مشروح خطبه‌های نماز جمعه 6 دی‌ماه 1398 شهر کرج /

نقد گفتمانی کاندیداها، راهبرد انتخاب اصلح

روابط عمومی (۲) ۰۶ دی ۱۳۹۸ ۰

متن کامل خطبه نماز جمعه ۱۳۹۸/۱۰/۰۶

استان البرز، شهرستان کرج

توسط آیت‌الله حسینی همدانی

بِسمِ‌الله الرَّحمَنِ الرِّحیمِ

اَلحَمدُالله رَبِّ‌العالَمینَ وَالصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ

اَلعَبدِ المُوَیَّد وَالرَّسولِ المُسَدَّد اَباالقاسِمِ المُصطَفی مُحَمَّد

وَ عَلی آلِه الطَّیِبینَ الطّاهِرینَ المَعصُومِینَ سِیَّما بَقِیَّهِ اللهِ الاَعظَم فِی الاَرَضِینَ

وَاللَعنَهُ الدّائِمَه عَلی اَعدائِهِم اَجمَعینَ مِنَ الآنِ اِلَی قیامِ یَومِ الدّینِ

متقین با تمام توان حق نماز را حفظ می‌کنند. بحث در بیان اولین حق که حق نماز است از حقوق اعمال در رساله حقوق امام سجاد علیه‌السلام بود؛ که امام فرمود: «فَأَمَّا حَقُّ الصَّلَاهِ فَأَنْ تَعْلَمَ أَنَّهَا وِفَادَهٌ إِلَى اللَّهِ» و اما حق نماز این است که بدانى نماز ورود به درگاه خدا است. «وَ أَنَّکَ قَائِمٌ بِهَا بَیْنَ یَدَیِ اللَّهِ» و تو در نماز برابر خدا می‌ایستی؛ و برای بیشتر فهمیدن اهمیت نماز به تعدادی از روایات اشاره کردم؛ که اگر انسان قسمتی از ارزش نماز را متوجه بشود حالش در نماز فرق خواهد کرد. امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرمودند: اگر نمازگزار بفهمد چه هاله‌ای از جلال خدا او را می‌پوشاند هرگز دوست ندارد که سرخود را از سجده‌اش بردارد. همانطورکه امام سجاد در رساله فرمودند: نمازگزار مثل بنده ذلیل در مقابل خداوند به نماز می‌ایستد و با خضوع و خشوع کامل و با امید به فضل الهی نزد خدا زاری و ابراز نیاز می‌کند. دوستان به این حالت خشوع و انکسار قلب در نماز اهمیت بدهید. رسول خدا فرمودند: «لا صَلاهَ لمَن لا یَتَخَشَّعُ فی صلاتِهِ». کسی که در نماز خود خشوع ندارد، نمازش نماز نیست؛ یعنی باعث کسب کمال و بالا رفتن درجه او نمی‌شود ولو ازنظر فقهی تکلیفش را انجام داده باشد. خوب خشوع چه هست؟ همین سؤال را کسی از رسول خدا کرد. حضرت فرمودند: «التواضعُ فی الصلاه» فروتنی در نماز و اینکه بنده با تمام دلش به پروردگار خود رو کند. امیرالمؤمنین علیه‌السلام یک شاخص هم بیان کردند و آن اینکه فرمودند: انسان باید در نمازش خشوع داشته باشد، کسی که دلش در برابر خداوند عزوجل خاشع باشد، جوارح او نیز خشوع خواهد داشت و بنابراین با چیزی بازی نمی‌کند. به آرامش اعضاء و جوارح خضوع می‌گویند، یعنی خشوع امر قلبی است و خضوع مربوط به اعضاء است. تعبیرات روایات هم جالب است بعضی‌ها به ستون بی‌حرکت و بعضی درخت ساکن تا وقتی نسیمی بوزد تعبیر کرده‌اند. اولیاء خدا از قبل از نماز حالشان دگرگون بوده در حالات امیرالمؤمنین، صدیقه طاهره، امام حسن، امام حسین، امام سجاد علیهم‌السلام توجه کنید. درباره امام باقر و امام صادق علیهماالسلام نقل‌شده که هرگاه به نماز می‌ایستادند رنگ رخسارشان گاه سرخ می‌شد و گاه زرد، گوئی باکسی راز و نیاز می‌کنند که او را می‌بینند؛ و راجع به دیگران داریم که از هنگام وضو رنگ چهره‌شان عوض می‌شد. این به خاطر درک بالا و درستی است که از نماز دارند.

