مشروح خطبه‌های نماز جمعه 29 اسفندماه ۱۳۹۹ شهر کرج/

برخی به هر نحوی می خواهند خود را در قدرت نگه دارند/افراد متدین،متخصص و مفید در حوزه مدیریت شهر را انتخاب کنید/کشور های منطقه حساب شده تر عمل کنند/هدف دشمن نسل آینده ساز کشور است

کارشناس روابط عمومی ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ ۰

متن کامل خطبه نماز جمعه ۱۳۹۹/۱۲/۲۹

استان البرز، شهرستان کرج

توسط آیت‌الله حسینی همدانی

سلام‌علیکم و رحمه‌الله

خطبه اول:

بِسمِ‌الله الرَّحمَنِ الرِّحیمِ

اَلحَمدُالله رَبِّ‌العالَمینَ وَالصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ

اَلعَبدِ المُوَیَّد وَالرَّسولِ المُسَدَّد اَباالقاسِمِ المُصطَفی مُحَمَّد

وَ عَلی آلِه الطَّیِبینَ الطّاهِرینَ المَعصُومِینَ سِیَّما بَقِیَّهِ اللهِ الاَعظَم فِی الاَرَضِینَ

وَاللَعنَهُ الدّائِمَه عَلی اَعدائِهِم اَجمَعینَ مِنَ الآنِ اِلَی قیامِ یَومِ الدّینِ

عبدالرحمن اوصیکم و نفسی بتقوی الله.

 متقین به حقوق امام جماعت اهمیت داده و رعایت می کنند. در رساله حقوق امام سجاد علیه السلام بعد از حق مؤذن به حقوقی که امام جماعت دارد  پرداخته اند و می فرمایند: «و امّا حقّ امَامِکَ فِى صَلاتکَ، فَاَن تَعلَمَ اَنَّهُ قَد تَقَلَّدَ السِّفارَهَ فیما بَینَکَ و بینَ الله» و اما حق امام جماعت این است که بدانى او سفارت و وساطت میان تو و خداى تو را به عهده گرفته. «و الوِفَادَهَ الى ربِّکَ» و نماینده تو در درگاه پروردگار است.

«و تَکَلَّم عَنک و لَم تَتَکَلَّم عنه» او از جانب تو سخن مى گوید و تو از طرف او سخنى نمى گویى. «و دَعَا لک و لم تَدعُ لَهُ» او براى تو دعا مى کند و تو براى او دعا نمى کنى. «و طَلبَ فِیک و لَم تَطلُب فیه» او براى تو طلب مى کند و مى خواهد و تو چنین نمى کنى.

«و کَفَاکَ هَمَّ المَقَامِ بَینَ یَدَىِ اللهِ، والمُساَلَهِ لَه فیک و لَم تَکفِهِ ذلک، فان کانَ فى شَىءٍ مِن ذلِکَ تَقصِیر کانَ بِهِ دونَک» او از جانب تو اهمیت ایستادن در پیشگاه پروردگار و تقاضا و حاجت خواستن از درگاه ربوبى را کفایت مى کند و اگر در انجام این کار نقصانى باشد، به عهده او است و نه تو. «و ان کانَ آثِما لم تکن شَریکه فیه» اگر گناه و عصیانى صورت بگیرد، تو در این کار شریک نیستى.

«و لم یکن لکَ عَلَیهِ فَضلٌ، فَوَقَى نَفسَکَ بِنَفسِهِ، و وَقَى صَلاتَکَ بِصَلاتِهِ» و او هم خودش و هم نمازش را وسیله صیانت از تو و نمازت قرار داده است. «فَتَشکُرَ لَهُ على ذلکَ» پس ضرورى است که تو او را بر این کار سپاس ‍ گویى و شکرگزار باشى. «و لا حَولَ و لا قُوَّهَ الا باللهِ».

