مشروح خطبه‌های نماز جمعه 13 دیماه 1398 شهر کرج /

آمریکایی ها بازی را شروع کردند که تمام کننده آن نخواهند بود / تحقق شعار مرگ بر آمریکا نزدیک است

روابط عمومی (۲) ۱۳ دی ۱۳۹۸ ۰

متن کامل خطبه نماز جمعه ۱۳۹۸/۱۰/۱۳

استان البرز، شهرستان کرج

توسط آیت‌الله حسینی همدانی

بِسمِ‌الله الرَّحمَنِ الرِّحیمِ

اَلحَمدُالله رَبِّ‌العالَمینَ وَالصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ

اَلعَبدِ المُوَیَّد وَالرَّسولِ المُسَدَّد اَباالقاسِمِ المُصطَفی مُحَمَّد

وَ عَلی آلِه الطَّیِبینَ الطّاهِرینَ المَعصُومِینَ سِیَّما بَقِیَّهِ اللهِ الاَعظَم فِی الاَرَضِینَ

وَاللَعنَهُ الدّائِمَه عَلی اَعدائِهِم اَجمَعینَ مِنَ الآنِ اِلَی قیامِ یَومِ الدّینِ

اهل تقوی از نمازگزاران واقعی هستند و در هر زمان که فرصت پیدا کنند با خداوند مناجات دارند. بحث در بیان حق نماز از رساله حقوق امام سجاد علیه‌السلام بود. به بعض بخش‌ها مثل اهمیت و فضیلت نماز، خشوع و خضوع در نماز، حضور قلب و بعضی از آثار نماز اشاره شد. قرآن کریم از کاهلی و کسالت در نماز نهی فرموده که روش منافقان بوده در قسمتی از آیه ۱۴۲ سوره مبارکه نساء فرمود: «إِنَّ الْمُنافِقینَ یُخادِعُونَ اللَّهَ وَ هُوَ خادِعُهُمْ وَ إِذا قامُوا إِلَى الصَّلاهِ قامُوا کُسالى» همانا منافقان باخدا نیرنگ می‌کنند و حال‌آنکه او با آنان نیرنگ خواهد کرد و چون به نماز ایستند کاهلانه برخیزند. حالت کسالت خواب‌آلود بودن به نماز آسیب می‌زند. در حدیث معراج آمده، ای احمد در شگفتم از بنده‌ای که به نماز می‌ایستد و می‌داند دست به‌سوی چه کسی برمی‌دارد و در برابر چه کسی ایستاده است اما خواب‌آلود است. باید نماز را در سرحالی و با توجه خواند تا به قسمتی از آثار آن راه پیدا کرد. امام باقر علیه‌السلام فرمودند: باحالت کسالت و خواب‌آلود و سنگین به نماز نایست؛ زیرا این‌ها از خصلت‌های نفاق است و خداوند مؤمنان را از این‌که در حالت مستی یعنی مستی خواب به نماز بایستند نهی کرده است. بااینکه نماز اول وقت و تأخیر نیانداختن آن این‌همه توصیه‌شده که به بعض روایات آن قبلاً اشاره کردم اما لازم است که همین نماز اول وقت باحالت خمودی و سنگینی نباشد. گذشته از رعایت وقت باید مواظب بود که نماز سبک و خفیف شمرده نشود. امام باقر علیه‌السلام فرمودند: نمازت را سبک نشمار زیرا پیامبر صلی‌الله علیه و آله هنگام رحلت فرمودند: «لَیْسَ مِنِّی مَنِ اسْتَخَفَّ بِصَلَاتِهِ لَا یَرِدُ عَلَیَّ الْحَوْضَ». از من نیست کسی که نمازش را سبک بشمارد و در کنار حوض کوثر بر من وارد نخواهد شد. چه برسد به اینکه بخواهد ترک‌کننده نماز باشد که به کفر عملی منجر می‌شود. از امام صادق علیه‌السلام سؤال کردند که چرا تارک ناز را کافر گفتند اما زناکار را نه. فرمودند: چون زناکار و کسی که این کارها را می‌کند براثر غلبه شهوت دست به این کارها می‌زند، اما تارک نماز آن را ترک نمی‌کند مگر از روی سبک شمردن و بی‌اعتنائی به آن؛ و این دقیقاً یعنی بی‌اعتقادی عملی به خداوند تعالی. میان مسلمان و یا کافر بودن همین ترک عمدی نماز یا سبک شمردن آن فاصله است.

