در خطبه‌های نماز جمعه کرج مطرح شد/

پرده‌نشین‌ها و پدرخوانده‌ها دست از سر البرز بردارند / شایستگی نماینده را مردم می‌سنجند

کارشناس روابط عمومی ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ ۰

نماز عبادی سیاسی جمعه هجدهم بهمن‌ماه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اقامه شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه هجدهم بهمن‌ماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) با اشاره به نوزدهم بهمن‌ماه سالروز وفات ام‌البنین سلام‌الله علیها، بیان داشت: سیزدهم جمادی‌الثانی سالگشت وفات بانوی بصیر، صبور و پراستقامت به نام حضرت ام‌البنین (س) است.

وی بابیان اینکه حضرت ام‌البنین (س) بانویی با فضائل اخلاقی، کمالات انسانی، نیروی ایمان، پایداری، صبر، بردباری و بصیرت است، اظهار داشت: حضرت ام‌البنین (س) مانند زینب کبری (س) با استفاده از ابزار رسانهِ خطابه، سخنرانی و مرثیه‌سرایی تلاش کرد جلوی تحریف و انحراف واقعه کربلا و عاشورا را بگیرد و فرهنگ حسینی را نشر دهد.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه حضرت ام‌البنین (س) کار بسیار مهم، بزرگ و قابل‌تقدیری را انجام داد، گفت: زندگی این بانوی مکرمه را باید بخوانید تا ارزش کار او را ببینید.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه حضرت ام‌البنین (س) اهل هنر، ادبیات، فصاحت و بلاغت بود، گفت: سروده به‌خصوص برای عباس بن علی (ع) یکی از اشعار معروف آن بانوی مکرمه است.

توسعه سبک زندگی مادران و همسران شهدا، وظیفه همگانی است

وی بابیان اینکه روز ارتحال این بانوی مکرمه را روز تکریم مادران و همسران شهدا قرار داده‌اند، عنوان کرد: این روز به یاد بانوانی که با بصیرت و ولایتمداری خودشان با تأسی به حضرت ام‌البنین (س) اگرچه در میدان جنگ حضور نداشتند اما افراد مؤمن و ولایتمدار که تفکر حسینی و شجاعت عباسی داشته باشند و در همه حالات آماده انجام وظایف باشند را تربیت کردند و بانوانی که شجاعانه در کنار همسران خودشان ماندند تا آن‌ها بتوانند بدون دغدغه تاریخ‌ساز و حماسه‌ساز شوند، نام‌گذاری شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه تکریم رشادت‌ها، صبوری‌ها و استقامت مادران و همسران شهدا وظیفه امروز ماست، گفت: یکی از کارهایی که ما در دفاع از ارزش‌های انقلاب، جهاد، شهادت و ایثارگری می‌توانیم انجام دهیم این است که به این خانواده‌ها سر بزنیم و از آن‌ها دلجویی و تکریم کنیم.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: مادران شهدا همه پیر شده و یکی‌یکی در حال ملحق شدن به فرزندانشان هستند لذا تا دیر نشده بروید و برویم و از این‌ها استضائه کنیم و نور و معنویت بگیریم.

وی با تأکید بر اینکه باید در مقابل تفکری که فرهنگ ایثار و شهادت را فرهنگ جنگ و خشونت‌طلبی می‌داند ایستاد، گفت: باید شیوه روش تربیتی و سبک زندگی مادران و همسران شهدا را به‌عنوان یک سرمایه ارزشمند حفظ کرد و برای تربیت دینی و انقلابی نسل آینده به کار گرفت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با تأکید بر اینکه مادرانی که از حضرت فاطمه زهرا، زینب کبری و حضرت ام‌البنین (س) الگو گرفتند می‌توانند انسان‌های بزرگی را در این مسیر تربیت کنند، گفت: آن چیزی که اسلام از زن مسلمان می‌خواهد این است که اهل علم و کمالات معنوی باشد و با بی‌توجهی به تجملات دنیا در عرصه‌های مختلف موردنیاز جامعه باعفت و عصمت حضور جهادی داشته باشد و در داخل خانه با آرامشی که خودش دارد به اعضای خانواده آرامش دهد و در دامن خودش فرزندان باشخصیت، عالم، متدین، بااخلاق و انقلابی پرورش دهد.

