ملاک انتخاب /

گزیده‌ای از بیانات نماینده رهبر معظم انقلاب در مورد انتخابات مجلس

کارشناس روابط عمومی ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ ۰

نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز در خطبه‌های نماز جمعه کرج شاخص‌هایی را برای انتخاب افراد صالح مورد تأکید قرار داده‌اند.

پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز و امام‌جمعه کرج به مناسبت انتخابات مجلس شورای اسلامی در پایان سال جاری و همچنین به‌منظور حضور و مشارکت حماسی و چشمگیر مردم در این انتخابات، بیانات حضرت آیت‌الله حسینی همدانی درباره‌ی «معیار و ملاک انتخاب اصلح» را بازخوانی می‌کند.

در انتخابات از هیچ احدی ‌حمایت نمی‌کنم/ معیارها را می‌گویم

شنیدم که می‌گویند فلانی در انتخابات از فلان کس حمایت می‌کند. اولاً بنده از هیچ احدی حمایت نکردم تا حالا هنوز هم زود است. در وقتش هم نیست، اگر در وقتش هم باشد از کسی حمایت نمی‌کنم. نه زن نه مرد؛ اما همان‌طور که ماه گذشته هم‌عرض کردم دوستان جوانی که صلاحیت‌های لازم رادارند که می‌توانند در این عرصه وارد شوند برای انتخابات آینده آماده شوند. تشکل‌های دانشجویی و طلاب جوان و اساتید را صحبت کنند و تشویق کنند و توصیه و راهنمایی کنند تا در این عرصه وارد شوند. شما معضلات فعلی را در مجلس می‌بینید که چگونه تعداد زیادی از این نمایندگان مجلس نصاب لازم را ندارند و به نفع مردم و ملت کار نمی‌کنند و در بزنگاه‌ها کاری را که باید انجام می‌دادند انجام ندادند. بعضی‌ها هم که طاغوت شدند و هر جور دلش می‌خواهد عمل می‌کنند. عزل و نصب می‌کنند در شهر و استان و مناطقی که حضور دارند. جای خاصی را عرض نمی‌کنم. در خبرهای کلی که به دست می‌رسد اقدامات نابخردانه‌ای دارند. اعمال‌نفوذ می‌کنند. برای آینده خودشان که می‌خواهند در مسند بمانند زمینه‌های تجدید انتخاب را فراهم می‌کنند. دیگر این دوره‌ها را باید تمام‌شده فرض کنند و جوان‌ها محکم و مستحکم وارد عرصه شوند. بنده فعلاً از کسی حمایت و تائید نکردم تا در آینده ببینیم چگونه خواهد شد. معمولاً هم این کار را نمی‌کنیم. ملاک و معیار می‌دهیم. من یک‌وقت هم در همین‌جا معیارها را داده بودم. بعضی‌ها اعتراض کردند که گفتند چرا از ما حمایت نکردید. گفتم من از کسی حمایت نمی‌کنم و معیار می‌دهم. من گفته بودم که به دزد رأی ندهند شما چرا ناراحت شدید. معیارها و ملاک‌ها را می‌دهیم شما هم در آینده ان‌شاءالله حواستان باشد.

خطبه‌های نماز جمعه ۷ تیرماه ۱۳۹۸ شهر کرج

مجلس یازدهم باید مجلس تراز «گام دوم» انقلاب باشد

نکته‌ای راجع به انتخابات آینده عرض کنم چون حضرت آقا اشاره داشتند؛ و آن اینکه انتخابات آینده اولین انتخاب در گام دوم انقلاب است و خیلی مهم است ازاین‌جهت که دشمنان سعی می‌کنند القاء کنند مردم مثل گذشته اهتمامی به شرکت در انتخابات ندارند. لذا یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید بشود زمینه‌سازی برای مشارکت حداکثری و حضور پرنشاط مردم است که مهم‌ترین پیام حضور مردم حمایت از نظام و انقلاب است. این اولاً. ثانیاً مجلس یازدهم باید مجلس طراز گام دوم انقلاب باشد یعنی بتواند مشکلات مردم و کشور را حل کند و در مسیر اهداف گام دوم و تمدن بزرگ اسلامی قانون‌گذاری کند. بتواند در برابر فشارهای غرب و بخصوص آمریکا مقاوم باشد و حامی مقاومت در داخل و منطقه باشد؛ که ما می‌بینیم متأسفانه مجلسی که الآن داریم در این بخش واداده است و عمل نمی‌کند. اگر باید دولت اسلامی تشکیل شود که باید بشود، این مهم بدون مجلس اسلامی ممکن نمی‌شود. لذا مسئله مجلس بسیار مهم است. از همین الآن دقت و رصد کنید و افراد صلاحیت‌دار را شناسایی کنید.

خطبه‌های نماز جمعه ۱۴ تیرماه ۱۳۹۸ شهر کرج

 نمایندگان مجلس نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشند

خوب است برای شفاف‌سازی بهتر و بیشتر و اینکه دانستن حق مردم است و می‌توانند از وکلای خود سؤال کنند، نمایندگان محترم استان در مساجد سطح استان حاضر شوند و پاسخگوی سؤالات مردم نسبت به عملکرد ۴ ساله خود باشند که برای آینده چراغ راه خواهد بود.

خطبه‌های نماز جمعه ۲۱ تیرماه ۱۳۹۸ شهر کرج

 مجلس شورای اسلامی امانتی در دست مردم است

نکته‌ای انتخاباتی عرض کنم تا وقتی امانتی به شما سپرده نشده درباره آن مسئولیتی ندارید ولی وقتی قبول کردید، باید از تمام توان خود برای حفظ آن استفاده کنید. امروز نعمت اسلام و انقلاب به‌عنوان امانت در دست ماست و ما باید آن را حفظ کنیم و نگذاریم آفتی به آن برسد؛ و الا خیانت‌درامانت کرده‌ایم. یکی از راه‌های حفظ آن، انتخاب درست افراد برای مجلس است و ریاست جمهوری و جاهای مختلف است. فعلاً مجلس در پیش روی ماست. چون مجلس هم امانت در دست ماست. بارأی ما مجلس انقلابی و ارزشی و تکلیف گرا شکل می‌گیرد پس باید دقیق و درست انتخاب کنیم. تا در نزد خدای تعالی و پیامبر و شهدا و خانواده‌هایشان سرافکنده نباشیم. به رأی خودتان به‌عنوان امانتی که می‌خواهید یک مجلس امین بسازید فکر کنید.

خطبه‌های نماز جمعه ۲۸ تیرماه ۱۳۹۸ شهر کرج

 مجلس تراز انقلاب، مقدمه تشکیل دولت جوان انقلابی است

نکته انتخاباتی که هر جلسه عرض می‌کنیم این است که باید افراد اصلح را انتخاب کنید. شورای نگهبان کف صلاحیت را تائید می‌کند اما شما باید بهترین را انتخاب کنید. لذا به ویژگی‌هایی که شخص ازنظر فردی و اجتماعی و کارایی و گرایش‌ها سیاسی دارد، باید کاملاً توجه کنید؛ که به‌موقع عرض می‌کنم که مصادیق را بهتر بتوانید تشخیص دهید. گاهی بعض کاندیداها در دوره‌ای مسئولیت‌هایی داشته‌اند چه در مجلس چه در خارج از مجلس استاندار بوده فرماندار بوده یا در مجلس مسئولیتی داشته که وقتی بررسی می‌کنیم می‌بینیم تخلفات فراوانی انجام داده‌اند در دوران مسئولیتشان. خود این شاخصی بر عدم صلاحیت فرد و رأی ندادن می‌شود؛ که ممکن است شورای نگهبان هم در آن مقطع احراز نکرده باشد. اگر خانه ملت طراز نباشد، دولت اسلامی شکل نخواهد گرفت. عزیزان این را خوب دقت کنند. آقا فرمودند «دولت اسلامی، دولت جوان» لازمه‌اش این است که مجلس طراز شود گاهی دیده می‌شود در همین دوره اخیر مجلس برای اینکه از قانونی فرار کنند، قانون دیگری تصویب می‌کنند. مجلس نظارت بر قانون و اجرای قانون و امثال‌ذلک دارد اما قانون دیگری تصویب می‌کنند که فرار کنند. خود این منکری است که تضعیف مجلس و به ضرر ملت است.

خطبه‌های نماز جمعه ۴ مردادماه ۱۳۹۸ شهر کرج

نمایندگان وابسته به قدرت و ثروت نباشند

نکته انتخاباتی این هفته هم این است که تا وقت دارید بگردید کسانی را پیدا کنید که گفتار و عملشان یکسان باشد. از اشرافی گری و تجمل‌گرایی بیزار باشند. در عمل ساده‌زیست باشند و ساده زندگی کنند. خودشان را وابسته به مراکز قدرت و ثروت نکرده باشند. در یک کلمه صالح باشند. رهبر معظم انقلاب تعبیر را دارد که فرمودند: «نماینده مجلس باید یک انسان صالح باشد». بگردید صالح پیدا کنید.

خطبه‌های نماز جمعه ۱۱ مردادماه ۱۳۹۸ شهر کرج

برخی شعارهای انتخاباتی دروغ است/توجه به بیانات رهبری درباره انتخابات

یکی از ویژگی‌هایی که نماینده مردم باید داشته باشد این است که روش زندگی او در بین مردم بودن و همراهی کردن باشد. نه اینکه برای جمع‌کردن رأی مدتی تظاهر به مردمی بودن داشته باشد. توجه به شعارهای انتخاباتی که داده می‌شود هم مهم است. گاهی مطالبی گفته می‌شود که کاملاً دروغ است و یا قانون اجازه تغییر به‌نحوی‌که می‌گویند را نمی‌دهد؛ اما برای جلب نظر مثلاً دانشجویان، ورزشکاران، بانوان گاهی مطالبی خلاف واقع گفته می‌شود که باید دقت کنید؛ که در این روزها می‌گویند و بازارش آرام‌آرام داغ می‌شود. کسانی که کاندید می‌شوند دروغ‌هایی میگویند و وعده‌هایی می‌دهند که اصلاً نمی‌شود و تغییر قانون باید داده شود. به فرموده حضرت آقا توجه داشته باشید که فرمودند: «به کسی رأی بدهید که با مردم صمیمی باشد و خود را خدمتگزار مردم بداند».

