مشروح خطبه‌های نماز جمعه 27 دی‌ماه 1398 شهر کرج /

استان البرز باید روی پای خود بایستد/ به جوانان استان فرصت رویش دهید

روابط عمومی (۲) ۲۷ دی ۱۳۹۸ ۰

 متن کامل خطبه نماز جمعه ۲۷/۱۰/۹۸

استان البرز، شهرستان کرج

توسط آیت‌الله حسینی همدانی

بِسمِ‌الله الرَّحمَنِ الرِّحیمِ

اَلحَمدُالله رَبِّ‌العالَمینَ وَالصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ

اَلعَبدِ المُوَیَّد وَالرَّسولِ المُسَدَّد اَباالقاسِمِ المُصطَفی مُحَمَّد

وَ عَلی آلِه الطَّیِبینَ الطّاهِرینَ المَعصُومِینَ سِیَّما بَقِیَّهِ اللهِ الاَعظَم فِی الاَرَضِینَ

وَاللَعنَهُ الدّائِمَه عَلی اَعدائِهِم اَجمَعینَ مِنَ الآنِ اِلَی قیامِ یَومِ الدّینِ

خودم و همه شما برادران و خواهران ایمانی را به تقوای الهی دعوت می‌کنم. اهل تقوا و ایمان در حد مقدور به روزه انس دارند و در فرصت‌های تعیین‌شده به واجب و مستحب آن اهتمام دارند. امام سجاد علیه‌السلام برای روزه حقوقی را در رساله حقوق بیان فرمودند: «وَ أَمَّا حَقُّ الصَّوْمِ فَأَنْ تَعْلَمَ أَنَّهُ حِجَابٌ ضَرَبَهُ اللَّهُ عَلَى لِسَانِکَ وَ سَمْعِکَ وَ بَصَرِکَ وَ فرج وَ بَطْنِکَ لِیَسْتُرَکَ بِهِ مِنَ النَّارِ»؛ و اما حق روزه آن است که بدانى روزه پرده‌ای است که خدا بر زبان و گوش و چشم و عورت و شکم تو انداخته تا تو را از آتش دوزخ حفظ کند. «وَ هَکَذَا جَاءَ فِی الْحَدِیثِ الصَّوْمُ جُنَّهٌ مِنَ النَّارِ» و همچنین در حدیث آمده که روزه سپری است از آتش. «فَإِنْ سَکَنَتْ أَطْرَافُکَ فِی حَجَبَتِهَا رَجَوْتَ أَنْ تَکُونَ مَحْجُوباً» پس اگر اعضای بدنت در پس این پرده آرام گرفت، امیدوار باش که مصونیت یافته‌ای؛ یعنی در پناه روزه قرارگرفته‌ای؛ و این از نحوه عمل انسان معلوم می‌شود که آیا روزه واقعاً ساتر و سپر او بوده است یا نه. «وَ إِنْ أَنْتَ تَرَکْتَهَا تَضْطَرِبُ فِی حِجَابِهَا» و اگر رهایشان کردی (از ستاریت روزه بهره نگرفتی) بدان که به پریشانی و حرکات خارج از قاعده‌ی خود ادامه دهند. «وَ تَرْفَعُ جَنَبَاتِ الْحِجَابِ» و پرده حجاب را بالا زنند. «فَتَطَّلِعُ إِلَى مَا لَیْسَ لَهَا بِالنَّظْرَهِ الدَّاعِیَهِ لِلشَّهْوَهِ وَ الْقُوَّهِ الْخَارِجَهِ عَنْ حَدِّ التَّقِیَّهِ لِلَّهِ» و بی‌جا و از روی شهوت نظر کنند؛ و پا را از حدود تقوای الهی بیرون نهند «لَمْ تَأْمَنْ أَنْ تَخْرِقَ الْحِجَابَ وَ تَخْرُجَ مِنْهُ وَ لا قُوَّهَ إِلَّا بِاللَّهِ». ایمن مباش که آن پرده دریده شود و از آن خارج شوی. «و لا قوه الا باللَّه»؛ یعنی ستاریت خدای تعالی هم محدودیت دارد وقتی ببیند بنده‌های پرده‌دری را از حد گذرانده آبروی او را حفظ نمی‌کند.

