آیت الله حسینی همدانی در دیدار جمعی از فرماندهان و مسئولان نیروی انتظامی:

مهم‌ترین امنیت،«امنیت فرهنگی»است/ لازمه امنیت، اقتدار و لازمه اقتدار ،قدرت است/پلیس نماد نظم و امنیت

کارشناس روابط عمومی ۰۱ آبان ۱۳۹۹ ۰

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، به مناسبت  هفته نیروی انتظامی ظهر امروز سردار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی استان و جمعی از فرماندهان و مسئولان نیروی انتظامی استان البرز با حضور در دفتر امام‌جمعه کرج ضمن تجدیدعهد و میثاق با آرمان‌های نظام اسلامی با نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز دیدار کردند.

در این دیدار آیت‌الله حسینی همدانی ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی به خانواده بزرگ ناجا، بیان داشت:در همه جای دنیا نقش محوری در برقراری امنیت را پلیس دارا می‌باشد و مهم‌ترین نقش پلیس امنیت بخشی و حس کردن آن توسط مردم است و زمانی که ما به پلیس نگاه می‌کنیم یعنی به نماد نظم و امنیت نگاه می‌کنیم.

وی بابیان اینکه پلیس ایران در بحث امنیت مستقل عمل می‌کند و این استقلال برای نیروی انتظامی امر مهمی می‌باشد،گفت:رهبر معظم انقلاب دربیانی فرمودند:« اهمیت نیروی انتظامی که این‌قدر ما روی آن تکیه می‌کنیم، ناشی از اهمیت مأموریت نیروی انتظامی است. اهمیت هر انسانی به‌قدر آن مسئولیّتی است که بر دوش می‌گیرد و این انسان یا این مجموعه یا این سازمان به همان اندازه اهمیت پیدا می‌کند. مأموریّتی که شما آن را برعهده‌گرفته‌اید، استقرار امنیت در کشور است.»

امام‌جمعه کرج با اشاره به اینکه نیروی انتظامی وظیفه برقراری امنیت در کشور را داراست ،بیان داشت:هر فردی در هرجایی از بدنه نیروی انتظامی که هست باید بداند که مهم‌ترین کار کشور را انجام می‌دهد .

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه مقابله با مفاسد و بزه‌کاران زمینه شکوفا و محقق شدن عدالت را در پی دارد،افزود: جلوه دین عدالت است و محقق شدن این امر نیاز به مقابله با آفات دارد که نیروی انتظامی می تواند با  مقابله ی با مفاسد و بزه‌کاران زمینه رشد و شکوفا شدن آن را  مهیا سازد.

وی با اشاره به اینکه امنیت برای همه است و مخصوص قشر خاصی نمی‌باشد،گفت:محدوده امنیت تنها به امنیت مالی و جانی ختم نمی‌شود بلکه مهم‌ترین امنیت،«امنیت فرهنگی»است ، زیرا اگر فرهنگ از بین برود جبران نشدنی و اگر بشود بسیار طولانی و سخت می توان آن را برگرداند  و اگر فرهنگ از بین برود جان و مال فایده‌ای نخواهند داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه امنیت برای همه گروه‌ها و  اقشار مردم می باشد،گفت: امام صادق علیه‌السلام در حدیثی فرمودند:« ثَلاثَهُ اَشْیاءَ یَحْتاجُ النّاسُ طُرّا اِلَیْها: اَلاْمنُ وَ الْعَدْلُ وَ الْخِصْبُ» عدل و آسایش زیر چتر امنیت می باشد.

وی در ادامه به بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب اشاره داشتند:« اگر ما بخواهیم ضروریات زندگی بشر را در فصول عمده خلاصه کنیم و مثلاً به دو فصل، سه فصل و حداکثر به چهارفصل برسد، یک‌فصل از این چند فصل، فصل «امنیت» است. بدون امنیت، نه خوراک لذّتی می‌بخشد، نه خانواده اُنسی ایجاد می‌کند و نه شغل و درآمد فایده‌ای می‌دهد. امنیت که نبود، هیچ‌چیز نیست. امنیت هم متعلّق به همه است. امنیتِ تهران، واجب‌تر از امنیتِ مردم مرزنشین جنوب و شرق و غرب کشور نیست. امنیت افراد مرفّه که از سرمایه و امکاناتی برخوردارند، واجب‌تر از امنیت آن کارگری که چشمش به مزد روزانه است، نیست. لذا امنیت، متعلّق به همه است؛ نیروی انتظامی هم متعلّق به همه است. »

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: شاخص این مطلب که امنیت برای همه است در کلام رهبری می باشد که فرمودند:« هر نظامی که در آن بی‌گناهان بترسند که مورد تعرض قرار گیرند و گناه‌کاران عمده در آن احساس آسایش و آرامش کنند آن نظام ، نظام منحرفی است» کار نیروی انتظامی مهم است زیراکسی که مرتکب جرم شده نباید بتواند سرکشی بکند و باید خوف داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه لازمه تحقق امنیت، اقتدار و لازمه اقتدار ،قدرت است، افزود:نیروی انتظامی باید از قاطعیت برخوردار باشد و درعین‌حال که مقتدر است نباید ظلم کند و این اقتدار باید ایجاد نظم کند.رهبر معظم انقلاب دربیانی فرمودند« اقتدار را با ظلم نباید اشتباه کرد؛ اقتدار را با حدومرز نشناختن و بی‌مهار حرکت کردن نباید اشتباه کرد. مثلاً فرض کنید در بعضی از کشورها – فرضاً در آمریکا – پلیس خیلی مقتدر است؛ لکن می‌زنند بی‌گناه‌ها را می‌کشند؛ کسی را به‌عنوان اینکه مثلاً می‌خواسته اسلحه بکِشد، پانزده شانزده گلوله می‌زنند و پدرش را درمی‌آورند.» می‌شود بامروت مهربانی مقتدر بود و با قاطعیت عمل کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در انتها با اشاره به این مطلب که نیروی انتظامی باید قوی باشد،گفت:شما باید از فناوری‌های روز بهره‌مند بوده و بروز باشید، لازم است برای قدرت داشتن از همه فن اوریهای روز دنیا استفاده کنید و با رعایت قانون با اراده محکم و مستحکم در مسیر هدف که برقراری عدالت است با توکل برخدا حرکت کنید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.