مشروح خطبه‌های نماز جمعه ۱۹ دی‌ماه ۱۳۹۹ شهر کرج/

دوران پسا آمریکا شروع‌شده است / بایدن پدر داعش است / هیچ مسئولی راجع به خرید واکسن از آمریکا، انگلیس و فرانسه حرفی نزند / شورای های شهر از مصوب کردن طرح‌هایی که به مردم خسارت میزند جدا خودداری کنند

کارشناس روابط عمومی ۱۹ دی ۱۳۹۹ ۰

متن کامل خطبه نماز جمعه ۱۳۹۹/۱۰/۱۹

استان البرز، شهرستان کرج

توسط آیت‌الله حسینی همدانی

سلام‌علیکم و رحمه‌الله.

خطبه اول:

بِسمِ‌الله الرَّحمَنِ الرِّحیمِ

اَلحَمدُالله رَبِّ‌العالَمینَ وَالصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ

اَلعَبدِ المُوَیَّد وَالرَّسولِ المُسَدَّد اَباالقاسِمِ المُصطَفی مُحَمَّد

وَ عَلی آلِه الطَّیِبینَ الطّاهِرینَ المَعصُومِینَ سِیَّما بَقِیَّهِ اللهِ الاَعظَم فِی الاَرَضِینَ

وَاللَعنَهُ الدّائِمَه عَلی اَعدائِهِم اَجمَعینَ مِنَ الآنِ اِلَی قیامِ یَومِ الدّینِ

عبادالرحمن اوصیکم و نفسی بتقوی الله.

حق معلم در رساله حقوق استاد عبادت و بندگی

عرض کردیم امام سجاد علیه‌السلام در این بخش از حقوق به بیان حقوق کسانی که یک نحوه قیادت و رهبری بر انسان دارند می‌پردازند و حقوق حاکم در نوبت قبل بیان شد امروز به‌حق معلم پرداخته‌اند. بحث راجع به علم و عالم و معلم و حقوقی که دارند بسیار گسترده است. در معارف دینی ما اکیداً به او پرداخته‌شده. اسلام از اول با آیات مربوط به علم و تشویق به علم‌آموزی شروع شد. و در موارد فراوانی معیار ارزش‌گذاری را با علم انجام داده است. مثل مقایسه خون شهید با همه برتری‌ها و فضیلتی که دارد با مرکّب قلم دانشمندان. یا مثلاً ختم قرآن با همه ثواب و نورانیتی که دارد، در روایت از رسول خدا دارد که فرمودند: یک ساعت درک محضر علم بالاتر از هزار ختم قرآن از اول تا انتهاست.

در معارف دینی به ما راجع به فضیلت عیادت مریض و تشییع‌جنازه مؤمن و شرکت در جنگ و شب‌زنده‌داری فراوان توصیه کرده‌اند اما مقدم بر همه این‌ها علم‌آموزی است. در روایت دارد که یکی از انصار خدمت رسول خدا رسید و عرض کرد: یا رسول‌الله حضور در تشییع‌جنازه بهتر است یا حضور در مجلس علم؟ حضرت فرمودند: اگر برای تشییع و دفن جنازه کسی باشد، (به نظرم منظور انسان معمولی نه عالم و امثال او) ارزش حضور در محضر علم از شرکت در هزار تشییع‌جنازه، عیادت هزار مریض، هزار شب، شب‌زنده‌داری، هزار روز روزه‌داری، هزار درهم صدقه درراه خدا، هزار سفر حج غیر واجب و هزار غزوه بالاتر است. یعنی یک ساعت بنشینی و حدیث بشنوی و مبحث علمی باشد به معنای عام کلمه از همه این‌ها بالاتر است. این روایات ارزش علم و علم‌آموزی را به ما یادآوری می‌کند.