خطبه‌های نماز جمعه ۱۸ مردادماه ۱۳۹۸ شهر کرج

دقت در احوالات و عملکرد اجتماعی کاندیداها ضروری است/ نمایندگانی باروحیه جهادی انتخاب کنید

نکته انتخاباتی این نوبت این است که باید از انگیزه و توانائی‌های فردی که خود را در معرض انتخاب می‌گذارد مطلع باشیم. خیلی‌ها فکر می‌کنند که می‌توانند این بار را بکشند درحالی‌که مسئله قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای آن کار دشواری است باید لااقل در احوالات و عملکرد اجتماعی کاندیداها به‌خوبی دقت کرد که آیا توان لازم رادارند؟ نماینده مردم در این دوره که مشکلات فراوانی به کشور تحمیل‌شده است حتماً باید جهادی باشد و عمل کند.

خطبه‌های نماز جمعه ۲۵ مردادماه ۱۳۹۸ شهر کرج

وعده‌های انتخاباتی را با قانون مطابقت دهید/ تبلیغات زودهنگام نشانه عدم صداقت کاندیداست

شیوه‌های تبلیغ و معرفی کردن کاندیداها را خوب رصد کنید که از چه ابزاری برای جلب نظر و رأی‌گیری استفاده می‌کنند. از روش‌های پوپولیستی، وعده‌های دروغ و وعده‌هایی که هرگز قابلیت اجرا ندارند و قانون اجازه نمی‌دهد آن وعده‌ها را اجرایی کنند ولی میگویند. تبلیغات زودتر از موعد یکی از مواردی است که باید امتیاز منفی بگیرند افرادی که شروع به تبلیغ کردند. آن‌ها را افراد صادقی نباید دانست. همین تبلیغات زودهنگام گاهی با حقه‌بازی و عوام‌فریبی هم همراه است مثلاً کار تبلیغی را شروع کرده‌اند درجاهای مختلف می‌روند و صحبت می‌کنند و کتاب می‌دهند و … اما وقتی به آن‌ها تذکر داده می‌شود که این‌ها تبلیغ انتخاباتی است، چرا ورود کردید؟! می‌گویند هنوز تصمیم نداریم و احتمال دارد بیاییم، احتمال دارد نیاییم. خب وقتی یک‌طرف احتمال آمدن هست باید احتیاط کنید و حرکت انتخاباتی نداشته باشید. این موارد را خوب در نظر بگیرید تا صداقت که مهم‌ترین مؤلفه یک نماینده است را به دست بیاورید. رهبر معظم انقلاب فرمودند «نماینده باید صادق و روراست باشد». نماینده دروغ‌گو به درد مردم نمی‌خورد.

خطبه‌های نماز جمعه ۱ شهریورماه ۱۳۹۸ شهر کرج

اقتصاد و فرهنگ دغدغه مهم کاندیداها باشد

دو مقوله اقتصاد و فرهنگ از مباحث مهم کشور است که باید دغدغه کسانی باشد که قصد کاندیداتوری رادارند. باید باور داشته باشند در جنگ اقتصادی هستیم و چاره‌ای هم جز سیاست‌های ابلاغی رهبری در اقتصاد مقاومتی نیست؛ و همچنین باید برای جمع شدن ولنگاری فرهنگی که وجود دارد طرح و برنامه داشته باشد و مثل بعضی‌ها نگوید بهشت رفتن به ما مربوط نیست. رهبر معظم انقلاب دربیانی فرمودند: نماینده باید به فکر معیشت و فرهنگ مردم، دنیا و آخرت مردم باشد. پایبند به اقتصاد مقاومتی باشد و برای پیشرفت نگاهش به بیرون مرزها نباشد.

خطبه‌های نماز جمعه ۸ شهریورماه ۱۳۹۸ شهر کرج

نگاه حزبی و جناحی برای نظام اسلامی یک آفت است

یکی از آفات واردشده به‌نظام و کشور، نگاه جناحی و گروهی داشتن بعض از مسئولان است. وقتی مسئولیتی را به عهده گرفتند دیگر کاری بااینکه چه‌کاری درست است و چه‌کاری غلط است ندارند. به فکر گروه و جناحشان هستند. بعضاً هم با همان جناح و گروه وارد شدند. بعضی‌ها خیلی وقت‌ها صلاحیت لازم را ندارند. به‌خصوص در مجلس شورای اسلامی. باید دقت شود وقتی‌که افرادی با لیست وارد این مجموعه می‌شوند این‌طور است. مثلاً در طول دوره قبل خیلی از اعضای لیست را کسانی که رأی می‌دادند نمی‌شناختند. بعد که وارد عرصه شدند دیدند که می‌شود دو نماینده مجلس را بعد از ۴۰ سال در مجلس شورای اسلامی به خاطر بعضی از تخلفات بازداشت کرد. البته شاید بیشتر هم بشود بازداشت کرد، دستگاه قضایی می‌داند. خیلی مهم است که چه مسیری طی شده. نمایندگان اول را ببینید و نمایندگانی که می‌شود به خاطر بعضی از تخلفات آن‌ها را بازداشت کرد. یک‌بخشی از آن مربوط به ماست که درست دقت و رصد نمی‌کنیم که کجا و چگونه رأی بدهیم، به چه کسی رأی بدهیم. بدون صلاحیت‌های لازم در جایگاه‌هایی قرار می‌گیرند که نباید باشند. عرض کردم که این ایراد را یک‌وقت به شورای نگهبان نگیرید. نهاد شورای نگهبان کف پذیرش را انجام می‌دهد. بقیه امور به دست خود شماست. درحالی‌که مسئولین باید مصلحت نظام و انقلاب را مدنظر داشته باشند ولو به خود آن‌ها ضرر متوجه شود. باید بگردید شخصی را انتخاب کنید و اشخاصی را انتخاب کنید این مسیر را بتوانند برای شما طی کنند و الا ضرر می‌کنید. از همین‌الان هم باید در نظر داشته باشید. زمان به‌سرعت می‌گذرد و وقتش می‌رسد. از الآن رصد کنید کسانی که از قبل بودند آیا توانستند این کار را درست انجام بدهند؟ یا کسانی که الآن اعلام می‌کنند که می‌خواهند بیایند آیا واقعاً در طول زندگی‌شان این‌گونه عمل کردند و عمل می‌کنند؟ این تعبیر رهبری در ذهنتان باشد. آقا فرمودند: «مصالح انقلاب و کشور را بر مصالح شخصی و گروهی مقدم‌ بدارد». کسی را که انتخاب می‌کنید باید این ویژگی را داشته باشد. بعضی پرونده‌ها را ما بررسی می‌کنیم می‌بینیم بعضی از افراد که مسئولیتی در اختیارشان است کأن مسئول شده برای خودش و خانواده‌اش یک سری کارها را انجام بدهد. یک‌قدم برای مردم برنداشته است و تلاشی نداشته و کاری نکرده. منظورم در کل مسئولیت‌هاست نه‌فقط در نمایندگی مجلس.

خطبه‌های نماز جمعه ۱۵ شهریورماه ۱۳۹۸ شهر کرج

نماینده از موکلش چیزی را پنهان نمی‌کند/مرزبندی با دشمن مشخص باشد

برای کاندیدای اصلح شاخص‌های فراوانی وجود دارد که به‌مرور آنچه به ذهن می‌رسد در این چند هفته برای شما عرض کردم. یکی از موضوعاتی که باید موردتوجه همه باشد این است که نماینده مجلس از طرف مردم وکیل مردم است که در مجلس شورای اسلامی باید به نفع موکلین خود حرکت کند و قانون وضع کند و در کمیسیون‌ها شرکت کند و قیام و قعود داشته باشد. پس نباید چیزی مخفی از موکلین خودش داشته باشد و الا وکالت باطل می‌شود. من به شما وکالت در کاری را بدهم بعد به شما بگویم برایم کاری را انجام بدهید، بعد از شما بپرسم که چه کردید؟ بگویید که نمی‌توانم به شما چیزی بگویم. تو وکیل منی باید توضیح بدهی. این‌که نمی‌شود وکالت. بله یک‌وقت مسئله امنیتی است و ضرورت‌هایی هست این را مردم متوجه هستند که باید مخفی بماند و اشکالی نمی‌کنند اما اگر غیر از مطالب امنیتی باشد چرا نباید بدانند. خب در مجلس مباحث مختلفی مطرح می‌شود اقتصادی و سیاستی و فرهنگی و نظامی و امثال‌ذلک، باید مردم بدانند که نماینده آن‌ها چه موضعی گرفت و چه رأیی دارد و این منافاتی هم با آزادی نماینده در رأی دادن ندارد. بزنگاه مطلب من این است که گاهی در همین رأی دادن‌ها مرزبندی‌ها با دوستان و دشمنان مشخص می‌شود و اصلح و غیر اصلح برای دوره بعد معلوم می‌شود. صادق و کاذب بودن، در تبلیغات جوری حرف زدن و در مجلس جور دیگر عمل کردن معلوم می‌شود. لذا بحث شفافیت بسیار بحث جدی است. رهبر معظم انقلاب در شاخصه و ویژگی سیاسی نماینده اصلح فرمودند: باید مرزبندی مشخص با دشمن داشته باشد. ما این مرزبندی را از کجا می‌فهمیم وقتی شفاف باشد. باید رصد کنید کسانی که قصد کاندیداتوری دارند و یا در مجلس هستند و برای دوره بعد قصد شرکت دارند از چنین مرزبندی‌هایی برخوردار هستند یا نه؟

