چه مقدار عملیاتی کردند و البته محل بیان مطلب را صدا و سیما و رسانه ملی انتخاب کنند تا همه مردم پاسخ آنان را بشنوند و قضاوت کنند. و الا مثل استعفاء دادن در فضای مجازی اقدام داشته باشید فرار از مسئولیت است.

بنده از هیچ فرد و لیستی حمایت نکرده و نمی کنم

وی در ادامه با نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری و شورا ها بیان داشت: راجع به انتخابات باید عرض کنم چه در رابطه با ریاست جمهوری و چه شوراها وظیفه ما این است که به دنبال انتخاب اصلح باشیم و برای این کار یا خودمان افراد را می شناسیم یا از افراد مطمئن و آگاه راهنمائی می گیریم.

امام جمعه کرج با اشاره به بیانی از مقام معظ رهبری،بیان داشت:آقا در بیانی فرمودند: «مردم اگر خودشان نامزدهاى انتخاباتى را نمى‌شناسند، از افراد بصیر و متدین در گزینش‌هاى انتخاباتى استفاده کنند.»همه باید به این نکته توجه داشته باشیم که در نظام اسلامی باید بر اساس حجت شرعی رای داد. یعنی باید طوری ضوابط شرعی و دینی را با عقل خود و مشاوره اهل خبره رعایت کرده باشیم که توان پاسخگوئی را داشته باشیم. و این به این معنا نیست که همه به یکسان رای بدهند، آنچه مهم است داشتن معیار و ملاک برای رای دادن است و الا همه یک شخص را که انتخاب نمی کنند تنوع انتخاب داریم.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه از هیچ فردی حمایت نکرده و نمی کند ،بیان داشت: تذکر امروز من این است که از تخریب هم اجتناب کنید. تهمت و افتراء و غیبت برای از رده خارج کردن رقیب کار خلاف اخلاق و شرع است. آبروی دیگران را بردن موجب غضب الهی است. عده ای برای اینکه شناخته هم نشوند در فضای مجازی بدون نام مشخص لجن پراکنی می کنند حتی گاهی به بنده هم مطالبی نسبت می دهند. همانطور که در گذشته هم عرض کردم الان هم می گویم؛ بنده تا امروز از هیچ فرد و یا گروه و لیستی حمایت نکرده ام در آینده هم نخواهم کردو این معیار را هم دادم که اگر کسی فرد و افراد را به بنده منتسب کرد به همان ها رای ندهید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.