امام علیه‌السلام در رساله حقوق به گوشه‌ای از حقوق معلم پرداخته‌اند و فرمودند: «وَ أَمَّا حَقُّ سَائِسِکَ بِالْعِلْمِ فَالتَّعْظِیمُ لَهُ وَ التَّوْقِیرُ لِمَجْلِسِهِ وَ حُسْنُ الِاسْتِمَاعِ إِلَیْهِ وَ الْإِقْبَالُ عَلَیْهِ وَ الْمَعُونَهُ لَهُ عَلَى نَفْسِکَ فِیمَا لَا غِنَى بِکَ عَنْهُ مِنَ الْعِلْمِ». و اما حق پدر علمى تو و استادت تعظیم او و احترام مجلس او است که خوب به او گوش کنى و به او رو کنى و به او یارى دهى براى خودت تا آنچه را از علم نیاز دارى به تو بیاموزد.

اولین کاری که باید در حق استاد انجام داد طبق این بیان احترام به او و بزرگداشت اوست در غیاب و حضور او. در غیاب باید از استاد دفاع کرد. بعضی‌ها اهل غیبت‌اند بعضی‌ها اهل تهمت‌اند. از استاد باید دفاع کرد اگر کسی دارد بی‌ادبی می‌کند. در حضور هم باید مراعات حال او را کرد که در روایات در حد تعظیم خدای تعالی ارزش‌گذاری شده است. و دستوراتی در نحوه برخورد، نشستن، نگاه کردن، سؤال کردن و امثال این‌ها تذکر داده‌شده.

حسن الاستماع مطلب بعدی است که امام فرمودند. یعنی در محضر استاد باید سراپا گوش بود. خوب گوش دادن فراگیری را زیاد می‌کند. در تمام جلسات باید رعایت حال گوینده را کرد. خوب گوش دادن یادگیری را زیاد می‌کند. امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرمودند: «اِسمَع تَعلَم». گوش کن تا یاد بگیری. و در ادامه روایت هست که «اُسکُت تَسلَم» ساکت باش تا سالم بمانی. این دستور اخلاقی هم هست در مجالس سخنرانی و امثال آن‌که می‌نشینید به کلام گوینده گوش کنید. باید تمرین کنیم که خوب گوش کنیم و به کلام دیگران اهمیت بدهیم. پس خوب گوش دادن حق استاد است.

حق دیگر را امام علیه‌السلام اقبال کردن و اهتمام به دیدار استاد و تشرف به محضر او یاد می‌کند که در روایات برای این عمل هم ثواب و آثار فراوان نقل‌شده. بعد حضرت فرمودند باید معلم را یاری کنی تا بتواند به تو بیاموزد. یعنی چه‌کار باید بکنیم؟ فرمودند: «بِأَنْ تُفَرِّغَ لَهُ عَقْلَکَ وَ تُحَضِّرَهُ فَهْمَکَ». به اینکه عقل خود را خاص او سازى و فهم و هوشت را به او پردازى. یعنی سراپا در اختیار باشی. «وَ تُزَکِّیَ لَهُ قَلْبَکَ». و دل خود را به او دهى. «وَ تُجَلِّیَ لَهُ بَصَرَکَ». و خوب چشمت را به او اندازى. یعنی حواس‌پرت نباشی در محضر علم. همه هوش و حواس باید متوجه معلم باشد تا جان مطلب به دلمان بنشیند.

سؤال؛ این‌ها چگونه حاصل می‌شود؟ «بِتَرْکِ اللَّذَّاتِ وَ نَقْصِ الشَّهَوَاتِ». به سبب ترک لذات مادی زودگذر و صرف‌نظر نمودن و کم کردن از شهوات. «وَ أَنْ تَعْلَمَ أَنَّکَ فِیمَا أَلْقَى إِلَیْکَ رَسُولُهُ إِلَى مَنْ لَقِیَکَ مِنْ أَهْلِ الْجَهْلِ». و بدان که این‌که در هر چه به تو آموزد باید رسول او باشى و آن را به نادانان برسانى. بعضی‌ها این‌طورند من دارم حدیث می‌خوانم آیات و روایات می‌خوانم این‌ها را یاد می‌گیرد و هر مقدار که تلقی می‌کند به خانه که می‌رود می‌گوید امروز آقا در مسجد این را گفت. این یک روش و دستور است. یکی از آن حقوق است که هر چه را به تو آموخت تو باید رسول او باشی برای کسانی که این مطالب را نمی‌دانند. «فَلَزِمَکَ حُسْنُ التَّأْدِیَهِ عَنْهُ إِلَیْهِمْ وَ لَا تَخُنْهُ فِی تَأْدِیَهِ رِسَالَتِهِ.» و بر تو لازم است که این رسالت را به‌خوبی از طرف او ادا کنى و در ادایش خیانت نورزى. یعنی مطالب را درست به اهلش برسانی و خوب نشر بدهی. «وَ الْقِیَامِ بِهَا عَنْهُ إِذَا تَقَلَّدْتَهَا». و خوب به آن بپردازى که عهده‏دار هستى. وَ لَا حَوْلَ وَ لا قُوَّهَ إِلَّا بِاللَّهِ. خدای تعالی توفیق بدهد که از محضر علم استفاده کنیم و وقتمان را به بطالت نگذرانیم و از نعمت زمان که خدا در اختیار ما گذاشته بهترین بهره را ببریم.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

