طلوع فجر چهلمین و یکمین بهار آزادی به یاد «سردار دل‌ها» /

جشن یک‌سالگی گام دوم انقلاب در استان البرز

کارشناس روابط عمومی ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ ۰

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز و امام‌جمعه کرج، مردم شهیدپرور استان البرز همچون سال‌های گذشته در یوم‌الله ۲۲ بهمن ۹۸ که مصادف با چهلمین روز ترور سردار پرافتخار اسلام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بود برای نشان دادن وحدت و انسجام ملی راهپیمایی باشکوهی را برگزار کردند.

جشن‌ چهل و یکمین سالروز پیروزی نهضت اسلامی مردم ایران، امسال به علت تقارن با چهلمین روز شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس از جلوه‌های خاصی برخوردار شده است و عمدتاً راهپیمایان با در دست داشتن تصاویر سردار سپهبد قاسم سلیمانی به خیابان‌ها آمده‌اند.

اقشار مختلف مردم متدین و انقلابی شهر کرج شامل دانش آموزان و دانشجویان، کارگران و کارمندان، خانواده معظم شهدا، طلاب و روحانیون، اساتید، بازاریان و مقامات و مسئولان دستگاه‌ها و نهادهای مختلف شهر، صبح امروز در جشن شکوهمند چهل و یکمین سال انقلاب اسلامی از مسیرهای پنج‌گانه از پیش تعیین‌شده به سمت میدان جمهوری اسلامی راهپیمایی خود را آغاز کرده‌اند.

سرمای استخوان سوز امروز کرج نه‌تنها ذره‌ای اراده‌شان را کم‌ نکرده، بلکه با تنور گرم انقلاب فضا را گرم‌تر کرده‌اند.

حضور نوجوانان و جوانان در این راهپیمایی چشمگیر است و نشان می‌دهد دل‌بستگی نسل‌های چهارم و پنجم انقلاب به آرمان‌های اسلام و انقلاب کمتر از نسل اول نیست و خواب آشفته دشمن برای دور کردن نسل جوان از آرمان‌های انقلاب هرگز تعبیر نخواهد شد.

یوم‌الله ۲۲ بهمن امسال معجزه ‌گام‌هاست، گام‌های محکم و‌ استوار در اولین سال گام دوم انقلاب که برای بیعت به میدان آمده‌اند؛ بیعت باروح‌ کبیر انقلاب‌ و ولی زمانشان، بیعت برای ماندن و مقاومت بر روی آرمان‌هایی که تا به امروز‌‌ به قیمت زیادی آن‌ها را نگه‌داشته‌اند.

امام‌جمعه کرج: انقلاب زنده است

آیت‌الله حسینی همدانی نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز با حضور در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن کرج در جمع خبرنگاران گفت: الحمدالله مثل همیشه مردم پرشور و پرهیجان حاضر شدند و چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب را جشن گرفتند و بااینکه هوا سرد و برف آمده بود اما شور و هیجان مردم به این حرکت گرما بخشید به‌خصوص که چهلم سردار دل‌ها، شهید قاسم سلیمانی هم بود و مضاعف شد و به حمدالله مثل همیشه این حرکت مشت محکمی شد بر دهان یاوه‌گویانی که می‌گویند انقلاب تمام و خاموش شد درحالی‌که انقلاب زنده است و بالنده با نسل‌های سوم، چهارم، پنجم و ششم به منویات خود خواهد رسید.

فرمانده کل ارتش: انتقام سخت و محکمی برای دشمن درراه است

با حضور راهپیمایان کرجی در میدان جمهوری اسلامی و اعلام اتمام راهپیمایی سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران که امروز سخنران این مراسم در کرج بود ضمن اشاره به شکوه حضور مردم سربلند ایران اسلامی در این آئین، گفت: مصادف شدن ۲۲ بهمن و اربعین سردار قاسم سلیمانی را به فال نیک می‌گیریم.