حتی درباره مواظبت بر اوقات نماز هم دستوراتی رسیده که نباید کوتاهی کرد. رسول خدا فرمودند: در دین‌داری مرد همین بس که بر اقامه نمازها بسیار مواظب است؛ و در بعض روایات دارد شیعیان ما را بر همین مواظبت کردن بر اوقات نماز بشناسید و امتحان کنید. ببیند برای تشویق ما برای اقدام به اول وقت چه فرمودند. امام صادق علیه‌السلام فرمودند: فضیلت اول وقت بر آخر وقت همچون فضیلت آخرت بر دنیاست. وقتی از روایات این را می‌فهمیم که اگر نماز قبول شود بقیه اعمال قبول می‌شود پس باید آنچه مؤثر در قبولی این فریضه هست را یاد بگیریم و انجام دهیم. می‌بینیم حضور قلب در قبولی نماز حرف اول را می‌زند. رسول خدا فرمودند: خداوند نماز بنده‌ای را که دلش در کنار بدنش حضور ندارد، نمی‌پذیرد. این یعنی برای پذیرش باید حضور قلب باشد. یا فرمودند: گاهی بنده نماز می‌خواند اما یک‌ششم و یک‌دهم آن‌هم برایش نوشته نمی‌شود، تنها آن مقدار از نماز بنده به‌حساب می‌آید که با شناخت و توجه همراه باشد. رسیدن به این مرحله سخت نیست و انسان با توجه و تمرین می‌تواند مرحله‌به‌مرحله خود را به مقصد برساند. اگر امر غیرممکنی بود که از ما نمی‌خواستند، قطعاً در توان ما هست فقط باید وارد این امور شد و بهره برد. امام صادق علیه‌السلام فرمودند: هرکه دو رکعت نماز بخواند و بداند در آن‌ها چه می‌گوید، نمازش که تمام شد گناهی میان او و خدا باقی نمی‌ماند. این اثر نماز است که در نوبت قبل هم به بعض از آثار اشاره شد.

نکته دیگر اینکه ما باید تمام اجزاء و حرکات و سکنات نماز را به‌خوبی انجام دهیم و ظاهر نماز را حفظ کنیم. رسول خدا فرمودند: کسی که رکوع و سجود نماز را کامل بجا نیاورد نمازش نماز نیست. هر که در نماز کاری کند که بداند در طرف راست و چپ او کیست نمازش درست نیست. یا اینکه امام صادق علیه‌السلام فرمودند: نماز حاقِن و حاقِب و حازِق نماز نیست. حاقن کسی است که بولش گرفته و حاقب کسی است که غائطش گرفته و حازق کسی است که پایش به خاطر کفشش در فشار بوده و الآن ناراحت است. نه اینکه باطل است بلکه او را به کمال نمی‌رساند؛ و این هم حسن ختام امروز از امام صادق علیه‌السلام که فرمود: خداوند تبارک‌وتعالی فرموده: من نماز کسی را می‌پذیرم که در برابر عظمت من فروتن باشد. به خاطر من نفس خود را از شهوت‌ها بازدارد و روزش را با یاد من سپری کند و بر آفریدگان من بزرگی نفروشد و گرسنه را غذا دهد و برهنه را بپوشاند و به مصیبت‌دیده رحم کند و غریب را جای دهد چنین کسی مانند خورشید می‌درخشد در تاریکی‌ها برای او نوری قرار می‌دهم و در نادانی، دانشی. به عزت خودم عمرش را طولانی‌تر می‌کنم و با فرشتگانم پاسداری‌اش می‌نمایم. مرا می‌خواند جوابش می‌دهم. از من درخواست می‌کند می‌دهمش. مثل چنین شخصی در پیشگاه من همانند باغ‌های رضوان که میوه‌هایش خشکیده نمی‌شوند و حالتشان دگرگون نمی‌گردد.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ اللَّهُ الصَّمَدُ لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏

اَلحَمدُالله رَبِّ‌العالَمینَ اَلصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ اَبَالقاسِمِ مُحَمَّد

وَ صَلِّ عَلَی اَمیرِالمُؤمِنینَ عَلیِ بنِ اَبی طالِب وَ عَلَی فاطِمَهَ الزَّهرا سَیِّدَهِ نِساءِ العالَمینَ

وَ عَلَی الحَسَنِ وَ الحُسَینِ سَیِّدَی شَبابِ اَهلِ الجَنَّه وَ عَلَی عَلیِ بنِ الحُسَینِ وَ مُحَمَّدِ بنِ عَلی

وَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد وَ موسَی بنِ جَعفَرِ وَ عَلیِ بنِ موسی وَ مَحَمَّدِ بنِ عَلی وَ عَلی بنِ مُحَمَّد

وَالحَسَنِ بنِ عَلی وَ الخَلَفِ القائِم الحُجَّه حَجَجِکَ عَلی عِبادِک وَ اُمَنائِکَ فِی بِلادِکَ

خودم و همه‌ی شما نمازگزاران محترم را به رعایت و تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت می‌کنم. متقین از افراط‌وتفریط در هر کاری بیزارند ولو در محبت اهل‌بیت علیهم‌السلام. مولانا امیرالمؤمنین علیه‌السلام در حکمت ۱۱۳ از حکم نهج‌البلاغه فرمودند: «هَلَکَ فِیَّ رَجُلَانِ مُحِبٌّ غَالٍ وَ مُبْغِضٌ قَالٍ». دو شخص در ارتباط با من به هلاکت رسند: یکى آن دوستى که در دوستی‌اش تندروی کند و دیگرى آن دشمنى که در دشمنى‏اش زیاده‏روى کند. دوست داشتن اولیاء خدا فضیلت است اما نباید به حد غلو و زیاده‌روی برسد والا هلاک‌کننده خواهد بود و کسانی بودند که دچار این حالت شدند. همان‌طور که بی‌تفاوتی و تفریط که ریشه‌اش کینه است موجب دشمنی با اولیاء خدا و در حقیقت دشمنی با خود خداست. البته مقام امیرالمؤمنین علیه‌السلام بالا هست به‌نحوی‌که رسول خدا فرمودند: به خدا سوگند اگرنه این است که بیم دارم گروه‌هایی از امت من درباره تو على علیه السّلام همان را بگویند که مسیحیان درباره پسر مریم مى‏گویند، امروز درباره تو سخنى مى‏گفتم که به هیچ‌کس نگذرى مگر اینکه براى برکت، خاک‌های زیر پایت را بردارد. خدای تعالی تقوای ما را بیش‌ازپیش بگرداند.

۵ جمادی‌الاولی سال گشت ولادت حضرت زینب کبری سلام‌الله علیها را تبریک عرض می‌کنم. شخصیت بزرگی که تاریخ کمتر مثل او را دیده است. کسی که از علوم و کمالات نبوی و فاطمی و علوی برخوردار باشد و در کنار ولایت باقدرت و شجاعت بایستد و همراهی کند و از دین و ارزش‌های الهی باشهامت دفاع کند از هیچ قدرتی غیر از خداترس نداشته باشد و درعین‌حال از حریم حیا و عفت و حجاب به بهترین نحو با داشتن مسئولیت‌های اجتماعی پاسداری کند و قدرت‌های دروغین زمان خودش را ذلیل کند؛ و در زمان مناسب واقعیت ظلم را آشکار و رسوا کند و حقائق را به مخاطب انتقال داده اطلاع‌رسانی کند. این زینب کبری است. این عقیله بنی‌هاشم است که تحت تعلیم اهل‌بیت چنین رفعت مقامی پیداکرده است.

بیشتر اوقات زندگی زینب کبری به پرستاری از اولیاء خدا گذشت و او را الگوی پرستاران قرارداد؛ که جا دارد همین‌جا این روز را به همه عزیزان پرستار که در این مسئولیت خطیر به مردم خدمت می‌کنند تبریک عرض کنم. خدا قوت گفته، از زحمات بی‌دریغتان، غمگساری‌تان، صبر و حوصله‌ای که نسبت به بی‌حوصلگی و ناراحتی بیماران دارید تشکر کنم. البته قبلاً هم عرض شد باید مسئولین محترم مشکلات صنفی عزیزان را که جزء مشاغل سخت است مدنظر داشته باشند و با جدیت مرتفع کنند تا پرستاران بتوانند بانشاط، سرزنده و باانگیزه وظائف خودشان را انجام دهند. آن بُعد محبتی و لطافتی که باید پرستار داشته باشد تا بتواند خوب به بیماران برسد لازمه‌اش این است که خودش از آرامش نسبی برخوردار باشد. به‌هرتقدیر از همه این عزیزان تشکر می‌کنم و ان شاء الله در این مسیر که قدم برمی‌دارند ثابت‌قدم باشند.

یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته عقیله بنی‌هاشم سلام‌الله علیها که در این زمان برای ما درس است و همه باید الگو بگیریم، تبعیت محض از ولایت و امام است. در زندگی پرفرازونشیب این بانوی مکرمه لحظه‌ای را نمی‌بینید که از امامش جلوتر یا عقب‌تر عمل کرده باشد. گوش‌به‌فرمان ولایت بودن نیاز همیشگی جامعه است هم مردم و هم مسئولین است، در همه عرصه‌ها؛ و همه مکرر دیده‌ایم و باور کردیم که هدایت‌ها و رهبری‌های امام هوشیار، دشمن‌شناس و بصیر جامعه، چگونه توانسته است آرامش و امید را برقرار کند؛ و حوادث مهم و طراحی‌شده توسط دشمنان، برای ساقط کردن انقلاب و از بین بردن نظام اسلامی را چگونه با کمک الهی و همراهی مردم خنثی کرده است. باید به خاطر این نعمت، دائماً شاکر خدای تعالی بود.

گفتمان انقلاب اسلامی نفس‌های آمریکا و رژیم پلید و خبیث صهیونیستی و طرفداران مرتجع و عقب‌مانده‌اش را به‌خصوص در این سی سال اخیر به شماره انداخته است. لذا از هر فرصتی استفاده می‌کند که شاید بتواند نفسی تازه کند. با زمان‌بندی و برنامه‌ریزی دقیق اقداماتی می‌کنند و هر از چندی فتنه‌ای برپا می‌کنند و حتی به اشرار هم دل می‌بندد که شاید آن‌ها بتوانند کاری بکنند. مخالفت‌ها را برای خود روزنه‌ی امیدی می‌دانند و به‌سرعت پوشش می‌دهند و با فریب افکار عمومی جریان سازی می‌کنند. مهم‌ترین فتنه‌ی آنان فتنه سبز سال ۸۸ بود. هوای نفس و قدرت‌طلبی سران فتنه و همراهی منافقان، با کمک شیطان، به امید براندازی، برای نظام هزینه درست کردند. حق و باطل را به هم مخلوط کردند و مردم سردرگم شدند به‌طوری‌که بعض از خواص هم نتوانستند وظیفه را خوب تشخیص دهند و در زمین دشمن بازی کردند. ۸ ماه در یک جنگ نرم و قسمتی سخت در مقابل جمهوریت و اسلامیت نظام ایستادند. به مردم و قانون و دین اهانت کردند. در طول مدت رهبر معظم انقلاب اقدام به روشنگری و بصیرت دهی کردند و در مدت کوتاهی بیش از ۵۰ سخنرانی بصیرتی و روشنگرانه انجام دادند؛ و با تحلیل زوایا، مردم را با اهداف و ترفند فتنه گران و دشمنان آشنا کردند و حکیمانه با همین بیانات صف مردم را از اهل فتنه و عوامل آن، جدا کردند. چهره فتنه گران داخلی و فتنه گران خارجی را خوب ترسیم کردند و مردم را فاصله انداختند. این روشنگری‌ها منشأ حضور حماسی مردم در راهپیمایی پرشکوه ۹ دی سال ۸۸ شد. شد یوم‌الله. چون مربوط به گروه خاصی نبود و همه از هر قشر و گروه و فکری آمدند تا در کنار رهبرشان از نظام الهی‌شان که خون جوانانشان را برای برپایی آن دادند دفاع کنند. ۹ دی شد نماد قدرت و وحدت و عزت ملی. ۹ دی، انقلاب اسلامی را تثبیت و دل مؤمنان شیفته نظام اسلامی را آرام کرد. ۹ دی، جلوه اتحاد مردم در مقابله با دشمنان بود. آنچه توسط مردم در ۹ دی واقع شد با دستاوردهای فراوانی که داشت در تاریخ معاصر ما بی‌نظیر است. حتماً اسناد این فتنه را بخوانید تا عمق دشمنی‌ها با اسلام و انقلاب را متوجه شوید. ۹ دی مستکبران را ناامید کرد و جلوی خط انحراف و تحریف انقلاب و امام را گرفت. دستاوردهای فراوان ۹ دی را دنبال کنید و همیشه به یاد داشته باشید. از مهم‌ترین پیام‌های حماسه ۹ دى که امروز هم آن را می‌گوییم این است که ملت ایران برای حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های اسلام و انقلاب در مقابل تمام دنیای استکبار با تمام شرارت‌هایی که می‌کند باعزت و اقتدار ایستاده است.