وَالْعَصْرِ ﴿۱﴾ إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ ﴿۲﴾ إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿۳﴾

خطبه دوم:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏

اَلحَمدُالله رَبِّ‌العالَمینَ اَلصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ اَبَالقاسِمِ مُحَمَّد

وَ صَلِّ عَلَی اَمیرِالمُؤمِنینَ عَلیِ بنِ اَبی طالِب وَ عَلَی فاطِمَهَ الزَّهرا سَیِّدَهِ نِساءِ العالَمینَ

وَ عَلَی الحَسَنِ وَ الحُسَینِ سَیِّدَی شَبابِ اَهلِ الجَنَّه وَ عَلَی عَلیِ بنِ الحُسَینِ وَ مُحَمَّدِ بنِ عَلی

وَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد وَ موسَی بنِ جَعفَرِ وَ عَلیِ بنِ موسی وَ مَحَمَّدِ بنِ عَلی وَ عَلی بنِ مُحَمَّد

وَالحَسَنِ بنِ عَلی وَ الخَلَفِ القائِم الحُجَّه حَجَجِکَ عَلی عِبادِک وَ اُمَنائِکَ فِی بِلادِکَ

خودم و همه‌ی شما نمازگزاران محترم را به رعایت و تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت می‌کنم.

شرح و تفسیر حکمت ۱۲۳ نهج‌البلاغه

اهل تقوا به حفظ‌الصحه و سلامت بدن و رعایت دستورات بهداشتی اهمیت فراوان می‌دهند. امیرالمؤمنین علیه‌السلام در حکمت ۱۲۳ از حکم نهج‌البلاغه فرمود: «تَوَقَّوُا الْبَرْدَ فِی أَوَّلِهِ وَ تَلَقَّوْهُ فِی آخِرِهِ فَإِنَّهُ یَفْعَلُ فِی الْأَبْدَانِ کَفِعْلِهِ فِی الْأَشْجَارِ أَوَّلُهُ یُحْرِقُ وَ آخِرُهُ یُورِقُ». در اول سرما [پاییز] خود را بپوشانید، و در آخر سرما [بهار] به پیشواز آن‏ بروید، زیرا سرما با جسم انسان همان کارى را مى‏کند که با درختان، اولش مى‏سوزاند و آخرش مى‏رویاند. پوشیدن بدن و گرم نگه‌داشتن آن در آغاز سرما امری لازم شمرده‌شده است، چون سرما با پاییز شروع می‌شود. پاییز هم مثل تابستان خشک است. خشکی و گرمای تابستان بدن را آماده باز شدن منافذ رگ و پی‌ها کرده و وقتی سرمای پاییز به بدن می‌رسد، اثرپذیرى و تأثیر سرما در اثر فشار حرارت غریزى در بدن سرعت بیشتری مى‏گیرد. نتیجه‌اش این می‌شود که سردى و خشکى در بدن قوّت مى‏گیرد که هر دو طبیعت مرگ هستند، طبیعت از بین برنده دارند. لذا می‌بینید در این فصل درخت‌ها خشک می‌شوند و برگ‌هایشان می‌سوزد و مى‏ریزد و در انسان‌ها هم بدن‌ها لاغر و نحیف می‌شود. و اما زمستان سرد ولو با بهار در رطوبت شریک هستند اما بهار گرم است. و گرمای بهار سردی زمستان را از بین می‌برد و رطوبت را معتدل کرده زمینه‌های رشد و نیرو گرفتن را فراهم می‌کند. لذا هم طبیعت و هم بدن در بهار نیرو می‌گیرند و شکوفا می‌شوند. خدای تعالی به همه سلامتی و عافیت ارزانی کند.