مادر، همسر، خواهر و دختر؛ نقش‌های چهارگانه عنصر اصلی جامعه

وی بابیان اینکه مادر است که شهید حججی و سردار رشید مثل قاسم سلیمانی را می‌سازد، اذعان داشت: دشمنان برای از کار انداختن این نقش، نقشه‌های مختلفی را برای بانوی مسلمان به‌عنوان مادر، همسر، خواهر و دختر برنامه‌ریزی کردند که این نقش‌های چهارگانه و این عنصر اصلی جامعه را از کار بیندازند.

خطیب نماز جمعه کرج با تأکید بر اینکه باید هوشیارانه به مقابله با این نقشه‌ها پرداخت، گفت: مهم‌ترین کاری که دشمنان کردند این است که نقش مادری را کمرنگ کردند و با گسترش فرهنگ غربی، مصرف‌گرایی و تجمل‌گرایی؛ خانواده‌ها ناچار هستند برای اینکه به این خواسته‌های تجملی برسند چند شیفت همه اعضای خانواده کار کنند و بعد فرزندان خودشان را به مهدکودک بگذارند و معلوم نیست که چه مربی‌هایی دارد و چه چیزی آموزش و چه خوراکی به این فرزندان می‌دهد و بعد از مدتی هم معلوم نیست که چه خواهد شد.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه در سال‌های اولیه زندگی بچه باید در کنار پدر و مادرش باشد، گفت: باید خانواده‌ها به فرزند آوری و رسیدگی به او و تربیت فرزندان بیش از گذشته اهمیت دهند.

وی در ادامه تصریح کرد: یک سرماخوردگی شدید و آنفولانزا که می‌آید همه مضطرب می‌شوند و خانواده‌ها به‌هیچ‌وجه به فرزندانشان اجازه نمی‌دهند که باکسانی که بیمار شده‌اند معاشرت داشته باشد اما درباره فکر، روح، اندیشه، اعتقادات و اخلاق حاضرند با هر ویروسی سروکار داشته باشند و عین خیالشان نیست.

تأثیر جمعیت بر قدرت و تولید ناخالص ملی

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز با تأکید بر اینکه باید به جمعیت و فرزند اهمیت داد، خاطرنشان ساخت: الآن باید به مسیری که برای کم شدن جمعیت طی می‌شود دقت کرد چراکه گذشته از اینکه مؤلفه جمعیت در قدرت ملی ما اهمیت دارد بدون جمعیت نمی‌توانیم تمدن بسازیم.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه جمعیت در تولید ناخالص ملی اهمیت دارد، بیان داشت: متأسفانه سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب درباره جمعیت به‌خوبی اجرانشده و مسئله ازدواج و قوانینی که ریخته شده و دولت‌ها باید به آن بپردازند چندین سال است که اجرایی نمی‌شود و خاک می‌خورد که همه این‌ها خسارت است و باید توجه کرد.

موج جنگ اطلاعاتی علیه ایران جدی گرفته شود

وی در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به طرح هفت‌بندی یکی از افسران امنیتی آمریکا به نام اسکات مادل برای مقابله و مهار ایران، اظهار داشت: در سال ۹۵ شمسی احساس می‌شود که توسط عوامل داخلی و خارجی بندهایی از این را انجام دادند لذا هوشیاری ما را می‌طلبد و بیانی که رهبر معظم انقلاب درباره نفوذ، بحث انقلابی گری و مقابله با جریان غیرانقلابی داخل نظام مطرح می‌کنند در این فضاها خودش را به ما نشان می‌دهد و روشن می‌کند.

رئیس شورای هماهنگی و گسترش فرهنگ قرآنی استان البرز بابیان دریکی از بخش‌های این طرح آمده است که صدای آمریکا باید پنجره‌ای برای واشنگتن در راستای سیاست‌های آمریکا در قبال ایران باشد، گفت: صدای آمریکا همان رادیویی است که دارند.

