با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان:

جلسه ویدئوکنفرانس کتابداران استان البرز برگزار شد

کارشناس روابط عمومی ۲۸ آبان ۱۳۹۹ ۰

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج،جمعی از مسئولین و کتابداران استان البرز با آیت‌الله حسینی همدانی  نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، به صورت ویدئو کنفرانس دیدار و گفتگو کردند.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اهمیت کتاب در تمامی نحله های دینی به خصوص اسلام،گفت:اسلام تاکید بسیاری بر اهل مطالعه بودن و علم آموزی دارد و کتاب باعث آرامش روح می باشد و امیرالمومنین در بیانی دارند:« مَن تَسَلّی بِالکُتبُ لَم تَفُتهُ سَلوَهٌ» کسی که با کتاب آرامش یابد ، هیچ آرامشی را از دست نداده است.

وی در ادامه با اشاره به این که باید در کنار توجه به کتاب به تولید کننده آن نیز توجه داشت،بیان داشت:خداوند تعالی خالق کتاب است و نویسنده تجلی از این صفت پروردگار می باشد.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه نوشته نویسنده بیانگر شخصیت او می باشد،گفت:امام علی علیه السلام در بیانی دارند که سخن تو رسا ترین سخنگو می باشد.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه اگر کتب به وسیله نویسنده ها جمع آوری نمی شدند الان علمی هم وجود نداشت ،گفت:نویسندگان علم را به وسیله نوشتن به بند می کشند و رسول گرامی اسلام نیز در این باره فرمودند «قَیِّدوا العِلْمَ بِالکِتابَهِ»

وی با اشاره به کمرنگ شدن نویسندگی در جامعه ، بیان داشت:نوشتن و نویسندگی خود دارای ثواب می باشد و پیامبر اکرم در بیانی فرمودند«هر گاه مؤمن بمیرد و یک برگه که روى آن علمى نوشته شده باشد از خود برجاى گذارد ، روز قیامت آن برگه پرده میان او و آتش می ‏شود و خداوند تبارک و تعالى به ازاى هر حرفى که روى آن نوشته شده ، شهرى هفت برابر پهناورتر از دنیا به او می دهد»

آیت الله حسینی همدانی یکی از وظائف مجموعه کتابخانه ها را در سطح استان و کشور را تقویت نویسندگی دانست و بیان داشت:باید سرانه مطالعه در کشور و استان بیشتر شده و انگیزه کتابخوانی را در جامعه بیشتر کرد زیرا که کتاب هیچ گاه کهنه نمی شود و بشر هرچه قدرهم پیشرفت کند باز از کتاب بی نیاز نیست.

وی با اشاره به این که جامعه بدون کتاب و کتابخوانی به رشد و تعالی نمی رسد،بیان داشت:این توصیه بنده است که افراد برای خود شعار درست کنند که”روزی یک ربع با کتاب”این امر تدریجی است و به مرور بر آن اضافه هم می شود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در ادامه افزود:جامعه کتابخوان زندگی راحتی دارند زیرا که زیر بار ظلم و ستم نمی روند و این جامعه اخلاقی و فرهیخته است که از منابع و منافع دنیا هم بهره می برند.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه جامعه ما امروزه در جنگ های مختلف شناختی و هیببریدی قرار دارد،گفت:یکی از عواملی که می تواند جلوی این تحرکات را در این جنگ بگیرد مطالعه کتاب می باشد و در اهمیت این موضوع «مطالعه»حضرت اقا فرمودند«واقعاً کتاب خواندن در مملکت ما جا نیفتاده است و این درد بزرگی است ما از اهمیت و عظمت این درد غافلیم»«کتابخوانی باید مثل خوردن و خوابیدن و سایر کارهای روزانه در زندگی مردم وارد شود»

وی با اشاره به اینکه یکی از راه های اغواگری تحریف تاریخ است،بیان داشت:یکی از کارهای دشمن تحریف و ایجاد انحراف است که میتوان با کتاب جلوی این کار ایستاد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با بیان اینکه کتاب می تواند بستر و زمینه رشد فکری جامعه را توسعه دهد،گفت:کتاب زمینه فعالیت های ذهنی را برای مخاطبانش ایجاد می کند.

آیت الله حسینی همدانی ضمن بیان اینکه دشمن در صدد تضعیف روح استکبار ستیزی،حماسه و مبارزه با دشمن است،گفت:یکی از راه های مقابله نشر کتاب های دوران دفاع مقدس است زیرا این کتب روح جهادی را در افراد تقویت می کند.

وی با مهم بودن بخش کتاب کودکان ،اظهار داشت:کتاب کودک جزو کتب تخصصی می باشد و نباید اجازه داد تا هر کسی در این زمینه دست به قلم شود زیرا که این کتب آینده افراد را می سازد.

امام جمعه کرج با اشاره به راه های بیشتر شدن مطالعه در جامعه ،گفت: در استان نمایشگاه و فروشگاه دائمی کتاب وجود ندارد،یکی از راه های تشویق به کتابخوانی اختصاص زنگ مطالعه در مدارس می باشد،و افراد می توانند با نذر و وقف کتاب مطالعه را در سطح جامعه رواج دهند.

آیت الله حسینی همدانی با بیان کم بود کتابخانه تخصصی در استان،بیان داشت:باید این امر توسعه پیدا کند تا عرضه کتاب های تخصصی برای افرادی که می خواهند پژوهش انجام دهند بیشتر شود.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.