با حضور آیت الله حسینی همدانی

دیدار نمایندگان دینی مسیحیت

کارشناس روابط عمومی ۱۳ دی ۱۳۹۹ ۰

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، صبح امروز جمعی از نمایندگان دینی مسیحیت در استان البرز در ایام ولادت حضرت مسیح در دفتر نماینده معظم انقلاب اسلامی حضور پیدا کرده و با ایشان دیدار و گفت و گو کردند.

آیت الله حسینی همدانی در این دیدار ضمن تبریک سال نو میلادی ،بیان داشت:راجع به حضرت مسیح سلام الله علیه در قرآن مطالب زیادی داریم ،ولادت،نحوه ولادت و مادرشان حضرت مریم.در قرآن لاقل ۳۰ بار نام ایشان برده شده.

وی با اشاره به آیه شریفه ۴۲ سوره آل عمران ،گفت:در سوره مبارکه آل عمران آیه زیبایی داریم که می فرماید« إِذْ قَالَتِ الْمَلَائِکَهُ یَا مَرْیَمُ إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَاکِ وَطَهَّرَکِ وَاصْطَفَاکِ عَلَى نِسَاءِ الْعَالَمِینَ» که قرآن کریم در اینجا حضرت مریم را مصطفی یا همان اصطفی خطاب می کند و آن صفتی که برای پیامبر گفته شده اینجا برای حضرت مریم گفته شده .

امام جمعه کرج با بیان جایگاه بالای حضرت مریم سلام الله علیها ،گفت:اصطفی یعنی جدا کردن.عسل را وقتی از موم جدا میکنند آن کسی که اینها رو جدا کرده اصطفی کرده و آن جدا شده که شفاف است مصطفی است.مصطفی یعنی اینکه ما از بین موجودات خوب و بد خوب را جدا کنیم،این می شود مصطفی.همه انبیا از میان انسان های خوب جدا شده اند و مصطفی هستند.

آیت الله حسینی همدانی در ادامه افزود:خداوند تعالی می فرماید من تورا از بین بانوانی که بودند در عالم ،از بین خوب هایشان تو را جدا کردم و تو جزو مطهرین هستی و دوباره تو را اصطفی کردم.نکته اش اینجاست،خداوند در مورد هیچ بانویی اینطور نگفته است حتی در مورد حضرت زهرا سلام الله علیها این را نداریم که دوبار خداوند گفته باشد اصطفاک.

وی با بیان ویژگی خاص حضرت مریم،گفت:اصطفای اول همان طهارت و معصومیت حضرت مریم است ولی اصطفی دوم چیست؟ این را علمای شیعه مفصل راجع بهش صحبت کرده اند و گفته اند «علی نسا العالمین» یعنی زنان آن دوره ولی بعدش با آمدن حضرت زهرا غلبه پیدا شده و حضرت زهرا سیده النساء العالمین شدند. ولی  به نظرم معنایش اینطور نیست و اصطفای دوم فقط مخصوص حضرت مریم است و ربطی هم به حضرت زهرا سلام الله علیها ندارد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز در ادامه بیان داشت:حضرت زهرای مرضیه انتخاب شده است برای تمامی عالم از ابتدا تا انتها در دنیا و آخرت همانطور که حضرت مریم را انتخاب و اصطفی کرده برای تمام زنان عالم از اول خلقت تا آخر خلقت بخاطر یک ویژگی و آن ویژگی این است که خدای تعالی به او فرزندی به نام حضرت مسیح سلام الله علیه داد و این اصطفی دوم که ایشان را جدا کرده از تمامی زن های عالم به خاطر ویژگی تولد حضرت مسیح است از حضرت مریم که این اصطفی فقط و فقط مخصوص حضرت مریم سلام الله علیها است.

