مشروح خطبه‌های نماز جمعه 5 دی 11399 شهر کرج /

اگر مسئله تحریف حل شود مسئله تحریم حل خواهد شد

کارشناس روابط عمومی ۰۵ دی ۱۳۹۹ ۰

متن کامل خطبه نماز جمعه ۱۳۹۹/۱۰/۰۵

استان البرز، شهرستان کرج

توسط آیت‌الله حسینی همدانی

سلام علیکم و رحمه الله

 بسم الله الرحمن الرحیم والحمدلله رب العالمین عبادالرحمن اوصیکم و نفسی بتقوی الله

اهل تقوا حق هیچ زمانی و هیچ عبادتی را ضایع نمی کنند. امام سجاد علیه السلام در رساله حقوق بعد از بیان حق نماز و روزه و زکات، به حق حج پرداخته اند. حج یکی از ارکان دین اسلام است و به تعبیر امیرالمومنین علیه السلام پرچم اسلام است. و مثل نماز و روزه از اهمیت بالائی برخوردار است.

حتی در بعض روایات دارد که فضیلتش از نماز و روزه هم بیشتراست و علت آن را تکلف و سختی های زیادی که دارد و هزینه مالی و جانی و امثال اینها دانسته است. حج هم مثل نماز دارای اسراری است که باید به آن مفصل پرداخت. حضرت در باره حق حج فرمودند: وَ حَقُّ الْحَجِّ أَنْ تَعْلَمَ أَنَّهُ وِفَادَهٌ إِلَى رَبِّکَ. و حق حج این است که بدانى، آن بار یافتن بنزد پروردگار است. وَ فِرَارٌ إِلَیْهِ مِنْ ذُنُوبِکَ. و گریختن از گناهان بسوى اوست. وَ بِهِ قَبُولُ تَوْبَتِکَ. و باعث پذیرش توبه توست. وَ قَضَاءُ الْفَرْضِ الَّذِی أَوْجَبَهُ اللَّهُ عَلَیْک‏. و انجام دادن فریضه‏ای است که خدا بر تو واجب کرده‏. در قرآن کریم آیه۵۰ سوره مبارکه ذاریات فرمود: فَفِرُّوا اِلَی اللهِ اِنِّی لَکُم نَذیرٌ مُبیِنٌ. به سوی خدا فرار کنید بدرستی که من بیم دهنده آشکارم.

در ذیل این آیه مرحوم صدوق روایتی را نقل می کند که منظور از آیه این است که «فَفِرُّوا اِلَی اللهِ» حج خانه خدا را بجای آورید… در فضیلت حج و آثار آن روایات فراوانی داریم. امیرالمومنین علیه السلام فرمودند: حج جهاد هر ناتوانی است. ثواب یک درهم هزینه کردن در حج با هزار درهم برابری می کند. خداوند آن خانه را نشانه ای برای فروتنی مردمان در برابر عظمت خویش و اعترافشان به قدرت و عزتش قرار داد. «و جَعَلَهُ سبحانهُ عَلامهً لِتَواضُعِهِم لِعَظَمَتِهِ و اِذعانِهِم لِعِزَتِهِ».

از آثار حج و عمره این است که هم برای صحت جسمانی مفید است و هم آرامش روح و قلب است. شبیه روزه است. امام سجاد علیه السلام فرمودند: حج و عمره بجا بیاورید تا بدنهایتان سالم بماند و روزی هایتان زیاد شود و ایمانتان محکم شود و هزینه مردم و خانه خود را تامین کنید. و امام باقر علیه السلام فرمودند: حج آرامش بخش دل هاست. از آثار حج این است که تکبر و خود پسندی را از متکبر و خودخواه می گیرد. چون اعمالی دارد که خودخواهی و پُز رو از انسان میگیرد.

عظمت حج، شخص را با هر عنوان و منزلت مادی و اجتماعی که دارد، هیچ می کند. سران کشورهای مختلف می آیند ولی کسی آنها را نمیشناسد. امام صادق علیه السلام فرمودند: هیچ جائی نزد خداوند متعال محبوبتر از مسعی (سعی بین صفا و مرده) نیست، زیرا که هر گردنکش و متکبری در آن جا خوار و ذلیل است. یکی دیگر از آثار حج فقر زدائی است.