امام سجاد علیه‌السلام در فراز دیگری از رساله حقوق فرمودند: «وَ حُسْنِ الْمُنَاجَاهِ لَهُ فِی نَفْسِهِ» و از دل به‌خوبی با او راز می‌گوید؛ یعنی نماز را بستری برای راز دل گفتن و مناجات با خداوند بیان کردند. این تعبیر در روایات دیگر هم آمده رسول خدا فرمودند: «الْمُصَلِّی یُنَاجِی رَبَّه». نمازگزار باخدایش مناجات می‌کند؛ یعنی در این معراجی که رفته و قرب پیداکرده آن‌قدر نزدیک شده که دیگر احتیاج به ندا نیست می‌تواند آرام و زیر گوشی با خداوند نجوا کند. امام باقر علیه‌السلام فرمودند: نمازگزار سه خصلت دارد وقتی به نماز ایستاد، فرشتگان ازآنجا تا دورنمای آسمان او را در برمی‌گیرند و او در میان صفوف فرشتگان است و آنان مأمور حفظ وی هستند. خیرات از چهره‌های آسمان پیوسته بر سر نمازگزار فرود می‌آید تا نمازش را به پایان برساند. خدای سبحان فرشته‌ای را بر او وکیل می‌کند تا به نمازگزار بگوید: «لَوْ یَعْلَمُ الْمُصَلِّی مَنْ یُنَاجِی مَا انْفَتَل‏». اگر نمازگزار بداند با چه کسی مناجات می‌کند دست از نماز برنمی‌دارد. مثل صحبت کردن با دوستی که به آن علاقه داریم و از مجالست و موآنست با او سیر و خسته نمی‌شویم. در آنجا هم که فرمود خیرات بر او از آسمان سرازیر می‌شود بدانید که دامنه این خیرات گسترده است و خیلی از امور را می‌گیرد. عمر بابرکت، استاد خوب، شاگرد خوب، همسر خوب، فرزند خوب و صالح و امثال ذالک. سعی کنیم نماز را سبک نشماریم، در وقت و با توجه کامل و حضور قلب بخوانیم تا برسیم به‌جایی که حقیقت نماز برای ما که با شرایط کامل آن را بجا آورده‌ایم دعا کند؛ و الا حقیقت نماز برای کسی که باعجله بجا آورده و حدود آن را رعایت نکرده نفرین می‌کند و این همان بحث تمثل اعمال است که درباره نماز روایات متعددی داریم. دربیانی امام صادق علیه‌السلام فرمودند: «إِنَّ الْعَبْدَ إِذَا صَلَّى الصَّلَاهَ فِی وَقْتِهَا وَ حَافَظَ عَلَیْهَا ارْتَفَعَتْ بَیْضَاءَ نَقِیَّهً تَقُولُ حَفِظْتَنِی حَفِظَکَ اللَّهُ وَ إِذَا لَمْ یُصَلِّهَا لِوَقْتِهَا وَ لَمْ یُحَافِظْ عَلَیْهَا ارْتَفَعَتْ سَوْدَاءَ مُظْلِمَهً تَقُولُ ضَیَّعْتَنِی ضَیَّعَکَ اللَّه»‏. همانا بنده هنگامی‌که نماز را در وقت مقرّر آن بجاى آورد و مراقبت اوقات آن نماید نماز سپیدگون و روشن به آسمان بالا رفته و به بنده خطاب کند که تو حقّ مرا محفوظ داشتى خداوند تو را حفظ کند و هرگاه آن را در وقت مقرّر خود بجاى نیاورد و مراقب اوقات آن نباشد. آن نماز سیاه و تیره به آسمان می‌رود و به بنده خطاب می‌کند که مرا ضایع ساختى خداوند تو را ضایع سازد.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ اللَّهُ الصَّمَدُ لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏

اَلحَمدُالله رَبِّ‌العالَمینَ اَلصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ اَبَالقاسِمِ مُحَمَّد

وَ صَلِّ عَلَی اَمیرِالمُؤمِنینَ عَلیِ بنِ اَبی طالِب وَ عَلَی فاطِمَهَ الزَّهرا سَیِّدَهِ نِساءِ العالَمینَ