دشمن سعی در ترور شخصیت و منزوی کردن علامه مصباح داشت

مناسبت‌ها: قبل از شروع بحث لازم است بار دیگر ارتحال عالم ربانی علامه مصباح که با تمام توان از حدودوثغور دین و مرزهای اعتقادی بابیان و منطق قوی دفاع می‌کرد را به همه مردم و به‌خصوص شما تسلیت عرض کنم. زمانی دشمن این افراد را بلافاصله حذف فیزیکی می‌کرد مثل مرحوم بهشتی و مفتح و باهنر و مطهری اما در مورد ایشان تلاش در ترور شخصیت و منزوی و بایکوت کردن داشتند و بعضی از اطرافیان هم تلاش داشتند که ایشان را منزوی نگه‌دارند و نگذارند افکار او به جامعه برسد. اما ایشان لحظه‌ای از انجام‌وظیفه و تربیت شاگردان و نوشتن و گفتن و مباحثه و مناظره خسته نشدند خدای تعالی با اولیائش محشور بگرداند.

قیام مردم قم در بین روزهای انقلاب از ویژگی خاص برخوردار است

امروز جمعه ۱۹ دی سالگشت قیام مردم قم است. این روز در بین روزهای انقلاب از ویژگی خاص برخوردار است و همچون خورشید درخشندگی دارد. ۱۹ دی برای انقلاب نوید «اِنّا فَتَحْنا لَکَ فَتْحَا مُبینا» یعنی خبر می‌داد از پیروزی. جوانه‌ی درختی بود که در بهمن ۵۷ میوه داد. طاغوت و نظام منحوس شاهنشاهی در ۱۹ دی طومار ۲۵۰۰ ساله‌اش درهم‌پیچیده شد. این قیام با رهبرى روحانیت و همراهی همه اقشار مردم شکل گرفت. البته عامل سرعت بخش قیام، شهادت فرزند امامِ انقلاب مرحوم حاج‌آقا مصطفی بود که موجى از انزجار و نفرت را نسبت به رژیم به وجود آورد. و مجالس گرامى‏داشت شهید به صحنه‏ى مبارزه علیه نظام و حمایت از امام تبدیل ‏شد. در همین محافل به امام، لقب امام دادند. یادم هست که اولین کسی هم که این کار را کرد رئیس‌جمهور فعلی خودمان بود که در مسجد ارک برای اولین بار اعلام کرد که مردم از این به بعد حضرت آقا را با لفظ امام بگویند و از آن روز به بعد دیگر معروف شد. یکی از ابداعات ایشان در اول انقلاب همین بود. رژیم خواست ترور شخصیت بکند حضرت امام را، به امام توهین کرد، اما قم قیام کرد. نقاط دیگر کشور ادامه دادند، تا رژیم ساقط شد. خدای تعالی ارواح طیبه شهدا انقلاب را با شهدا کربلا محشور بگرداند.

چگونه جوانان می‌توانند وارد میدان عمل شده و مسائل کشور را حل کنند؟

در ادامه بحث فرآیند اجرائی شدن بیانیه گام دوم، بعد از بیان اینکه جوانان با گفتگو و نزدیک کردن افکارشان به هم؛ همیار و همکار می‌شوند و می‌توانند اقدام مشترک و عملی برای حل مسائل مورد ابتلاء مردم داشته باشند و عرض شد لازمه رسیدن به این نقطه تشکیل حلقه‌های میانی است که افراد متخصص و باتجربه و فعالان بااستعداد که توان پذیرش مسئولیت‌ها را دارند باید دورهم جمع شوند و این کار هم وظیفه خود جوانان است و دستگاهی وظیفه‌ای ندارد. می‌رسیم به بحث امروز که چگونگی اقدام برای رسیدن به این هدف است. یعنی چگونه جوانان می‌توانند وارد میدان عمل شده و مسائل کشور را حل کنند؟

