آیت‌الله حسینی همدانی در جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان البرز:

رسیدگی به دانشگاه فرهنگیان اولویت آموزش‌وپرورش باشد / تأکید بر لزوم تولید محتوای مناسب برای آموزش‌های مجازی

کارشناس روابط عمومی ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ ۰

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی شامگاه روز گذشته (چهارشنبه) در جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان البرز که با حضور وزیر آموزش‌وپرورش در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، با تأکید بر اینکه در آغاز چله دوم انقلاب هستیم و پختگی‌های بسیاری را نیز در این مسیر کسب کرده‌ایم، بیان داشت: در چله دوم دستورالعملی قوی و پرمحتوا مانند بیانیه «گام دوم» انقلاب و اسناد بالادستی مثل «سند تحول بنیادین» در اختیارداریم لذا نباید اجازه دهیم عده‌ای برای رشد و توسعه آموزش‌وپرورش سند تهیه کنند.

وی بابیان اینکه با در اختیار داشتن معارف ثقلین ازنظر محتوا کمبودی نداریم، اظهار داشت: در بحث محتوا مطالب فراوان و پژوهش‌های زیادی نیز صورت گرفته است اما در مقام اجرا کمبودهایی وجود دارد که حتی در اجرای سند تحول بنیادین نیز این کمبود احساس می‌شود و باید به‌صورت ریشه‌ای به این امر پرداخت.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین کارها رسیدگی به وضعیت دانشگاه فرهنگیان است، خاطرنشان ساخت: در خصوص محتوا و ساختار دانشگاه فرهنگیان باید توجه کرد، چراکه نیروی انسانی کارآمد را تربیت می‌کند و باید تقویت شود تا افراد رغبت کنند به این سمت بیایند.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: اگر ما فرزندان را امانت و معلمان و مدرسه را امانت‌دار می‌دانیم باید برنامه‌ریزی تحصیلی و پرورشی دانش آموزان به شکلی باشد که خروجی آن انسان‌هایی متدین و عالم باشد.

وی با تأکید بر اینکه «آموزش» و «پرورش» باید با یکدیگر همراه باشد، خاطرنشان ساخت: به آموزش در سطوح مختلف بها می‌دهیم اما به محتوا کمتر توجه می‌شود و فرآیند پرورش نیز کاملاً رهاشده است.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر لزوم تولید محتوای مناسب برای آموزش‌های مجازی، تصریح کرد: در این دوره که وارد آموزش‌های مجازی شده‌ایم، اگر تولید محتواهای اسلامی، انقلابی و موضوعات هدایت‌شده پرورشی متناسب با معیارهای اسلامی فراهم نشود، قطعاً سرمایه ایرانی و اسلامی و آموزه‌های ایرانی درگذشته و آینده در اختیار نظام سلطه قرار می‌گیرد.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه اخیراً طرح مدرسه شدن محلات در ذیل سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش مطرح‌شده است، اذعان داشت: روح حاکم بر طرح مذکور استفاده بهینه از فضای آموزشی موجود در راستای درآمدزایی و خودگردانی مدارس است و بیشتر هزینه‌های توسعه و نگهداری فضای آموزش از طریق مشارکت خیرین و مردم است.

وی در ادامه یادآور شد: اولویت ما باید به سمت ارتقای نیازمندی‌های آموزشی و مهارتی باشد چراکه اگر این امر را اولویت قرار ندهیم کار پیش نخواهد رفت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه از مساجد در آموزش ‌و پرورش نباید غافل شد، تصریح کرد: ناچار در محلات به سمت مساجد خواهید آمد و از امکانات مساجد استفاده خواهید کرد لذا باید محله محور کارکرد اما محور محله مسجد است و در این راستاست که آموزش‌وپرورش رونق پیدا خواهد کرد اما با عنوان شدن طرح مدرسه شدن محلات، مساجد از کانون و محور بودن جامعه حذف می‌شود که این کار مناسبی نیست.

آیت‌الله حسینی همدانی متذکر شد: ظرفیت عظیم شورای آموزش‌وپرورش استانی یک ظرفیت بزرگ در استان‌هاست که در اختیار آموزش‌وپرورش است اما متأسفانه دغدغه آن مسائل جاری، عمرانی، سرانه‌های آموزشی و فقط امور مادی است.

وی کارگروه‌های فعال آموزشی و پروشی را خلأ بزرگ شورای آموزش‌وپرورش استانی دانست و تأکید کرد: مصوبات این کارگروه‌ها می‌تواند کمک بزرگی برای آموزش و پرورش باشد.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز در خاتمه با عنوان اینکه مهدهای کودک و پیش‌دبستانی‌ها باید تحت مدیریت آموزش‌وپرورش باشد، افزود: اگر خواستار دانش‌آموزی متفکر هستیم باید معلمانی متفکر داشت و در این راستا توجه به نیروهای آموزش‌وپرورش ضروری است.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.