من چند روایت راجع به فضیلت روزه بخوانم تا مقداری با این عبادت مهم آشناتر شویم. همان‌طور که می‌دانید این عبادت مثل نماز، در بین امم گذشته هم باکیفیت‌ها و روزهای مختلف مطرح بوده و اختصاص به اسلام ندارد؛ که در قرآن کریم وقتی وجوب روزه را بیان می‌کند به اینکه بر گذشتگان هم واجب بوده اشاره‌کرده است. «یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیامُ کَما کُتِبَ عَلَى الَّذِینَ مِنْ قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ» ‌(۱۸۳ /بقره) برای فضیلت روزه هم به مسائل ظاهری و مادی و هم معنوی در روایات فراوان تأکید کرده‌اند. مثلاً فرمودند که موجب صحت و سلامت بدن می‌شود. رسول خدا فرمودند: هر چیزی زکاتی دارد و زکات بدن روزه است. روزه‌بگیرید تا سالم بمانید؛ اما آنچه مهم‌تر از جهات مادی روزه‌داری است، آثار و برکات معنوی است که دارد و بالاترین آن این است که ملکه تقوا را در انسان تقویت می‌کند؛ که امام سجاد علیه‌السلام هم در بیان حقوق این نتیجه را می‌گیرند که اگر کسی حق روزه را ادا کند نسبت به همه اعضاء و جوارح انسان مصونیتی از خطرات احتمالی که هر عضو با آن مواجه هست به وجود می‌آید؛ که همان تقواست. با کنترل در خوردن و آشامیدن و نگاه کردن و گوش کردن حلال و امثال این‌ها شروع می‌شود اما درنهایت شخص مالک نفس خود می‌شود و اجازه خطا و لغزش به آن نمی‌دهد. برای همین روزه را سپر گفتند چون از انسان در مقابل هجمه‌های پی‌درپی غضب و شهوت که آتش برافروخته‌ای است که نابود می‌کند، محافظت می‌کند. امام صادق علیه‌السلام فرمودند: تو زمانی روزه‌دار هستی که گوش و چشم و مو و پوست تو روزه باشد. (سپس اعضای دیگر را هم نام بردند و فرمودند) روزی که روزه هستی باروزی که روزه نیستی باید متفاوت باشد. حتی در بعض روایات داریم که دل هم باید روزه داشته باشد و از فکر و اندیشه خطا خود را حفظ کند که این مهم‌ترین حالت روزه است. امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرمودند: اگر انسان موفق شود قلب را از اندیشه گناه پاک و مطهر نگه دارد بهتر از آن است که فقط شکم خود را از خوردن و آشامیدن بازدارد.

اگر ما روزه را با تمام شرایطش بجا بیاوریم قطعاً از برکات آن بهره می‌بریم. یکی از برکات روزه این است که روح اخلاص را در ما تقویت می‌کند. راجع به اخلاص و آثار آن زیاد سخن گفته‌شده، خوب چه چیزی برای انسان اخلاص می‌آورد؟ یکی از آن‌ها روزه است. زهرای اطهر سلام‌الله علیها فرمودند: خداوند روزه را برای محکم شدن اخلاص واجب فرموده است. یا داریم که همه حالاتی که روزه‌دار دارد غیر از حالات خطاها، برای او عبادت نوشته می‌شود. رسول خدا صلی‌الله علیه و آله فرمودند: روزه‌دار گرچه در بستر خویش خفته باشد تا زمانی که غیبت مسلمانی را نکند در حال عبادت خداست. این روایت هم اهمیت روزه را می‌فهماند و هم بزرگی گناه غیبت را. از غیبت دوری‌کنید و خود را به آتش نسوزانید. قبلاً هم در حق گوش اشاره کردیم که گوش خود را از غیبت حفظ کنید. این روزها شیطان خوشحال است چون افراد زیادی را مبتلابه بی‌ایمانی می‌کند. هرچه به انتخابات نزدیک می‌شویم هم بیشتر می‌شود. چون بحث ما غیبت نیست فقط به مناسبت به این روایت توجه بفرمائید. علی علیه‌السلام دیدند که کسی در حضور فرزندش امام مجتبی علیه‌السلام از کسی غیبت کرد. فرمودند: فرزندم گوش خود را از چنین کسی به دور دار؛ زیرا او به پلید و نجس‌ترین چیزهایی که در ظرف خود دارد نگریسته و آن‌ها را در ظرف توخالی کرده است.