یکی از عبادات مستحب که تاکید فراوانی درباره آن شده نماز جماعت است که امام جماعت انسان را بر این مهم یاری و کمک می کند پس حقوقی پیدا می کند. و از وظائف عرفی شخص مسلمان این است که اگر کسی به او خدمتی کرد سپاسگزار  او باشد و ناسپاسی نکند. اگر ما ثواب و آثار نماز جماعت را بدانیم هیچکدام از نمازهایمان را فرادا نمی خوانیم.

به عنوان نمونه عرض می کنم در شب معراج معارفی به رسول خدا تذکر دادند فرمودند: یا محمد! هر تکبیر مومن که همراه با امام باشد (دیدید بعضی وقتها متاسفانه اینطور است که امام به رکوع رفته بعضی ها یاالله یا الله میگویند که به امام برسند با اینکه در مسجد حاضر بودند ولی مشغول حرف زدن هستند) براى او بهتر از شصت هزار حج و عمره است و هفتاد هزار بار از دنیا و آنچه در آن است براى او بهتر است و هر رکعتى که مومن همراه با امام به جا آورد، براى او از صد هزار دینار که به فقرا صدقه بدهد بهتر است و هر سجده اى که مومن همراه با امام به جا آورد، از آزاد کردن صد بنده ارزشمندتر است.

با امام همراه باشید. بعضی ها از پاپ کاتولیک تر می شوند. امام سر از سجده برداشته این آقا هنوز در سجده است. این سجده ها را بگذار در خانه انجام بده. به مسجد که آمدی کارهایت را با امام انجام بده. سجده ها و قنوت های طولانی را ول کن. تبعیت از امام باید کرد. چطور در خانه انقدر سجده را طول نمیدهی اینجا طول میدهی؟ میخواهی بگویی از امام بهتری؟ میخواهد بگوید من حالی دارم که امام هم این حال را ندارد. تمام این ثوابها که گفته می شود برای کسی است که کارها را همراه امام انجام دهد.

یا اینکه عبدالله بن مسعود مى گوید که روزى دیر به نماز جماعت رسول خدا رسیدم؛ یعنى حضرت تکبیره الاحرام را فرموده بودند که من وارد مسجد شدم و چون این فضیلت را درک نکردم یک بنده آزاد کردم، بعد خدمت رسول خدا آمدم و عرض کردم: من تکبیره الاحرام را درک نکردم و به همین دلیل یک بنده آزاد کردم آیا با این عمل  اجر تکبیرهالاحرام را درک کرده ام؟ حضرت  فرمودند: نه. ابن مسعود مى گوید: آیا اجر تکبیره الاحرام را درک مى کنم یا نه؟ حضرت فرمودند: نه. بعد فرمودند: اگر هر چه روى زمین هست متعلق به تو باشد و همه را در راه خدا انفاق کنى، باز هم فضیلت یک تکبیرهالاحرام را به دست نخواهى آورد. حالا بایستید در مسجد با بغل دستی هی حرف بزنید!

باید جهت برقراری نماز جماعت تلاش کرد چون آثار مهمی بر فرد و اجتماع می گذارد. در بیانی حضرت رضا علیه-السلام فرمودند: نماز جماعت روح اخوت را در انسان ها و مؤمنان احیا مى کند. زیرا مؤمنان هر شبانه روز چند مرتبه در مکان معینى یکدیگر را ملاقات مى کنند، از حال هم مطلع مى شوند و در مواقع بروز مشکل به دستگیرى و مساعدت یکدیگر اهتمام مى ورزند. این بیان یعنی نمازگزاران باید از حال هم جویا شوند که چرا فلان کس چند روز مسجد نمی آید؟ اگر مشکلی دارد در رفع آن اقدام کنند. نمازگزاران باید یکدیگر را بشناسند . اینها را دقت داشته باشید. این خاصیت نماز جماعت است.