دوستان توجه دارند که من علی‌القاعده باید اینجا مسائل کلی را بگویم و خسته‌تان نکنم. ذهن‌ها را درگیر بعضی از مسائل نکنم. ولی چون بنای ما گفتمان سازی و تبیین است نمی‌خواهم که بیایید اینجا و ۴ تا شعار بدهید. تا حالا هم دأب من این بوده است. بنایم را گذاشتم بر تبیین این گفتمان. شاید خیلی‌ها این کار را نکنند ولی من لازم میدانم که این بحث در این مکان مطرح شود و درجاهای دیگر توسعه پیدا کند. لذا چون مبحث، مبحث نظری و شنیداری است شاید یک مقداری خسته‌کننده شود. اما تحمل بفرمایید. این مطالب لازم است که شنیده شود.

خب ما باید چگونه اقدام کنیم و جوانان چگونه باید وارد میدان عمل شوند؟ امروز هم آقا تأکید کردند که جوانان باید بیایند و از تجربه مجربان هم استفاده کنند. راهکار همان است که حضرت آقا فرمودند و آن تشکیل کارگروه‌های مختلف و آتش به اختیار است. و خودشان هم به تعدادی از آن‌ها اشاره فرمودند. مثل کارگروه فرهنگی، دراین‌باره فرمودند: مجموعه‌های فعال در زمینه‌های فرهنگی که این‌ها می‌توانند تأثیرگذاری عمیقی داشته باشند از اول انقلاب هم همین‌جور بوده الآن هم همین‌جور است. الآن هرجائی که شما یک گروه جوان را پیدا کنید (جوان متشکل و بافکر و صاحب ذهن فعال) که دست‌به‌کار فرهنگی می‌زنند مثلاً در مسجدی در یک هیئت عزاداری‌ای این‌ها می‌توانند روی جوان‌ها تأثیر بگذارند روی محله تأثیر بگذارند روی خویشاوندان تأثیر بگذارند روی مجموعه دانشجوئی تأثیر بگذارند یک حرکتی یک عزمی یک بینش و بینائی‌ای را در یک مجموعه‌ای به وجود بیاورند.

پس حلقه‌های میانی باید این کارگروه‌ها را تشکیل دهند. این حلقه‌های میانی مغز متفکرند. دوستان توجه دارید این کارها واقعاً امکان‌پذیر است این‌طور نیست که نوشته‌ای روی کاغذ باشد فقط و می‌شود کرد و مجرب است. خود بنده موارد فراوانی را در ذهن دار. اما باید حلقه‌های میانی به‌شدت مواظب باشند که از این گروه‌ها فرقه و مرید و مرادی درنیاید که کلاً مسیر منحرف می‌شود. همان‌طور که عرض شد باید در کارگروه فرهنگی افراد جوان بانشاط متخصص فعال حاضر باشند و واقعاً با برنامه و هدایتِ حلقه میانی عمل کنند.

کارگروه فعالیت‌های سیاسی، که در این مورد فرمودند: منظورم حزب‌بازی نیست حزب‌بازی کاری است که بنده برکتی در آن احساس نمی‌کنم. این نکته مهمی است که ایشان فرمودند. چون دیدید که دم انتخابات که می‌شود چگونه جریانات مختلف دست‌به‌کار می‌شوند و افکار را به خودشان دعوت می‌کنند. هفته گذشته من همین بحث‌ها را مطرح کردم دیدم زود یک گروهی حرف‌ها را به خودش نسبت داده و گفته دیدید آقا ما را گفته بیایید ثبت‌نام کنید و فراخوان کرده این کارها اصلاً خوب نیست. من گروه خاصی را نگفتم. من دارم شاکله را میگویم. امکان دارد هر گروهی این مطالب را به خودش بگیرد و دنبال کند ولی بنده منظورم گروه خاصی نیست. اگر مصادره به مطلوب کنند کار خوبی نیست باید دنبال اصل مطلب بود.

