آیت الله حسینی همدانی در خطبه مکتوب عید فطر:

عید فطر جشن بازگشت به فطرت است/ بشارت خدای متعال برای روزه داران غفران و رحمت است/ در روز عید از فقرا دستگیری کنید

کارشناس روابط عمومی ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ ۰

به علت شیوع ویروس کرونا و توصیه‌های اکید مسئولان و متخصصان امور بهداشتی و درمانی مبنی بر پرهیز از برگزاری تجمعات باهدف جلوگیری از گسترش بیماری که منجر به توقف برگزاری نماز عید فطر در مصلاهای نمازجمعه شده است، آیت‌الله حسینی همدانی در قالب خطبه مکتوب عید فطر این عید بندگی را به عموم مردم استان البرز تبریک گفتند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، متن خطبه مکتوب عید فطر نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز و امام‌جمعه کرج به شرح زیر است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

اَلحَمدُالله رَبِّ‌العالَمینَ وَالصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی رَسُولُ اللَّهِ صَلَّی اللَّهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ الطّاهِرین.

سلام علیکم و رحمه الله و برکاته

عید رمضان آمد و ماه رمضان رفت صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت.

عید سعید فطر را به همه شما مردم خوب و بزرگوار استان البرز، خواهران و برادران ایمانی تبریک عرض می کنم.

عید فطر عید اولیاء الهی است. روزی است که خداوند به اهل اطاعت و کسانی که سی شبانه روز خالصانه بندگی کردند، جایزه می دهد. یعنی اگر در طول سال ندانستیم و غفلت داشتیم و خطا کردیم و صفحه نورانی دل خود را کدر کردیم و از آن فطرت اولیه و آن طهارت و پاکی که داشت خارجش کردیم، اما خداوند متعال توفیق داد تا در مهمانی یک ماهه ی رمضان، خود را با توبه و زاری و انابه تطهیر کنیم و فطرت مکدر خود را صاف و نورانی کنیم و به فطرت اولیه برگردانیم و در این عود و بازگشت که عید است منتظر جایزه از حضرت فاطرالسماوات و الارض باشیم. روزی که خودش این روز را عید قرار داد. و «جعلته للمسلمین عیدا».

مولانا امیرالمومنین علیه السلام فرمود: این عید کسی است که خداوند روزه اش را پذیرفته است و نماز او را ستوده است و هر روز که خدا در آن روز نافرمانی نشود روز عید است. و در ضمن خطبه ای مژده می دهند که «بندگان خدا بدانید کمترین چیزی که خداوند برای روزه داران در نظر گرفته این است که فرشته ای در آخر ماه رمضان ندا می کند و به همه شما بشارت می دهد که ای بندگان خدا،  خدا همه گناهان گذشته شما را مورد غفران قرار داد بفکر آینده خود باشید که چگونه سپری می کنید».

امیدوارم در این سی شبانه روز بنا بر پیام آیه ۱۸۳ بقره که فرمود: «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیامُ کَما کُتِبَ عَلَى الَّذینَ مِنْ قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ‏*» به تقوا نزدیک شده باشیم. تلاش کنیم در این روز به فقراء و مستمندان کمک کنیم و از یکدیگر چه مادی و چه معنوی دستگیری کنیم و برای شهداء و اموات و احیاء و بیماران و جانبازان و ایثارگران و خانواده هایشان و برای همه کسانی که برای امنیت و سلامتِ روحی و جسمی جامعه تلاش می کنند و برای تعجیل در ظهور حضرت ولیعصر (ارواحنا فداه) و موفقیت نائبش ولی امر مسلمین امام خامنه ای (دام ظله) دعا کنیم. و از خدا بخواهیم این رمضان آخرین رمضان عمر ما نباشد و اگر هست از مرحومین باشیم نه از محرومین.

والسلام علیکم ورحمه الله و برکاته

چهار خرداد نود و نه

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.