در مسجد و جماعت که حاضر باشی بین افراد فرقی نمی-بینی، غنی و فقیر، رئیس و مرئوس و همه طبقات اجتماعی در کنار هم هستند بدون اینکه کسی بر دیگری تفاخری داشته باشد. یعنی روح مساوات بین مومنین برقرار است. و همین امر ایجاد اتحاد کرده از تفرقه که بسیار مذموم است جلوگیری می کند. امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند: از تفرقه بپرهیزید؛ چرا که دورشونده از اهل حق به دامن شیطان مى افتد همان طور که اگر یک گوسفند از گله جدا شود نصیب گرگ مى شود.

البته جماعت احکام و آداب فراوانی دارد که باید آموخت و عمل کرد. یکی از وظائفی که هر فرد مسلمان دارد مدیریت زمان و استفاده بهتر از عمر است که لازمه آن وقت شناسی است و این ویژگی را نماز جماعت برای نمازگزار دارد که انسان را وقت شناس می کند. چون معمولاً نمازهاى جماعت در مساجد و اول وقت بر پا مى شوند. بنابراین کسانی  که مقید به جماعت هستند اهل برنامه ریزی در کارها و انجام آن در ساعت مقرر خودش هستند.

مطلب بعدی اینکه اگر اهل نماز جماعت باشید حتماً به این مسئله ی مهم اذعان خواهید کرد که نمی شود جامعه را بدون امام و رهبر اداره کرد و ما در نماز جماعت اطاعت پذیری از امام را تمرین می کنیم. چه زمان رکوع برویم چه زمان سجود برویم اینکه جلوتر از امام حرکت نکنیم و عقب نمانیم. لذا نمی شود هر کسی را به عنوان امام خود انتخاب کنید. امام شرائطی دارد همانطور که اگر انتخاب کردید حقوقی دارد که باید رعایت کنید. در بیانی رسول خدا فرمودند: امامان شما در نماز کسانى هستند که شما را به سوى خداوند متعال هدایت می کنند، پس توجه داشته باشید که در دین و نمازتان به چه کسى اقتدا مى کنید.

بحث مفصل است به همین مقدار در این نوبت اکتفا می کنم.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

وَالْعَصْرِ ﴿۱﴾ إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ ﴿۲﴾ إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿۳﴾

خطبه دوم:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏

اَلحَمدُالله رَبِّ‌العالَمینَ اَلصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ اَبَالقاسِمِ مُحَمَّد

وَ صَلِّ عَلَی اَمیرِالمُؤمِنینَ عَلیِ بنِ اَبی طالِب وَ عَلَی فاطِمَهَ الزَّهرا سَیِّدَهِ نِساءِ العالَمینَ

وَ عَلَی الحَسَنِ وَ الحُسَینِ سَیِّدَی شَبابِ اَهلِ الجَنَّه وَ عَلَی عَلیِ بنِ الحُسَینِ وَ مُحَمَّدِ بنِ عَلی

وَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد وَ موسَی بنِ جَعفَرِ وَ عَلیِ بنِ موسی وَ مَحَمَّدِ بنِ عَلی وَ عَلی بنِ مُحَمَّد

وَالحَسَنِ بنِ عَلی وَ الخَلَفِ القائِم الحُجَّه حَجَجِکَ عَلی عِبادِک وَ اُمَنائِکَ فِی بِلادِکَ.

خودم و همه شما نمازگزاران محترم و محترمه را به رعایت و تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت می‌کنم.

شرح و تفسیر حکمت ۱۳۲ نهج‌البلاغه

متقین نیازهای دنیائی خود را تنظیم کرده زیاده خواهی ندارند. مولاناامیرالمومنین علیه السلام در حکمت۱۳۳ از حکم نهج البلاغه فرمودند: «تَنزِلُ المَعُونَهُ علی قَدرِ المَئُونَهِ» کمک الهی به اندازه نیاز فرود می آید. مئونه در مورد مصارف مالی بکار می رود مثلاً گفته می شود مازاد بر مئونه خمس دارد. بنابراین اگر کسی برای خانواده خودش بیشتر از اندازه مصرف کند در حقیقت طلب اعانه کرده است و خداوند هم به همان اندازه نازل می کند.