وی ضمن تشکر از مردم برای حضور گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن علا رقم در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی، گفت: این اتحاد انسجام مشت محکم دیگری دردهان یاوه‌گویان و دشمنان جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران بابیان اینکه چهل روز از داغ حق‌طلبان و همه مبارزان مقابل رژیم نحس و نجس صهیونیستی، می‌گذرد، افزود: عروج خونین سرباز ولایت از یاد ملت‌های انقلابی پاک نخواهد شد، تروریست‌های آمریکایی ضربه عین‌السد را فقط یک سیلی تلقی کنند.

امیر سرلشکر موسوی بابیان اینکه دشمن از تأخیر اقدام جمهوری اسلامی ایران برای انتقام سخت خوشحال نباشد، افزود: هرچه دست را برای زدن سیلی بعدی بالاتر ببریم ضربه محکم‌تری را به دشمن خواهیم زد.

وی بابیان اینکه خون شهیدان سیل خروشانی است که کف باطل را با خود خواهد برد و زلال حق و حقیقت را جایگزین خواهد کرد، ادامه داد: مردم بصیر، شجاع، آزاده و سخت‌کوش البرز همواره به پیروی از ولایت و وفاداری به آرمان‌ها انقلاب ممتاز بودند و در خط حمایت و دفاع از نظام کشور و انقلاب حضور تأثیرگذار داشتند.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: نقش‌آفرینی مردم این استان در دوران دفاع مقدس و تقدیم شهیدان والامقام همچون سرداران کلهر، شهید فهمیده و ۶ هزار ستاره درخشان در آسمان ایران در آن مقطع پرافتخار جایگاه ویژه دارد.

امیر سرلشکر موسوی اضافه کرد: استان البرز به خود می‌بالد که بالاترین مقام نظامی شهید دوران دفاع مقدس یعنی شهید سرلشکر فلاحی زاده و پرورده این خطه سربلند است.

وی ادامه داد: وقوع انقلاب اسلامی از سال ۵۷ ازنظر ماهیت ابعاد، شرایط زمان و مکان و اهداف دارای اهمیت فوق‌العاده‌ای است، این انقلاب در شرایطی به وقوع پیوست که جهان آن روز بین دو ابرقدرت شرق و غرب تقسیم‌شده بود و کاملاً زیر سلطه آن‌ها قرار داشت، همچنین همه تحولات آن روزها مستقیم و یا غیرمستقیم از جانب آن دو ابرقدرت طراحی و هدایت می‌شدند.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران بابیان اینکه رژیم دست‌نشانده پهلوی که عامل سرسپرده نظام سلطه و مجری برنامه‌های آن‌ها در منطقه بود فروریخت، گفت: مردم انقلابی ایران با اتکا به‌نظام ولایی ضمن استقرار حکومت دینی بعد از هزار و ۴۰۰ سال موفق به کسب استقلال همه‌جانبه، مشروعیت و اقتدار مثال‌زدنی شدند که در پرتو انقلاب اسلامی بود؛ بعدازاین انقلاب پیشرفت‌های عظیمی در کشور رخ داد که تفکر آن‌هم برای بعضی‌ها سخت بود.

امیر سرلشکر موسوی افزود: پیشرفت‌های عظیمی همچون انرژی هسته‌ای، نانو، دانش پزشکی، هوا و فضا، صنایع دفاعی و سلول‌های بنیادی، دستاوردهای بومی و مستقل ایران طی چهل‌ساله انقلاب است که ما را در جایگاه ۱۰ کشور اول جهان قرار داده است.

وی غرور ملی، تحکیم برادری اسلامی، ارتقاء سطح آگاهی و بصیرت مردم را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: احیای سطح و جایگاه زن، توجه به مناطق محروم و حضور جوانان درصحنه سیاست و اجتماعی از برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: انقلاب موجب اندیشه خوداتکایی و اعتمادبه‌نفس است، احیای ارزش‌های الهی و فضائل دینی در کنار روحیه ایثار و شهادت‌طلبی نیز از برکات انقلاب به شمار می‌رود که ایران عزیز و نظام سربلند اسلامی را در برابر تهدیدهای گوناگون استحکام بخشیده است.

امیر سرلشگر موسوی گفت: طی این چهل سال حیات طیبه دشمنان ناجوانمرد از هیچ اقدام خصومت‌آمیزی علیه این پدیده الهی و مردمی فروگذار نکردند و هر توانی که داشتند به کار گرفتند تا مانع رشد و گسترش استحکام نظام اسلامی شوند.