از آثار دیگر روزه این است که دعای روزه‌دار به بیان امام صادق علیه‌السلام مستجاب است. اثر دیگر روزه‌داری از روی اخلاص این است که گناهانش آمرزیده می‌شود. رسول خدا فرمودند: هر که یک روز برای خدا و ثواب بردن روزه بگیرد؛ (روزه مستحبی) «وَجَبَتْ لَهُ اَلْمَغْفِرَهُ» آمرزش او واجب می‌شود. اگر شما زرنگ باشید و عذری برای روزه گرفتن نداشته باشید می‌توانید با کار کم ثواب بیشتر هم ببرید. رسول خدا فرمودند: هرکس در هرماه سه روز روزه بگیرد مانند کسی است که همه عمر روزه گرفته است. چون خداوند متعال فرمودند: «مَن جَاءَ بالحسنَهِ فلَهُ عَشرُ اَمثَالِهَا». اینجا مشخص نکردند چه روزهایی اما می‌تواند ایام البیض هرماه باشد یا پنج‌شنبه اول و آخر و چهارشنبه وسط هرماه. در این فصل بهترین زمان است برای کسانی که توان این عبادت رادارند.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ اللَّهُ الصَّمَدُ لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏

اَلحَمدُالله رَبِّ‌العالَمینَ اَلصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ اَبَالقاسِمِ مُحَمَّد

وَ صَلِّ عَلَی اَمیرِالمُؤمِنینَ عَلیِ بنِ اَبی طالِب وَ عَلَی فاطِمَهَ الزَّهرا سَیِّدَهِ نِساءِ العالَمینَ

وَ عَلَی الحَسَنِ وَ الحُسَینِ سَیِّدَی شَبابِ اَهلِ الجَنَّه وَ عَلَی عَلیِ بنِ الحُسَینِ وَ مُحَمَّدِ بنِ عَلی

وَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد وَ موسَی بنِ جَعفَرِ وَ عَلیِ بنِ موسی وَ مَحَمَّدِ بنِ عَلی وَ عَلی بنِ مُحَمَّد

وَالحَسَنِ بنِ عَلی وَ الخَلَفِ القائِم الحُجَّه حَجَجِکَ عَلی عِبادِک وَ اُمَنائِکَ فِی بِلادِکَ

خودم و همه‌ی شما نمازگزاران محترم را به رعایت و تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت می‌کنم. اهل تقوا خود را مزین به صفات پسندیده می‌کنند. امیرالمؤمنین علیه‌السلام در حکمت ۱۱۶ از حکم نهج‌البلاغه که درباره قبیله‌های قریش از حضرت سؤال کرده بودند راجع به بنی مخزوم و بنی عبد شمس نکاتی بیان داشتند و سپس راجع به بنی‌هاشم فرمودند: «وَ امّا نَحْنُ فَأَبْذَلُ لِمَا فِی أَیْدِینَا» و امّا ما بخشنده‏ترین افراد قریش هستیم نسبت به آنچه در دست داریم. «وَ أَسْمَحُ عِنْدَ الْمَوْتِ بِنُفُوسِنَا» و به هنگام مرگ جانبازترین آنان هستیم؛ و راجع به قبائل دیگر مطالبی فرمودند و بعد راجع به خودشان گفتند: «وَ نَحْنُ أَفْصَحُ وَ أَنْصَحُ وَ أَصْبَحُ» و ما فصیح‌تر، خیرخواه‌تر و خوش‌روتریم. امام علیه‌السلام در این بیان به چند صفت ویژه از بنی‌هاشم و خاندان خود اشاره‌کرده‌اند که خوب است اهل ایمان به آن‌ها متصف باشند. مثل جود، سخا و بخشنده‌ترین مردم بودن، شهادت‌طلبی، یعنی شجاع‌ترین افراد از خاندان امیرالمؤمنین هستند. بعد دو فضیلت جسمی و یک فضیلت روحی بنی‌هاشم را بیان می‌کند؛ یعنی فصاحت و خوش‌بیان بودن و دیگری اصبح به معنای زیبارو بودن یا به معنای گشاده‌روئی و خوش برخوردی آنان با مردم باشد که ریشه‌اش فضیلت روحی است؛ و برای کسی که شایسته خیرخواهى باشد، بهترین خیرخواه هستند که از فضیلت‌های عفت است. خدای تعالی همه ما را موفق به متخلق شدن به اخلاق الهی بگرداند.