همانطور که در بیان هفته گذشته عرض کردم که اگر کسی یقین داشته باشد جای انفاق پر می شود جوانمردانه و خوب اقدام به کمک می کند. مئونه به معنای رنج و سختی هم هست یعنی سختی هائی که متوجه خانواده می شود زمینه سازی می-کند تا کمک الهی به صورت روزی به افراد برسد و بی نیاز شوند. لذا حضرت فرمودند کمک الهی به انداز نیاز فرود می آید. خدای تعالی همه ما را به وظائفمان آشنا و توفیق عمل عنایت فرماید.

حرکت امام سجاد یک انقلاب فرهنگی بود

امروز ۵ شعبان المعظم، روز ولادت سیدالساجدین، زین العابدین امام سجاد علیه السلام است که به همه شما تبریک عرض می کنم. راجع به دوران زندگی سخت و ویژه آن حضرت در نوبت های قبل مطالبی به عرض رسید. وقتی امام مسئولیت را به عهده گرفتند جامعه از جهات مختلف به انحطاط کشیده شده بود و فرزند رسول خدا را هم با آن کیفیت به شهادت رسانده بودند. و اختناق و خفقان شدیدی بر جامعه حاکم بود. امام شروع کردند به ترمیم خرابی های گذشته  و بنیان گذاریِ پایه ای که، آینده اسلام و شیعه به آن بستگی داشت. لذا دوره پر اهمیتی است که باید با دقت و از جهات گوناگون، سیره و سبک زندگی امام مورد بررسی قرار گیرد.

و فقط این نبود که چون مشکلاتی برای امام بود پس به دعا پناه بردند و در قالب دعا مطالب را دنبال کردند. (هست اما فقط این نیست) ببینید شرائط چگونه بود و حضرت کار را چگونه شروع کردند. امام صادق  علیه السلام فرمودند: مردم پس از شهادت حسین‏بن على علیهماالسلام از اطراف خاندان پیامبر پراکنده شدند، جز سه نفر؛ ابوخالد کابلى، یحیى بن ام-الطویل و جبیر ‏بن  مَطعَم. سپس افرادى  به  آنان پیوستند و تعدادشان افزون گشت. در روایت دیگری دارد در کل آن منطقه ۲۰ نفر هم نبودند که طرفدار ما باشند.

یا کسی از حضرت پرسید: اى فرزند رسول خدا، روزگار را چگونه مى‏گذرانى؟ امام در پاسخ فرمود: در حالى شب را به صبح مى‏آوریم که به ‏سبب خویشاوندى با پیامبر خدا در خوف و خطر هستیم و این در حالى است که همه اهل اسلام به برکت اسلام و پیامبر خدا در امانند. هم اینک وضع خوف واضطراب ما همانند وضع بنى اسرائیل در دوران حاکمیت فرعون است. فرزندان ما را همانند فرزندان بنى اسرائیل بدون جرم و گناه مى‏کشند و آقا و سرور و امام ما را آشکارا بر روى منبرها سبّ مى‏کنند (یعنی امیرالمومنین) ۶۱ سال تمام بر منابر سخنرانان و خطبا در خطبه هایشان و ائمه جماعات در قنوت نمازهایشان سب امیرالمومنین را میکردند. اگر هم یادشان میرفت خطبه را میشکت و دوباره میخواند که حضرت را لعن کنند.

حضرت اینجور تحویل گرفتند و ۳۵ سال کار کردند. اگر می خواهید نیرو سازی و کادر سازی کنید روش امام علیه-السلام با برنامه ریزی و تربیت نیروی انسانیِ کار بلد، برای آینده اسلام، الگوی موفقی است. امام هم جلوی بدعت ها وتحریف ها را گرفتند، هم با کار فرهنگی مناسب و ایجاد امید و انگیزه نسبت به آینده، سره را از ناسره برای مخاطبان تبیین فرمودند و هم تفکر ناب شیعی را آموزش دادند. حرکت امام سجاد یک انقلاب فرهنگی بود.