در روایات متعددی وارد شده است که حج فقر را از بین می برد و شخص را بخصوص اگر مداومت بر آن داشته باشد ( در روایات با تعبیر مُدمن الحَج آمده است ) بی نیاز می کند. بعضی ها توانائی حج دارند ولی به دلائل مختلف اقدام نمی کنند؛ این افراد اگر از دنیا بروند درحالی که حج انجام نداده اند، مسلمان محشور نمی شوند.

به خاطر حوائج دنیائی حج خود را ترک و یا به تاخیر نیاندازید که آثار بدی دارد. افراد برای خود نیازهای کاذب درست میکنند یا جالب است در همین دوران ما بعض وقت ها گفته می شود به جای حج، برید صدقه بدهید، جهیزیه بدهید، کار خیر کنید و مشکل مردم گرفتار را حل کنید، و از این جور حرف ها. و جالب است که درست مثل این حرف ها در زمان اهل بیت هم معمول بوده، در کتاب شریف علل الشرایع مرحوم صدوق نقل می کند از امام صادق علیه السلام که جواب سوال عبدالرحمن را داده اند.

او سوال می کند: عده ای از داستان گویان می گویند: اگر کسی یک حج به جا آورد و سپس به جای رفتن مکرر صدقه بدهد و صله رحم بجا آورد کار بهتری انجام داده است؟ حضرت فرمودند: دروغ می گویند اگر مردم این کار را بکنند این خانه به تعطیلی کشانده می شود، در حالی که خداوند متعال این خانه را قوام کار مردم قرار داده است. یعنی کارهای خیر دیگر نباید مانع از حج رفتن شود و باید بین هر دو جمع کرد.

البته باید توجه داشت که حج وقتی اثر دارد که از ریا و خودنمائی و حرف مردم فاصله داشته باشد و الا هیچ ارزشی ندارد. بعضی ها یک ماه حج میروند ولی سالیان سال از آن حج خاطرات دارند. ممکن است خدای نکرده دچاره ریا و سمعه شود لذا امام صادق علیه السلام فرمودند: حج بر دو قسم است: حج برای خدا و حج برای مردم.

کسی که برای خدا حج گزارد، خداوند بهشت را به او پاداش دهد و هر که برای مردم حج رود، پاداش و ثوابش در روز قیامت به عهده همان مردم است. بعد اگر کسی این گونه خالصانه و برای خدا حج گزارد و در این مسیر از دنیا رود از هراس قیامت در امان باشد و اگر در حال احرام باشد، خداوند او را می آمرزد. و یکی از نعمت های حج این است که امام صادق علیه السلام فرمودند: مردم امام خود را می جویند و نمی یابند.

ولی آن حضرت در موسم حج حاضر می شود و مردم را می بیند اما آنها او را نمی بینند. این نعمت است که نظر حضرت به حاجیان می افتد. و روایات فراوانی داریم که حج، حج نمی شود مگر به لقاء امام رسیدن. امام باقر علیه السلام فرمودند: مردم فرمان دارند که بیایند و بر گرد این سنگ ها بگردند و پس از آن نزد ما بیایند و نسبت به ما اظهار ولایت و دوستی کنند و هواداری شان را از ما اعلام نمایند. رسم هست که مردم از مکه که می آمدند یا مدینه بعدها به مدینه میرفتند یا به ایران که می رسیدند به زیارت امام رضا میرفتند که رسم خوبی است.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ اللَّهُ الصَّمَدُ لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏

اَلحَمدُالله رَبِّ‌العالَمینَ اَلصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ اَبَالقاسِمِ مُحَمَّد

وَ صَلِّ عَلَی اَمیرِالمُؤمِنینَ عَلیِ بنِ اَبی طالِب وَ عَلَی فاطِمَهَ الزَّهرا سَیِّدَهِ نِساءِ العالَمینَ