خطبه‌های نماز جمعه ۲۲ شهریورماه ۱۳۹۸ شهر کرج

رعایت اخلاق انتخاباتی و پرهیز از ارائه آمار دروغ یک اصل اساسی است

یکی از امور موردتوجه در امر انتخابات، اخلاق انتخاباتی و تبلیغات است که برای عده‌ای لغزشگاه قطعی است. مسیر ما غیرازآن چیزی است که در دنیا وجود دارد و به تبلیغات انتخابات به‌عنوان حرفه‌ای سودآور نگاه می‌کنند. معیارهای ما اخلاقی و قانونی و برگرفته از الگوهای اسلامی است. لذا هرگونه فریب مردم به اسم تبلیغات انتخاباتی خلاف اخلاق است. گاهی آمار غلط داده می‌شود و اوضاع کشور را سیاه و گاهی سفید جلوه می‌دهند و کاندیدای موردنظر را ناجی همه مشکلات و رقیب را هم با تهمت و افتراء، تحریف واقعیت، شخصیت، سوابق و یا خدمات او را زیر سؤال می‌برند. این‌ها همه بداخلاقی انتخاباتی است. همه‌اش خلاف است. ببینید افراد راجع به دیگران چگونه عمل می‌کنند همین معیار خوبی برای انتخاب است. کاندیدایی آمده کاری هم با دیگران ندارد رزومه و کار خودش را بیان می‌کند، این خیلی فرق دار باکسی که وقتی میگوییم صحبت کن درباره دیگران حرف میزند. راجع به تبلیغات انتخاباتی بازهم خواهم گفت. رهبر معظم انقلاب فرمودند: نماینده اصلح کسی است که از شیوه تبلیغاتی صحیح استفاده کند. از بداخلاقی انتخاباتی پرهیز کند.

خطبه‌های نماز جمعه ۲۹ شهریورماه ۱۳۹۸ شهر کرج

انتخابات مجلس؛ فرصتی برای حفظ نیروهای انقلابی و کارآمد

جلسه قبل راجع به اخلاق انتخاباتی و تبلیغات مطلبی را عرض کردم، باید مواظب باشیم تحت تأثیر تبلیغات رأی ندهیم. رصد دقیق داشته باشیم و حرف‌ها و عملکردها را بسنجیم. از طرف دیگر خود کاندیداها هم مواظب باشند خود را از چشم مردم نیندازند. من نکته‌ای از حضرت امام را برای شما می‌خوانم؛ چقدر قشنگ پیش‌بینی این روزها را کرده‌اند و نصیحت فرمودند. فرمودند: نصیحتی است از پدری پیر به‌تمامی نامزدهای مجلس شورای اسلامی که سعی کنید تبلیغات انتخاباتی شما در چهارچوب تعالیم و اخلاق عالیه اسلام انجام شود و از کارهایی که با شئون اسلام منافات دارد جلوگیری گردد. باید توجه داشت که هدف از انتخابات درنهایت حفظ اسلام است. اگر در تبلیغات حریم مسائل اسلامی رعایت نشود، چگونه منتخب حافظ اسلام می‌شود. باید سعی شود تا خدای‌ناکرده به کسی توهین نگردد.

مطلبی را هم قبلاً گفته‌ام برای بار چندم است عرض می‌کنم که بنده از هیچ آقایی و خانمی در جهت انتخابات تا امروز حمایت نکرده و نمی‌کنم. اگر جایی شنیدید و گفتند که بنده برای انتخابات حمایت کردم از کسی و به او توصیه کردم که باید حتماً در انتخابات شرکت کنی و الا نصف نظام و مملکت زیر سؤال می‌رود بدانید که دروغ است. عکس هم دلیل بر حمایت نیست. گاهی شنیده می‌شود که کسانی این‌طرف آن‌طرف می‌گویند ما مورد تائید فلانی هستیم این حرف‌ها همه‌اش کذب است بله پیش بنده می‌آیند میگویند در انتخابات می‌خواهیم شرکت کنیم نظر شما چیست؟ گفتم اگر فرصت دارید و توانش را دارید و بر شما وظیفه شده به وظیفه‌تان عمل کنید اما اگر این گفته من حمایت از کسی باشد و تذکری باشد که باید بروی و او این را وسیله قرار دهد هرگز این‌طور نیست. از خانم‌ها و آقایانی که این نکات را میگویند تقاضا می‌کنم که برای خودشان مسئولیتی درست نکنند.

رهبری درجایی نکته مهمی درباره حفظ نیروهای انقلابی فرمودند که امکان حضور همه این افراد در مراکز حساس فراهم شود؛ یعنی باید برای این‌ها حضورشان را در مراکز حساس فراهم کرد که به نظر اولین فرصت مجلس است. باید فضا را برای حضور افراد انقلابی و مؤمن و متخصص فراهم کرد. باید دولت و مجلس جوان و کارآمد و باانگیزه و مجاهد، پاک دست و حامی مستضعفان، ضد و دشمن مستکبران به وجود بیاید تا بتوانند به مردم و نظام خدمت کنند. هم باید فضا فراهم شود هم خود مردم حواسشان را جمع کنند.

خطبه‌های نماز جمعه ۵ مهرماه ۱۳۹۸ شهر کرج

 

نماینده اصلح وامدار کسی نیست

نکته انتخاباتی این است که نماینده مجلس باید زبان گویای مردم و بیان‌کننده خواسته‌های مردم باشد. در مجلس که حاضر است ارائه طرح کند و در وضع قوانینی که مورداحتیاج مردم است و خدمت به مردم و کشور محسوب می‌شود، اقدام داشته باشد. لازمه این کار این است که حریت و آزادی داشته باشد و اینکه خودش را از قبل وامدار یک عده نکرده باشد که زبانش بسته باشد. بعضی وقت‌ها می‌بینیم که افراد را جمع می‌کنند شام و ناهار می‌دهند. در آن جلسات از آن‌ها خواسته می‌شود که آرایی به دست بیاید. این کارها اسلامی نیست. یک‌وقت هم نکاتی را از امام رضوان‌الله علیه نقل کردم. روش‌های اسلامی روش دیگری است. این کار گذشته از اینکه توهین به شعور مردم است مفاسدی هم دارد. مردم خوب مفاسد و مصالح خودشان را می‌دانند. لذا برای رأی گرفتن به این امور احتیاج نیست. عملکرد افراد در مسئولیت‌هایی که داشتند که یک عده تازه می‌خواهند کاندید شوند که از قبل بالاخره مسئولیت‌ها یا فعالیت‌های داشتند و بعضی هم که از قبل کاندیدا بودند و دوباره می‌خواهند کاندید شوند به‌هرتقدیر افراد، افراد شناخته‌نشده‌ای نیستند. قبل آن‌ها کاملاً معلوم است که چگونه است. پادکستی‌هایشان، حمایت‌هایشان، تکذیب‌هایشان، موضع‌گیری‌هایشان همه این‌ها مواردی است که می‌توانند مردم دنبال کنند. مردم خواسته‌هایی دارند آن‌ها در آن جایگاهی که بودند آیا آن مطالبات را دنبال کردند یا نکردند! امثال این‌ها مورد مناسبی است برای شناخت افراد. مردم را آزاد بگذارید و در رودربایستی اخلاقی قرار ندهید که بخواهند رأی بدهند. فرد اصلح کاملاً قابل‌شناسایی است. حضرت آقا دربیانی درباره نماینده اصلح فرمودند «قبل از ورود به مجلس خود را وامدار دیگران نکند» این‌یکی از شاخص‌هاست اگر دیدید کاندیدایی قبل از اینکه وارد مجلس شود خودش را وامدار زید و عمر کرد، باید به او رأی ندهید. این‌یکی از شاخص‌ها و ملاک‌هاست

خطبه‌های نماز جمعه ۱۲ مهرماه ۱۳۹۸ شهر کرج

مفسدان و معامله گران انتخاباتی معرفی شوند

گاهی خبر می‌رسد که با بررسی صحت آن‌هم تائید می‌شود. افرادی بعضاً خودشان را کاندیدا کردند و مقدماتی را فراهم می‌کنند تا در انتخابات شرکت کنند که هرکسی حق دارد که این‌گونه عمل کند. بعد یک عده که احتمال می‌دهند این‌ها اگر بیایند رأی می‌آورند و احتمال دارد که رأی خودشان متزلزل شود، با این افراد صحبت می‌کنند که شما نیایید. ما به خاطر روابطی که داریم به تو فلان پست و فلان مسئولیت را بعد از انتخابات می‌دهیم. تو شرکت نکن که رأی شکسته نشود. فساد این روش قطعاً برای همه روشن است. این کار، کار خلاف و فاسدی است. لذا افرادی که این‌گونه سخن می‌گویند و می‌آیند معامله می‌کنند برای مردم معرفی شوند. آن‌کسانی که با شما صحبت می‌کنند و می‌گویند که کنار برو ما هستیم این‌ها را به مردم معرفی کنید تا در تصمیم‌گیری دچار اشتباه نشوند. شما می‌بینید که وضعیت مجلس این دوره چگونه است. این اتفاقات افتاده است. دقیق و بصیر باشید. رهبر معظم انقلاب در معرفی کاندیدای اصلح فرمودند باید: امانت‌دار، پاک‌دامن و به‌دوراز فساد باشد. آیا کسی که از قبل شروع به معامله و تعامل برای در قدرت ماندن کرده امانت‌دار و از فساد دور است؟ برای داشتن مجلسی امین باید افراد امین را انتخاب کرد، خود در کارهای کاندیداهای احتمالی دقت کنید ببینید دارند چگونه رفتار می‌کنند.

