آیت‌الله حسینی همدانی در جلسه شورای زکات استان البرز تأکید کرد:

طرح‌های شورای زکات باید اثربخش و جریان ساز باشد

روابط عمومی (۲) ۲۲ دی ۱۳۹۸ ۰

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز و امام‌جمعه کرج، جلسه شورای زکات استان البرز با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) البرز و سایر اعضا در محل دفتر امام‌جمعه کرج برگزار شد.

آیت‌الله حسینی همدانی در این جلسه بابیان اینکه شیوه ارائه خدمات به نیازمندان باید مدیریت‌شده و هدفمند باشد، بیان داشت: لازم است که با نیکوکاران هم‌افزایی صورت گیرد تا اقلام نیکوکاری مدیریت‌شده و هدفمند، جمع‌آوری و به دست نیازمندان رسانده شود.

وی با تأکید بر اینکه ارائه خدمات باید نسبت به جایگاه عرفی اشخاص نیازمند صورت پذیرد، گفت: مراکز نیکوکاری در راستای برآورد صحیح از سطح نیاز افراد، باید آموزش داده شوند تا بتوانند خدمات مؤثرتری را ارائه دهند.

رئیس شورای زکات استان البرز اظهار داشت: طرح‌ها و عملکردهایی که در سطح استان و در راستای زکات انجام می‌گیرد باید به نحوی برنامه‌ریزی ‌شود که جریان ساز و اثربخش باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی بر جامعیت زکات تأکید کرد و گفت: در بحث زکات توجه صرفاً به جنبه مالی نباید باشد چراکه «لِکُلِّ شَیْ‏ءٍ زَکَاهٌ» به‌طور مثال اگر طبیبی برای خدمت‌رسانی بدون دستمزد کار کند، این عمل، زکاتِ کار اوست.

گفتنی است در ابتدای این جلسه، گزارشی از روند توسعه زکات استان و اقدامات انجام‌شده در خصوص مصوبات جلسه گذشته توسط دبیر شورا ارائه شد و سایر اعضا نیز به بیان نقطه نظراتشان پرداختند.

همچنین اقدام به تبلیغ زکات در فضای شهری و جاده‌ها به‌صورت تصادفی در طول سال، از مصوبات این جلسه بود.

لازم به ذکر است که رئیس جهاد کشاورزی استان البرز نیز از نماینده ولی‌فقیه در استان برای حضور در جلسه‌ی تقدیر و تشکر از کشاورزان، گلخانه داران، باغداران و دامداران نمونه ملی و استانی که در مورخ ۲۷ بهمن سال جاری برگزار خواهد شد، دعوت به عمل آورد.

در پایان این جلسه نیز تفاهم‌نامه‌ی سازمان تبلیغات زکات استان البرز با سازمان جهاد کشاورزی استان، توسط آیت‌الله حسینی همدانی، تقدیم اعضا شد.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.