وَ عَلَی الحَسَنِ وَ الحُسَینِ سَیِّدَی شَبابِ اَهلِ الجَنَّه وَ عَلَی عَلیِ بنِ الحُسَینِ وَ مُحَمَّدِ بنِ عَلی

وَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد وَ موسَی بنِ جَعفَرِ وَ عَلیِ بنِ موسی وَ مَحَمَّدِ بنِ عَلی وَ عَلی بنِ مُحَمَّد

وَالحَسَنِ بنِ عَلی وَ الخَلَفِ القائِم الحُجَّه حَجَجِکَ عَلی عِبادِک وَ اُمَنائِکَ فِی بِلادِکَ

خودم و همه  ی شما نمازگزاران محترم را به رعایت و تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت می  کنم.

اهل تقوا به آن چیزی که اهل بیت علیهم السلام از آنان می خواهند عمل می کنند. آخرین حکمتی را که اشاره کرده بودم طولانی بود چندبخش کردیم. حکمت ۱۲۱ بود در آنجا حضرت یک تعجبی داشتند. رسیدیم به این‌بخش که حضرت فرمودند «عَجِبتُ لِلمُتَکَبِّرِ الّذی کانَ بالأمسِ نُطفَهً، و یَکونُ غَدا جِیفَهً» در شگفتم از متکبری که دیروز نطفه بود و آب گندیده بود و فردا مردار میشود چگونه تکبر می کند.

حضرت ریشه تعجب را از متکبر بیان می کند. به دیگران هم توجه می دهد که به خلقت اولیه و آخر خودش توجه کند. اول و آخرش گند است وسطش هم حامل گند است. به چه چیزی تکبر می کند؟ اول و آخر جیفه است. اگر مرد و دو روز طول کشید بستگان درجه یکش هم وحشت می کنند که او را بردارند. بعضی ها پول به دیگران می دهند که بیایید جنازه عزیزمان را بردارید.

این بی مهری و بی محبتی در دوران کرونا هم بیشتر جلوه گری کرد. به هرجهت خیلی زود متعفن میشود و افراد دیگر رغبتی ندارند. خیلی تعجب دارد کسی که اول و آخرش اینگونه است چگونه اهل تکبر می شود. امیرالمومنین تذکر می دهد «وَ عَجِبْتُ لِمَنْ شَکَّ فِی اللَّهِ وَ هُوَ یَرَى خَلْقَ اللَّهِ» تعجب می کنم از کسی که به خدا شک میکند ولی مخلوقات خدا را میبیند. جمع بین شک به خدا و بین دیدن آشکار خدای تعالی در وجود آفریدگانش شگفت انگیز است و برای امیرالمومنین تعجب آور است . وقتی موجودات عالم را میبینید، گیاهان، درختان، موجودات دریا برّی و بحری را نگاه می‌کنید باید جای شک نباشد. خدای تعالی قدرت تعقل را از ما نگیرد انشالله.

خدای تعالی را شاکر و حامدیم که توفیق را دوباره یار کرد و موفق به شرکت در نماز پر فضیلت جمعه ولو به صورت محدود، شدیم دلتنگ و ناراحت بودیم که موفق به دیدار دوستان نیستیم. من عین این یکسال را جمعه ها از خانه بیرون نرفتم و دلتنگ بودم. توفیقی بود که هر جمعه عزیزان را میدیدم و بیان مطالبی که وظیفه بود را داشتیم.

فی الجمله دوره دلتنگی  ها به سر رسید. صحبتی را با رئیس دانشگاه علوم پزشکی و همچنین قبلاً با استاندار که رئیس ستاد کروناست و اخیراً با معاون ایشان که مسئولیت این کار را دارد برای برگزاری نماز داشتیم که توافق شد به همین نحو انجام بشود و تعطیل هم نشود مگر مورد حادی واقع شود که اطلاع رسانی می  شود. به قول طلبه ها «ما لا یدرک کله لا یترک کله» خدای تعالی نظرش را از ما برنگرداند و دوران هجران از امام زمان را هم بر ما ببخشد.