وی افزود: اما این ملت آرمان‌خواه در مقابل توطئه‌های سیاسی، تحریم‌های ناجوانمردانه، فتنه‌های شیطانی و امنیتی، تهدید جنگ نظامی، عملیات‌های روانی ایستاده است و مثل همیشه دشمن در رویارویی با مردم شریف انقلابی ذلیل و از همیشه بی‌آبروتر است اما کینه‌ورزی خود را به اوج رسانده و دست از رذالت نمی‌کشند.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: با اجرای تدابیر مقاوم معظم رهبری و همراه با وحدت، انسجام و بصیرت ملت صبور و شکیبا ایران همچنان به مسیر نورانی خود ادامه می‌دهد و نظام اسلامی روزبه‌روز بالنده‌تر و شکوفاتر خواهد شد.

امیر سرلشگر در ادامه ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ارتباط با گام دوم انقلاب و آغاز چهل‌ساله دوم، افزود: آرمان‌های انقلاب در کانون توجه جهانیان است، انقلاب اسلامی ایران با دفاع مقتدرانه از منافع و امنیت ملی خود و مقابله شجاعانه با زورگویان، همچنین با دفاع از مظلومان و مستضعفان عالم توانسته جایگاه خود را در جهان تثبیت کند.

وی به حضور جوانان در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: حضور جوانان پاک و انقلابی در موارد گوناگون ازجمله دفاع از حریم اهل‌بیت، اردوهای جهادی، تجمعات ملی و مذهبی و در پست‌های مدیریتی کشور مشهود و قابل‌قبول است.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: امروز ملت قهرمان ایران در حالی چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی می‌دارد که پس از اخراج کارگزاران از ایران اسلامی، مقتدرانه‌تر و مصمم‌تر از هر زمان دیگر نقش آفریند و طلاییه اخراج بیگانگان از جهان را رقم زدند که همین امر دشمنان را ناامید کرده است.

امیر سرلشگر موسوی با اشاره به اینکه در مقطع کنونی در سایه مقاومت و پایداری آگاهانه مردم ایران پرتوهای روشنگر انقلاب اسلامی شروع به تابیدن گرفته است، افزود: عمق راهبردی نظام و کرانه‌های جبهه مقاومت تا قلب دشمنان پیش رفته و ادامه حیات استکبار را با خطر قطعی مواجه کرده است.

وی در ادامه به ترور سردار حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و ادامه داد: جنایتکاران با ترور حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس تروریست بودن خود را به جهانیان نمایان کردند و برای فرار از مجازات، توهمات خود را در قالب «معامله قرن» عنوان کردند. درحالی‌که همگان از این تبانی که میان تروریست‌های تبهکار غرب برای نابودی حقوق فلسطین و سیطره بر منطقه رقم خورده است، باخبر هستند.

این مقام ارشد نظامی کشور اضافه کرد: دنیا باید بداند همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند: «با یاری خدا طرح معامله قرن، قبل از مردن ترامپ خواهد مرد» و به برکت الهام بخشی انقلاب اسلامی و شکل‌گیری جبهه قدرتمند مقاومت، هیچ‌کس موفق به فراموش سازی آرمان فلسطین نخواهد شد و معامله قرن به زباله‌دان تاریخ می‌رود.

امیر سرلشگر موسوی ضمن بیان اینکه به‌طورقطع هنوز تمامی اهداف انقلاب اسلامی محقق نشده و ما هنوز راه درازی در پیش داریم، اظهار کرد: اما ملت بزرگ ایران در مراسم‌های تشییع پیکر سلیمانی و راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن نشان دادند که مصمم‌تر از هر زمان دیگری به آرمان‌های انقلاب وفادارند.

وی اضافه کرد: روحیه انقلابی اقتضا می‌کند مردم و مسؤولین با درک صحیح از اهداف انقلاب و شناخت دشمنان، تلاش بیشتری برای ارتقاء کارآمدی نظام و حرکت انقلاب در مسیر تمدن اسلامی کنند تا برون‌رفت از چالش‌ها و مقابله با تهدیدهای دشمنان میسر شود.

