آیت‌الله حسینی همدانی در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید:

«علم‌آموزی»، «سلامت بدن» و «معنویت» سه عنصر مهم برای دانش آموزان / تولید علم از مهم‌ترین شاخص‌های قدرت گیری جوامع است / تأکید بر تقویت معنویت در معلمان

کارشناس روابط عمومی ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ ۰

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، هم‌زمان با سراسر کشور زنگ سال تحصیلی جدید در ۲ هزار و ۸۷۳ مدرسه استان البرز با شعار «مهر بانشاط در بستر شاد و لبیک یا حسین (ع)» نواخته شد.

زنگ استانی بازگشایی مدارس البرز صبح امروز (شنبه) با حضور خانواده‌های معظم شهدا، نماینده ولی‌فقیه در البرز و سایر مسئولان استانی در دبیرستان دخترانه شهید محمد زارع در آموزش‌وپرورش ناحیه سه کرج با به اهتزاز درآمدن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران به صدا درآمد.

آیت‌الله حسینی همدانی در این آیین ضمن تبریک سال تحصیلی جدید به بدنه آموزش‌وپرورش و دانش آموزان سراسر کشور، افزود: شروع سال تحصیلی جدید نشاطی نو در سراسر کشور ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به آیه شریفه «الرَّحْمَنُ عَلَّمَ الْقُرْآنَ»، بیان داشت: اولین معلم، خداوند تبارک‌وتعالی و دومین معلم پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم است.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه معلمی جایگاه بالایی دارد؛ به بیان تفاوت میان مدرس و معلم پرداخت و گفت: معلم آن شخصیتی است که معارف را در جان مخاطب خود قرار می‌دهد و این کار بنده و شما نیست بلکه کار خداوند تبارک‌وتعالی است.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه معلم سبب تلقی و پذیرش مطلب در متعلم می‌شود، بیان داشت: در امر تدریس ممکن است کسی که پای درس آموزگار یا مدرس نشسته، درس را یاد بگیرد و امکان هم دارد یاد نگیرد.

وی در ادامه افزود: زمانی که معلم مطلبی را بیان می‌کند آن مطلب در جان متعلم می‌نشیند و این تنها کار خداوند تبارک‌وتعالی است و آن‌کسانی که در اصطلاح معلم هستند اگر ارتباط خود را باخدای تعالی بیشتر کرده و از او نور بهره گیرند می‌توانند در نفوس مخاطب خود تأثیرگذارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به آیه ۶۴ سوره مبارکه واقعه که می‌فرماید «أَ أَنْتُمْ تَزْرَعُونَهُ أَمْ نَحْنُ الزَّارِعُونَ»، گفت: زارع یعنی کسی که دانه را می‌شکافد و به‌صورت ریشه درمی‌آورد و قسمتی از آن داخل خاک قرار می‌گیرد و قسمتی دیگر تبدیل به ریشه، ساقه و برگ می‌شود لذا این کار، کار کشاورز و حارث نیست بلکه زارع واقعی خداست.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه در شرایط موجود بحث آموزش در کشور تعطیل نشد و این افتخار برای نظام جمهوری اسلامی است، افزود: امروز در جهان وضعیتی حاکم است که اگر بخواهیم زنده بمانیم باید عالم باشیم و هر که عالم‌تر بود قدرتمندتر است.

وی بابیان اینکه یکی از وظایف دانش آموزان توجه به علم است، افزود: تمام دانش آموزان باید به‌سلامت جسم خود اهمیت دهند و از همه مهم‌تر ارتباط خود باخدای تعالی را حفظ کنند که این امر از اموری که گفته شد مهم‌تر است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در خاتمه با تأکید بر سه عنصر مهم «علم‌آموزی»، «سلامت بدن» و «معنویت»، سال خوبی را برای دانش آموزان آرزو کردند.

گفتنی است این آیین استانی با همراهی دانش آموزان ضمن رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی با اجرای سرود، دکلمه و برپایی یادمان شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهدا برگزار شد.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.