در طول سال‌های اخیر به‌ویژه یک سال گذشته، ایران انقلابی و نظام اسلامی مورد حملات چندضلعی و ترکیبی دشمن قرار داشته، بی‏سابقه‏ترین جنگ اقتصادی به ایران برای فشار حداکثری تحمیل‌شده، مردم و مسئولان از طریق فضای مجازی در پیچیده‏ترین جنگ شناختی و ادراکی قرار داشته‌اند، من تا حالا درباره جنگ‌های مختلف نکاتی را عرض کردم جنگ شناختی و ادراکی را هم در نوبت‌های دیگر به آن می‌پردازم. از طریق رسانه و تألیف و هنر سنگین‏ترین جنگ روایت‏ها را برای تحریف وقایع بکار گرفته‌اند، سخت‏ترین جنگ‏ نیابتی در بعد نظامی و امنیتی در محیط اطراف ایران به راه انداختند و از جنگ دیپلماتیک و سیاسی برای شکستن ائتلاف‏های محور مقاومت استفاده کردند و شدیدترین جنگ فرهنگی را برای بر هم زدن هویت دینی، انقلابی و ملی مردم ما بکار بردند تا بتوانند ایران را تسلیم کنند و وادار به عقب‌نشینی کنند اما می‌بینیم که همه راهبردهای آمریکا و استکبار شکست‌خورده و برعکس، در همه این موارد غلبه راهبردی با ایران بوده است.

بازخوانی فعالیت‌های دشمن برای مقابله با ایران و نتیجه عکس گرفتن و غلبه راهبردی ایران بر آمریکا به نظر می‌رسد که مطلوب باشد. من خیلی مختصر و کوتاه بااینکه بحث مفصلی است به گوشه‌هایی از او اشاره می‌کنم. فعالیت‌های دشمن برای غلبه بر ایران در این چند سال اخیر می‌شود گفت از دی‌ماه ۹۶ که با فتنه‌ی بعض فرقه‌های منحرف در تهران شروع کردند آغاز شد و تا خرداد ۹۸ که قصد داشتند با انواع دسیسه‌ها و فتنه‌ها، با آشوب و فشار اقتصادی و جنگ روانی و تشدید تحریم‌های فلج‌کننده برای مردم تابستان داغ و زمستان‏ سرد درست کنند اما مردم صبور و غیور و فهیم ما را که می‌خواستند به تسلیم وادار کنند در مقابل خودشان دیدند. مقاومت انقلابی و الهی ملت ما نگذاشت آن دسیسه‌ای که برای درهم شکستن ملت تهیه دیده بودند عملیاتی شود. فکر می‌کردند مثلاً در تابستان سال ۹۸ و یا آبان ۹۸ کار تمام خواهد شد و مردم ایران در مقابل آمریکا تغییر رفتار خواهند داد؛ اما همه‏ی امید آنان تبدیل به ناامیدی شد وقتی‌که هیچ‌کدام از حرکت‌های استکبار و نوچه‌های داخلی‌اش جواب نداد؛ و اتفاقاً شرایط ایران باثبات‌تر و امن‌تر و پایدارتر از گذشته شد؛ و به فضل خداوند همان‌طور که تا امروز در این عرصه موفقیت نداشته‌اند، به‌زودی طعم شکست نهائی را از دستان پرقدرت و پرصلابت مردم ایران خواهند چشید. خصوصاً بعد از شهادت سردار پرافتخار جهان اسلام و خط مقاومت سردار قاسم سلیمانی انسجام و وحدت ملی و ثبات ما بیشتر از قبل شده و این برای استکبار ناخوشایند است.

خیلی گذرا صحنه را مرور می‌کنیم تا با ابعاد غلبه ایران و شکست آمریکا را آشناتر بشویم. در طول چند ماه گذشته به‌خصوص یک سال گذشته و چند ماه اخیر آمریکا و اسرائیل پلید و متحدان مرتجع منطقه‌ای آن‌ها شکست‌های سنگین نظامی خورده‌اند، یعنی اولین شکستی که خوردند در بعد نظامی بود باآن‌همه طمطراقی که دارند و راجع به بزرگ‌ترین ارّاده جنگی جهان سخن میگویند شکست‌های پشت سر همی را دیدند مثل حمله پهپادی و موشکی حزب‌الله، بعد از شهادت آن دو جوان مهندس لبنانی به مراکز مختلف و مناطق استراتژیک رژیم صهیونیستی به مناسبت‌های مختلف. یا حمله سامانه‏های دفاعی ایران به پهپاد فوق پیشرفته آمریکایی و سقوط آن در آب‌های خلیج‌فارس. یا حمله به کشتی‏های نفت‌کش امارات در آن دو بندر و یا حمله پهپادهای کمیته‏های مردمی و ارتش یمن به مناطق ابوظبی و امارات و به‌ویژه تأسیسات مهم و فوق راهبردی آرامکو. این ازنظر سلاح و تجهیزات دفاعی که آبروی گنبد آهنین اسرائیل و صهیونیست‌ها و سامانه‏های دفاعی و موشکی آمریکا را بردند. در حمله ایران به عین الاسد هم موشک‌های پاتریوت، موشک‏های هدایت‌شونده و ره‌گیری کجا بودند که آمریکا این‌همه راجع به آن‌ها سخن می‌گوید؟ چرا نتوانستند ره‌گیری کنند؟ امام فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و همه دنیا دیدند که آمریکا بااینکه همه گزینه‌ها را در اختیار داشت در مقابل ایران نتوانست هیچ غلطی بکند.

