آیت‌الله حسینی همدانی در همایش مسئولین هیئت‌های مذهبی و مداحان استان البرز:

حضرت زینب (س) پرستار دین بود/ بصیرت دینی و تدابیر الهی رهبر معظم انقلاب فتنه ۸۸ را خنثی کرد / نقش هیئات مذهبی در گام دوم انقلاب

کارشناس روابط عمومی ۰۹ دی ۱۳۹۸ ۰

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز و امام‌جمعه کرج، همایش مسئولین هیئت‌های مذهبی و مداحان استان البرز با حضور و سخنرانی آیت‌الله حسینی همدانی در حسینیه امام خمینی (ره) دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج برگزار شد.

آیت‌الله حسینی همدانی در این جلسه با اشاره به پنجم جمادی‌الاول ولادت حضرت زینب سلام‌الله علیها، بیان داشت: عقیله بنی‌هاشم (س) شخصیت بی‌نظیر و کم‌نظیری در عالم اسلام است.

وی بابیان اینکه عقیله به معنای کثرت مبالغه در عقل است، اظهار داشت: حضرت زینب کبری (س) در سن کودکی خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) را درک و حفظ کردند و راوی روایات شدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه دانسته‌های ما از حضرت زینب کبری (س) بسیار اندک و در حد چند روضه است، عنوان داشت: عقیله بنی‌هاشم (س) از جایگاه بسیار رفیعی برخوردار است و ما نسبت به ایشان کم‌کاریم و باید ابعاد مختلف زندگی ۵۷ ساله ایشان موردبررسی و مطالعه قرار گیرد.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه حضرت زینب (س) پرستار دین بود، یادآور شد: در دوران حضرت (س) دین مجروح و آسیب‌دیده بود و ایشان بعد از واقعه کربلا شروع به مداوا کردن آن پرداختند و دین را به جایگاه خود برگردانند.

وی با تأکید بر اینکه زندگانی حضرت زینب (س) برای ما بسیار درس‌آموز است، خاطرنشان ساخت: حضرت زینب (س) علاوه بر الگوی حجاب، حیا و عفت؛ الگوی استکبارستیزی، زمان‌شناسی و بصیرت بودند.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه حضرت زینب (س) تحت تعلیم پیامبر (ص) و امیرالمؤمنین (ع) بودند، گفت: حضرت زینب (س) در خطبه‌های پرصلابت خود در کاخ یزید دستگاه ظلم را نابود کردند.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه درس‌های زندگی حضرت زینب (س) در بزنگاه‌ها همواره کمک ما بوده است، گفت: یکی از این بزنگاه فتنه سال ۸۸ بود.

وی بابیان اینکه دشمنان از همان ابتدای پیروزی انقلاب تا امروز فتنه‌هایی را برای نظام اسلامی رقم‌زده‌اند، گفت: با برسی دقیق ابعاد این فتنه‌ها مشخص می‌شود که منشأ همه آن‌ها یکی است اما باگذشت زمان پیچیده‌تر و ترکیبی‌تر شده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با اشاره به نهم دی‌ماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، گفت: نه دی سالگرد خروش حماسی مردم است که با بصیرت و هوشیاری تمامی که داشتند از مقتدای خودشان و ارزش‌های اسلامی دفاع و قیام کردند و یک حرکت مانا و پرثمری را خلق کردند.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه یادآور شد: در نه دی یکی از توطئه‌های بزرگ آمریکا و اسرائیل برعلیه نظام با رهبری امام المسلمین و همراهی و کمک مردم خنثی شد و به همه‌کسانی که اعلام می‌کردند انقلاب دوره‌اش تمام‌شده نشان داد که انقلاب زنده است و بااقتدار پیش می‌رود.

وی با اشاره به اهمیت نه دی به لزوم بررسی اسناد فتنه سال ۸۸ پرداخت و گفت: بررسی اسناد فتنه سال ۸۸ که نزدیک به نه جلد کتاب می‌باشد می‌تواند روشن‌کننده زوایای پنهان این واقعه باشد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز با اشاره به خطبه پنجاهم نهج‌البلاغه به تعریف فتنه از دیدگاه امیرالمؤمنین (ع) پرداخت و گفت: حضرت علی (ع) در تعریف فتنه می‌فرمایند: «پس نقطه آغازین فتنه‌ها این است که افرادی به دنبال هوای نفس خویش حرکت می‌کنند و بدعت‌هایی ایجاد می‌کنند و سعی در پیدا کردن قدرت و ولایت از طریق غیر مشروع آن می‌کنند و برای این کار حق و باطل را به هم مخلوط می‌کنند به‌نوعی که شناخت حق و باطل بر مردم مشکل شود و مردم دچار شبهه و سردرگمی شوند.»

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه بابیان اینکه این تعبیر امیرالمؤمنین (ع) از فتنه در سال ۸۸ به وقوع پیوست، گفت: رهبر جامعه، این انسان فرهیخته و تعلیم‌دیده مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام با سعه‌صدر و حوصله تمام گره‌هایی که برای مردم درست کرده بودند باز کرد؛ صف مردم را از فتنه گران جدا کرد؛ دشمن داخلی و خارجی را معرفی کرد؛ روشنگری و بصیرت افزایی کرد و بعد از آماده شدن فضا نه دی به وجود آمد.