آیت‌الله حسینی همدانی بند دوم از این طرح را «کمک گرفتن از سعودی‌ها برای ضربه زدن به ایران» برشمرد و افزود: مورداشاره شده در بند سوم «استمداد از سازمان سیا برای تمرکز بر ایران» است که در این بند تشویق می‌کنند که نخبه‌ها را از ایران خارج کنند و یکی از کارهایی که در این بند سازمان سیا فراهم می‌کند جاسوس گیری از ایران است یعنی افراد ضعیفی که درجاهایی مشغول هستند و سفرهای خارجی دارند از آن‌ها جاسوس گیری کند که در این بخش می‌گوید باید کاری کنیم که به فرار مغزها افزوده شود.

وی در ادامه «فشار بر ایران به بهانه حقوق بشر»، «دامن زدن به فتنه‌های مذهبی»، «تشدید ایران هراسی در میان کشورهای عرب منطقه» و «موج جنگ اطلاعاتی علیه ایران» را از دیگر بندهای این طرح آمریکایی برشمرد.

رئیس بنیاد غدیر استان البرز در ادامه افزود: این طرح با صراحت می‌گوید باید پایه حمایت مردمی از رژیم را هدف قرارداد لذا در این موقعیتی که الآن هستیم هر اقدامی از سوی هر فرد، گروه، نهاد، مسئول و هرکسی که موجب تضعیف اعتماد و حمایت مردم از نظام اسلامی شود دررسیدن دشمن به اهدافش کمک کرده است بنابراین باید در مقابل چنین دشمنی هوشیارانه عمل کرد.

حضور پرشور در انتخابات وظیفه ملی است

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری از بیانات خود با تأکید بر اینکه باید در همه زمینه‌ها قوی بود، اظهار داشت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب یکی از مؤلفه‌های قدرت، مجلس قوی است که بارأی بالا و حضور حداکثری تشکیل می‌شود لذا یکی از زمینه‌های موجود که حساس است و باید به‌خوبی اداره شود و طمع دشمن را از بین برد صحنه انتخابات است که قطعاً و به فضل الهی مثل همیشه حضور مردم پای صندوق‌های رأی تودهنی محکمی به دشمنان خواهد زد.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: یکی از امتیازاتی که انقلاب اسلامی و نظام اسلامی نسبت به انقلاب‌های دیگر در دنیا دارد همین است که با مردم شروع‌شده و مردمی ادامه پیداکرده است لذا در همه عرصه‌ها مشارکت مردم، مشکلات و ضعف‌ها را حل کرده است.

همه باید کمک کنند عناصر حزب‌اللهی وارد مجلس شوند

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز با تأکید بر اینکه وظیفه ملی، دینی، اخلاقی و شرعی همه مردم است که با هر سلیقه‌ای در این امتحان الهی شرکت کنیم، گفت: همه شما به‌خوبی به نقش مجلس در اداره کشور و سامان‌دهی مشکلات واقفید لذا نباید بی‌تفاوت بود چراکه قسمت مهمی از عزت، اقتدار و قدرت کشور درگرو مجلس است و قطعاً در گام دوم انقلاب که باید قدم‌های بلندی بر اساس بیانیه برداشته شود، مجلس هم باید تراز انقلاب باشد و برای رسیدن به مطلوب همه باید کمک کنند تا عناصر حزب‌اللهی و مؤمن که بر مبانی دین و انقلاب اصرار و پافشاری دارند وارد مجلس شوند.

مشارکت در انتخابات همبستگی ملی را تقویت می‌کند

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه هرچه مشارکت بیشتر باشد، همبستگی ملی بیشتر است، گفت: این همبستگی ملی توطئه‌های دشمنان را از بین می‌برد و کمر آنان را می‌شکند و امنیت داخلی و خارجی را بالا می‌برد.

وی بابیان اینکه شورای نگهبان کف صلاحیت را می‌سنجد اما شایستگی‌ها را خود شما باید بسنجید، با طرح پرسشی تأکید کرد: معیارهایی را برای صلاحیت‌دارند اما آیا بعضی شایستگی‌ها را هم دارند؟!

رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه استان البرز ضمن اشاره به اینکه در استان فضای خوبی برقرار است و گروه‌ها و جریانات مختلف دنبال انتخاب گزینه خودشان هستند، اظهار داشت: بنده از زمانی که وارد استان شده‌ام تلاش کرده‌ام به سهم و توان خودم جلوی فساد را بگیرم و تا روزی که باشم کوتاه نمی‌آیم و در این مسیر حرکت کرده‌ام.