بُعد دیگر غلبه راهبردی ایران، غلبه گفتمانی است. امروز گفتمان مقاومت همه منطقه غرب آسیا را پوشش داده و طرح‌هایی که آمریکائی‌ها داشتند مثل معامله قرن و امثال آن قبل از شروع، شکست‌خورده. امروز در داخل کشور علیه غرب تقریباً اتفاق گفتمانی وجود دارد. دیگر دوقطبی جنگ و صلح و یا جنگ و مذاکره بااینکه عده‌ای خیلی تلاش می‌کنند اما جایگاهی در میان مردم ندارد. ایران در میدان مواجهه و مقابله با آمریکا در این مورد هم غلبه دارد، سرعت عمل ایران را در راهزنی دریایی و توقیف نفت‌کش ایرانی دیدید؛ و یا در جنگ‌های نیابتی در عراق و لبنان و سوریه و دیگر جاها گفتمان مقاومت پیروز میدان بوده. در یمن هم میدان را ازدست‌داده و نتوانسته ائتلافی درست کنند درحالی‌که ایران ائتلاف‌هایی که دارد را تقویت کرده و در همین زمان اگر بخواهد ائتلاف‏های جدید ایجاد کند توانش را دارد.

یکی از اهداف اصلی فشار و تشدید تحریم‌ها، رودررو قرار دادن مردم و افکار عمومی در مقابل نظام اسلامی بوده است. این هم یکی دیگر از راهبردهایشان بود. لذا سعی کردند با تهاجم شدید اقتصادی و رسانه‏ای و روانی گسل‌های قومی، سیاسی و جناحی، شکاف‏های اقتصادی، مشکلات اجتماعی و فرهنگی موجود در جامعه را تحریک کنند و نظام را مواجه با انواع آشوب‏های صنفی و قومی و سیاسی و اجتماعی کنند تا بتوانند اول مجبور به مذاکره و بعد برگ‌های برنده‏ی کمتری در اختیار ایران باشد. لذا هر اتفاقی در کشور می‌افتد موج‌سواری و بهره‌برداری می‌کنند. ولو جریانی مثل هواپیمای مسافربری که بسیار دل‌خراش و ناراحت‌کننده بود. برای همه مردم ایران تأسف‌آور بود. همه هم به حمدالله خوب ورود کردند عزاداری کردند و تسلیت گفتند؛ اما جریانات منفور و پلید به دستور اربابانشان با استفاده از فرصت‌هایی که پیدا می‌کنند ولو تجمعات عاطفی و احساسی، تلاش می‌کنند تا آن را به خشونت و اعتراض و حادثه تبدیل کنند. از احساسات مردم سوءاستفاده کنند و عکس محبوب آن‌ها را پاره می‌کنند و امثال این‌ها؛ و از همه بدتر اینکه گستاخی و بی‌شرمی را به‌جایی رسانده‌اند که سفیر کشور پلید و خبیث انگلیس به خودش جرئت می‌دهد میدان‌داری کند و افراد را سازمان‌دهی کند. دستگاه دیپلماسی باید بااقتدار بیشتری در این موارد عمل کند. معنا ندارد کسی را که این‌گونه عمل کرده را بخواهند بعد تذکر شدید بدهند. این چه شدتی است که بعد از تذکر شما اقدام به لجن پراکنی و سخنان سخیف علیه ایران و مردم می‌کند؟ باید در این‌گونه موارد گوش چنین کسی را که به مردم و ایران توهین می‌کند گرفت و از کشور با خفت بیرون کرد. از اقتدار و عزت و صلابت مردم به‌خوبی دفاع کنید.