خطبه‌های نماز جمعه ۱۹ مهرماه ۱۳۹۸ شهر کرج

ابقای افراد رد صلاحیت شده جرم است / از چینش انتخاباتی پرهیز شود

نکته انتخاباتی هم این است که باید تلاش همه ما این باشد که انتخابات پرشور و بانشاط برگزار شود و لازمه‌اش این است که موجبات دلسردی مردم را فراهم نکنیم. از همین روزها که سه چهار ماه آینده انتخابات داغ خواهد شد باید عمل کرد؛ اما متأسفانه بعضی از افراد دخالت‌هایی دارند و اعمال‌نفوذ می‌کنند. مسئولی را که دستگاه امنیتی صلاحیت او را تأیید نکرده به کار گرفتن او خطاست. این فرمان رسمی رهبر معظم انقلاب است. این را در جلسه مطرح کردند که دستگاه‌های امنیتی همه بودند. پخش نشد در فضای عمومی کشور ولی بنده مطلع هستم و خود دستگاه اطلاعاتی هم می‌دانند که فرمودند به‌هیچ‌وجه نباید کسی که از دستگاه امنیتی رد صلاحیت شده به کار گرفته شود. حالا اگر بعضی از ذی‌نفوذان استان برای بقای یک شخص یا اشخاصی در کل استان تلاش کنند این خودش جرم است. جرم اضافه است. من اگر وظیفه شرعی احساس کنم که تذکراتی که می‌دهم چه خصوصی چه عمومی اثر ندارد و باید شفاف بگویم خواهم گفت و ملاحظه استاندار، فرماندار و نماینده مجلس و کوچک و بزرگی که در آنجا نقش دارند را نخواهم کرد و محکم این را خواهم گفت تا مردم مطلع باشند و بدانند که چه کسی دارد خطا می‌کند. ببینید که رهبر معظم انقلاب دراین‌باره چه فرمود. فرمودند: «دشمنان امید دارند که انتخابات یا سرد باشد که بتوانند بگویند مردم به‌نظام اسلامی علاقه ندارند یا به دنبال انتخابات فتنه به وجود بیاورند». در یک بیانی چند سال قبل فرمودند. شاهد من قسمت اول بیان است که می‌خواهند کاری کنند سرد برگزار شود. مقدمات سردی هم همین کارهاست. باید مواظب باشیم و همه وظیفه‌داریم نگذاریم سرد شود.

خطبه‌های نماز جمعه ۲۶ مهرماه ۱۳۹۸ شهر کرج

تخریب چهره‌های انتخاباتی خلاف شرع است

باید مواظب باشیم با هر انگیزه‌ای، چهره‌هایی که قصد شرکت در انتخابات رادارند متهم نکنیم، تخریب نکنیم که این کار شرعاً خلاف است. هنوز طرف نیامده است شروع می‌کنند به تخریب چهره هرکسی که هست؛ اما تبیین کردن و روشن کردن و اذهان را متوجه امور کردن اشکال ندارد. باید روشنگری کرد. تخریب نکنید. بدون اینکه اسمی از کسی ببرید مباحث کلی را بیان کنید. مثل همان کاری که بنده انجام می‌دهم و سعی می‌کنم کلیات را بیان کنم و شاخص‌ها را بیان کنم. شاخص‌ها وقتی خوب تبیین شد کسی که عاقل است می‌فهمد که به چه کسی رأی بدهد به چه کسی رأی ندهد. چون شاخص دارد گفته می‌شود. لذا بیان شاخص‌ها و صلاحیت‌ها و قابلیت‌ها عیبی ندارد. رهبر معظم انقلاب دربیانی فرمودند: اگر واقعاً انسان از یک جهت‌گیری‌ای که خیال می‌کند فلان کس یا فلان کسان در آن جهت‌گیری هستند، ناراضی است، راهش تخریب و اهانت به اشخاص نیست، راهش اسم آوردن از این‌وآن نیست، راهش تبیین است. از اول، حرکت انقلاب بر اساس تبیین به وجود آمد و حقایقی تبیین شد. وقتی انسان یکجایی روشنایی را معرفی کرد، تاریکی به‌خودی‌خود معرفی خواهد شد. عیبی ندارد تاریکی را هم معین کنند. مثلاً بگوییم به دزد رأی ندهید، به کسی که در بیت‌المال دست‌درازی می‌کند رأی ندهید، به کسی که در منافع ملی و هویت ملی باید اقدام می‌کرده و نکرده دوباره رأی ندهید. می‌شود این تاریکی‌ها را بیان کرد؛ اما مواظب باشیم که خدای‌ناکرده برای خودمان در دفاع و تکذیب دیگری جهنم درست نکنیم.

خطبه‌های نماز جمعه ۳ آبان ماه ۱۳۹۸ شهر کرج

حضور حداکثری مردم، اصل اول انتخابات

نکته انتخاباتی که کوتاه می‌گویم این است که مواظب باشید فضای انتخاباتی را از همین الآن ملتهب نکنید. همه موظف هستیم فضا را جوری جلو ببریم که مردم حداکثری شرکت کنند؛ یعنی آن چیزی که افتخار و توفیق ماست حضور حداکثری مردم در انتخابات است. این باید اصل اول باشد. بعد مراحل بعدی آن این است که به چه کسی و چگونه رأی دهیم که داریم دنبال می‌کنیم و من هم دارم شاخص‌ها را می‌گویم؛ اما چیزی که مهم است این است که فضا باید فضایی باشد که همه بتوانند مشارکت داشته باشند و خودشان را در سرنوشت خودشان شریک بدانند. از چهار ماه مانده به انتخابات بعضی‌ها شروع به دوقطبی کردن و ملتهب کردن جامعه نکنند.

خطبه‌های نماز جمعه ۱۰ آبان ماه ۱۳۹۸ شهر کرج

به کسی رأی دهید که طعم تلخ فقر را چشیده است

نکته انتخاباتی این است که انقلاب اسلامی از بدو تشکیل تا امروز به دنبال تحقق آرمان‌های الهی بوده است و این مهم واقع نمی‌شود مگر کسانی که اعتقادی به این امور دارند، مسئولیت‌ها را بپذیرند. کسانی که برای انتخابات نمایندگان مجلس نقش قانون‌گذاری بر اساس همین آرمان‌ها رادارند. باید دقت کرد افرادی باشند که از بدنه مردم برخاسته باشند. مثل همه مردم زندگی کرده باشند و بکنند. اهل ویژه خواری وزندگی تجملی و رفاه‌زده و رفاه‌طلب نباشند تا بتوانند در زمان قانون‌گذاری کار خودشان را درست انجام دهند. امام رضوان‌الله علیه فرمودند: کسی که انتخاب می‌کنید طعم تلخ فقر را چشیده باشد. در یک بیان دیگری فرمودند: طرفدار اسلام راحت‌طلبان و فرصت‌طلبان نباشند. این‌ها ملاک است. حواستان باشد کسانی که داوطلب هستند و کاندیدای مجلس هستند بررسی کنید. یک‌دفعه می‌بینید مثلاً چند میلیارد تبلیغ می‌کند. یا کسی که درآمدهای آن‌چنانی داشته زندگی آن‌چنانی داشته آیا می‌تواند قوانینی را وضع کند که به حال مستضعفان و محرومان مفید باشد یا می‌گوید که ما حقمان را از سفره انقلاب داریم برمی‌داریم؟ دقت‌های لازم را باید داشته باشید. ضمناً دستگاه نظارتی بر تعیین صلاحیت‌ها ماده ۳۰ قانون انتخابات برای داوطلبان هم دقت داشته باشند. یکی از بندهای آن می‌گوید که متجاهر به فسق نباشد. کسی که می‌خواهید او را انتخاب کنید برای نمایندگی متجاهر به فسق نباشد. اگر کسی تجاهر به فسق داشته باشد محروم است. موارد تجاهر به فسق در کتب فقهی منظور شده که من نمی‌خواهم وارد آن شوم. متأسفانه می‌بینیم در مواردی بعد از ورود به مجلس نماینده مجلس متجاهر به فسق است. حالا یا در گفتار که نمونه‌هایش را شمارا شنیده‌اید و می‌شنوید یا در ظاهر تجاهر به فسق دارد آن چیزهایی که یک مسلمان مؤمن باید رعایت کند در ظاهرش رعایت نمی‌کند.

خطبه‌های نماز جمعه ۱۷ آبان ماه ۱۳۹۸ شهر کرج

تقدیر امام‌جمعه کرج از دستگاه‌های امنیتی اطلاعاتی

نکته انتخاباتی و استانی را هر دو را باهم می‌گویم. اولاً باید از عزیزان دستگاه امنیتی و اطلاعات استان تشکر کنم. محکم ایستاده‌اند و قصد دارند تا کسی که صلاحیت ندارد تائید نشود. بنده هم از این موضوع کاملاً حمایت می‌کنم و در مبارزه با فساد با هیچ‌کس تعارف نداریم. آقا هم در یک بیانی فرمودند: در مقابل کسانی که جلوی قانون گردن‌کلفتی می‌کنند کوتاه نیایید. این وظیفه همه ماست. نمی‌شود کسانی که قصد ورود به مجلس قانون‌گذاری رادارند خودشان همسرشان و فرزندانشان به قوانین التزام نداشته باشند. قانون‌شکنی کنند و خلاف مقررات نظام عمل کنند و التزام عملی به‌نظام نداشته باشند؛ و یا کسانی که مسئولیتی دارند اما اصرار دارند که افراد فاسد و مفسد را در دستگاه‌ها بر سرکار بگذارند. بعد هم تهدید می‌کنند که کذا و کذا می‌کنیم. زیر بار این‌ها نمی‌رویم. الحمدالله دستگاه امنیتی اطلاعاتی هر دو دستگاه مشغول هستند.