وی بابیان اینکه در طول تاریخ فتنه‌ها را خواص جامعه پدید آوردند، به ماجرای رفتن حضرت موسى (ع) به کوه طور پرداخت و اظهار داشت: یکی از خواص دستگاه حضرت موسی (ع) به نام سامری که شخصیتی خاص، استکبارستیز، زندان دیده و شکنجه‌شده فرعون بود، فتنه به پا کرد و در مقابل جانشین رهبری جامعه خود که هارون بردار حضرت موسی (ع) ایستاد.

رئیس بنیاد غدیر استان البرز در ادامه افزود: حضرت موسی (ع) در مقابله با سامری، او را نه اعدام و نه زندانی کرد بلکه او را در خانه خودش حبس کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه فتنه امتحان است، بیان داشت: در این مسائل بصیرت و آگهی بخشی بسیار مهم است چراکه گاهی اوقات فتنه‌ها پیچیده و چندوجهی می‌شوند و باعث حیرت، سرگردانی و حتی سقوط افراد نام دار می‌شود.

وی بابیان اینکه ضعف بصیرت در همه مسائل و پیچیدگی‌ها مردم را دچار انحراف و کجی می‌کند، گفت: بصیرت دهی در جامعه نقش بسیار مهمی دارد که باید گروه‌های مرجع این را وجهه همت خودشان قرار دهند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز بابیان اینکه نقش هیئات بسیار حیاتی است، گفت: امروز به هیئات دشمنی می‌کنند چراکه عامل حرکت است.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه منشأ انقلاب اسلامی، انقلاب حسینی است، تصریح کرد: تابه‌حال هر جا کار برای انقلاب اسلامی سخت شده با «یاحسین» کار را پیش بردیم لذا هم جنگ را با یاحسین پیروز کردیم و هم عقبه‌های کبودی که برای انقلاب در این مسیر پیش‌آمده را با «یاحسین» و «یا علی» و «یا فاطمه» پیش بردیم بنابراین دشمن سعی می‌کند این را نابود و هیئت سکولار و بدلی درست کند.

وی بابیان اینکه هیئت باید حرکت و شورآفرین باشد، گفت: هیئت باید در متن جامعه بوده و زنده باشد تا بتواند زندگی آفرین باشد لذا هیئات باید چشم‌انداز داشته باشند و با برنامه‌ریزی حرکت کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز به نقش مهم و اساسی هیئات در گام دوم انقلاب پرداخت و گفت: در گام دوم انقلاب به‌سوی تمدن نوین اسلامی و جامعه مهدوی حرکت می‌کنیم لذا باید خود را برای این مهم آماده کنیم.

آیت‌الله حسینی همدانی هیئات را مشمول توجه تمامی توصیه‌های هفت‌گانه رهبر معظم انقلاب در بیانیه «گام دوم» دانست و گفت: هیئات باید برنامه‌ریزی‌های خود را مطابق با این بیانیه تنظیم کنند.

وی در ادامه به نقش تربیتی هیئات پرداخت و خطاب به مسئول‌های هیئت‌های مذهبی خاطرنشان ساخت: مخاطبان شما باید یک شخصِ بصیرِ جاافتاده و کاملی باشد که در زمان مناسب وظیفه محوله را به‌خوبی انجام دهد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه استان البرز با تأکید بر اینکه هیئت فقط محلی برای مراسم گرفتن نیست، گفت: مداحان و سخنرانان مراسمات باید جمعیت مخاطب را با بهره‌گیری از تاریخ، مقتل، مدح و مرثیه بینش، آگاهی و بصیرت دهند.

آیت‌الله حسینی همدانی مطالبه گری را یکی دیگر از وظایف هیئات مذهبی برشمرد و تأکید کرد: هیئات نباید نسبت به مسائل و معضلات اجتماعی بی‌تفاوت بوده بلکه باید با استفاده قشر جوان حاضر در مجموعه‌های خود به مطالبه گری بپردازند.

وی بابیان اینکه امیرالمؤمنین (ع) در تمام طول عمر خود لحظه‌ای را بیکار نبودند، گفت: هیئتی ما نباید اهل بیکاری باشد بلکه باید اهل فعالیت و اقتصاد باشد.

رئیس بنیاد مهدویت استان البرز بابیان اینکه بی‌توجهی به تکثیر نسل یکی از معضلات اجتماعی امروز جامعه است، گفت: هیئات باید در تشویق و ترویج این موضوع جدی عمل کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر مقابله با بدعت‌ها و مناسک سازی، تصریح کرد: هیئت‌ها می‌تواند جلوی انحرافات و کژی‌ها بگیرند لذا خودتان را در برابر انحرافات فکری جامعه مسئول بدانید.

در ادامه شاهد گزیده‌ای از تصاویر این جلسه هستید…

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.