نماینده ولی‌فقیه در استان البرز:

بسیج تکیه‌گاه مستحکم امنیت کشور است/ مستکبرین عالم در برابر بسیج به‌زانو درآمدند

کارشناس روابط عمومی ۰۴ آذر ۱۳۹۹ ۰

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج ، به مناسبت فرارسیدن هفته‌ی بسیج،آیت‌الله حسینی همدانی به‌صورت ویدئو کنفرانس با جمعی از اعضای بسیج گفت‌وگو کردند.

در این دیدار آیت‌الله حسینی همدانی ضمن تبریک ولادت امام حسین عسکری علیه‌السلام و فرارسیدن هفته بسیج به بیان نکاتی پرداختند.

آیت‌الله حسینی همدانی ضمن سخت بودن شرایط امام حسن عسکری در پادگان نظامی،گفت: ایشان در همین وضعیت شرایط فکری،سیاسی و اجتماعی را برای ظهور حضرت حجت فراهم کردند.

وی بابیان اینکه همه افراد در مسیر رسیدن به لقاء الی الله هستند،گفت: امام حسن عسکری در روایتی فرمودند«إنّ الوصول الی الله سفرٌ لا یُدرک الاّ بالامتطاء اللیل» وصول به سمت خداوند تعالی نیاز به‌وسیله ای دارد تا بتواند به‌وسیله آن به خداوند تبارک‌وتعالی رسید.

امام‌جمعه کرج در ادامه افزود: زمانی که شما قصد سفری رادارید نیاز به یک مرکب برای پیمودن مسیر دارید،امام حسن عسکری در این روایت رسیدن به خداوند را مرکب شب و نماز شب و شب‌زنده‌داری می‌دانند.

آیت‌الله حسینی همدانی با مهم شمردن عمل شب‌زنده‌داری و اثرات آن ،گفت:آن بسیجیانی که حماسه‌های جاویدان را در عرصه معرفت و وصول الی الحق در جبهه‌های حق علیه باطل رقم زدند اهل شب‌زنده‌داری و تهجد بودند.

وی بابیان اینکه تفکر بسیجی نفس آمریکا و استکبار را در سینه‌هایشان حبس کرده،گفت:این تفکر به‌زودی غده سرطانی منطقه یعنی اسرائیل را محو و نابود خواهد کرد و این تفکر بود که روحیه انقلابی را در ایران و سراسر جهان منتشر کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه بسیج در ابتدای انقلاب و قبل از دفاع مقدس تشکیل شد و در آن زمان از نهادهای نو پا بود،گفت: همان بسیج که روزی یک‌نهاد تازه تأسیس و نهالی نو پا بود حال تبدیل به محور خط مقاومت شده است و مستکبرین عالم در برابر او به‌زانو درآمدند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به عملکرد خوب بسیج در دوران انقلاب اسلامی،گفت:بسیج در دوران امام خمینی رضوان‌الله علیه نمره قبولی را گرفتند و امروزه رهبر معظم انقلاب حمایت‌های خود را از بسیج انجام داده و نمره خوبی را داده‌اند.

وی با اشاره به بخشی از کلام رهبری در رابطه با دشمنی و کید دشمنان،اظهار داشت: می‌بینیم که امروز بازعده ای دم از مذاکره و مجامله با یک جنگ روایتی ، مسیر غلطی که القاءمی کنند به مخاطبشان و دوقطبی سازی جامعه به سمت خسارت دیگری پیش می‌روند.

امام‌جمعه کرج با اشاره به تلاش عده‌ای برای از بین بردن تفکر بسیجی در جامعه،گفت: عده‌ای سعی بر از بین بردن این تفکر دارند زیرا با از بین رفتن این تفکر دست دادن و ارتباط گرفتن با دشمن آسان خواهد شد،امام خمینی فرمودند«کشوری که در آن ندای دل‌نشین بسیج باشد هرگز به سمت مستکبرین نمی‌رود»

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به شعار امسال بسیج«پیشرو در خدمت و امیدآفرین»،بیان داشت: با نگاه به سابقه بسیج می‌بینیم که این شعار به‌درستی انتخاب‌شده،دیدیم که بسیج در دوران دفاع مقدس پیشرو بوده و خدمت کرده،سازندگی باروحیه جهادی و کارهای بزرگی که در کشور شد،اصلاح مناطق جنگ‌زده،محرومیت‌زدایی،فعالیت‌هایی که خارج در ایران و در منطقه انجام می‌شود،مقابله با جنگ نرم دشمن و مسائل فرهنگی،این‌ها همه از تفکر بسیجی است.

وی در ادامه افزود:از ویژگی‌های مهم این سازمان عظیم و مردمی این است که می‌تواند به‌سرعت در مقابل انواع مختلف بحران‌ها تغییر شکل دهد و به‌فوریت خودش را برای مأموریت جدید با شکلی جدید و موقعیتی خاص آماده کند .

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه بسیج تکیه‌گاه مستحکم امنیت کشور است،افزود: زمانی که در کنار سرعت عمل «ایمان به خدا»«استحکام و انسجام و روحی»،«وحدت بین آحاد و اقشار مختلف»،«شناخت دقیق موقعیت و فعالیت» ، «ایثار و ازخودگذشتگی برای انجام عمل» را قرار بدهیم ، تنها یک نتیجه دارد آن‌هم«تکیه‌گاه مستحکم امنیت کشور»بودن بسیج است.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه تفکر بسیجی اجازه دخالت بیگانه در کشور را نداده و نمی‌دهد،گفت:با رهبری رهبر فرزانه انقلاب فرهنگ و تفکر اصیل مبارزه با استکبار و ظلم‌ستیزی فضای غالب جامعه است و یکی از جلوه‌های پیشرو بودن در خدمت که امیدآفرین هم می‌باشد بسیج سازندگی است.

وی با تأکید بر لزوم حفظ روحیه جهادی ،بیان داشت:به‌علاوه روحیه جهادی باید مدیریت هم جهادی باشد و در مدیریت جهادی منافع شخصی مدنظر نیست و به‌جای آن ارزش‌های الهی و ایثارگونه مدنظر هست ، نوآوری و خلاقیت در دل مدیریت جهادی نهفته است،در کوتاه‌ترین زمان بهترین عملکرد رادارند و حداقل امکانات و هزینه را دارا می‌باشند،این ویژگی‌های مدیریت جهادی است.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه اگر مدیریت جهادی در رأس کشور قرار بگیرد گره‌های کشور باز می‌شود،گفت:ما در گام دوم انقلاب هستیم و برای رسیدن به تمدن نوین باید از الگوی بسیج استفاده کنیم و مقدمه این مهم تشکیل دولت جوان و انقلابی است.

آیت‌الله حسینی با مردمی بودن بسیج خواسته‌های مردم از بسیج را بیان کرد و گفت:بسیجی سیاسی است اما سیاست زده نیست،مجاهد است اما افراطی و بی‌انضباط نیست،اهل جذب است اما اهل تساهل به اصول نیست،طرفدار علم است اما علم‌زده نیست،متخلق به اخلاق اسلامی است اما ریاکار نیست،دین‌دار است اما متحجر نیست،آبادگر دنیا است اما اهل دنیا نیست.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.