این مقام ارشد نظامی کشور یادآور شد: یکی از عرصه‌های مهم و تبعیت کننده، حضور درصحنه انتخابات است چراکه آرای مردم به‌منزله یک تیر برای ناکامی و نابودی به سمت دشمنان قلمداد می‌شود که به‌منزله یک نهال برای آبادانی کشور است.

امیر سرلشگر موسوی تصریح کرد: مردم بصیر و دشمن‌شناس ایران به آن حد از بلوغ سیاسی و اجتماعی رسیده است و به تأثیرات مشارکت حداکثری خود در انتخابات واقف هستند که با خلق حماسه سیاسی دیگری ایران را در جهان سربلندتر و موقعیت آن را بیش‌ازپیش تقویت کنند.

وی گفت: مردم ایران در مسیر انتخاب اصلح و افراد مؤمن، انقلابی، شجاع، جهادی، کارآمد و عدالت‌خواه کشور را در جهت حل مشکلات یاری خواهند کرد؛ ملت غیور ایران اطمینان داشته باشند جان‌برکفان انقلاب تا آخرین قطره خون پای انقلاب هستند و از انقلاب و آرمان‌های آن حفاظت می‌کنند.

قطعنامه راهپیمایی ۲۲ بهمن: مردم عزم انتقام سخت شهادت سردار سلیمانی را مطالبه همگان خواندند

بعد از سخنرانی قطعنامه راهپیمایی سراسری یوم‌الله ۲۲ بهمن سال ۱۳۹۸ قرائت شد و جمعیت حاضر با فریادهای «الله‌اکبر» خود بندهای این قطعنامه را تأیید کردند.

متن کامل قطعنامه راهپیمایی سراسری یوم‌الله ۲۲ بهمن سال ۱۳۹۸ به این شرح است:

یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللّهَ یَنْصُرْکُمْ وَ یُثَبِّتْ أَقْدامَکُمْ

اى کسانى که ایمان آورده‌اید، اگر خدا را یارى کنید، شمارا یارى مى‌کند و گام‌هایتان را استوار مى‌دارد. (قرآن کریم، سوره محمد، آیه ۷)

یوم‌الله ۲۲ بهمن سرآغاز پیروزی ملت ایران بر مستکبران و غارتگران، ۲۲ بهمن سرآغاز حکومت الله برجهان، برافراشته شدن پرچم عدالت اسلامی و بیداری مستضعفان، یوم‌الله ۲۲ بهمن روز موعود عزّت‌طلبان و مجاهدان برای عقد پیمانی دوباره بر سر اهداف، اصول و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی و عزم همگانی برای صیانت و پاسداشت این آرمان‌ها و راهپیمایی پرشور و تماشایی یوم‌الله ۲۲ بهمن یکی از بهترین جلوه‌های قدرت لایزال الهی، مظهر عظمت ملت و اقتدار ملی، میعادگاه حاج قاسم سلیمانی‌های ایران برای ادامه راه عزّت‌آفرین سردار دل‌ها و پرچم‌داری جبهه مقاومت در منطقه.

و اینک ما شرکت‌کنندگان در راهپیمایی حماسی ۲۲ بهمن، با حمد و سپاس ذات اقدس احدیّت جلّ و علا، به‌پاس این توفیق الهی و درود به روح پرفتوح احیاگر اسلام ناب محمدی (صلی‌الله علیه و آله و سلم)  حضرت امام خمینی (رضوان‌الله تعالی علیه) و ارواح طیبه شهدا، به‌ویژه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و مجاهد بزرگ اسلام، شهید ابومهدی المهندس، با بانگ رسای توحیدی الله‌اکبر ـ خامنه‌ای رهبر  و فریاد کوبنده مرگ بر آمریکا و انگلیس  اعلام می‌نماییم:

۱- ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های مَنیع نهضت الهی امام راحل عظیم‌الشأن (قدس الله نفسه الزکیه) و تجدیدعهد و بیعت با مقتدای عظیم‌الشأن امت اسلامی حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، ایمان و غیرت دینی، انقلابی گری، ولایتمداری، مقاومت، حفظ وحدت و انسجام ملی و تبعیت محض از منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و تحقق عملی مفاد بیانیه گران‌سنگ گام دوم انقلاب اسلامی را موجب تکامل مسیر پرفروغ انقلاب اسلامی و عزّت و کرامت روزافزون ایران اسلامی می‌دانیم.

