به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه:

حوزه علمیه کلام خدار را بیان و دانشگاه جامه عمل به آن می پوشاند/ باید نیاز های جامعه را درک و بر اساس آن برای دانشجو و طلبه برنامه داشت/ لزوم کشاندن نسل جوان متعهد به عرصه مدیریت کشور

کارشناس روابط عمومی ۲۷ آذر ۱۳۹۹ ۰

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج،صبح امروز جمعی از اساتید و مسئولین حوزه برادران و خواهران و دانشگاه های استان البرز در دفتر نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با آیت الله حسینی همدانی دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدار آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه یکی از مسائل بنیادین انقلاب اسلامی که از ابتدای انقلاب اسلامی مطرح شده است مسئله وحدت بین حوزه و دانشگاه است،بیان داشت: این ظرفیت بی نظیر اگر تحقق پیدا کند و فراگیر شود،قدرتمندی نظام اسلامی را در مقابله با مسائل پیش رو را حتما خواهد داشت.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه کلام خدار را بیان و دانشگاه جامه عمل به آن می پوشاند،گفت: این امر در جامعه میتواند بسیار موثر باشد و در مسئله سبک زندگی اسلامی بدون تعامل و همفکری این دو مجموعه امکان پذیر نخواهد بود.

امام جمعه کرج با تذکر به اینکه در مسیر وحدت حوزه و دانشگاه باید توجه با موانع آن داشت،گفت:برخی از عوامل عدم وحدت بین حوزه و دانشگاه «غرور علمی»میان هر دو قشر،«پرداختن غلط به امر وحدت»،«نبود خود سازی»،«تعصب» و «بی توجهی به مقتضیات زمان» است.

آیت الله حسینی همدانی با بیان مهم بودن درک نیاز جامعه در و به روز بودن حوزه دانشگاه،بیان داشت:امروزه باید نیاز های جامعه درک و بر اساس آن برای دانشجو و طلبه برنامه ریزی شود.

وی با لزوم برگزاری کلاس های تخصصی و کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه و برگزاری مجمع علما ،گفت:ما در مسائل مختلفی مشکل داریم که می توان با برگزاری کرسی های آزاد اندیشی به حل آن ها کمک کرد و نکته دیگر اینکه مجمع علمای حوزه و دانشگاه باید برگزار شود و همانطور که در سال های قبل عرض شد باید دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و  دانشگاه تاسیس شود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب چشم اندازی برای چهل ساله دوم انقلاب است ،افزود: بیانیه «گام دوم» چشم‌انداز و سند راهبردی انقلاب است که افراد باید در چهل سال آینده خود را با آن تطبیق دهند و خطاب عام این بیانیه به مردم، خطاب خاص آن به جوانان و خطاب خاص الخاص آن به دستگاه‌ها است.

آیت الله حسینی همدانی در ادامه افزود: تمام تلاش ما در تحقق بیانیه گام دوم باید شناسایی و جذب نیروهای توانمند حزب اللهی با روحیه جهادی برای قرار گیری در راس کارها باید باشد.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.