وَ عَلَی الحَسَنِ وَ الحُسَینِ سَیِّدَی شَبابِ اَهلِ الجَنَّه وَ عَلَی عَلیِ بنِ الحُسَینِ وَ مُحَمَّدِ بنِ عَلی

وَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد وَ موسَی بنِ جَعفَرِ وَ عَلیِ بنِ موسی وَ مَحَمَّدِ بنِ عَلی وَ عَلی بنِ مُحَمَّد

وَالحَسَنِ بنِ عَلی وَ الخَلَفِ القائِم الحُجَّه حَجَجِکَ عَلی عِبادِک وَ اُمَنائِکَ فِی بِلادِکَ

خودم و همه‌ی شما نمازگزاران محترم را به رعایت و تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت می‌کنم. اهل تقوی هیچ سرمایه‌ای را خراب نمی‌کنند و از دست نمی‌دهند و لو عمر آنان باشد. مولانا امیرالمؤمنین علیه‌السلام در حکمت ۱۱۴ از حکم نهج‌البلاغه فرمودند: «إِضَاعَهُ الْفُرْصَهِ غُصَّهٌ.» از دست دادن فرصت، مایه غم و اندوه است. به آن اندوه سختی که گلوی انسان را به درد می‌آورد غصه می‌گویند. تعبیر زیبایی است برای کسی که سرمایه عمر را از بین برده است. عمر نعمتی است که قابل جبران نیست اگر زمان از دست رفت چیزی جایگزین آن نیست؛ و خدای تعالی به‌عناوین‌مختلف برای انسان فرصت قرار می‌دهد تا شخص بتواند با این سرمایه برای خود فضیلت و کمال و بهشت فراهم کند؛ که اگر بی‌توجهی کرد رأس المال و سرمایه که عمرش بود را از بین برده است؛ و همین موجب تأسف و اندوه او می‌شود. امام علیه‌السلام با دو کلمه کوتاه معنای بلندی را تفهیم کردند که اگر فرصت سوزی کنید غصه‌ای گلوگیر شمارا احاطه خواهد کرد. خداوند متعال تقوی را در ما مستدام بدارد.

قبل از شروع بحث لازم است از همه مردم بزرگوار و سرافراز استان به خاطر حضور گرم و مؤثرشان در راهپیمایی و تجمع ۹ دی تشکر کنم. همین بصیرت و زمان‌شناسی شماست که تا امروز دشمنان ما را زمین‌گیر کرده و تاب‌وتوان آنان را گرفته و چون در حال غرق شدن و نابودی هستند هر از چند گاهی با عبور از خطوط ممنوعه ما خودشان را به دردسر بیشتر می‌اندازند.

۱۳ جمادی‌الاولی بنا بر نقل سالگشت شهادت بانوی دو سرا، ام الائمه نقباء نجباء صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیه است. بانویی که تمام هستی‌اش را خرج ولی خدا کرد و به همه ما یاد داد که چگونه در مسیر اطاعت از ولی حرکت کنیم و تا آخر ثابت‌قدم باشیم. ای‌کاش این روشن‌ضمیری شما و بصیرت شما مردم که امروز دارید در زمان پیغمبر و بعدازآن هم بود که با اتحاد و انسجام خودتان نگذارید در خانه علی بن ابیطالب را به آتش بکشند. قطعاً اگر شما با این روحیه آن روز در مدینه بودید مادر ما را توی کوچه نمی‌زدند. صدای ناله‌های او بین درودیوار شنیده نمی‌شد. محسنش سقط نمی‌شد. جوری نمی‌شد که وقتی امیرالمؤمنین به خانه می‌آمد، زهرای اطهر از همسرش رو بگیرد.