ثانیاً مسئولین محترم شهر و استان به‌هیچ‌وجه باکسانی که در مظان انتخابات و کاندیداتوری هستند این‌طرف و آن‌طرف نروند. مثلاً می‌بینیم که فرماندار، بخشدار، مسئول فلان اداره، مدیرکل فلان جا، با آقایی که در مظان انتخابات است باهم این‌طرف و آن‌طرف می‌روند. بله یک‌وقت جلسه و شورایی است و باید در آن حاضر بود، این امر دیگری است. ولی حرکت کردن و این‌طرف و آن‌طرف رفتن در این ایام ممنوع است. اگر موردی را این‌گونه دیدید هر دو طرف را متهم کنید. هم کسی که می‌خواهد کاندیدا شود، هم کسی که دارد به او کمک می‌کند، هر دو مورد اتهام هستند. چطور شده است که بعضی از دستگاه‌ها در این روزها به فکر نیروهای زیرمجموعه خودشان افتادند؟ هدیه می‌دهند، شام می‌دهند، در این وضعیت که بعضی وقت‌ها نمی‌توانند حقوق کارمندانشان را بدهند، شام می‌دهند با خانواده بعد بعضی از کسانی که در مظان انتخابات هستند را دعوت می‌کنند. این‌ها تخلف است و قطعاً از چشم ناظران دور نیست. بعضی‌ها با پول بیت‌المال فالوده می‌خورند. البته مردم هم باید هوشیار باشند.

ثالثاً عوض نکردن مسئولی که خیانت می‌کند و خائن است و به بیت‌المال دست‌درازی می‌کند و خراب کن بیت‌المال هست به اسم این‌که دم انتخابات است نمی‌توانیم ترکیب را به هم بزنیم، حرف قابل قبولی نیست. از آن حرف‌هایی است که مبنای عقلایی ندارد. باید سریعاً جلوی فساد را گرفت. خود وزیر کشور فرمودند که اگر لازم باشد شب انتخابات هم اگر باید کسی را عوض کنیم عوض می‌کنیم. این‌ها بداخلاقی‌های انتخاباتی است. رهبر معظم انقلاب ۱۶ مرتبه در بیانات مختلفشان گفتند: کاندیدا باید از بداخلاقی انتخاباتی پرهیز کند. یا در پنج نوبت در نوبت‌های مختلف فرمودند: امانت‌دار و پاک‌دامن و به‌دوراز فساد باشد. خود حضرت امام دربیانی فرمودند: انحراف عقیدتی و اعمالی و یا اخلاقی نداشته باشد.

خطبه‌های نماز جمعه ۲۴ آبان ماه ۱۳۹۸ شهر کرج

 

اهمیت ویژه حضور حداکثری در چهلمین سال انتخابات / مردم نمایندگان مجلس را با شاخص‌های انقلابی انتخاب کنند

شهادت سید حسن مدرس به دستور آن پلید اجنبی‌پرست خبیث رضاخان میرپنج در دهم آذر سال ۱۳۱۶ واقع‌شده. یاد و خاطره این شهید بزرگوار را گرامی می‌داریم. این روز را روز مجلس شورای اسلامی هم نامیدند. چند روز آینده ان‌شاءالله ثبت‌نام برای مجلس شروع می‌شود و بعد از ثبت‌نام‌ها و کارهایی که انجام می‌شود نوبت بنده و شما خواهد بود که باید نمایندگانی مثل مدرس انتخاب کنیم. ان‌شاءالله حر و آزاده و دین‌شناس و دشمن‌شناس و زاهد و ضد اشرافی گری و اگر در یک کلمه به خواهم بگویم یک مسلمان انقلابی. دنبال شاخصه‌های اصیل باشید. برادر و خواهر عزیز شما که بدون توجه فقط به خاطر اینکه فلانی اهل یک قبیله و قوم خاصی است، هم‌محلی و هم فامیلی است، رأی می‌دهید نتیجه‌اش می‌شود همین مشکلاتی که امروز در جامعه با آن‌ها مواجه هستیم. برای همه کم‌کاری‌هایی که افراد انجام می‌دهند و مشکلاتی که برای جامعه به وجود می‌آورند، این رأیی که تو می‌دهی نقش دارد. تو هم مسئولی، این را بدان. مواظب باش که باید بروی جواب خدای تعالی را راجع به چه کسی پس بدهی. این را متوجّه باش. از همین‌الان مواظب باشید. برادر شهید بودن، جانباز بودن، آزاده بودن، روحانی بودن، سید بودن، فقط مدارج علمی داشتن، مجوز رأی دادن نیست. ملاک‌ها را در نظر بگیرید. به حال افراد توجه کنید. گاهی دیده می‌شود که طرف از خانواده معظم شهداست، از خانواده جانبازان است، ایثارگر است اما تقاضای کار خلاف کرده. تقاضای کار خلاف دارد. خلاف قانون انجام داده و می‌دهد. آن شهیدی که تو به اعتبار او معتبر شدی مخالف خلاف قانون عمل کردن و مخالف دین عمل کردن بوده و در این مسیر رفته و به شهادت رسیده که ارزش‌ها و قانون و قانون مداری در جامعه حاکم شود. آن‌وقت چگونه شما برخلاف حرکت می‌کنید و بعضی از افراد بر همین برخلاف حرکت کردن خودشان هم مصر هستند. عرض می‌کنیم ولو پدر و همسر و برادر و فرزند و شهید هم باشد خلاف شرع و خلاف قانون و خلاف موازین انقلابی بخواهد عمل کند آن احترامی که برای خانواده شهدا است برای آن شخص نیست. چون برخلاف مسیر و مشی شهید است. لذا تعصبات قومی و قبیله‌ای را کنار بگذارید. آیا روز قیامت در مقابل خدای تعالی و رسول خدا و اهل‌بیت و شهدای بزرگوار انقلاب و شهدایی که دیدید و می‌بینید و همین روزهایی که شهید می‌شوند را ببینید شهدا دارای چه ویژگی‌هایی هستند از شما در مقابل این‌ها پرسیدند که چرا به فلانی رأی دادید، جواب می‌دهید که چون فامیل ما بود؟ بچه‌محل ما بود؟ سید بود، همدانی بود، شیرازی بود؟ آیا نزد خدا حجتی دارید؟ نزد همان شهدای محله‌تان حجتی دارید؟ آیا از شما قبول می‌کنند؟

کسانی که هنوز کار شروع نشده میلیون‌ها تومان خرج می‌کنند می‌خواهند بروند مجلس مستضعفین تشکیل دهند؟ امروز در همین مجلس می‌بینید که عده‌ای چگونه عمل می‌کنند و وقتی می‌توانند برای انقلاب و نظام و ارزش‌های دینی کار کنند به فکر مسائل دیگری هستند. هیچ دفاعی نه از منافع ملی دارند، نه از اسلام دارند، نه از انقلاب دارند، ما مسئول هستیم. این خواسته مردم است از شورای محترم نگهبان که باقدرت و صلابت بدون اغماض و ترحم عمل بکند. کما اینکه تاکنون هم طبق قانون عمل شده است. چون شورای نگهبان کف صلاحیت‌ها را می‌بیند. مراجعی که باید نظر بدهند نظراتشان را می‌دهند. کلیت است اما اصل کار دست مردم است. صلاحیت‌های کلی رسیدگی می‌شود. تائید می‌شود یا بعضی وقت‌ها به خاطر زیادی کار احراز نمی‌شود. به مردم واگذار می‌شود اما مردم باید اصلح را انتخاب کنند، آن‌کسانی را که قابلیت بیشتری دارند.

نکته انتخاباتی را که همیشه آخر صحبت می‌گویم الآن می‌گویم که مخاطب آن دست‌اندرکاران هستند. ازآنجاکه مسئله انتخابات یک امر خطیر و سرنوشت‌ساز است که آثار آن را هم این روزها هم داریم می‌بینیم که اگر مقدمات آن درست انجام بگیرد نتیجه بهتری خواهد داشت، لذا همه مسئولین در امر انتخابات باید مقدمات را جوری فراهم کنند که زمینه هیچ شائبه‌ای که خناسان بخواهند سوءاستفاده کنند به وجود نیاید. در انجام وظایفتان قاطعیت داشته باشید. انشا الله تحت تأثیر تهمت‌ها و فشارها و جوسازی‌ها قرار نخواهید گرفت. همان‌طور که از کلمات امامین انقلاب به دست می‌آید می‌فرمودند: هیچ اغماض نکنید و از هیچ تخلفی نگذرید. تعهد داشته باشید و تحت تأثیر جو انتخابات قرار نگیرید. همه ما باید دعوت به حضور حداکثری داشته باشیم. لذا این را در نظر داشته باشید. چهلمین سال انتخابات برای دشمن خیلی مهم است و برای ما هم مهم است. باید روی حضور حداکثری بیشتر کار شود.