حضرت علی اکبر اسوه ای برای جوانان/هدف اصلی دشمن نسل آینده ساز کشور است

۱۱ شعبان المعظم ولادت علی اکبر حسین علیه السلام است و روز جوان، این روز را به همه عزیزان تبریک عرض می-کنم. شخصیتی که در بیت عصمت و طهارت پرورش پیدا کرد و گذشته از صورت وجمال که سیرت آن  حضرت هم به رسول خدا شبیه بود. سجایای بی شمار اخلاقی و رفتاری، بصیرت دینی و اطاعت پذیری از ولی خدا، شناخت وظیفه و عمل به موقع وشجاعانه، دشمن شناسی، زهد درزندگی، مبارزه و جهاد در راه خدا و اولین شهید خاندان عترت در روز عاشورا او را الگوی جوان مومن انقلابی درمسیر تمدن سازی نوین قرارداده است. تا اسوه ی جوانانی که دنبال تحقق آرمان های انقلاب در گام دوم انقلاب هستند باشد.

همان جوانی که باید شانه زیر بار مسئولیت های آینده کشور بدهد و مد نظر رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم و دیگر بیانات معظم له مطرح است. و اتفاقاً همین نسل جوان، مورد طمع دشمنان و بیگانگان هستند و برنامه های  دقیقی برای منزوی و ازکار انداختن آنان، که  نتیجه اش  فشل شدن  کشور است، ریخته اند، و با دقت پیش می برند، که اگر متولیان امر بی توجهی  کنند خسارت  حتمی  است.

حضرت  آقا در خطابی به جوانان فرمودند: من به شماعرض مى‏کنم، امروز دستگاه‏هاى تبلیغاتى فوق مدرن غربى «به‏خصوص آمریکایى و صهیونیستى» دارند براى ذهن‏ها و فعالیت‏ها و احساسات و اداره شما طرح عملیات تهیه مى‏کنند؛ خیال نکنید آن‏ها غافل نشسته‏اند و این سى میلیون جوان را در کشور ما نمی بینند. آن‏ها این سى میلیون جوان را مى بینند، (الان البته این ۳۰ میلیون بیشتر است) آن‏ها براى کار و هدف خودشان دارند برنامه‏ریزى مى‏کنند؛ آن‏ها براى اخلاق و فکر و عقیده و ایمان جوان ما دارند برنامه‏ریزى مى‏کنند. خیلى از حرف‏هایى که گاهى در فضاى مطبوعاتى یا فرهنگى کشورمان زده مى‏شود، تفسیرش این است و با این دید، قابل تحلیل است. آن‏ها مى‏خواهند نسلى که الگوى جوانان فداکار برجسته دنیا شد، به یک نسل ‏بى‏خاصیت تبدیل شود. آن‏ها مى‏خواهند فرهنگ‏سازى و الگوسازى کنند؛ آن‏ها مى‏خواهند جوان ایرانى ونسل نوى ایرانى، یک نسل تحقیر شده تو سرى خور باشد تا بتوانند روى او سوار شوند و به او دیکته و آن کارى را که مى‏خواهند؛ انجام دهند.

این جوانی که الان الگوی جوانان عالم شده میخواهند تو سری خورش کنند. طرح و نقشه میریزند. لذا دشمن وقتی می بیند می تواند روی این زمینه فعالیت کند و تغییرات  نسلی بوجود بیاورد بیشترین سرمایه گذاری را در این بخش انجام می دهد و این مطلب را کتمان هم نمی کنند.