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: ما اصولی داریم و بر سر آن با امام خمینی (ره) پیمان بسته‌ایم و با امام خامنه‌ای دست بیعت داده‌ایم و اکنون لازم است مردم استان باعزت، غیرت و صلابت در انتخابات شرکت کنند.

وی بابیان اینکه فضای جدیدی فراهم‌شده و رایحه و نفس تازه‌ای به استان در حال دمیدن است، گفت: همه امیدوارند که مسیر به سمتی برود که استان در جایگاه اصلی و تراز خودش قرار گیرد لذا از همه‌کسانی که دل درگرو انقلاب، نظام و ارزش‌ها دارند می‌خواهم که در این عرصه وارد شوند و این جریان میمون و مبارک را به سرانجام برسانند.

رئیس ستاد احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز افزود: بنده به خاطر محذوریتی که وجود دارد نمی‌توانم در خیلی از عرصه‌ها ورود داشته باشم و تا امروز هم نام کسی را نبرده‌ام و این را مکرر اعلام کرده‌ام و هرکس هم نام کسی را ببرد و به من نسبت دهد عندالله مسئول است و روز قیامت هم باید پاسخگو باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه بنده تا امروز نام کسی را به‌عنوان کسی که کاندیدای مورد تائید بنده هست نام نبردم، گفت: هرکسی هرجایی و هرگونه ای به بنده نسبت دهد نزد خدای تعالی مسئول است و باید پاسخگو باشد.

وی در ادامه افزود: بنده اگر بخواهم بگویم خیلی صریح میگویم ولی محذوریت داریم و نمی‌توانم در این قصه ورود داشته باشم لذا هر کس هم این‌طور می‌گوید خلاف واقع گفته است؛ البته ممکن است افراد بیایند مشاوره بگیرند و بنده مطالب کلی را بگویم کما اینکه در خطبه‌ها شاخصه‌ها و ملاک‌ها را گفته‌ام.

رئیس بنیاد مهدویت استان البرز تأکید کرد: برادران و خواهران عزیزم و جوانان بزرگوار که امید رهبری و نظام هستید خودتان وارد عرصه شوید و خدا را شاهد بگیرید و با مدد الهی و برکت خون شهیدان حرکتی تازه و از روی اخلاص به نفع نظام و مردم انجام دهید و خودتان را دست‌کم نگیرید و آنچه خود دارید از بیگانه تمنا نکنید.

پدرخوانده‌ها دست از سر البرز بردارند / به جوانان مؤمن و توانمند رأی بدهید

آیت‌الله حسینی همدانی با طرح این پرسش که چرا بعضی از جریان‌ها اصرار دارند از خارج استان افرادی را بیاورند؟ گفت: هر کس می‌تواند از هرجائی بیاید و در هرجائی کاندیدا شود و تبلیغ کند که بحث من آن نیست، بحث من جریان سازی است و جریانی است که می‌خواهد همیشه البرز وابسته به نیروهای غیر خودش باشد. درحالی‌که البرز توانمند است.

وی در ادامه افزود: همه جریانات و جناح‌ها از هر فکر و اندیشه‌ای در داخل استان افراد لایق رادارند و استان باید خودش برای خودش تصمیم بگیرد لذا فضای کار دهید و پرده‌نشین‌ها و پدرخوانده‌هایی که فقط به فکر منافع خودشان هستند دست از سر استان بردارند.

نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز ادامه داد: جوانان عزیز و حتی کسانی که کمتر به امر انتخابات توجه داشته‌اند یا به عللی شرکت نمی‌کردند، در این دوره اهمیت دهید و با دقت وارد عمل شوید و سعی کنید تصمیم غلط نگیرید و شاخص‌های انتخاب را فراموش نکنید و بدانید در مقابل هر رأیی که می‌دهید نزد خدا مسئولید و مورد سؤال قرار می‌گیرید.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه افراد را خوب رصد کنید، گفت: همین الآن که می‌خواهند تبلیغ کنند بعضی‌ها مسیری را طی می‌کنند و حرکاتی دارند که باارزش‌ها نمی‌سازد لذا از آرمان‌های انقلاب کوتاه نیایید و هدف فقط پیروزی به هر قیمت نیست.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.