خطبه‌های نماز جمعه ۸ آذر‌ماه ۱۳۹۸ شهر کرج

لزوم بررسی انگیزه داوطلبان انتخابات مجلس / جوان‌گرایی مدنظر باشد

کاندیداهای مجلس باید التزام عملی به قانون داشته باشند. کسی که نمی‌تواند برای تبلیغات انتخاباتی‌اش خلاف قانون نکند به درد مجلس قانون‌گذاری نمی‌خورد. کسانی که ثبت‌نام کرده‌اند بروند یک‌گوشه‌ای، امامزاده‌ای، مسجدی، کنار قبور شهدا بنشینند بین خود و خدا بررسی که آیا برای خدا قصد آمدن دارند و یا در دل و ذهنشان چیزهای دیگری است؟ آخرت خودشان و دنیای دیگران را خراب نکنند. شیطان بامهارت تمام اعمال انسان را تزیین می‌کند. واقعاً اگر در خود نمی‌بینید هزینه درست نکنید. بعلاوه ما در جریان حرکت پرشتاب و بالنده انقلاب اسلامی به سمت جامعه مهدوی احتیاج به عناصری داریم که جوان و پرانگیزه باشند که بتوانند وسط میدان برای مردم تلاش کنند لذا آقایان و یا بانوانی که سنی از آن‌ها رفته است، خودشان کنار بکشند. ما این خدمت را از شما نمی‌خواهیم. ما جوان‌ها را می‌خواهیم به خدمت بگیریم. بینی و بین الله بروید کنار. در اوج خداحافظی کنید. فضا بدهید. کنار جوانان بنشینید راهنمایی و تشویقشان کنید. میدان بدهید. خودتان کنار بکشید. دوستان گزینه اولتان جوانان باشند. مگر اینکه واقعاً نرسید به جوانی که قابلیت دارد. یک مقدار هم باید حوصله کرد. ممکن است که شایستگی‌ها صد درصد نباشد. کسانی که سن و سالی از آن‌ها رفته چم‌وخم کار را یاد گرفتند. نکته دیگر این‌که همان‌طور که ثبت‌نام بی‌مورد کردن خلاف است و هزینه‌ساز است. ثبت‌نام نکردن افرادی که لایق هستند هم درست نیست. بروند ثبت‌نام کنند. نباید خست به خرج داد و منتظر شوند که بزرگی از آن‌ها دعوت کند. اگر واقعاً صلاحیت رادارید و دارید، تواضع می‌کنید و توجه به معنویت دارید و متوجه بعض امور هستید وارد عرصه بشوید. بالاخره آبرویی که همه ما داریم از نظام به دست آوردیم. یکجا باید هزینه کرد. ثبت‌نام کنید و وارد عرصه شوید. محکم از آرمان‌های انقلاب و اسلام دفاع کنید، نتیجه را هم به خدا بسپارید. خدا همان‌طور که عزت می‌دهد ذلیل می‌کند. دست خود ما نیست. دوستانی که هستند در این‌یکی دو روز باقیمانده حتماً ثبت‌نام کنند. بگذارید فضا باز شود؛ و همه ما وظیفه‌داریم در کثرت شرکت‌کنندگان در این انتخابات اقدام کنیم.

خطبه‌های نماز جمعه ۱۵ آذرماه ۱۳۹۸ شهر کرج

با رأی ندادن چیزی درست می شود؟!

این ویژگی‌هایی که می‌گویم برای انتخاباتی که در پیش رو هست مهم است. برای انتخابات ۱۴۰۰ هم مهم است. باید بفهمیم و متوجه باشیم. چقدر می‌خواهید خسارت بدهید؟ چقدر می‌خواهید وقت را تلف کنید؟ اهداف، انگیزه‌ها، شرایط، شاخص‌ها، همه را در نظر بگیرید. بعضی‌ها می‌گویند ما دیگر رأی نمی‌دهیم. آیا رأی ندهید کار درست می‌شود؟ بدتر می‌شود. رأی بدهید اما درست رأی بدهید. با شناخت رأی بدهید. فامیل بازی، همسایه، قوم و قبیله و گرایش‌های این‌گونه است که ضرر می‌زند. شایسته‌ها را باید روی کار بیاورید. الآن همین جریان غیرانقلابی دارد تلاش می‌کند که کرسی‌های مجلس را تصاحب کند. چشم‌هایتان را بازکنید و بصیر باشید. این شاخصه‌ها که من می‌گویم برای پر کردن وقت خطبه‌ها نمی‌گویم. دارم بر شما حجت را تمام می‌کنم. کما اینکه رهبر معظم انقلاب هم وقتی شاخص‌ها را می‌گویند دارند حجت تمام می‌کنند. روز قیامت می‌پرسند که روی چه قاعده‌ای به این شخص رأی داده‌اید؟! در تمام نشست‌وبرخاست‌هایی که آن آقا در مجلس دارد، آن خانم در مجلس دارد، شما شریک هستید. باید مواظب باشید. شما دارید وکیل می‌کنید کسی را که از طرف شما کار را انجام بدهد.

خطبه‌های نماز جمعه ۱۵ آذرماه ۱۳۹۸ شهر کرج

تبلیغات پرخرج یکی از شاخص‌های رد صلاحیت کاندیداست

وعده‏ هایى که حتى احتمال تحقق آن‏ها نیز وجود ندارد و گاه حتى خارج از اختیارات قانونى و یا توان واقعى فرد وعده دهنده است، داده نشود. این وعده‏هاى دروغ البته بعدها موجب آبروریزى همان افراد و نیز بدگمانى مردم به آن‏ها مى‏شود و از این‌ها لازمه تقوا و عقل، پرهیز از وعده‏هاى دروغین و فریبنده است. نامزدهاى انتخاباتى و هواداران آن‏ها درهرصورت باید در عمل، التزام به قانون داشته باشند و بر همین اساس تصمیمات قانونى شوراى نگهبان حتى اگر به ضرر خودشان بود را بپذیرند. آرام‌آرام بیان شورای نگهبان مطرح خواهد شد. اگر واقعاً ملتزم به قانون هستند بپذیرند. صادقانه وارد عرصه تبلیغ بشوید تا نتیجه بگیرید. تبلیغات پرخرج یکی از شاخص‌های رد صلاحیت کاندیداست. به خاطر رأی آوردن و دنیا دیگران را تخریب نکنید؛ و قیامت و آخرت خودتان را تاریک نکنید. دستگاه نظارتی هم با دقت تمام تخلفات را رصد می‌کنند. عزیزان حواسشان باشد.

خطبه‌های نماز جمعه ۲۲ آذرماه ۱۳۹۸ شهر کرج

کاهش مشارکت حداکثری مهم‌ترین هدف دشمن در انتخابات است

قصد داشتند آشوب‌ها را طولانی کنند تا به برگزاری انتخابات در زمان خودش آسیب بزنند و درنتیجه حضور حداکثری مردم هم تحت تأثیر قرار دهند که به فضل خدای تعالی این توطئه خنثی شد؛ اما شیطنت‌ها برای کم‌رنگ کردن حضور مردم هنوز باقی است. ثبت‌نام کردن بی‌حساب‌وکتاب به خاطر خلأ قانونی و بعد در هیئت‌های اجرائی بدون در نظر گرفتن نقاط ایجابی در افراد یعنی صلاحیت‌هایی که باید داشته باشند، تعداد زیادی را تائید کردند. بیشتر افراد و هزینه رد صلاحیت کسانی که صلاحیت ندارند بر عهده شورای نگهبان گذاشته شد؛ و فشار هم خواهند آورد تا تائیدات خاصی را هم بگیرند. همه این‌ها باعث می‌شود که مردم احساس امنیت نداشته باشند. ما در این دوره باید کاری کنیم که حضور مردم حداکثری باشد تا مشتی باشد در مقابل دشمن. لذا باید کار را باصلابت و قدرت انجام داد. مردم امیدوار باشند. اگر هیئت‌های اجرائی در مسئولیتی که داشتند کوتاهی کرده باشند عندالله مسئول هستند و قطعاً عقاب دنیایی آن را در زندگی خواهند دید. مردم از شورای نگهبان قاطعیت و صداقت در عمل را می‌خواهند که کما فی السابق و همان‌طور که تا حالا به مر قانون عمل کردند از این به بعد هم انشاء الله عمل کنند.

خطبه‌های نماز جمعه ۲۹ آذرماه ۱۳۹۸ شهر کرج

نیازمند مجلس انقلابی هستیم/ عبور از شرایط فعلی با انتخاب صحیح

در سال ۹۴ رهبر معظم انقلاب فرمودند: انتخابات حق‌الناس است. یک عده گفتند حق‌الناس فقط در شمارش آراء است درصورتی‌که این نیست. اگر کسی که شایستگی دارد را درست بررسی نکردیم و حذف کردیم و یا کسی که شایستگی نداشت را تائید کردیم این‌ها هم حق‌الناس است. لذا در گام دوم انقلاب احتیاج به مجلس تراز انقلاب داریم و قطعاً باید از این وضعیتی که الآن هستیم عبور کنیم. این مجلس را با این وضعیت دارید می‌بینید. باید عبور کرد از این مجلس. لازمه‌اش این است که نمایندگان با نصاب و شاخصه‌های لازم را انتخاب کنیم. عزیزان در هیئت‌های نظارت با دقت تمام سابقه افراد را ازنظر فکری و اخلاقی و سیاسی بررسی کنند و بدانند در قبال نظرشان عندالله و مردم مسئول‌اند؛ و البته باید مردم مثل همیشه هوشیارانه خودشان تحقیق لازم را بعد از اعلام صلاحیت‌ها داشته باشند.

خطبه‌های نماز جمعه ۲۹ آذرماه ۱۳۹۸ شهر کرج

به نامزدهایی که در انتخابات پول و شام می‌دهند رأی ندهید

به کسانی که دروغ می‌گویند، به فهم مردم بی‌احترامی می‌کنند، کسانیکه پول دستی به بعض افراد می‌دهند کارت هدیه می‌دهند و یا شام می‌دهند و ضیافت راه می‌اندازند و کارهای از این قبیل می‌کنند قطعاً به درک مردم بی‌احترامی کردن است. وقتی مجموعه‌ای را دعوت می‌کنید و کارت هدیه می‌دهید یعنی تو ولو من صلاحیت لازم را نداشته باشم و قابلیت نداشته باشم بیا با گرفتن این پول به من رأی بده. این کار بسیار زشتی است. برای رسیدن به مقام حاضر به هر کاری هستند، به اصول ارزشی اسلام و انقلاب اعتقادی در عمل ندارند، این‌ها را در نظر داشته باشید که نباید رأی بدهید.

