آیت الله حسینی همدانی در روز درختکاری:

گفتمان غالب مردم حفظ محیط زیست شود/ تأکید بر کاشت درخت به ازای تولد هر نوزاد

کارشناس روابط عمومی ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ ۰

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، صبح امروز به مناسبت هفته درختکاری به ابتکار آیت الله حسینی همدانی تعدادی از روحانیون،ائمه جماعات و اساتید حوزه های علمیه در  راستای ترویج فرهنگ درختکاری در نهالستان بزرگ کرج  به غرس نهال مثمر پرداختند.

 

آیت‌الله حسینی همدانی در بیان اهمیت درختکاری به روایاتی از رسول خدا صلوات‌الله‌علیه و آله پرداخت و گفت: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: «اگر نهالی در دست یکی از شماست و در آستانه برپایی قیامت به‌اندازه کاشتن آن فرصت دارد، آن را بکارد.»

وی بابیان اینکه مسئله رسیدگی به طبیعت در دین اسلام از جایگاه و اهمیت بالایی برخوردار است، عنوان کرد: ما در طبیعت زندگی می‌کنیم و حیات ما متوقف بر اوست و نگهداری از منابع طبیعی ،گذشته از مسائل اسلامی یک مسئله انسانی و اجتماعی نیز می باشد.

امام جمعه کرج با بیان اینکه در استان با مشکلات مختلف زیست محیطی مواجه هستیم،بیان داشت:گفتمان غالب مردم باید حفظ محیط زیست باشد و حفظ این میراث برای امروز ما نیست بلکه مربوط به آیندگان است.

آیت الله حسینی همدانی یکی از مسائل مهمی که باید به مقابله با آن پرداخت را از بین بردن فضاهای سبز به بهانه های مختلف دانست و بیان داشت: نباید اجازه داد تا به اسم طرح های مختلف و جابجایی درختان آنان را از بین ببرند.

وی با تاکید بر غرس درختان مثمر،اظهار داشت:در روایات تاکید بر کاشت درختان مثمر می باشد و رهبر معظم انقلاب در چند سال اخیر هم درختان مثمر را غرس کرده اند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با تاکید بر درخت داری،بیان داشت:درخت کاری کار مفیدی است اما رها کردن آن و نرسیدن به درخت پس از کاشت خوب نیست و باید درخت داری و نگهداری از آن را تبلیغ کنیم.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه با تولد هر نوزاد یک درخت برای او کاشته شود،گفت:بنده چندین بار بیان کردم با تولد هر نوزاد یا مرگ هر فرد برای آن شخص درختی با نام خودش برایش کاشته شود.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.