۸دی مصادف با ۱۳ جمادی  الاولی سالگشت شهادت صدیقه طاهره سلام  الله علیهاست. تاریخ مظلومیت شیعه پر است از وقایع جانگداز، یکی از آن  ها شهادت بانوی بی  نظیر جهان خلقت و اولین شهیده راه ولایت، فاطمه زهرا سلام  الله علیهاست.

آنچه در مدرسه اهل بیت  علیهم  السلام آموخته  ایم این است که زهرای اطهر گذشته از نقشی که در دفاع از ولایت داشت و در این راه به شهادت رسید، یک شخص نیست او یک منظومه فکری و یک جریان اصیل تربیتی است و به تعبیر رایج امروز او یک مکتب است.

مکتب فاطمی . مثل مکتب قاسم سلیمانی و مکتب امام که شنیدید. البته این مکتبها هم در همین مسیر مکتب فاطمی و حسینی است که می شود اسمش را برد و از آنها دفاع کرد. مکتب فاطمی برای سعادت بشر و رساندن او به اهدافش، دارای نظام علمی و عملی است.

وقتی نظام نامه علمی و عملی داشت می شود مکتب. ما در کنار صدیقه طاهره دنیا و آخرتمان تامین می شود. این روزها زیاد راجع به تحریف و انحراف گفته می  شود و می شنویم و اینکه شخص بصیر می  تواند مسیر درست را تشخیص بدهد و اقدام به موقع داشته باشد. صدیقه طاهره در بصیرت بخشی به جامعه بی  نظیر عمل کردند و ریشه  های انحراف و تحریف را در چگونگی کنار زدن معصوم از حاکمیت جامعه به خوبی بیان فرمودند.

و نتایج شوم فاصله گرفتن از وحی و تدبیر و برنامه الهی را با عنوان موهوم و باطل حکومت مردم بر مردم و قدرت  نمائی افراد طاغوتی به بهانه اینکه رابطه با وحی قطع شده و باید به عقل تکیه کنیم را به خوبی نشان دادند. در حالیکه در فرهنگ فاطمی حاکم کسی است که از خود قدرتی ندارد و به مردم بدهکار و پاسخگوست و در مردم  سالاری دینی حاکم خود را در برابر مردم مسئول و پاسخگو می  داند.

به هر تقدیر مکتب صدیقه طاهره مکتبی است که برای اداره جامعه پی  ریزی شده و غفلت از آن جبران ناپذیر است. پی ریزی جامعه که میگویم دقت کنید من کدی را میدهم که دوستان خودشان دنبال کنند چون فرصت شرح آن را در خطبه ندارم. شاید ده جلسه زمان ببرد که محتوای همین یک جمله چیست. راه نجات بشر هرچه به ظهور نزدیک  تر می  شویم تبعیت از مکتب فاطمی  است.

وقتی در روایات داریم که حضرت برای ولی  عصر ارواحنا فداه الگو هستند؛ یعنی بدانید راه کجاست و چه مسیری را باید طی کنید. ولی عصری که اداره و مدیریت جامعه در دستان او قرار خواهد گرفت. وقتی در روایت زهرای اطهر را شب قدر معرفی می  کند یعنی بدانید که سرنوشت انسان  ها با این بانوی مکرمه گره خورده لذا کسی نمی  تواند بدون تاسی به مکتب فاطمی به مقصد برسد و این مطلب مربوط به بشریت است ونه فقط اسلام و شیعه.

دعاها را ببیند در «أَنَّا قَدْ طَهُرْنا بِوِلایَتِکِ» یعنی غیر از این مسیر کسی به مقصد نمی  رسد. به زیارتنامه حضرت در مفاتیح توجه کنید. بندهای دقیقی درباره همین مطلب که عرض کردم دارد. فاطمیه اول نزدیک است التماس دعا از همه داریم. خدای تعالی همه ما را از شیعیان و موالیان و محبان حضرت قرار بدهد.

