آیت الله حسینی همدانی در هفتمین مرحله رزمایش همدلی و مواسات:

مهمترین نقش را در خودسازی خانه خدا«مسجد»دارد/مساجد در طول تاریخ تعطیل نبوده و نیستند

کارشناس روابط عمومی ۰۵ آذر ۱۳۹۹ ۰

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، مرحله هفتم رزمایش مواسات و همدلی با توزیع بیش از ۸ هزار بسته معیشتی به نیازمندان و خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا صبح امروز (چهارشنبه) در استان البرز آغاز شد.

مرحله هفتم رزمایش مواسات و همدلی با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، فرمانده سپاه امام حسن مجتبی علیه السلام و جمعی از مسئولین استانی در مصلای بزرگ امام خمینی برگزار شد.

آیت الله حسینی همدانی ضمن تاکید بر فعالیت های مساجد در دوران کرونا ،اظهار داشت:در طول تاریخ هیچ گاه مساجد تعطیل نبوده و الان هم مساجد تعطیل نیستند.

وی در ادامه افزود:مساجد رویکرد های مختلفی دارد که یکی از آنها جماعت است اما مسائل دیگری هم متوجه مساجد است و امروزه به واسطه کرونا که اجتماع نباید برگزار شود جماعت مساجد هم تعطیل است اما بقیه فعالیت های مسجد پابرجاست.

امام جمعه کرج با مهم شمردن مساجد در امور فردی و اجتماعی ،گفت:مهم ترین کانون عبادت مسجد است و مهمترین کار مسجد نماز است واین نماز  چهار خاصیت دارد: «مصونیت بخشی»«طهارت بخشی»«اعتدال بخشی فکری و عملی»«آرامش بخش روحی و روانی»  و مهمترین نقش را در خودسازی خانه خدا«مسجد»دارد.

آیت الله حسینی همدانی ضمن تاکید بر اجتماعی بودن مساجد، عنوان داشت:نقش مهم دیگر مسجد هویت بخشی به جامعه است و می توانیم برای مساجد ۱۰ رویکرد اجتماعی را بیان کنیم:«عبادی» «علمی آموزشی» «فرهنگی تربیتی» «تبلیغی بصیرتی» «مدیریتی»  «سیاسی،اجتماعی» «غذائی» «اقتصادی»«مبارزاتی» «نظامی».

وی در ادامه افزود:این موارد قدرت نرم مساجد هستند و اگر این قدرت نرم احیا شود باعث تقویت جامعه است و اگر این تضعیف شود جامعه تضعیف خواهد شد و آسیب های اجتماعی زمانی ایجاد شد که این رویکرد ها از مساجد گرفته شد.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.