فرهنگ غنی اهل‌بیت عصمت و طهارت دائماً در حال ساختن انسان است؛ و دشمنان دائماً در حال دشمنی و جنگ با حقیقت و انسانیت و خوبی‌ها و ارزش‌ها. دائماً با ما در حال جنگند. لایزال یقاتلون. یکی از جنگ‌های مرسوم برای زمین‌گیر کردن ملت‌ها حمله به نمادهای هویتی آنان است تا به این وسیله شخصیت ملی و دینی ملت را از بین ببرند. یکی از نمادهای مهم ما حجاب است که دشمنان از سال‌ها قبل با آن به مبارزه پرداختند. در ۱۷ دی سال ۱۳۱۴ عنصر وابسته به دولت‌های بیگانه به‌خصوص انگلیس خبیث، رضاخان پلید دستور کشف حجاب را داد؛ و چون در آن زمان بااینکه روحانیت قیام کرد و اعتراض کرد اما همراهی مردم کم بود، متأسفانه فرهنگ ابتذال و برهنگی، هویت سوزی کرد تا ۳۲ سال گذشت. مردم به رهبری روحانیت در مقابل استکبار و استعمار ایستادند و کمک از فرهنگ عاشورا بر طاغوت غلبه کردند و انقلاب بر مبنای اسلام و دستورات دینی و الهی پیروز شد؛ و موجبات احیای هویت اسلامی را فراهم کرد؛ و شما به‌خوبی می‌بینید که امروز هم که در میدان انواع جنگ‌ها قرار داریم باز به این نماد هویتی اسلام، حمله می‌کنند و با عناوین مختلف سعی در قداست شکنی از آن رادارند. دوقطبی برای حجاب و آزادی، حجاب و اختیار و امثال ذالک درست می‌کنند تا به اهداف خود که بی‌هویت کردن است برسند. اتفاقاً در ۱۷ دی ۵۶ هم به یکی دیگر از نمادهای دینی و هویتی در روزنامه اطلاعات حمله کردند و به مرجعیت و حضرت امام بی‌احترامی کردند. مردم قم و طلاب و اساتید حوزه با هوشیاری به‌موقع و با بصیرت تمام به خیابان ریختند و حماسه ۱۹ دی را رقم زدند و کار را پیش بردند تا به پیروزی رسیدند. یاد شهدا انقلاب اسلامی و همچنین شهدای بزرگوار عملیات کربلای ۵ که در ۱۹ دی سال ۶۵ که اتفاقاً شب شهادت صدیقه طاهره بود را گرامی می‌داریم و از خدای تعالی برای آنان علو درجات مسئلت داریم. راجع به این عملیات و عملیات کربلای ۴ که ۱۵ روز قبل از آن انجام شد در فرصتی باید نکاتی به عرض برسد. با توجه به اقدامات هوشمندانه، به‌موقع و از روی بصیرت مردم در ۵ دی، ۹ دی، ۱۹ دی، باید دی‌ماه را ماه بصیرت و بیداری نام‌گذاری کرد.

یکی از این نمادهای ماندگار که دشمن به‌شدت از آن هراس دارد تا جایی که در سند استعماری ۲۰۳۰ طوری طراحی کرده‌اند که در کتب درسی این نمادها به فراموشی سپرده شوند، شهدا هستند. رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیرشان با عوامل کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید هرمزگان یاد شهدا را برترین نماد انقلاب اسلامی دانستند و مقابله با حرکت خبیثانه حذف این نماد را وظیفه همگان قراردادند؛ اما شامگاه امروز یک نماد دیگر به این مجموعه نورانی اضافه شد. دست پلید و تروریست استکبار، شیطان بزرگ، به خون فرزند رشید اسلام، سرباز دلاور قرآن، مالک اشتر رشید ولایت، شیر بیشه‌های مبارزه با داعشیان و تکفیریان، فرمانده شجاع خط مقاومت، رزمنده فداکار، عارف، زاهد و خودساخته، بسیجی بزرگوار شهید قاسم سلیمانی آغشته شد و روح مطهرش به یاران شهیدش پیوست. او که دائماً خود را جامانده این قافله می‌دانست و آرزوی شهادت می‌کرد. در این ایام فاطمیه در روز جمعه مزد سال‌ها مبارزه و مجاهدت درراه قرآن و دفاع از حرم اهل‌بیت و حریم انقلاب را گرفت. این شهادت را به فرمانده اصلی او حضرت بقیه‌الله الاعظم روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداه و سپس فرمانده کل قوا رهبر معظم انقلاب و همه شما ولایتمداران و دوستداران و خانواده محترم او تبریک و تسلیت عرض می‌کنم. امیدوارم روح بلند او با اهل‌بیت عصمت و طهارت و شهدای کربلا محشور بگردد انشالله.