آیت الله حسینی همدانی با نشانه خاص الخاص خواندن حضرت مریم سلام الله علیها،گفت:خداوند تعالی در ادامه می فرماید«إِذْ قَالَتِ الْمَلَائِکَهُ یَا مَرْیَمُ إِنَّ اللَّهَ یُبَشِّرُکِ بِکَلِمَهٍ مِنْهُ اسْمُهُ الْمَسِیحُ عِیسَى ابْنُ مَرْیَمَ وَجِیهًا فِی الدُّنْیَا وَالْآخِرَهِ وَمِنَ الْمُقَرَّبِینَ».ما زمانی که عالم را نگاه می کنیم می بینیم سرتاسر عالم کلمات الهی هستند.کلمه حکایت میکند از یک معنایی که آن معنی خدا می باشد و سراسر عالم کلمات خدا می باشد  اما اینجا یکی از کلمات خاص الخاص که زمانی که به او نوجه می کنی متوجه خدا می شوید  مانند کلمات دیگر ولی ایم کلمه نشان دهندگی اش بیشتر است طبق آیه قرآن حضرت مسیح است.

وی در ادامه افزود:سپس آیه ویژگی های حضرت مسیح را بیان میکند. مقرب است و از مقربین است،نمی گوید ابرار چون مقربین از ابرار بالاترند،با مردم سخن گفت در گهواره و از صالحین بود.صالح به این معنا که غیر صالح از او صادر نمی شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی با  بیان اینکه ولادت حضرت مسیح خود یک معجزه است،گفت:انبیا معمولا در۴۰ سالگی به پیامبری و وحی رسیده اند اما حضرت مسیح در گهواره کلام خدارو گفته و این خودش معجزه است.خود حضرت مسیح معجزه است زیرا بدون پدر متولد شدند و کلامشان هم معجزه است و این کلام دو معجزه را القا میکند یکی اینکه در گهواره سخن می گوید و دیگری محتوای سخنش هست.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین ،بیان داشت:امیرالمومنین می فرماید دین دست اشرار اسیر است.زمانی که دقیق نگاه میکنیم می بینیم دین دست اشرار اسیر است و نه فقط اسلام.زمانی که ما نتوانیم درست تبلیغمان را انجام دهیم نتوانیم مردم را درست دعوت کنیم می شود اسارت.به برکت انقلاب اسلامی دین یک جهشی و رشدی پیدا کرد و یک جریانی درست شد.

وی با بیان اینکه امام حسین علیه السلام دین را احیا کرد ،اظهار داشت:ما امام حسین را می گوییم اباعبدلله،بنده خدا و پدر عبدالله.حضرت امام حسین علیه السلام در آن زمان وقتی به شهادت رسید که اگر این شهادت واقع نمی شد بساط دین کلا برچیده میشد . با این شهادت دین احیا شد نه فقط اسلام یا شیعه و به همین دلیل شد پدر بندگی خدا تا قیامت.هر کسی که فرصت پیدا میکند عبادت کند ریشه اش امام حسین علیه السلام است.

امام جمعه کرج با بیان اینکه انقلاب اسلامی باعث شد دین احیا شود،گفت:انقلاب اسلامی یک ویژگی درست کرد که باعث شد دین احیا شودشما قطعا یادتان هست راجع به حضرت مسیح چه بی احترامی هایی کردند کما اینکه الان هم اگر فرصت پیدا کنند انجام می دهند و زمانی که اهداف بلند انبیا اجازه نشر پیدا نکند آن می شود اسیر  فرقی هم ندارد اسلام باشد مسیحیت یا یهود باشد.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه حضرت مسیح در خط مقم مبارزه با طاغوت بود ،بیان داشت:ما هیچ پیامبری را نداشتیم که دعوت به توحید نکند مردم را از پیروی طاغوت منع کرده اند.گاهی اوقات طاغوت درونی است گاهی طاغون بیرونی.حضرت مسیح اوج و قله معرفت نفس است اما حضرت مسیح اولین  مبارزه با طاغوت بیرون است.متاسفانه در همین دوره ای که در آن هستیم جوری ترسیم می شود که ایشان صلح کل بوده اما واقعا اینطور نیست.ابعاد معنوی و معرفتی حضت عیسی مسیح بالاتر از همه بود اما مبارزه با کفر هم داشتند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.