خطبه‌های نماز جمعه ۲۹ آذرماه ۱۳۹۸ شهر کرج

کاندیداها را نقد گفتمانی کنید

نکته انتخاباتی: نماینده مردم نباید محافظه‌کار و اهل زد و بند باشد. اگر باشد به درد مجلس نمی‌خورد. اینکه بعض افراد با هرکسی که احتمال می‌دهند در موفقیت آن‌ها مؤثر است رایزنی می‌کنند. هر جور شده می‌خواهند استفاده کنند تا رأی جمع کنند ان‌شاءالله قصد قربت دارند. یا برای جلب آراء حاضرند بعض از آرمان‌ها را هم کنار بگذارند این‌ها قطعاً مفید به مجلس تراز انقلاب نیستند. ثانیاً دوستانی که مشغول رایزنی برای انتخاب اصلح هستید باید تمام جوانب را ببینید وضعیت موجود را به‌خوبی بررسی کنید شرایط و حساسیت‌ها و قابلیت‌های استان را بررسی کنید و اشکالات و نقاط قوت را ببینید و بعد ببینید چه کسانی می‌توانند برای از بین بردن نقاط ضعف مؤثر باشند. توانائی‌های افراد را بسنجید. مشکلاتی که استان را آزار می‌دهد آیا واقعاً توان برطرف کردن دارند؟ با مسئولیت قانون‌گذاری و نظارت بر قانون آیا توانایی حل مشکل‌دارند؟ بعد هم در بررسی سعه‌صدر داشته باشید به مسائل بزرگ‌تر از خودتان فکر کنید. نقص‌های شخصیتی را بزرگ نکنید همه عیوبی داریم ولی نباید به آن‌ها اهمیت داد نقد گفتمان کنید نه افراد را. گفتمان وبیانشان را در مسئولیتی که می‌خواهند قبول کنند راستی آزمایی کنید. هواهای نفسانی و خودبینی را کنار بگذارید تا در تصمیم بزرگ و اهداف بلندی که دارید موفق بشوید و خدا یاری‌تان کند.

خطبه‌های نماز جمعه ۶ دی‌ماه ۱۳۹۸ شهر کرج

کاندیداها دربرابر قانون خاضع باشند/ سرمایه‌گذاری دشمن بر عدم حضور حداکثری است

یکی دو روز آینده خبر اولیه رد و قبول صلاحیت‌ها بیرون می‌آید. قطعاً موردقبول عده‌ای و اعتراض عده‌ای دیگر خواهد بود. ضمن قدردانی از زحماتی که شورای نگهبان برای حفظ حقوق مردم کشیده و می‌کشند و با دقت تمام موارد را در فرصتی که داشته‌اند بررسی کرده‌اند و نظر داده‌اند، اگر اعتراضی هست، قانون‌گذار فرصت داده و باید افراد ضمن خویشتن‌داری از طریق مجاری قانونی مسیر احقاق حق خود را دنبال کنند و در مقابل قانون خاضع باشند. فردا پس‌فردا اسامی اعلام می‌شود یک عده معترض هستند که خدای‌نکرده شیطان وسوسه نکند. اگر کسی که کاندیدا شده برای اینکه وارد مجلس قانون‌گذاری شود خودش ملتزم به قانون نباشد همان بهتر که زودتر رد صلاحیت شد. در ضمن مواظب باشید که عده‌ای به‌عنوان اعتراض شمارا مأیوس از شرکت در انتخابات نکنند. سرمایه‌گذاری دشمن در این دوره بیشتر بر عدم حضور حداکثری است و باید از این ناحیه هم دشمن را مأیوس کنیم. عزیزان با دقت تمام رصد کنید اسامی را که بیان می‌شود کسانی که صلاحیت لازم رادارند برآورد کنید. افراد مؤثر، انقلابی، متدین، مردمی، غیر وابسته به زر و زور و تزویر، جوان، کسانی که بتوانند خدماتی را در آینده به ما برسانند، این‌ها را انتخاب کنید.

خطبه‌های نماز جمعه ۲۰ دی‌ماه ۱۳۹۸ شهر کرج

استان البرز باید روی پای خود بایستد/ به جوانان استان فرصت رویش دهید

ان‌شاءالله با حضور حداکثری چشم دشمن را کور خواهید کرد. هفته پیش کسی گفت شما گفتید به جوان رأی بدهیم یکی گفت یعنی لیست را نگاه کنیم هرکس سنش کمتر بود به او رأی دهیم؟ مفهوم حرف مشخص است. نه باید رزومه افراد را دید و توان و کارایی‌ها را در نظر گرفت باید به جوانان داخل استان میدان بدید. بگذارید استان روی پای خودش بایستد. بعضی‌ها شنیدم صحبت‌هایی می‌کنند چه اصولگراها چه اصلاح‌طلب‌ها چه انقلابیون چه افرادی که دغدغه دارند میگویند از خارج استان بیاوریم. دیدم همه این را میگویند. نه بگذارید استان روی پای خودش بایستد. از داخل استفاده کنید. اگر می‌بینید جوانی چوب خشک است ولی ریشه دارد. ولی بهار که شد جوانه می‌زنند معلوم می‌شود که خشک نبود. معلوم می‌شود ریشه داشت. بگذارید این جوان‌ها استان را بهار کنند. بگذارید این جوان‌ها استان را به گلستان تبدیل کنند. شکوفا کنند. میدان بدهید. بچه‌های ما در این استان ریشه‌دارند.

خطبه‌های نماز جمعه ۲۷ دی‌ماه ۱۳۹۸ شهر کرج

هیچ کس را به اسم و رسم تایید نمی‌کنم؛  فقط شاخص‌ها را می‌گویم

راجع به تائید افراد مطالبی را به من نسبت می‌دهند. این خلاف است من کسی را تابه‌حال به اسم‌ورسم تائید نکردم. هر آقا یا خانمی گفت به من نسبت دارد یک عده افتادند در خیابان گفتند از طرف فلانی برای فلانی داریم کار می‌کنیم همه این‌ها دروغ محض است. توجه داشته باشید. شأن بنده اجازه نمی‌دهد که بخواهم درباره افراد به خصوصه ورودی داشته باشم. بنده شاخص میگویم که امکان دارد با بعضی‌ها مطابقت داشته باشد با بعضی‌ها مطابقت کمتری داشته باشد. همه‌کسانی که از شورای نگهبان تائید گرفته‌اند کف صلاحیت رادارند و بنده معیارهای انتخاب درست را گفته‌ام و می‌گویم شخص را خودتان باید انتخاب کنید.

خطبه‌های نماز جمعه ۲۷ دی‌ماه ۱۳۹۸ شهر کرج

مقدمه تحقق دولت جوان انقلابی، مجلس جوان و توانمند است

نکته استانی و انتخاباتی را باهم میگویم. باتجربه بسیار ارزشمند چله اول انقلاب، در حال وارد شدن به چله دوم و دهه‏ی پنجم انقلاب و برداشتن گام دوم هستیم و این حرکت الزامات و اقتضائاتی دارد که از مهم‏ترین آن‌ها نیروهای کارآمد و مدیران فردا هستند. لازمه رسیدن به این مقصد مشارکت هدفمند و مؤثر جوانان است. مراحل اولیه برای رسیدن به تمدن اسلامی را با نسل اول و دوم و انبوه جوانان انقلابی آن دوره تا امروز سپری کردیم و امروز در دولت سازی و جامعه سازی گیرکرده‌ایم و چندین سال است نتوانستیم دولت اسلامی درست کنیم. تا کار را به جوانان نسپاریم موفق نخواهیم بود. این را حکیم مرشد راهبر نظام اسلامی تأکید کردند و واقعیت هم همین است. لذا دوستانی که خود را انقلابی و ولایی می‌دانند چرا پیام رهبری را نگرفته‌اند و دنبال گزینه‌های شصت و هفتادساله و کمتر و بیشتر می‌گردند. به رهبری لبیک بگویید. باید دولت جوان و انقلابی روی کار بیاید. این بیان رهبری بود به این تعبیر که دولت آینده باید دولت جوان و انقلابی باشد. این مقدمه‌ای می‌خواهد که مجلس انقلابی است. مقدمه‌اش مجلس جوان است. لذا جوانان صلاحیت‌دار را برای مجلس در نظر بگیرید و از چیزی نترسید. بعضی‌ها شبهاتی درست می‌کنند که وقت آزمون‌وخطا نیست. چهل سال گذشته و چه و چه. همه این‌ها جواب دارد اما وقت گذشت. من با این جمله رهبری مطلب را تمام می‌کنم. «اندیشه‏ی پیران و فکر و تجربه‏ی آن‏ها آن‏وقتی چه‌کار می‏آید که حرکت جوانانه‏ی جوانان وجود داشته باشد؛ پیشران این حرکت، جوان‏ها هستند.» این حرف بنده را شما تعداد محدودی هستید که می‌شنوید. صداوسیما هم بعداً پخش می‌کند و تعداد بیشتری می‌شنوند؛ اما در سطح استان همه شما باید بلندگو باشید و وظیفه خودتان بدانید که در این مسیر باید اطلاع‌رسانی کنید و گسترش بدهید. دست‌ها و حرف‌ها و پشت پرده‌هایی در کار است که ذائقه‌ها را تلخ کند. اولاً حضور حداکثری مردم و ثانیاً فرستادن افراد انقلابی، خوش‌نام، جوان، خوش‌فکر و کار بلد تا ان‌شاءالله یک مجلس انقلابی مقدمه یک دولت انقلابی داشته باشیم.