به عنوان نمونه عرض کنم، اوباما رئیس جمهور وقت آمریکا در مصاحبه ای که با وب سایت مایک در پنج سال پیش انجام داده بود و از او پرسیدند چرا به ایران ده سال فرصت توقف برجام را دادید (اخیرا هم دیده اید که بعضی ها خیلی به برجام میپردازند. برجامی که خسارت محض بود و خسارتش را همه دیدیم و دیدید و خودشان هم دیدند اما باز متاسفانه مطالبی از افراد رسمی و غیر رسمی گفته و شنیده می شود که میخواهند این خسارت را تحمیل بیشتر کنند حالا با بیانهای مختلف و با به گردن دیگران و بزرگان انداختن با اینکه مسئله کاملا شفاف و روشن است) اوباما گفت: در داخل ایران باید گذار صورت بگیرد، حتى اگر تدریجى باشد؛ گذارى که طى آن درک شودکه شعار «مرگ بر آمریکا» و انکار هولوکاست از سوى رهبران ایران، و تهدید اسرائیل به نابودى و دادن اسلحه به حزب‏الله لبنان و کارهایى از این دست، از ایران، درچشم بخش  اعظم جهانیان، کشورى طردشده  مى‏سازد و امید من این است که چنین اتفاقى بیفتد. چنین امرى نیازمند تغییر در سیاست و رهبرى ایران است. بعد می گوید شاید همین نسل جدید بتواند این تغییر را محقق کند. یعنی طراحی ما باید روی جوانان باشد و میبینید که چقدر دقیق برای جوانها برنامه دارند .

ما هم عرض می کنیم اینکه دولت مردان آمریکا و بعض واداده های داخلی خیال می کنند و امید دارند که می توانند با تهدید و تطمیع و امثال اینها تفکر انقلابی را از مردم بگیرند خیال باطلی است. امروز شعار مرگ برآمریکا، شعار همه انقلابیون و آزدیخواهان جهان است.

آنها در سر خود، طرد ایران را از صحنه سیاسی جهان می-پرورانند، در حالی که  دوران  آقائی  آنان  به پایان  رسیده، شکست های مفتضحانه و پی در پی سیاست های آنان درباره ایران و منطقه و غرب آسیا حیثیتی برای  آمریکا و نوچه های  بی مقدارش نگذاشته است. محور مقاومت با قدرت در حال پیشروی و تثبیت مواضع خود است. امروز یمن مظلوم با دست خالی اقتدار خود گفته آمریکا و رجزخوانی ارتجاع عرب به سر کردگی آل سعودِ اسرائیلی صفت  را به سخره-گرفته است.

کشورهای منطقه به خصوص ترکیه حساب شده تر عمل کنند

باید کشورهای منطقه به خصوص ترکیه حساب شده تر عمل کنند و خود را داخل در این بازی ها نکنند. جالب است ترکیه-ای که در لیبی با عربستان در حال مخاصمه و جنگ است، حاضر است به خاطر منافعش در مأرب در کنار عربستان باشد و علیه یمنی ها بجنگد. منفعت اینگونه کار میکند. در این جمعه آخر سال از مصلای نماز جمعه با شعار همیشگی خود، اعلام می کنیم مبارزه با استکبار همچنان ادامه دارد.

و ان شاءالله ادامه این مبارزه را در انتخابات سال پیش رو خواهید دید وقتی  که مردم یک  پارچه و متحد پای  صندوق -های  رای  آمدند و مقدمات سرکار آمدن دولت جوان حزب اللهی را فراهم کردند. امیداست مردم باانتخابِ از روی بصیرت خود، دست مسئولان ناکارآمد ونالایق رااز منصب-های سیاسی واجتماعی و فرهنگی کوتاه کنند.

کشور های به ظاهر متمدن،شکست خورده امتحان الهی

چند ساعتی به پایان امسال مانده است. سالی که به خاطر حمله ویروس نحس کرونا، سختی ها و مشکلات فراوانی در ابعاد گوناگون زندگی عبادی و اجتماعی و به خصوص اقتصاد ومعیشت برای آحاد مردم جهان و ایران بوجود آورد و همچنان ادامه دارد. این امتحان الهی برای افراد و ملت ها نمرات مختلفی را به همراه داشت. عده ای با نمره عالی قبول و گروهی مردود شدند. نمره کشورهائی که دم از تمدن و دمکراسی و امثال این حرف ها می زنند با مدیریتی زننده و ناکارآمد که از خود نشان دادند و حتی راضی شدند که سالمندان جامعه را دراین بلیه بدون رسیدگی رها کنند معلوم است. وضعیت غارت فروشگا ه ها و مغازه ها را هم که در خبرها دیده اید.