به‌جای حزب‌بازی باید تحلیل سیاسی کرد و حوادث سیاسی را تبیین کرد. چرا امیرالمؤمنین در خانه نشست! چرا امام حسن بعد از امیرالمؤمنین نتوانست ادامه دهد و به صلح ختم شد! چرا حسین بن علی سرش بالای نی رفت! چرا مکتب اهل‌بیت و ائمه معصومین تا امروز انقدر در سختی و گرفتاری است! برای اینکه از همان اول قوه تحلیلی سیاسی در افراد ضعیف بود. بلد بودند و می‌فهمیدند اما تحلیل نمی‌توانستند بکنند. این تحلیل را باید در همین گروه‌ها انجام داد. این امور برای مردم مفید است که نتیجه‌ی کارگروه سیاسی و بچه‌هایی که در این مجموعه فعال هستند، بشود فهم و تحلیلِ درست مسائل سیاسیِ مبتلابه.

مثلاً تشکیل میزگردها و کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها، کارگروه نهضتی در ارتباط با مسائل بین‌الملل و جهان اسلام، در همین روزها لازم است به جریانات بعد از انتخاب آمریکا پرداخت و آینده جهان پس از آمریکا را تحلیل کرد و نقشی که اسلام دارد را دقت کرد. کارگروه علمی و همکاری با مراکز علمی و کارگروه اطلاعاتی و کارگروه اجتماعی. این‌ها کارگروه‌هایی بود که آقا فرمودند.

آنچه مهم است که دوستان توجه داشته باشند این است که برنامه‌ریزی و هدایت کارگروه‌ها توسط حلقه‌های میانی صورت می‌گیرد. و همان‌طور که آقا فرمودند: جهت کار به سمت رسیدن به جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی است. ممکن است کارگروه‌ها باهم ارتباط هم نداشته باشند اما بدون هدایت و برنامه‌ریزی نمی‌شود. و محور همه این کارها خود جوان‌ها هستند. همه باید در توسعه این فکر تلاش کنیم.

بعضی‌ها میگویند به‌جای این مطالب به گرانی بپرداز و از مشکلات جامعه بگو. آن‌ها را هم میگوییم ولی این‌ها لازم است. و باید دنبال شود. انشاء الله در استان و جاهای دیگر هم دارند دنبال می‌کنند.

این روزها چهل روز از شهادت دانشمند اندیشمند گمنام هسته‌ای کشورمان شهید فخری زاده می‌گذرد یاد و خاطره این عزیز را گرامی می‌داریم. شخصیتی باسابقه و قدرت علمی بالا در رشته‌های خاص و کارگشا برای جامعه و کشور اما بی‌نام یعنی گمنام. و این نه به خاطر اقتضای شغل بلکه به خاطر روح معنوی و ساخته‌شده‌ای که داشت، بنایش بر دیده نشدن بود. خدای تعالی با اولیائش محشور بگرداند.

فقدان و از دست دادن این سرمایه‌ها برای ما غم‌انگیز است اما وقتی در کنارش رویش جوانه‌ها و به ثمر رسیدن جوانان را می‌بینیم امیدواری ما بیشتر می‌شود. همین روزها که حقیقت آمریکا برای مردم دنیا عیان شد و درعین‌حال رجزخوانی هم می‌کند شما می‌بینید که غنی‌سازی بیست‌درصدی اورانیوم را شروع کردیم و همین کار، آمریکا و اسرائیل و نوچه هاشونو عصبانی کرده.

واکنش امام‌جمعه کرج به رزمایش پهپادی ارتش

در همین روزها شاهد بزرگ‌ترین رزمایش پهپادی غرب آسیا هم هستیم. بعد از تثبیت قدرت موشکی کم‌نظیر ایران حالا باید آفرین گفت به جوانان دانشمند ایران اسلامی با ساخت و بهره‌گیری از پهپادها. این پهپادها درست در زمان سخت تحریم‌های ظالمانه ساخته‌شده‌اند. از تولید تا بهره‌برداری، داخلی هستند. نیروی جوان حزب‌اللهی در مسیر قوی شدن و شعار ما می‌توانیم با استفاده از توان بومی چنین دستاوردی را برای ایران آن‌هم قبل از اینکه دوره تحریم تسلیحاتی تمام شود فراهم کرده است. و ایران را در ردیف یکی از قدرت‌های پهپادی جهان قرار داده‌اند. یعنی یکی از پنج کشور اول هستیم. و البته ایران این فناوری را در اختیار کشورهای محور مقاومت قرار داده است. می‌بینید که آن‌ها امروز عربستان را می‌زنند و جاهای دیگر، فناوری‌اش را از ایران گرفتند.

