آیت الله حسینی همدانی

تفکر بسیجی می تواند دنیا را متحول کند

کارشناس روابط عمومی ۱۵ دی ۱۳۹۹ ۰

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج،صبح یکشنبه جمعی از دانشجویان بسیجی با حضور در دفتر آیت الله حسینی همدانی با ایشان دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدارآیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه تفکر بسیجی می تواند دنیا را متحول کند ،بیان داشت: بسیج تفکری است که می تواند جامعه را تکان و حرکت دهد و ما چون یک چشم اندازی برای جامعه مان داریم و آن هم رسیدن به جامعه مهدوی است و تمدن نوین اسلامی است، آن مجموعه و عناصری که می توانند تحول ایجاد کنند در افکار، در افعال و افراد رو حرکت دهند به سمت آن مقصد و رسیدن به آن جایگاه و معاد تفکر بسیجی است و غیر از این تفکر نمی تواند هیچ تفکری یک همچین جریان و حرکتی را ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه تفکر مکتب حاج قاسم همان تفکر بسیج است،گفت:نگاه که می کنید می بینید در تعریف بسیجی هرچه می گوییم در تعریف مکتب قاسم سلیمانی هم وجود دارد و یکی می شود،یعنی اگر مکتب قاسم سلیمانی را بخواهیم تطبیق بدهیم، همان تفکر بسیج، یعنی مسیر تجسم یافته ی شهید قاسم سلیمانی است.

امام جمعه کرج با لزوم تکثر مصادیق تفکر بسیجی در رفتار و اعمال، بیان داشت:تفکر بسیجی باید احیا شود ولی احیای این تفکر در به وجود اوردن و تکثر این مصادیق است و وگرنه ما بشینیم و بگیم بسیجی ادم زاهد و با تقوایی بود چیزی از آن فرد بیرون نمی آید و خروجی ندارد.

آیت الله حسینی همدانی با تاکید بر نقش مهم دانشجو در جامعه،بیان داشت:حضرت آقا فرمود دانشجو موذن است و من یه وقتی این را در خطبه ها هم گفتم و خیلی تعبیر دقیقی است زیرا  موذن باید عادل باشد و او کسی است که از بیت المال حقوق میگیرد و باید به او حقوق بدهیم و در اسلام دو نفر از بیت المال حقوق می گیرند؛ یکی قاضی و یکی موذن.

وی با مهم شمردن مسئله زمانشناسی و پیشبینی موضوعات،گفت:نیرویی همیشه در جنگ موفق است و غلبه و پیروزی دارد که تحرکات دشمن را احتمال بدهد و برآورد کند و بگوید اگر بخواهد از این جبهه حمله کند پس این استعداد رو میچیند و من هم باید این استعداد رو بچینم.

نماینده رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه بسیج دانشجویی باید به دنبال منویات زمین مانده رهبری برود ،افزود: الان بسیج دانشجویی باید متصدی کرسی آزاد اندیشی باشد و به دنبال منویات زمین مانده رهبری  باشید تا آن را انجام دهید.

آیت الله حسینی همدانی ضمن لزوم مطالبه گری در بین بسیج دانشجویی ،بیان داشت:مطالبه گری باید مستند باشد و اگر مستند نباشد تضعیف می شوید بار دوم و بار سوم دیگر به حرفتان گوش نمی دهند و می گویند حرفهای این ها رو هواست .

وی با بیان نکاتی از بیانه گام دوم انقلاب اسلامی ،گفت:اقا در بیانیه ی گام دوم  گفتند کارگزارانی که هستند به درد نمی خورند و مشکل ما هستند و باید عوض شوند اما چه کسی جای آن ها بیاید؟  دولت جوان انقلابی بانشاط و شخصیت هایی که نشاط دارند و می توانند کار انجام دهند و به خصوص سن و سال نیستند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با تاکید بر لزوم برپایی جلستان در راستای پیاده کردن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ،بیان داشت: افراد جوان حزب اللهی پیدا می شود و نیازمند جلسات تضارب آرا است و جوان حزب اللهی انقلابی یعنی کسی که جهات معنوی و اخلاقی و مواظبات معنوی اش سرجایش است و حواسش به آنها است و مثل قاسم سلیمانی که هم مجاهد است و حزب اللهی .

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.