اما عزتی که تربیت شدگان مکتب اهل بیت آفریدند را سراسر دنیا به چشم خود دیدند. دیدند که با تدبیر رهبر فرزانه انقلاب چگونه دستورات دینی و قرآنی و توصیه های اهل بیت علیهم السلام مثل دوران دفاع مقدس که صفات عالی ایثار و جهاد و شهادت فعلیت پیدا کرد، راجع به مواسات و مواخات و برادری و ایثار و همدلی هم تبدیل به عمل شد و صفات نوشته شده در کتابها فعلیت پیدا کرد.

و سختگیری ها و تحریم های چند وجهی آمریکا و ترور دانشمند هسته ای و تلاش برای ایجاد آشوب در داخل کشور و بعض کم کاری ها و بی تدبیری های مسئولان، روحیه استقامت مردم را تقویت کرد و با تحمل همه سختی ها، صحنه های حضور را تا جائی که اجازه داده می شد حفظ کردند ولو در بعد عبادی در بحث مراسم مذهبی، جمعه و جماعات کوتاهی هائی شد.

اما در این بین باید آفرین گفت به همت مردان و زنان سپید پوشی که برای بهداشت جامعه و حفظ سلامت مردم تاپای جان تلاش کردند و شهیدانی بزرگوار تقدیم کردند. رویش های یک سال گذشته درزمینه های علمی و صنعتی به خصوص صنعت دفاعی وموشکی و پهپادی و دریائی و تولید واکسن کرونا را که در متن فشارها بدست آمد فراموش نکنیم و شکرگزار باشیم.

۲۹ اسفند وملی شدن نفت را در سالهای گذشته نکاتش را عرض کرده ام.

برخی به هر نحوی می خواهند خود را در قدرت نگه دارند/افراد متدین،متخصص و مفید در حوزه مدیریت شهر را انتخاب کنید

نکته استانی: تعداد زیادی از افراد که خود را شایسته حضور در شورا می دانند اعلام آمادگی کرده اند تا اسامی صلاحیت داران اعلام شود شما رصد و پایش خود را داشته باشید از این جا به بعد بهشت و جهنم شما رای  دهندگان شروع می شود. ببینید چه کسانی را انتخاب می کنید.

جالب است دست کسانی  که از منصب ها کوتاه شده به نحو دیگری تلاش می کنند تا خود را در صحنه و قدرت نگه  دارند. به کاندیداهای مستقل و لیست هائی که در آینده ارائه می شود کاملاً دقت کنید. امکان دارد بعضی ها مستقل بیایند. امکان دارد عده ای اسامیشان را لیستها انتخاب کنند. بعضیها خودشان هم نخواهند اما لیستها اسم آنها را ببرند. بالاخره صحنه انتخاب است. بعضی ها مستقل بعضی ها هم گروهی می آیند. اما دقت را شما باید داشته باشید.

افراد کار آمد و متدین و متخصص که مفید به حال حوزه مدیریت شهری هستند را انتخاب کنید. گاهی شنیده می شود افراد خاصی که تمایل دارند در آینده مثلاً شهردار باشند، لیستی را تحت نظارت خودشان میگیرند و کمک می کنند و مخارج و هزینه هایشان را میدهند که لیستی رای بیاورد که نتیجه اش شهردار شدن خودشان باشد. کاسه آنجا رود که قدح بازآید. آنهم چه قدحی!

جالب است افرادی هم که می دانند رد صلاحیت می شوند ثبت نام هم کرده اند اما دنبال دیدن زید و عمرو هستند تا کاری برایشان صورت گیرد  که امیدواریم و مطمئن هستیم این دوره دقت لازم در این زمینه صورت می گیرد و شاهد حجم گسترده از انحلال و دستگیری شوراهای شهر در آینده نخواهیم بود انشاء الله.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.