تنوع عملیاتی، سرعت و قدرت تخریب هرکدام از این پهپادها در نوع خودش بی‌نظیر است. پرواز از روی شناورها، پرواز برد بلند، پهپادهای انتحاری نقطه زن، پهپادرهگیر، پهپاد شناسایی این‌ها اجازه نفس کشیدن به دشمن را نمی‌دهند. خواب را از چشمان آن‌ها گرفته. رزمایشی که ضمن امیدبخشی و امنیت آفرینی کامل به منطقه و محور مقاومت، این پیام را به بدخواهان و دشمنان به‌خصوص آمریکا و اسرائیل می‌دهد که همه تحرکات شما در منطقه، زیر نظر تیزبین غیور مردان نیروهای مسلح ایران است و اگر نابخردی کنید و تعرضی یا حرکتی برعلیه منافع جمهوری اسلامی داشته باشید واکنش ایران، با آمادگی کامل، سریع، پرقدرت و پشیمان کننده خواهد بود.

دوران پسا آمریکا شروع‌شده است / بایدن پدر داعش است

سالیان سال است که راجع به بطلان و پوچ بودن تفکر و عمل لیبرال دمکراسی و نظام سرمایه‌داری غرب سخن گفته می‌شود و استدلال می‌شود اما هیچ‌کدام به‌اندازه حوادث اخیر که حقیقت آمریکا را به رخ مردم دنیا کشید مؤثر نبودند. خدای تعالی رحمت کند امام راحل عظیم الشان را که زودتر از خود آن‌ها فروپاشی نظام کمونیستی را خبر داد و حتی خیرخواهانه آنان را دعوت به صلاح کرد. درست همان اتفاق و پیش‌بینی در دوران زعامت سیدناالقائد رقم خورد و ایشان از افول و فروپاشی عن‌قریب لیبرال دمکراسی غرب خبر دادند. و این روزها بی‌هویتی و بحران مشروعیت در آمریکا که تلاش می‌کرد فرهنگ غالب دنیا، فرهنگ او باشد را همه عالم دیدند. دمکراسی که امروز با حکومت‌نظامی می‌خواهد قدرت را منتقل کند.

گفته سران کشورها را شنیدید. حتی به نظرم بعض از کسانی که در ایران قائل به کدخدائی آمریکا بودند این روزها سخنانشان را تعدیل کردند مقداری. به تعبیر خود غربی‌ها دوران پسا آمریکا شروع‌شده است و باز در داخل عده‌ای غرب‌زده واداده نیایند بگویند مثلاً بایدن با ترامپ فرق می‌کند و حتماً با آمدن این‌یکی رونقی فراهم می‌شود. آمریکا آمریکاست چه با چهره ترامپ چه با چهره بایدن. اگر کسی دنبال کرده باشد و نقطه نظرات را مطالعه کرده باشد به‌خوبی می‌فهمد که بایدن به‌شدت از رقیبش برای ایران خطرناک‌تر است. او که طراح نقشه‌های خطرناک برای منطقه غرب آسیا و به وجود آورنده داعش بود. پدر داعش است بایدن. به‌زودی بر مسند قدرت و اجرای طرح‌هایش می‌نشیند لذا باید باصلابت و قدرت از منافع کشور و ملت دفاع کرد. و ما تا زمانی که آمریکا آمریکاست دست از شعار همیشگی مرگ بر آمریکا بر نخواهیم داشت.