مگر انگلیس چه گلی به سر عده‌ای زده است که این‌گونه شیفته او هستند؟ همین چندروزه دیدید که فرانسه و آلمان و انگلیس با بیانیه‌ای که در بروکسل دادند می‌خواهند تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را به‌جای اول برگردانند. بیش از چهار سال است بدعهدی دارند و نزدیک دو سال است ایران را معطل کردند وقت تلف کردند و از اول هم هم رهبری فرمودند هم دلسوزان تذکر دادند که این‌ها را از آمریکا جدا نکنید این‌ها دوقلوهای به هم چسبیده‌اند. جدا نیستند از هم و فاصله‌ای ندارند؛ و در این مدت هرچه دشمنی توانستند انجام دادند و رجز هم خواندند. کسی هم رجزهای آن‌ها را محکم جواب نداد. وقت را غنیمت بشمارید گوش بدهید و اقدام داشته باشید. واقعاً جای تأسف هم دارد که بعدازاین همه تذکر که برای برون‌رفت از مشکلات باید به داخل توجه تام داشت. رهبر معظم انقلاب مکرر در مکرر در طول این چند سال اشاره می‌کنند که به داخل توجه کنید و از داخل استفاده کنید. راه نجات کشور خودکفایی داخلی است همان‌طور که در جنگ و عرصه دفاع مقدس روی پای خود ایستادیم و موفق شدیم اما باز بعضی از آقایان می‌گویند که ما بلد نیستیم بدون مذاکره و سازش مشکلی را حل کنیم و فقط به داخل نگاه کنیم. خیلی خوب اگر می‌خواهید با دیگران کارکنید البته راه باز بوده و کسی هم مخالفت نکرده که با دیگران ارتباط بگیرید و تعامل داشته باشید. چرا کار با کشورهای شرقی و همسایه‌ها و آمریکای لاتین را حذف کردید؟ خوب با این‌ها کارکنید. با این موضعی که اروپا گرفت، چگونه می‌خواهید بدون باج دادن دوباره، منافع ملی را حفظ کنید؟ گفته شد که با برجام تمام قطعنامه‌های سازمان ملل علیه ایران لغو شد، همان روز تذکر داده شد امروز هم می‌گوییم با مکانیسم ماشه چه می‌کنید؟ وقاحت اروپایی‌ها به حدی رسیده که توافق موردنظر ترامپ به‌جای برجام را به ایران پیشنهاد می‌دهند؛ و احمقانه به ایران فرصت می‌دهند که به دنیا ثابت کند و اطمینان دهد که اهداف برنامه هسته‌ای‌اش صرفاً صلح‌آمیز است، بعدازاین همه مدت. مگر این کار تا حالا صورت نگرفته و ثابت نشده؟ چرا وقت تلف می‌کنید؟ رها کنید این بازی را. امروز که گوشه‌ای از توان موشکی ایران را دیده‌اند و چشیده‌اند که تا حالا فقط می‌شنیدند اما امروز چشیدند، می‌خواهند مثل کاری که در برجام کردند با توان موشکی و قدرت منطقه‌ای ما بکنند. این خواست مردم ما است که در این فرصت به‌دست‌آمده برای حفظ منافع ملی به‌طور کامل از برجام خارج شوید؛ و غنی‌سازی را از نو شروع کنید. بر اساس تعلیم قران عمل کنید اگر بر شما تعدی کردند مقابله‌به‌مثل کنید نه اینکه بنشینید مذاکره کنید. تحریم کردند تحریم کنید. جلوی‌تان را گرفتند جلوی‌شان را بگیرید. ضربه زدند ضربه بزنید. این دستور قرآن است.

