با صدور پیامی در پی شیوع ویروس کرونا صورت گرفت؛

توصیه‌های مهم امام‌جمعه کرج به اهالی رسانه / نقش مؤثر مجاهدان عرصه خبر در ایجاد آرامش روحی جامعه

کارشناس روابط عمومی ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ ۰

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی در پی مقابله با شیوع ویروس کرونا در جامعه و ایجاد نگرانی بین مردم، پیامی خطاب به اهالی ولایتمدار استان البرز بالأخص اصحاب رسانه به شرح زیر صادر کردند:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَقُولُوا قَوْلًا سَدِیدًا

ﺍﻱ ﺍﻫﻞ ﺍﻳﻤﺎﻥ! ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﭘﺮﻭﺍ ﻛﻨﻴﺪ ﻭ ﺳﺨﻦ ﺩﺭﺳﺖ ﻭ ﺍﺳﺘﻮﺍﺭ ﮔﻮﻳﻴﺪ. احزاب/٧٠

اعیاد مبارکه ماه رجب، ولادت امام جواد علیه‌السلام و امیرالمؤمنین سلام‌الله‌علیه را به همه خواهران و برادران بزرگوار استان تبریک عرض می‌کنم  همان‌طور که توجه دارید در طول زندگی برای انسان اتفاقات مختلفی پیش می‌آید که بعضی از آن‌ها مستقیماً و بعضی دیگر غیرمستقیم با ما ارتباط پیدا می‌کنند و لازم است که اگر وظیفه‌ای متوجه ما هست به‌خوبی، به‌موقع و در زمان مناسب نقش خود را ایفا کنیم. تا عندالله مأجور بوده، نزد مردم سرافراز باشیم.

سال‌های سیاه طاغوت، آستانه پیروزی و بعد از پیروزی انقلاب، دوران تثبیت، عرصه دفاع مقدس، دوره سازندگی، ایام دفاع از حرم، بحث صنعت هسته‌ای، نانو، سلول‌های بنیادین، موشک‌های بازدارنده و ده‌ها مورد از این قبیل، دوره به دوره گروه‌های انسانی به وظایف خودشان مجاهدانه عمل کرده‌ و در میدان مبارزه مربوط به خود حاضر بودند.

در این روزها که موردحمله ویروس اشغالگری شده‌ایم، مجاهدان عرصه سلامت و بهداشت، پزشکان و پرستاران با تمام قوا، در اوج ایثار و نثار  وارد میدان مبارزه با این بیماری شده‌اند و برگ زرین و مشعشعی از همدلی و صفا و صمیمیت را به تاریخ پرافتخار ایران اسلامی اضافه می‌کنند که باید از همه عزیزان مکرر در مکرر خدا قوت گفت، تقدیر و تشکر کرد.

اما در این میان گروه دیگری که وظیفه‌ای سترگ  و مهم به عهده‌دارند رسانه‌ها هستند؛ اعم از مکتوب، شنیداری و مجازی که باید مثل همیشه  در این عرصه‌ی جهاد، منصفانه و دغدغه‌مند، باانگیزه و قدرتمند وارد شوند و با این جنگ نابرابر رسانه‌ای و نرم (جنگ اراده‌ها، روایت‌ها، اطلاعاتی، روانی، ادراکی و  شناختی) که استکبار با سوءاستفاده از این موقعیت فراهم کرده است مبارزه‌ جدی داشته باشند. انتشار اخبار صحیح، افشاگری خط دروغ و جنگ روانی دشمن، روشنگری، امیدآفرینی، تشویق مردم به زندگی عادی همراه با رعایت موازین کامل بهداشتی، تقویت روح معنویت، ایجاد نشاط و شادابی و… از اهم مسائلی است که می‌طلبد امروز مجاهدان عرصه رسانه با جدیت و برنامه‌ای منسجم به هم‌وطنان عزیز و گرامی خدمت‌رسانی کرده، به وظیفه تاریخی خود عمل کنند. عزیزانم عده‌ای امروز سرمایه‌های اعتقادی مردم را تخریب می‌کنند، در مقابل شما می‌توانید اعتقادات و اخلاق را تقویت کنید. خبرهای کمک و همدلی‌های مردم را به‌طور گسترده نشر دهید. توان و قدرت تیم پزشکی کشور را به‌خوبی منتشر کنید. آمار و اخبار صحیح را روزانه و صادقانه از مبادی گرفته اطلاع‌رسانی کنید و در یک‌کلام، مدیریت این جنگ را باصلابت به عهده بگیرید.

اینجانب ضمن تشکر از تلاش گسترده و بی‌شائبه اهالی رسانه، از خدای منان موفقیت روزافزون شما و عافیت و سلامت برای آحاد مردم گران‌قدرمان خواهانم.

حسینی همدانی

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج

۱۵ اسفند ۹۸

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.