ان‌شاءالله امسال با توجه به شیطنت‌هایی که شیاطین علیه مردم داشتند، ملت ایران و بخصوص البرز نشینان سرافراز با حضور آگاهانه و پرشور خود در مراسم ۹ دی آمریکا و تابعانش را منکوب خواهند کرد.

توجه دارید که دشمن در هیچ جبهه‌ای توان مقابله با ما را ندارد فقط دل‌خوش کرده به جبهه فرهنگی و مقدمتان جبهه اقتصادی که اخیراً می‌بینید باز برای پیروزی در این جبهه تلاش مضاعفی را شروع کرده. البته هر چه ترفند و نقشه و حقه داشتند تا حالا به کاربردند و بحمدالله و المنه نظام و مردم با تمام سختی‌هایی که بر آن‌ها تحمیل‌شده این فشارها را تحمل کردند و در مقابل این دشمنی‌ها سر خم نکردند.

جلسه قبل راجع به دوقطبی‌های دروغین نکاتی عرض کردم. امروز یکی از آن‌ها که مدتی است شروع کردند به پرداختن به آن دوقطبی دروغین نان و امنیت، معیشت و مقاومت، معیشت و امنیت است. در همین فتنه اخیر دیدید که چگونه امنیت و معیشت مردم را موردحمله قراردادند. هم فروشگاه‌ها را غارت کردند و به اموال عمومی و خصوصی آسیب زدند، هم به‌طور واضح نشان دادند که چگونه امنیت را نشانه رفتند. با امنیت مردم مخالف هستند. در فضای دیپلماسی هم متأسفانه همین مسیر را طی می‌کنند دوباره بحث اف ای تی اف و کنوانسیون‌های استعماری را عده‌ای پیش کشیده‌اند که تنها راه نجات اقتصاد و معیشت کشور پیوستن به این قراردادهاست. دارند دوقطبی معیشت و امنیت درست می‌کنند؛ و عده‌ای هم تکرار می‌کنند که اگر امنیت می‌خواهیم باید تن به ذلت این تعهدات بین‌المللی بدهیم. بعضی‌ها حرف‌های بی‌ربط و پر از تناقض می‌زنند. مثلاً یکی گفته بود در محسنات پیوستن به اف ای تی اف که اگر ایران به اف ای تی اف و کنوانسیون پالرمو و سی اف تی بپیوندد آمریکا نمی‌تواند بر ایران فشار حداکثری بیاورد کذا و کذا مفصل حرف زد که ما باید بپیوندیم تا امریکا نتواند کاری کند؛ و این را بابیانی خیرخواهانه و حق‌به‌جانب در کنار حرف‌های دیگر می‌زنند. حالا سؤال ما این است: اگر این حرف درست باشد دیگر نباید آمریکا اصرار بر پیوستن ایران به این کنوانسیون داشته باشد. پس چرا اصرار دارد؟ فکر می‌کنند مردم نمی‌فهمند و توجه ندارند. تلاش آن‌ها این است که مانتوانیم تحریم‌ها را دور بزنیم و راهش پیوستن به این قراردادهاست که عده‌ای در داخل جاده‌صاف‌کن دشمن شده‌اند. راه نجات چیست؟ در همه مسائل باید گوش‌به‌فرمان و رهنمودهای رهبری داد هر جا فاصله گرفتیم ضررش را دیدیم. ایشان در ۹ اردیبهشت سال ۹۴ فرمودند: کلید حل مشکلات اقتصادی در لوزان و ژنو و نیویورک نیست، در داخل کشور است و همه باید مسئولیت‌های متفاوت خود را در تقویت تولید داخلی به‌عنوان «تنها راه علاج مشکلات اقتصادی» انجام دهند. راه را مشخص کردند لذا اینکه عده‌ای حل مشکلات کشور را فقط و فقط در مذاکره با شیطان و نوچه‌های اروپایی‌اش می‌بینند، بیراهه رفته‌اند و فرصت سوزی می‌کنند. این‌ها ابراز ضعف در مقابل دشمن است. برگردید به سخنان رهبری. بگردید به داخل. امروز وظیفه همه ما این است طوری عمل نکنیم و حرف نزنیم که دشمن احساس کند فرصتی برای جولان دارد. ناکارآمد نشان دادن نظام، به کار گرفتن مدیران ناکارآمد، به وجود آوردن نارضایتی در مردم، همه‌اش ظلم به‌نظام و انقلاب است. دستور کار دشمن این است به هر وسیله‌ای شده مردم را در مقابل نظام قرار دهد. نباید این فرصت را به او داد باید تمام حرکات خود را با قائد بصیر و قافله‌سالار شجاع و تیزبین نظام تنظیم کنیم تا ضرری به این کشور نرسد. راه همین است.

