آیت‌الله حسینی همدانی در دیدار با مدیرعامل جدید شرکت آبفای استان البرز:

سیستم‌های دوگانه توزیع آب ارزیابی شوند / تأکید بر جلوگیری از هدر رفت آب در شبکه توزیع

کارشناس روابط عمومی ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۰

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، ذوالفقار مهدی زاده مدیرعامل جدید شرکت آبفای البرز با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرج با حضرت آیت‌الله حسینی همدانی دیدار و گفتگو کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی در این جلسه ضمن عرض خیرمقدم به مدیرعامل جدید شرکت آبفای استان البرز، بیان داشت: مسئله آب و رسیدگی به مواردی که برگشت آن به آب است، حساس و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به کاهش منابع آبی در ایران، بیان داشت: متأسفانه حفر چاه‌های غیرمجاز، استفاده بی‌رویه از مانع آبی و ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شهرها از عوامل کاهش منابع آبی هستند.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر جلوگیری از آب دزدی در سطح استان، خاطرنشان ساخت: دادستانی و دستگاه قضایی استان باید قاطعانه از حفر چاه و ساخت‌وسازهای غیرمجاز جلوگیری کند.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه آب جزء مباحات اولیه است و کسی مالک آن نیست، عنوان کرد: بااینکه کسی مالک آب نیست و مردم در استفاده از آن آزادند اما بر طبق روایات و دستورات اهل‌بیت علیهم‌السلام اسراف و استفاده بی‌رویه از آن خلاف شرع است.

وی با تأکید بر اینکه کسی با پرداخت هزینه آب‌بها مالک آن نمی‌شود، عنوان کرد: مردم صرفاً هزینه آب‌رسانی را پرداخت می‌کنند و کسی تحت هیچ عنوانی اجازه اسراف آن را ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر جلوگیری از هدر رفت آب در سیستم‌های شبکه توزیع، اظهار داشت: میزان هدر رفت آب در شبکه‌های توزیع آب شهری کشور ۲۵ درصد می‌باشد که باید با نشت‌یابی و اصلاح سیستم‌های توزیع از آن جلوگیری شود.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه بر ارزیابی سیستم دوگانه توزیع آب جهت مدیریت مصرف آن تأکید کرد و خاطرنشان ساخت: باید مزایا و معایب شبکه‌های دوگانه توزیع آب بررسی و به‌صورت پایلوت در بخشی از استان پیاده‌سازی شود تا کارآمدی آن بررسی شود.

وی در پایان با تأکید بر استفاده از مشارکت‌های مردمی جهت تفکیک آب شرب از آب مصارف بهداشتی، گفت: می‌توان با فرهنگ‌سازی و در اختیار گذاشتن تسهیلاتی مشترکان را جهت پیاده‌سازی سیستم دوگانه توزیع آب تشویق کرد.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.