آیت‌الله حسینی همدانی در بازدید سرزده از خانه هنرمندان استان البرز:

هنرمند اگر از جامعه فاصله داشته باشد، هنرمند نیست/ جایگاه هنرمندان در گام دوم انقلاب

کارشناس روابط عمومی ۱۵ تیر ۱۳۹۹ ۰

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی عصر روز گذشته (یک‌شنبه) به‌صورت سرزده از خانه هنرمندان استان البرز بازدید کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی در این بازدید بابیان اینکه قابلیت‌های استان البرز در عرصه هنر بسیار زیاد است، بیان داشت: افراد فرهیخته و شاخص بسیاری در زمینه‌های مختلف هنری در استان البرز وجود دارند.

وی با تأکید بر اینکه خانه هنرمندان باید به‌عنوان مرکز ساماندهی و فرماندهی امور هنری در استان عمل کند، افزود: خانه هنرمندان می‌تواند در ارائه برآیند هنری استان به جامعه نقش همگرایی را ایفا و عملکرد مؤثری داشته باشد.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر سازمان‌دهی و فعال‌سازی انجمن‌های هنری موجود در استان، افزود: برای انجمن‌های هنری برنامه و دستور کار داشته باشید.

آیت‌الله حسینی همدانی از موضوع یابی هنری به‌عنوان یکی از مهم‌ترین امور در کارهای هنری نام برد و خاطرنشان ساخت: هنرمند نمی‌تواند از جامعه جدا باشد لذا باید متناسب با موضوعات روز جامعه به خلق اثر بپردازد.

وی در ادامه افزود: مجموعه هنری استان باید معضلات و موضوعات اجتماعی را هنرمندانه مدیریت کند به‌نحوی‌که دشمنان نتواند از آن بهره ببرند ولی مسئولین بتوانند با استفاده از آن خدمتی کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه هنرمند اگر از جامعه فاصله داشته باشد هنرمند نیست، اظهار داشت: هنرمند باید در متن جامعه حضورداشته و جامعه را رصد کند و بشناسد.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره به بیانیه «گام دوم» رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: بیانیه «گام دوم» یک چشم‌انداز و دستورالعمل چهل‌ساله است که کار و خوراک چهل سال آینده را برای اقشار مختلف جامعه تبیین می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به گستره جامعه هنرمندان، افزود: جامعه هنرمندان با حوزه عظیم و رشته‌های مختلفی که دارند باید وظیفه و نقش خود را در «گام دوم» شناسایی و مطابق با آن عمل کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در خاتمه با اشاره به یکی از مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان، خاطرنشان ساخت: تمام برنامه‌های فرهنگی استان باید مجوز اجرای خود را از شورای فرهنگ عمومی اخذ کنند اما متأسفانه درواقع به نحو دیگری عمل می‌شود.

گفتنی است در انتهای این بازدید آقای عادل جلیلی مدیرعامل خانه هنرمندان البرز به ارائه گزارشی از فعالیت‌های هنری استان پرداخت.

در ادامه شاهد گزیده‌ای از تصاویر این بازدید سرزده هستید…

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.