یکی از مأموریت‌های بیانیه گام دوم تحقق عدالت است

یکی از مأموریت‌های بیانیه گام دوم تحقق عدالت است که از وظائف جدی دستگاه قضاست. تا بتواند با برقراری عدالت امید مردم را افزایش داده اعتماد آنان به حاکمیت را بیشتر کند. سند راهبردی تحول قضائی قوه قضائیه را که یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب بود، و بر اساس هفت مأموریت تنظیم‌شده مطالعه کردم و لازم است که تشکر کنیم از آینده‌نگری و روشن‌بینی ریاست محترم قوه و تحولات امیدوارکننده‌ای که در دست اقدام دارند و نتیجه آن با عملیاتی شدن این نقشه راه که با همفکری گروهی از حقوقدان‌ها و فقها و قضات تهیه‌شده ان‌شاءالله عدالت قضائی خواهد بود. لازمه این کار این است که تحقق سند به یک گفتمان و مطالبه عمومی تبدیل شود لذا گروه‌های نخبه و قلم داران و تریبون داران باید اقدام لازم را داشته باشند.

خبرگزاری‌ها در تهیه خبر تقوا و امانت‌داری را رعایت کنند

تذکر: خبرگزاری‌های مجازی و غیره در تهیه خبر، در تیتر زدن و بیان مطلب تقوا و امانت‌داری را رعایت کنند. گاهی مطلبی را تقطیع و استفاده نادرست می‌کنند که این خلاف است اگر بیگانگان این کار را بکنند، خوب دشمن‌اند و مقاصدی دارند اما در داخل انتظار چیز دیگری است. به‌هرتقدیر خبرهای مورد تائید مربوط به اینجانب باید از طریق روابط عمومی دفتر باشد. هر خبری از بنده منتشر شود غیر از طریق روابط عمومی مورد تائید نیست.

شورای های شهر از مصوب کردن طرح‌هایی که به مردم خسارت میزند جدا خودداری کنند

نکته استانی: نظافت و رعایت بهداشت فردی و اجتماعی وظیفه دینی و انسانی است لذا همه کمک کنیم که شهری زیبا تمییز و چشم‌نواز داشته باشیم. به مسئولین شهری در این مهم همکاری کنیم. جمع‌آوری پسماند منازل و زباله را در ساعت مقرری که گفته‌شده بین ساعت ۸ تا ۹ جدی بگیریم. و با این کار از زحمات پاکبانان محترم قدردانی عملی بکنیم.

مطلب دیگر اینکه باید توجه داشته باشیم که شورای شهر و شهرداری‌ها از مصوب کردن طرح‌ها و لایحه‌هایی که به مردم خسارت میزند جدا خودداری کنند. طرح‌هایی این روزها مورد مصوبه قرارگرفته و تصویب‌شده که ضررش به بدنه مردم می‌رسد که ان‌شاءالله در نوبت بعد اگر لازم شد عرض می‌کنم.

هیچ مسئولی راجع به خرید واکسن از آمریکا، انگلیس و فرانسه حرفی نزند

بیانات رهبر معظم انقلاب را که امروز فرمودند قطعاً ملاحظه کردید یا خواهید کرد. مطالب مهمی را فرمودند درباره برجام فرمودند که اصلاً موضوع برجام نیست و موضوع رفع تحریم‌هاست. امکان دارد اگر اصرار کنیم که برجام برگردد ضررش بر ما بیشتر باشد هر قوت تحریم برداشته شد ما هم به وعده‌هایی که دادیم عمل می‌کنیم. از اول گفتیم وعده در مقابل وعده این نکته مهمی بود که ایشان گفتند.

نکته دیگری را که گفتند و مهم بود این بود که آقایان مسئولین سخن از ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور را نزنند. ایشان همان‌طور که قبلاً هم فرموده بودند که من اعتمادی به آمریکا و به فرانسه هم حتی اعتماد ندارم اگر این‌ها بلد بودند برای خودشان کار می‌کردند، لذا دیگر از امروز هیچ مسئولی راجع به خرید واکسن از آمریکا، انگلیس و فرانسه نزند و جان مردم را به مخاطره نیاندازد.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ﴿۱﴾ اللَّهُ الصَّمَدُ ﴿۲﴾ لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ ﴿۳﴾ وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ ﴿۴﴾

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.