۵ دی سال  گشت ولادت حضرت روح  الله عیسی  بن  مریم علی نبیناوآله  وعلیه  السلام را به همه شما و پیروان واقعی آن حضرت تبریک عرض می  کنم. راجع به حضرت مسیح نکاتی را قبلا عرض کرده  ام و در این نوبت فقط ارجاع می  دهم به آیات شریفه قرآن کریم که به زیبائی تمام به مسائل مهم زندگی این پیامبر الهی؛ نحوه خلقت و نشو و ارتقاء و وفات یا عروج او که ما قائل به وفاتیم که در زمان امام زمان برخواهد گشت، اشاره فرموده است.

۷ دی سال ۵۸ یکی از زیربنائی  ترین فرامین حضرت امام مبنی بر تشکیل نهضت سوادآموزی صادر شد و از آن تا امروز خدمات فراوانی در مسیر باسواد کردن اقشار مختلف انجام گرفته به خصوص در استان البرز که در کشور بی نظیر است و می  توان گفت تقریبا طبق آماری که دوستان میدهند بی  سواد نداریم. از تلاش همه عزیزان در این عرصه تشکر و قدردانی می  کنم.

۹دی روز بصیرت و میثاق امت را گرامی می  داریم. امت اسلامی که در مکتب اهل بیت و مکتب فاطمی تربیت شده  اند با بصیرت و به موقع ترفند  های پیچیده دشمنان را خنثی می کند. حماسه ۹دی وقتی واقع شد که بدخواهان نظام و انقلاب اسلامی فتنه  ای آمریکائی صهیونیستی را برای براندازی نظام ترتیب داده بودند و قصد داشتند با انحراف و تحریف مردم را در مقابل نظام قرار دهند.

همین کاری که این روزها امپراطوری رسانه  ای با اجیر کردن مزدوران داخلی و خارجی و به میدان آوردن تمام توانش و با استفاده از همه امکاناتش از دروغ بیماری رهبر معظم انقلاب و نامه نگاری و مصاحبه بگیرید تا به میدان آوردن افراد بی  اعتبار و کوچک می  خواهد بین مردم و نظام ، بین مردم و رهبری فاصله بیاندازد با جنگ روایت  ها و هشتک  ها و تردید در دل ها و جنگ ادارکی مسیر را به نفع منافع خودش منحرف کند.

که البته مردم همانطور که آن روزی که دشمنان نابخردانه وارد فاز براندازی نظام شدند با بصیرت مثال زدنی و حضور میلیونی به موقع در عرصه حمایت از ولایت و اهداف انقلاب چشم فتنه را کور کردند و نام خود را برای همیشه جاودانه کردند امروز هم اگر حرکتی در تضعیف رکن رکین انقلاب از هرکس و هر جریانی ببینند با پاسخ به موقع عبرتی ابدی را برای همه بدخواهان رقم خواهند زد.

امروز جریان تحریف تلاش می  کند تحریم  های ظالمانه دشمنان بر علیه مردم صبور ما که در تمام مشکلات سنگ زیرین آسیاب بودند را به خود مردم نسبت دهد و تکرار می  کند که ایران مانع رفع تحریم  هاست که در داخل هم یک عده تکرار میکنند و به این وسیله زمینه  سازی مذاکره و سازش را در بین افکار عمومی فراهم می  کنند.

این توطئه و زمینه چینی است برای اینکه افکار را متوجه کنند که چاره ای جز مذاکره و تسلیم نیست. اول تحریف میکنند بعد مردم را می آورند وسط کار که حضرت اقا فرمودند اگر مسئله تحریف حل شود مسئله تحریم حل خواهد شد. این خیلی مهم است. میبینیم که با همین جنگ رسانه ای و با همین تحریفی که امیرالمومنین را خانه نشین کرده تاریخ را بررسی کنید. لازم است مردم ما با بصیرت تمام در این جنگ ادراکی گرفتار نشوند. جنگ ادراکی و شناختی درک مردم را منحرف میکند. باید مواظب بود.