۲- عزم جدّی برای انتقام سخت شهادت سردار دل‌ها، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، مجاهد بزرگ اسلام ابومهدی ‌المهندس و یاران هم‌رزمشان از شیطان بزرگ آمریکای تروریست را مطالبه همگان دانسته و با آمادگی کامل برای هر نوع مقاومت و جان‌فشانی در این طریق الهی و هشدار قاطع به جنایت‌پیشگان آمریکایی ـ صهیونیستی، اعلام می‌نماییم تا اخراج کامل اشغالگران مفسده‌ برانگیز آمریکایی از منطقه غرب آسیا و محو رژیم جعلی کودک کش از پای نخواهیم نشست.

۳- نقض عهد پی‌درپی و خروج یک‌جانبه و مستکبرانه از معاهدات بین‌المللی ازجمله توافقنامه برجام، گواه مستدل و منطقی بر چرایی بی‌اعتمادی مطلق به آمریکای جهان‌خوار و هم‌پیمانان اروپایی آن بوده و اقدام ننگین رئیس‌جمهور پست و حقیر ایالات‌متحده در ترور ناجوانمردانه سرداران بزرگ جبهه مقاومت را اثبات‌کننده تروریست دولتی بودن هیأت حاکمه‌ ام‌الفساد قرن، آمریکا دانسته، هر نوع زمزمه شوم و ذلت‌بار مذاکره با مصداق اتمّ استکبار، قاتل سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و دشمن شماره یک بشریت و دل بستن به بیگانگان را شدیداً محکوم می نمائیم.

۴- توطئه احمقانه و خبیثانه آمریکایی ـ صهیونیستی موسوم به «معامله ننگین قرن» که به توفیق الهی و مقاومت مسلمانان و آزادیخواهان جهان از هم‌اکنون به زباله‌دان تاریخ سپرده خواهد شد  و به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)؛ قبل از مرگ ترامپ خواهد مُرد را محکوم و تداوم حمایت همه‌جانبه از جبهه باصلابت مقاومت اسلامی، خاصه مردم ستمدیده و شجاع فلسطین و آرمان قدس شریف تا محو کامل رژیم جعلی و کودک کش صهیونیستی را خواهانیم.

۵- برگزاری انتخابات پرشور را مظهر عظمت و پشتوانه امنیت ملّی و مصداق عینیِ جمهوریت نظام مقدس اسلامی دانسته، تمامی هم‌میهنان بصیر و دشمن‌شناس واجد شرایط رأی را به هوشیاری در برابر سیاه نمایی امپراتوری رسانه‌ای نظام سلطه و شرکت حداکثری در انتخابات و انتخاب اصلح با ویژگی تدیّن، انقلابی گری، ولایتمداری، تفکر بسیجی و جهادی، ضد فساد و خادم صدیق مردم و نظام دینی بودن از بین نامزدها را باهدف عمل به وظیفه شرعی، انقلابی و ملّی در مقطع حساس کنونی و تشکیل مجلس قوی لازمه تقویت مؤلفه‌های قدرت نظام اسلامی، حل اساسی مشکلات و عبور عزتمندانه از این پیچ تاریخیدعوت می‌نماییم.

۶- هوشیاری همگان در برابر نفوذ نااهلان در ارکان تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری، همت جهادی و اهتمام جدی مسئولین برای پاسخگویی صادقانه و عملی به مطالبات به‌حق مردم به‌ویژه درزمینهٔ اشتغال، ازدواج جوانان، معیشت، مبارزه با تورم و گرانی افسارگسیخته، تحقق عینی اقتصاد مقاومتی بارونق تولید، ایستادگی و مقاومت شجاعانه در برابر نظام سلطه و پرهیز مطلق مقامات کشوری به‌ویژه دولتمردان از هر نوع حاشیه‌سازی را مصرانه خواهانیم.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.