می‌خواهند روحیه ما را تضعیف کنند تا تن به ذلت بدهیم و از آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و انقلابی‌مان عقب‌نشینی کنیم؛ اما نمی‌دانند برعکس تصور آنان، شراره‌هایی از آتش در قلب ما برای گرفتن انتقام مظلوم، شعله‌ور خواهد شد و تا رسیدن به مقصود آرام نخواهد شد. ما به حقانیت راهی که می‌رویم با ریخته شدن این خون‌ها یقین می‌کنیم. آنان نمی‌دانند که این خون در جوامع مختلف انسانی و مبارزینِ جبهه‌های مختلفِ رودررو با آمریکا و اسرائیل و ارتجاع، حرکت ایجاد می‌کند، انگیزه تولید می‌کند و چنان طوفانی به پا خواهد کرد که به‌زودی اثری از جنایتکاران باقی نخواهد ماند.

آن‌ها از رزمایش موفق سه‌جانبه ایران و روسیه و چین که در آب‌های بین‌المللی انجام شد و این هم شکست دیگری برای آنان بود عصبانی هستند؛ و این را خوب می‌فهمند که در این نقطه عالم بلکه همه‌جا دیگر جایی برای آنان نیست لذا سعی می‌کنند که راه نجاتی پیدا کنند. آمریکائی‌ها دست به اقدام احمقانه‌ای زدند و بازی بدی را شروع کردند که قطعاً تمام‌کننده آن نخواهند بود. مسلم بدانید پایان بازی کودکانه آذرخشی که درست کردید و بر این عملیات رذیلانه نام‌گذاری کردید به دست شما نخواهد بود. آمریکا منتظر انتقام سخت و دردناک فرزندان رشید اسلام در هر نقطه‌ای از عالم که منافعی داری باش. قبلاً هم‌عرض کردم، امروز کاملاً محسوس است و صدای خرد شدن استخوان‌های آمریکا و اسرائیل به‌خوبی بگوش می‌رسد و لحظات تحقق شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل نزدیک شده است. ای جرثومه‌های تباهی و پلیدی و ترور و خشونت و کودک کشی، از امروز دیگر راحت نخوابید و هرلحظه منتظر صاعقه‌ای باشید که بر سر شما فرود خواهد آمد.

نکته‌ای را لازم می‌دانم از قرآن کریم برای شما عرض کنم در آیه ۱۰۶ سوره مبارکه بقره فرمود: «ما نَنْسَخْ مِنْ آیَهٍ أَوْ نُنْسِها نَأْتِ بِخَیْرٍ مِنْها أَوْ مِثْلِها أَ لَمْ تَعْلَمْ أَنَّ اللَّهَ عَلى‏ کُلِّ شَیْ‏ءٍ قَدیر» یا مثل او یا بهتر از او می‌آید. نمی‌دانید که خدا قادر بر همه‌چیز است؛ یعنی دوستان ناراحت از این ناحیه نباشند که چه کسی جای قاسم سلیمانی را پر خواهد کرد. سخت است. درد فقدان عزیزانی مثل شهید قاسم سلیمانی سخت است؛ اما سنت خدا این است که جایگزین دارد البته هرکسی خصوصیات شخصی خودش را دارد؛ اما باید ببینید چه چیزی او را قاسم سلیمانی کرد که تمام قلب عده‌ای در عالم که ضد آمریکائی هستند را محبت قاسم سلیمانی پرکرده؟ می‌بینید در کشور خودمان همه اقشار، نه‌فقط یک گروه و یک دسته و یک فکر. جهان را متوجه خودش کرده. شما هم مثل او باش. شما هم برو آن صفات را در خودت محقق کن و کمک ولیّ زمانت باش. ویژگی‌های او، رفتار او، زندگی او را الگو قرار بده و خودت را تنظیم کن. او از صدیقه طاهره و اهل‌بیت آموخت که چگونه باشد. چگونه بصیر باشد. چگونه دشمن‌شناس و زمان‌شناس باشد. چگونه در موقع و به‌جا حرکت کند. چگونه از ولی‌اش اطاعت کند. ان‌قلت نیاورد. اوامر ولی خدا ا مولوی و ارشادی نکند. در مقام اطاعت مثل سربازی گوش‌به‌فرمان حرکت کند. تو هم این‌گونه باش. اگر این‌گونه باشی او می‌شوی. قطعاً رهبر معظم انقلاب از این ناحیه کمبود و کسری ندارند. به‌موقع خواهید دید. همه داشته‌ها را که یک‌مرتبه رو نمی‌کنند. نوبت به‌نوبت است. زیاد از این باب ناراحت نباشید که البته عرض کردم فقدان عزیزان سخت است. یادم است در سال گذشته خود رهبر معظم انقلاب برای ایشان دعای به شهادت کرد البته فرمودند حالا حالاها هستید کارت داریم. برای انقلاب به تو نیاز داریم؛ اما عاقبتت به شهادت ختم شود. خودش هم دائم دیده بودید که در دعاها این‌گونه دعا می‌کرد هر جا فرصت می‌کرد و می‌توانست حرفی بزند برای شهادت خودش و عاقبت‌به‌خیری‌اش دعا می‌کرد؛ و خیلی عجیب به شهادت رسید. من وقتی پیکر شهید را دیدم در فضای مجازی بلافاصله یاد روضه عباس افتادم. دیدم دست راستش که انگشتر به دست دارد از بدنش جداشده است اما انگشت او را نبریدند که انگشتر از دستش دربیاورند. اول خطبه عرض کردم ای‌کاش مثل شما در صدر اول اسلام بود که خانه دختر رسول خدا را به آتش نمی‌کشیدند. حسین زیر سم ستوران نمی‌رفت. پاره‌های جگر حسن مجتبی داخل تشت نمی‌ریخت. فرق امیرالمؤمنین منشق نمی‌شد.