آنچه مهم است و ستودنی، هوشیاری، بصیرت و حضور حداکثری مردم انقلابی در عرصه‌های مختلف است که باید خدا را برای این امت و مردم شاکر بود. نعمت بزرگی است. حضور در تشییع پیکر قاسم سلیمانی را دیدید که مردم با انقلاب و رهبری و آرمان‌ها دوباره پیمان و عهد بستند. دشمن وقتی فرصت انتقام داشته باشد درنگ نمی‌کند. من هفته گذشته راجع به جنگ روایت‌ها برای شما گفتم نمونه‌اش را دیدید که چگونه از فرصت، برای ضربه زدن به نیروهای خدوم مثل سپاه استفاده می‌کند. به اسم خونخواهی از جان‌باختگان حادثه. نیرویی که تا امروز برای امنیت جامعه در برهه‌های مختلف جان‌فشانی کرده و فقط در بحث هواپیماربائی و امنیت هوایی بیش از ۱۷۰ اقدام را خنثی کرده بدون اینکه مردم دچار اضطراب شوند و اصلاً متوجه باشند که چنین اتفاقی افتاده. البته مثل همیشه مردم، از فرزندان خودشان در سپاه تقدیر و حمایت کردند و می‌کنند. از برادر ارزشمند و شجاع سردار حاجی‌زاده حمایت کردند. خدای تعالی از کسانی که با زبان و قلم و بیان حمایت کردند قبول کند چون حمایت از مؤمن است. خون مؤمنی ریخته شد دیدید چه عظمتی به پا شد. آبروی مؤمن را خدا پشتش می‌آید. به‌زودی آثار نورانیت این حرکتی که این سردار بزرگوار کرد را خواهید دید.

 مطلب بعدی راجع به هجمه‌هایی است که به شورای نگهبان می‌شود و این کار بی‌سابقه هم نبوده و بعد از تشکیل شورای نگهبان بوده. از شبهاتی که به نظارت استصوابی و رد صلاحیت‌ها و عدم احرازها وارد می‌کنند؛ اما نباید کسانی که از وحدت و همدلی سخن می‌گویند؛ جوری عمل کنند که دشمن سوءاستفاده کند. باید مواظب کلام بود. اگر کسی انصاف داشته باشد نتایج اعلام‌شده از سوی شورای نگهبان را که ببیند کاملاً متوجه می‌شود که بی‌طرفانه نظر داده‌اند. از همه اقشار و گروه‌ها و شخصیت‌ها و افراد مختلف هم تائید شدند هم رد شدند. یک عده هم احراز نشدند. اگر کسی بگوید من نظر شورا را قبول ندارم به فرموده حضرت امام او طاغوت است؛ و قانون او را قبول ندارد؛ بنابراین ما حمایت کامل خودمان را از شورای نگهبان اعلام می‌کنیم و عرض می‌کنیم از ملامت‌ها نگران نباشید. محکم و مستحکم بر مواضع خودتان باشید. خدای تعالی از اهل ایمان دفاع می‌کند. البته ممکن هست اشتباهاتی صورت بگیرد خطاهای انسانی در همه امور هست معصوم که نیستند که آن را هم قانون مشخص کرده باید قانونی دنبال کرد. کما اینکه در طول این سال‌ها هم افراد اقدام کردند و بعد هم نتایج عوض شد؛ اما این را دوستان بدانند که اگر شورای نگهبان افراد خاصی را رد صلاحیت کرد مثل نمایندگان مجلس که نزدیک به ۹۰ نفر از نمایندگان مجلس را رد صلاحیت کرد این‌ها بر اساس نقل‌قول و گزارش که آدم خوبی نیستند و این‌ها نیست و قطعاً مدارکی در اختیار شورای نگهبان هست که رد صلاحیت می‌کنند. کسی که در سطح نمایندگی مردم است وقتی می‌خواهند بگویند که صلاحیت ندارد همین‌طور که نمی‌گویند. بعضی‌ها دهانشان را باز می‌کنند هرچه دلشان بخواهد میگویند. شورا را زیر سؤال می‌برند فقها را زیر سؤال می‌برند هیئت‌ها را زیر سؤال می‌برند. قطعاً مدارکی وجود دارد و به خود آن‌ها هم اعلام می‌کنند اگر بخواهند. سخنگوی محترم فرمودند این‌ها بیشتر مسائل اقتصادی و اخلاقی و امثال این‌ها بوده. وقتی شورای نگهبان اعلام می‌کند که رد صلاحیت این نمایندگان به خاطر مسائل اقتصادی و مسائل دیگر بوده همین‌جا لازم می‌شود که دستگاه قضایی مدارک مربوطه را برای به جریان انداختن پرونده این افراد از شورای نگهبان درخواست کند. چون شورای نگهبان طبق ضابطه‌ای گفته است و مدارکی دارند علیه این‌ها. این مدارک باید به دستگاه قضایی داده شود و در جهت احقاق حقوق مردم اقدام لازم را دستگاه قضایی داشته باشد.