در هفته گذشته بحث راجع به بیانیه گام دوم را شروع کردم که مطلب مهمی است. و عرض کردم مباحثی را مطرح می  کنم که به ما در اجرائی شدن بیانیه کمک می  کند. و مقدمه  ای گفته شد که آینده سازان کشور جوانان هستند و این قشر باید در مدیریت کشور نقش آفرین و سکان  دار باشند و برای رسیدن به این هدف باید فرآیندی طی شود که این مسیر را رهبر معظم انقلاب در بیانات اول خرداد ۹۸ مطرح کرده اند. در این نوبت هم با عنایت با بیانات معظم له نکاتی را عرض می  کنم.

توجه دارید که بیانیه بطور اجمال گذشته و حال و آینده انقلاب را ترسیم کرده و یک انسجام فکری و یک نگاه مشترک به مسائل نظام اسلامی را در اذهان مردم و بخصوص خواص بوجود آورده است و این مقدار مورد اتفاق و تفاهم است. اما آنچه مهم است این است که آیا رکن اصلی بیانیه که جوانان هستند توان عملیاتی کردن و ایجاد حرکت فراگیر در یک طرح کلی عملیاتی برای تحقق آن را با همین مقدار تفاهم دارند؟ می  دانید که مقدمه همکاری، همفکری است، و اگر بخواهیم لشگر جوانان «با توجه به تعریف جوان که خود آقا دارند» متحد و منسجم وارد عرصه شوند باید فهم مشترک از شرائط انقلاب، وضعیت جبهه مقابل، تصویر آینده انقلاب و شیوه حرکت داشته باشیم.

راه رسیدن به این هدف چیست؟ گفتگو کردن، تفاهم کردن نزدیک شدن افکار به هم و بعد وارد عمل شدن. یعنی باید اول نشست گفتگو کرد تا به فهم مشترک رسید. اگر همفکر شدیم همکار می  شویم و بعد همیار. با همفکری به اقدام و عمل جمعی خواهیم رسید. حالا سوال اساسی این خواهد بود که راجع به چه موضوعاتی باید گفتگو و تفاهم کرد و به فهم مشترک رسید؟ جواب این است: اولاً جوانان که محور این حرکت هستند باید شناخت مشترکی از صحنه و اوضاع کشور، دشمنان، دوستان، فرصت  ها، تهدیدها و امثال اینها داشته باشند.

حضرت آقا در این باره فرمودند: این کسانی که این حرکت را انجام می  دهند یا محور این حرکتند یا لااقل تحریک‌کننده‌ی این حرکتند، بایستی صحنه را درست بشناسند، عناصر درگیر در این صحنه را بشناسند. پس اول، شناخت است.

ثانیاً جهت  گیری کارشان باید کاملاً مشخص، منطقی و مقبول باشد. یعنی باید بدانند که به سمت تحقق اهداف انقلاب که تشکیل دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی است در حال حرکتند که آقا فرمودند: یعنی می  خواهیم برویم به سمت تشکیل یک جامعه‌ی اسلامی؛ و حرکت عمومی، ما را باید به اینجا و در نهایت به یک تمدّن پیشرفته‌ی اسلامی برساند.

یعنی جهتگیری کار باید معلوم باشد . اول باید شناخت داشت و آن فهم مشترک که در کل کشور بین جوانان با گفتگو و تفاهم باید به دست بیاید این است؛ یک، شناخت و دو، جهتگیری نسبت به اهداف انقلاب.

و در مرحله سوم آن چیزی که برای حرکت و پیشرفت آن بسیار لازم است توجه به نقاط امید بخش است. امید نقطه اصلی حرکت است که در جوانان وجود دارد و خواهند توانست با تشکیل دولت جوان حزب  اللهی و انقلابی به همه مقاصد و اهداف برسند. و این مطلبی دور از ذهن و خیالی نیست چون ایران پر است از ظرفیت  های کم نظیر انسانی و طبیعی که با بی  توجهی و غفلت مسئولین بی استفاده و یا کم استفاده مانده است.