توصیه دیگر اینکه مواظب باشید، شهادت باید عامل وحدت باشد تمام تلاش استکبار این بوده است که خط مقاومت وحدت و انسجام خودش را از دست بدهد در لبنان تلاش کردند دولتش را از بین ببرند در عراق هم همین‌طور شد و آثار شوم آن دیده می‌شود و در ایران هم با ایادی خبیثی که دارند به همین مطلب تلاش دارند، توجه داشته باشید که باید این شهادت عامل وحدت اجتماع مؤمنین و انقلابیون و اقشار دیگر باشد؛ و البته سیاست‌بازان نادان و دنیاپرست هم ببینید که اگر دشمن روزنه‌ای پیدا کند درنگ نمی‌کند ولو برخلاف تمام پروتکل‌هایشان باشد. نباید از این به بعد بشنویم که کسی از داخل کشور راجع به معامله و مذاکره با بیگانگان حرفی می‌زند. هرگز این کلام از هیچ‌کسی در داخل نباید شنیده شود

وقتی در جنگ نرم کم آوردند مبتلابه جنگ سخت شدند؛ و البته در جنگ سخت قطعاً منکوب و زمین‌گیر و شکست‌خورده خواهند بود. انشاء الله بعد از نماز جمعه در راهپیمایی شرکت می‌کنید؛ و قطعاً آن مردک مزلف لومپن به قول خودشان دیوانه صفت پرچم خودشان را به‌عنوان نماد گذاشته است. البته ما با ملت آمریکا کاری نداریم ولی با دولتشان کارداریم و اگر این دولت پرچمش را نماد حرکت‌های خودش قرار داده است و دارد می‌دهد و اعلام می‌کند رفتار مردم ما با این نماد معلوم خواهد شد و انشالله بعد از راهپیمایی این نماد را به آتش خواهند کشید.

جمعه گذشته به حشد الشعبی حمله کردند و آن جنایت را انجام دادند. چرا؟ چون حشدالشعبی خار چشم استکبار است و این جرم کمی برای آنان نیست که کوبیده شوند؛ اما محبوبیت آنان بیشتر شد.

نکته‌ای هم راجع به برادری که همراه شهید قاسم سلیمانی بود و به شهادت رسید بگویم ابو مهدی مهندس که از فرماندهان حشدالشعبی بود. در مصاحبه‌اش گفته بود «خوش به حال شما ایرانی‌ها که ولی‌فقیه دارید». قدر ولایت‌فقیه را باید دانست. محور قدرت و اقتدار و عزت و همه هویت دینی و ملی ماست. بعد گفته بود «دوست دارم در بهشت‌زهرا در کنار شهید رجائی و باهنر دفن شوم». چقدر آدم بامعرفتی است. این همان تربیت الهی است که همه باید به آن توجه کنیم که مرز نمی‌شناسد. ایران و عراق و سوریه و لبنان و لیبی و نیجریه و پاکستان و افغانستان و کشمیر و هند نمی‌شناسد. ما جهان‌شمولیم.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.