خطبه‌های نماز جمعه ۴ بهمن‌ماه ۱۳۹۸ شهر کرج

اهمیت حضور حداکثری در انتخابات / رأی دادن خارج از استان، خیانت به استان است

دیدم در فضای مجازی عده‌ای مطالب نادرستی رادارند ترویج می‌دهند. همه دوستان باید هوشیار باشند. این مطلب مربوط به خود استان است. افرادی تائید شدند و رزومه کاری دارند. چون در فضا دیدم که می‌گویند افرادی که تائید شدند سابقه اجرایی ندارند و کار کلان کشوری نکردند پس قابلیت رأی دادن ندارند، برویم تهران رأی بدهیم، جای دیگر برویم رأی بدهیم. این حرف درستی نیست. این‌ها سیاه نمایی است. برای وکیل مجلس شدن آن چیزی که لازم است سواد کافی برای قانون‌گذاری است. حتی وعده‌هایی که می‌دهند همه بیخود است. خصوصاً وعده می‌دهند که توان انجام آن را در ۴ سال که هیچ ۴۰ سال هم ندارند که انجام دهند. شأن نماینده قانون‌گذاری است. افرادی باید باشند که توان قانون‌گذاری داشته باشند و توان نظارت بر قانون و اجرای بر قانون هم داشته باشند. تحت تأثیر قدرت‌ها و ثروت‌ها نشوند. آدم‌های خودساخته‌ای باشند. این‌ها را باید بررسی کنید. البته شاخصه‌های دیگر که پاک دست بودن و انقلابی بودن و امثال این‌ها را هم باید مدنظر داشته باشید. اینکه گفتند ما چون نمی‌شناسیم برویم استان دیگر رأی بدهیم گوینده این حرف خائن به استان است. چرا این کار را بکنید؟ چرا سطح مشارکت مردمی را از این استان کم کنید؟ باید باشید و بشناسید و رأی بدهید. امام به ما یاد داد، رهبری به ما یاد داد. یا خودتان می‌شناسید یا اگر نمی‌شناسید از کسی که به او اعتماد دارید و قابل‌اعتماد است به او مراجعه کنید. هرگز این حرف را نزنید. کسانی که این حرف را می‌زنند دلسوز به این استان نیستند.

مطلب دیگر اینکه همه به قانون ملتزم باشند. سر در مقابل قانون فرود بیاورید. اگر انقلابی هستید و ولایی هستید و اعتراضی دارید از طریق قانون دنبال کنید. در فضای مجازی تخریب و فرافکنی و ایذا نکنید. دوستانی که فضای مجازی را اداره می‌کنند سعی کنید تشویق و ترغیب کنید که الآن استراتژی دشمن در این روزها این است که به خاطر مسئله گرانی بنزین و بعضی از حرکت‌ها مردم را مأیوس کنند و همه می‌دانند که نقشی ندارد، ارزشی ندارد، شرکت نکنید. اگر دلسوز هستید تشویق و ترغیب کنید که همه در انتخابات شرکت کنند و بالاخره به کسی که مدنظرشان است رأی بدهند.

خطبه‌های نماز جمعه ۱۱ بهمن‌ماه ۱۳۹۸ شهر کرج

پرده‌نشین‌ها و پدرخوانده‌ها دست از سر البرز بردارند / شایستگی نماینده را مردم می‌سنجند

باید در همه زمینه‌ها قوی بود. به تعبیر رهبر معظم انقلاب یکی از مؤلفه‌های قدرت مجلس قوی است که بارأی بالا و حضور حداکثری تشکیل می‌شود. لذا یکی از زمینه‌های موجود که حساس است و باید به‌خوبی اداره شود و طمع دشمن را از بین ببرد صحنه انتخابات است که قطعاً و به فضل الهی مثل همیشه حضور مردم پای صندوق‌های رأی تودهنی محکمی به دشمنان خواهد زد. یکی از امتیازاتی که انقلاب اسلامی و نظام اسلامی نسبت به انقلاب‌های دیگر دارد در دنیا همین است که مردمی شروع‌شده است و مردمی ادامه پیداکرده است. در همه عرصه‌ها مشارکت مردم مشکلات و ضعف‌ها را حل کرده است. برای رسیدن به مجلس تراز اسلامی هم انشا الله مردم به‌خوبی وارد میدان خواهند شد. قطعاً وظیفه ملی دینی اخلاقی و شرعی همه مردم است که با هر سلیقه‌ای در این امتحان الهی شرکت کنیم. همه باید احساس مسئولیت کنیم و شرکت کنیم. همه شما به‌خوبی به نقش مجلس در اداره کشور و سامان‌دهی مشکلات واقفید. لذا نباید بی‌تفاوت بود. قسمت مهمی از عزت و اقتدار و قدرت کشور درگرو مجلس است؛ و قطعاً در گام دوم انقلاب که باید قدم‌های بلندی بر اساس بیانیه برداشته شود، مجلس هم باید تراز انقلاب باشد؛ و برای رسیدن به مطلوب همه باید کمک کنند تا عناصر حزب‌اللهی و مؤمن که بر مبانی دین و انقلاب اصرار و پافشاری دارد وارد مجلس بشوند. هرچه مشارکت بیشتر باشد، همبستگی ملی بیشتر است و این همبستگی ملی توطئه‌های دشمنان را از بین می‌برد و کمر آنان را می‌شکند؛ و امنیت داخلی و خارجی را بالا می‌برد.

شورای نگهبان کف صلاحیت را می‌سنجد اما شایستگی‌ها را خود شما باید بسنجید. معیارهایی را برای صلاحیت‌دارند اما آیا بعضی شایستگی‌ها رادارند؟! در استان هم الحمدالله فضای خوبی برقرار است و گروه‌ها و جریانات مختلف دنبال انتخاب گزینه‌های خودشان هستند. اکنون لازم است مردم استان باعزت و غیرت و صلابت در انتخابات شرکت کنند، همه احساس می‌کنند فضای جدیدی فراهم‌شده و رایحه و نفس تازه‌ای به استان در حال دمیدن است؛ و امیدوارند که مسیر به سمتی برود که استان در جایگاه اصلی و تراز خودش قرار گیرد. لذا از همه‌کسانی که دل درگرو انقلاب و نظام و ارزش‌ها دارند می‌خواهم که در این عرصه وارد شوند و این جریان میمون و مبارک را به سرانجام برسانند.

من به خاطر محذوریتی که وجود دارد نمی‌توانم ورود داشته باشم در خیلی از عرصه‌ها و تا امروز هم نام کسی را نبرده‌ام و این را مکرر اعلام کرده‌ام و هرکس هم نام کسی را ببرد و به من نسبت دهد عندالله مسئول است و روز قیامت هم باید پاسخگو باشد. بنده تا امروز نام کسی را به‌عنوان کسی که کاندیدای مورد تائید بنده هست چه از خانم‌ها چه از آقایان نام نبردم. هرکسی هرجایی و هرگونه ای به بنده نسبت دهد مسئول است. نزد خدای تعالی مسئول است باید پاسخگو باشد. من اگر بخواهم بگویم میگویم خیلی صریح میگویم ولی محذوریت داریم. نمی‌توانم در این قصه ورود داشته باشم. هر کس هم این‌طور می‌گوید خلاف واقع گفته است. البته ممکن است افراد بیایند مشاوره بگیرند و بنده مطالب کلی را بگویم کما اینکه در خطبه‌های شاخصه‌ها و ملاک‌ها را گفته‌ام؛ اما برادران و خواهران عزیزم و جوانان بزرگوار که امید رهبری و نظام هستید خودتان وارد عرصه بشوید خدا را شاهد بگیرید و با مدد الهی و برکت خون شهیدان حرکتی تازه و از روی اخلاص به نفع نظام و مردم انجام دهید. خودتان را دست‌کم نگیرید و آنچه خوددارید از بیگانه تمنا نکنید.

چرا بعض جریان‌ها اصرار دارند از خارج استان افرادی را بیاورند؟ بعد هم این را تبلیغ می‌کنند. خودشان را هم‌ارزشی می‌دانند. البته هر کس می‌تواند از هرجایی بیاید و در هرجائی کاندیدا شود و تبلیغ کند بحث من آن نیست. بحث من جریان سازی است. جریانی است که می‌خواهد همیشه البرز وابسته به نیروهای غیر خودش باشد. درحالی‌که البرز توانمند است. همه جریانات و جناح‌ها از هر فکر و اندیشه‌ای در داخل استان افراد لایق رادارند و استان باید خودش برای خودش تصمیم بگیرد. فضای کار بدهید پرده‌نشین‌ها و پدرخوانده‌هایی که فقط به فکر منافع خودشان هستند دست از سر استان بردارند. جوانان عزیز و حتی کسانی که کمتر به امر انتخابات توجه داشته‌اند یا به عللی شرکت نمی‌کردند، در این دوره اهمیت بدهید و با دقت وارد عمل بشوید و سعی کنید تصمیم غلط نگیرید. شاخص‌های انتخاب را فراموش نکنید و بدانید در مقابل هر رأیی که می‌دهید نزد خدا مسئولید و مورد سؤال قرار می‌گیرید.

افراد را خوب رصد کنید همین الآن که می‌خواهند تبلیغ کنند بعضی‌ها مسیری رادارند طی می‌کنند و حرکاتی دارند که باارزش‌ها نمی‌سازد. این‌ها را دقت کنید. از آرمان‌های انقلاب کوتاه نیایید. هدف فقط پیروزی به هر قیمت نیست اگر این باشد اسلامی نیست. ملاکتان اینکه چه کسی رأی میاورد به او رأی بدهیم نباشد. قابلیت‌ها و شایستگی‌های افراد را ببینید. الآن اگر یک هنرپیشه یا یک ورزشکاری که خیلی محبوبیت دارد امکان دارد کاندید شود و رأی بیاورند. بحث بر سر قانون‌گذاری و نظارت بر قانون است. باید این را توجه کنید و قابلیت‌ها را ببینید. این‌گونه فکر کردن قطعاً سیاستی که عین دیانت است نخواهد بود. همه ان‌شاءالله شرکت کنید و برای شرکت تبلیغ کنید و به جوانان مؤمن توانمند انقلابی پاک دست شفاف ساده‌زیست ولایتمدار مدافع ارزش‌های الهی و انقلابی رأی دهید؛ و ان‌شاءالله خودتان هم همه جوانب را در نظر بگیرید.

خطبه‌های نماز جمعه ۱۸ بهمن‌ماه ۱۳۹۸ شهر کرج

در انتشار این خبر سهیم باشید:
مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.