و نیروی انسانی جوان متعهد و توانمند از مهمترین ظرفیت  های کشور است که می  توانند در عرصه  های مختلف موردِ نیاز کشور نقش  آفرینی داشته باشند. که حضرت آقا در بیانی فرمودند: ما از اینها استفاده درستی نکرده  ایم. و واقع مطلب این است تا زمانی  که برای استفاده از این ظرفیت برنامه نداشته باشیم مشکلات کشور همچنان باقی خواهد ماند.

در همین استان پیش بنده می آیند و قطعا پیش مسئولین دیگر هم می روند . توانمندی ها، قابلیتها، افکار بلند همه اش هرز می رود و میسوزد . ضریب بدهید این را در کل کشور. باز عده ای حواسشان به این طرف و آن طرف است. جلسه گذشته عرض کردم مشکل اصلی کشور کارگزاران کشور هستند. اینکه آقا اصرار میکند دولت جوان حزب اللهی که خودش تعریف میکند که چه کسی است، یعنی باید بروید به سمت تغییر کارگزاران. تغییر کسانی که مسئولیت دارند و کار دستشان است و کار نمیکنند.

سوال این است که چرا از این ظرفیت که علاج مشکلات کشور هستند استفاده درست نمی شود؟ جوانانی که رهبر معظم انقلاب آنان را پیشران و مثل لوکوموتیو می  داند که وقتی به حرکت در  آیند قطار را به دنبال خود راه می  اندازد. جوانانی که باید شانه  شان را زیربار مسئولیت  های دشوار کوچک و بزرگ بدهند.

بعد آقا در بیانی فرمودند( این دستورالعمل است): جوانها هر جایی که دستشان می  رسد خودشان کار کنند، اقدام کنند، تأسیس کنند، ابتکار کنند به ‌خاطر این است. آنچه برای شما جوانها مهم است که به آن توجّه کنید، این است که نوک پیکان این حرکت عظیم ملی، شما جوان ها هستید؛ شما هستید که راه را باز می کنید.

پیرانِ مجرّب اگر خسته نباشند، بی‌حال نباشند، از کارافتاده نباشند، می  توانند راهنمایی کنند ولی موتور پیش‌برنده‌ی این قطار، شما جوانها هستید. تعبیری را هم شیخنا الاستاذ داشتند که پیکان و تیر که میخواهد به هدف بخورد فرض میکنیم که همان جوان است . این جوان باید از چله و کمان خمیده ای که همان پیر مجرب کار بلد کارآزموده دنیا دیده است گذر کند.و از چله او باید رها شود .

یعنی باید حواستان باشد از آنها باید راهنمایی فکری بگیرید. ولی پیشران جوان است. توجه به این سه مرحله که عرض شد داشته باشید تا در نوبت بعد با قید حیات مطلب دیگری را عرض کنم. به مرور راههای اجرایی شدن این بیانیه را میگویم . در این دو سال کسی به این مطلب نپرداخته . بقیه توصیف کردند و مطالب دیگری را گفتند. در خطبه میگویم چون بازنشر می شود و ضریب میخورد و جاهای دیگر از آن استفاده میکنند.

فرصت گذشت راجع به اف ای تی اف و تشخیص مصلحت نظام مطلبی داشتم. اما لازم می  دانم از عزیزان بزرگوارم در واحدهای صنفی و کسبه و اصناف و بازاریان محترم استان و دوستانی که در صنعت و معدن و تجارت استان در این دوران کرونا فعالیت داشتند قدردانی و تشکر کنم که مشکلات را به جان خریدند. بعضی کسبه واقعا زندگی شان مختل شد با این وجود دستورالعمل  ها را با اینکه ضررهای فراوانی داشت را تحمل کردندو در قطع چرخه بیماری فعالانه مشارکت داشتند خدای تعالی خیر مضاعف عنایت کند. همچنان توصیه می  کنیم در مصرف آب و برق ملاحظه داشته باشید و این تشویقی را که گذاشته  اند که اگر مصرف آب و برق را کم کنید مجانی خواهد شد در کشور استان ما گوی سبقت را ببرد ان  شاءالله که طبق گزارشی که گرفتیم استان البرز خیلی پیشرفت داشته .

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.