آیت‌الله حسینی همدانی در بازدید از حوزه علمیه محمد شهر:

مکتب فاطمی در همه عرصه‌ها دارای ضمانت اجرایی است

روابط عمومی (۲) ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ ۰

آیت‌الله حسینی همدانی مکتب فاطمی را در همه عرصه‌ها دارای ضمانت اجرایی دانست و گفت: مکتب باید برای همه جوانب زندگی انسان برنامه داشته باشد و باید قابلیت اجرا نیز داشته باشد که مکتب فاطمی برای انسان‌سازی، خانواده سازی، جامعه سازی و تمدن سازی برنامه و ضمانت اجرا دارد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی در روز میلاد حضرت زهرای اطهر سلام‌الله علیها در بازدید از حوزه علمیه محمد شهر، ضمن تبریک میلاد پر سرور صدیقه طاهره بیان داشت: دوران طلبگی و مسیری که طی می‌کنیم تا به مقصد عالی برسیم فراز و نشیبی دارد که می‌بایست با نیت خالص شروع شود و در همه مراحل نیز این نیت حفظ شود.

وی به فضیلت طلبگی نسبت به سایر مسئولیت‌ها اشاره کرد و گفت: طلبگی مسئولیتی است که طبق بیان قرآن کریم بهترین شغل در بین مشاغل عالم هستی است. لذا دعوت مردم به فرموده‌های خدای تعالی، بهترین کاری است که هرکسی می‌تواند انجام دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه زهرای اطهر الگوی بشریت است، تصریح کرد: اینکه گفته می‌شود حضرت زهرا سلام‌الله علیها الگوی زن مسلمان است حرف کاملی نیست. وقتی قطب عالم امکان او را اسوه خود می‌دانند، بنابراین باید بادید دقیق‌تری به این مسئله نگاه کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی مکتب فاطمی را در همه عرصه‌ها دارای ضمانت اجرایی دانست و گفت: مکتب باید برای همه جوانب زندگی انسان برنامه داشته باشد و باید قابلیت اجرا نیز داشته باشد که مکتب فاطمی برای انسان‌سازی، خانواده سازی، جامعه سازی و تمدن سازی برنامه و ضمانت اجرا دارد.

وی افزود: به بیان قرآن کریم همه انبیا الهی مسئولیت اداره جامعه رادارند و در روایات هست که هیچ پیغمبری مبعوث به رسالت نشد مگر اینکه از قبل اقرار کردند به فضیلت روش زندگی حضرت زهرای اطهر؛ یعنی به مکتب او.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز اظهار داشت: راه انبیاء در ادامه به دست حضرت حجت رسیده است و ایشان می‌فرماید که الگوی من صدیقه طاهره است؛ یعنی آن نرم‌افزاری که بر اساس آن باید جامعه را اداره کنم و جهان خلقت را به مقصد برسانم، آن برنامه را از مکتب فاطمی می‌گیرم.

آیت‌الله حسینی همدانی مکتب حضرت زهرا را مکتب بزرگ، مهم و بلندی دانست و گفت: مکتب زهرای مرضیه در ساختار سازی و اداره جامعه و حکومت و تربیت مردم نقش به سزایی دارد.

وی بابیان اینکه شناخت ما از حضرت زهرا بسیار کم است، گفت: شناخت ما نسبت به زهرای مرضیه بسیار شناخت کمی است. حتی محتوای باطنی روایاتی که از وجود مقدس زهرای اطهر رسیده را خوب تشخیص نمی‌دهیم.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز بابیان اینکه صحبت‌های پیغمبر از اصالت و حقیقت برخوردار است و تعارف نیست، اظهار داشت: پیغمبر اکرم «ما یَنْطِقُ عَنِ الْهَوى»‌ است؛ یعنی منطق او منطق الهی است. لذا وقتی مثلاً درباره سلمان فرمود «سَلْمانُ مِنّا أَهْلَ الْبَیْتِ» یعنی سلمان جایگاه ویژه‌ای دارد و این تعارف نیست.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: این پیغمبر با منطق الهی، ویژگی‌هایی را درباره زهرای اطهر فرموده است. من‌جمله اینکه فاطمه نور عین من است، غضب او غضب خداست، حوراء انسیه است و اوصاف دیگر.

وی در ادامه توصیف شخصیت والای حضرت زهرا سلام‌الله علیها به توصیف عالم ملکوت پرداخت و گفت: عالم ملکوت کامل‌ترین عالم است و به بیان قران، عالم حیوان است؛ یعنی شعور دارد، آتشش می‌فهمد و همه را نمی‌سوزاند.

رئیس بنیاد غدیر استان البرز ادامه داد: در عالم ملکوت هر چیزی کامل و تام است ولی عالم دنیا ناقص است و حقایق ملکوتی را نمی‌شود در آن قرارداد. مثل عالم خواب که مثلاً ما با سرعت حرکت می‌کنیم و اختیاراتی داریم اما در دنیا چنین قدرتی را نداریم.

آیت‌الله حسینی همدانی عنوان کرد: بعضی از انسان‌ها می‌توانند با عبادت و بندگی خدا خود را به قرب الهی برسانند و کمالات عالم بالاتر را مثل عالم برزخ کسب کنند ولی درک عالم ملکوت و قیامت به این سادگی‌ها مقدور نیست. چون آنجا عالم عقل است.

وی با اشاره به این بیان الهی پیغمبر اکرم که «هر وقت من مشتاق بوی بهشت می‌شوم زهرای اطهر را بو می‌کنم»، اظهار داشت: یکی از حقایق عالم ملکوت بو است. آن انسانی که می‌تواند خودش را به‌قدری بالا بکشد که حقایق عالم قیامت در وجود او متجلی شود، این انسان بسیار انسان بزرگی است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه استان البرز در بخش دیگری از صحبت‌ها بر عدم اتلاف وقت تأکید کرد و اظهار داشت: دستور دین، پیغمبر اکرم و حضرت زهراست که از فرصت‌ها استفاده کنید و نسبت به فرصت‌ها خسیس باشید. کلمه خسیس را که به کار می‌برم؛ یعنی واقعاً می‌خواهم که خسیس باشید. این مسئله جدی است.

آیت‌الله حسینی همدانی افزود: بهترین فرصتی که دارید الآن است. نگویید فردا ان‌شاءالله فلان کار را می‌کنم. فردایتان من هستم که هیچ کاری نمی‌توانید بکنید. کارهایی هم که الآن انجام می‌دهیم سرمایه‌اش را در سن شما جمع کرده‌ایم. لذا وقتتان را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید.

وی در ادامه گفت: ببینید از اول مهر تا الآن چه چیزی به دست آورده‌اید. آن چیزی که مدرسه به شما می‌دهد ظرف شمارا زیاد پر نمی‌کند، کارهای خارج از برنامه است که ظرف ما را پر می‌کند. همه بزرگانی که به درجاتی از مدارج علمی رسیدند از تابستان، تعطیلات و فرصت‌هایی که کسی برای آن‌ها برنامه نداشته رسیده‌اند.

در پایان رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز خطاب به طلاب جوان توصیه کرد: زوایای دیدتان را راجع به مسائل مختلف علمی و عملی بالا ببرید. تذکری که رهبر معظم انقلاب هم فرمودند رعایت کنید که مواظبت بر بدن داشته باشید، ورزش کنید و غذای سالم بخورید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.