ان‌شاءالله با حضور حداکثری چشم دشمن را کور خواهید کرد. هفته پیش کسی گفت شما گفتید به جوان رأی بدهیم یکی گفت یعنی لیست را نگاه کنیم هرکس سنش کمتر بود به او رأی دهیم؟ مفهوم حرف مشخص است. نه باید رزومه افراد را دید و توان و کارایی‌ها را در نظر گرفت باید به جوانان داخل استان میدان بدید. بگذارید استان روی پای خودش بایستد. بعضی‌ها شنیدم صحبت‌هایی می‌کنند و میگویند از خارج استان بیاوریم. دیدم همه این را میگویند. نه بگذارید استان روی پای خودش بایستد. از داخل استفاده کنید. اگر می‌بینید جوانی چوب خشک است ولی ریشه دارد. ولی بهار که شد جوانه می‌زنند معلوم می‌شود که خشک نبود. معلوم می‌شود ریشه داشت. بگذارید این جوان‌ها استان را بهار کنند. بگذارید این جوان‌ها استان را به گلستان تبدیل کنند. شکوفا کنند. میدان بدهید. بچه‌های ما در این استان ریشه‌دارند. راجع به تائید افراد مطالبی را به من نسبت می‌دهند. این خلاف است من کسی را تابه‌حال به اسم‌ورسم تائید نکردم. هر آقا یا خانمی گفت به من نسبت دارد یک عده افتادند در خیابان گفتند از طرف فلانی برای فلانی داریم کار می‌کنیم همه این‌ها دروغ محض است. توجه داشته باشید. شأن بنده اجازه نمی‌دهد که بخواهم درباره افراد به خصوصه ورودی داشته باشم. بنده شاخص میگویم که امکان دارد با بعضی‌ها مطابقت داشته باشد با بعضی‌ها مطابقت کمتری داشته باشد. همه‌کسانی که از شورای نگهبان تائید گرفته‌اند کف صلاحیت رادارند و بنده معیارهای انتخاب درست را گفته‌ام و می‌گویم شخص را خودتان باید انتخاب کنید.

راجع به گربه‌رقصانی بعضی در عرصه هنر و ارتباطشان با سفارتخانه‌های دشمن مطلبی بگویم که فرصت تمام شد.

امروز نماز جمعه تهران به امامت امام امت اقامه می‌شود و قطعاً حاوی مطالب مهم و امیدبخشی خواهد بود که مسیر جدیدی را برای کشور، محور مقاومت و جهان اسلام و جهان بازخواهند کرد. تمام دنیا منتظر نظرات راهبردی رهبر معظم انقلاب هستند. خدای تعالی این فخر عالم شیعه، این شخصیت بسیار آگاه و دشمن‌شناس و دشمن‌ستیز و اسلام‌شناس و شخصیتی راهبردی و مخلص که قسمت زیادی از ویژگی‌ها و صفاتی که یک رهبر الهی باید داشته باشد در او جمع است تا ظهور حضرت حجت سلام‌الله‌علیه پایدار و زنده و سالم بدارد.

 انشا الله بعد از نماز ظاهراً راهپیمایی خواهید داشت و بعد از راهپیمایی چون آن‌ها به ما بی‌احترامی کردند، هتاکی کردند و به سردار ما بی‌ادبی کردند، ما شدت نفرت و انزجار خودمان را با آتش زدن پرچم اسرائیل و آمریکا اعلام خواهیم کرد.

 نکته پایانی اینکه عزیزان در مصلا هرچه که توان دارید به سیل‌زدگان سیستان این افراد محروم و مظلوم کمک کنید. تجهیزات امدادی اگر دارید تهیه کنید. مثل پتو، لباس، چادر، وسایل گرمایشی و آب تهیه کنید و بفرستید. ۲۰۰ نقطه از مناطق سیستان و بلوچستان در حالت عادی آب شرب آن‌ها را به‌صورت سیار به آن‌ها می‌رسانند. حالا هم که وضعیت بحرانی‌تر شده است. از طلاب، گروه‌های جهادی و دانشجویان استان می‌خواهم که به کمک بشتابند. هرکسی که توان دارد بروید و در آن منطقه کمک کنید. الآن هم در بین صفوف نماز مبالغی را که شما هدیه می‌کنید جمع خواهند کرد و به این منطقه خواهند فرستاد. برای مشکلات و شرارت‌ها و اتفاقاتی که در ایران و عالم واقع می‌شود و مسلمین درخطر و اضطراب قرار می‌گیرند توصیه بنده این است که دوستان اگر توانایی دارند یک‌نفری، دونفری، ده‌نفری باهم قربانی کنید و گوشت آن را صدقه بدهید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.