۷ دی سال گشت تشکیل نهضت سوادآموزی سال ۵۸ توسط حضرت امام ره است. من فقط در اهمیت موضوع سوادآموزی که به حمدالله از اول انقلاب تا الآن به‌خوبی دنبال شده و در استان هم موفقیت‌های خوبی داشته‌اند و می‌شود گفت در استان البرز بی‌سواد نداریم طبق آماری که به من دادند. به دو هدف ارزشمندی که در پیام حضرت امام آمده اشاره می‌کنم: الف (کوتاه‏مدت: آموزش خواندن و نوشتن به افراد محروم از نعمت ارزشمند سواد؛ که تقریباً می‌شود گفت بالای ۹۰ درصد مردم در سطح کشور سواد خواندن و نوشتن رادارند. ب) بلندمدت: ارتقاء آگاهى و دانش بزرگ‌سالان نو سواد در زمینه‏هاى مختلف و تبدیل فرهنگ وابسته کشور به فرهنگ مستقل و خودکفا؛ که در این مسیر هم‌قدم‌هایی برداشته‌شده است.

نکته استانی: باید تشکر کنم از عزیزان دستگاه اطلاعاتی سپاه که خوب رصد می‌کنند و مسائل را دنبال می‌کنند همان‌طور که دستگاه‌های دیگر امنیتی و اطلاعاتی این کار را می‌کنند. وزارت اطلاعات و دستگاه اطلاعاتی استان و همه نهادهای وابسته هوشیارند. چون هرکدام از دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی در یک زمینه کار می‌کنند؛ و هرکدام در مقطعی از زمان عمل شگرفی را انجام می‌دهند که به مناسبت‌ها تشکر کردم. اخیراً باند فسادی که مدت‌ها بود و دنبال بودیم و مطلع بودیم در دانشگاه پزشکی استان البرز که به حمدالله کشف کردند و متهمان را دستگیر کردند که قطعاً مسیر خودش را قانونی طی خواهد کرد و نتیجه هم اعلام می‌شود؛ و از ریاست دانشگاه که در مدت حضورشان اقدامات سازنده و فساد ستیزی داشته‌اند هم تشکر می‌کنیم؛ و تذکری به گردانندگان فضای مجازی که حاشیه‌سازی نکنند. بعضی‌ها عواملشان اقداماتی را می‌کنند. بگذارند مسیر قانونی درست طی شود و نتیجه مطلوب گرفته شود. این حاشیه‌سازی‌ها که در فضای مجازی می‌شود حق و باطل را از بین می‌برد. علتی که من ورود کردم برای این بود که حق از بین نرود. البته به آن نمی‌پردازم.

مطلب دیگر هم کنسرت‌هاست که متأسفانه در بعضی از دانشگاه‌های استان به‌صورت نامطلوبی برگزار شد. لازم است مسئولین محترم قطعاً پیگیری کنند و با قاطعیت لازم برخورد کنند؛ اما در مناطق دیگر شهر هم برگزار می‌شود. جالب است یکی دو نفر هستند که این مراسم‌ها را برگزار می‌کنند و بعد اگر دیگران بخواهند برگزار کنند می‌گویند امام‌جمعه نمی‌گذارد؛ اما خودشان وقتی می‌خواهند برگزار کنند عیبی ندارد؛ یعنی انحصاری کردند و یک حالت رانت پیداشده است. اگر امام‌جمعه نمی‌گذارد همه را نمی‌گذارد که اصلاً به من ربطی ندارد. بنده با فساد مخالفت می‌کنم. با اجتماع دختر و پسر در فضای غیرشرعی مخالفت دارم. به مسئولین محترم هم گفته‌ام که اگر بناست برگزار شود حتماً شرایط لازم را باید رعایت کنند.

نکته انتخاباتی: نماینده مردم نباید محافظه‌کار و اهل زد و بند باشد. اگر باشد به درد مجلس نمی‌خورد. اینکه بعض افراد با هرکسی که احتمال می‌دهند در موفقیت آن‌ها مؤثر است رایزنی می‌کنند. هر جور شده می‌خواهند استفاده کنند تا رأی جمع کنند ان‌شاءالله قصد قربت دارند. یا برای جلب آراء حاضرند بعض از آرمان‌ها را هم کنار بگذارند این‌ها قطعاً مفید به مجلس تراز انقلاب نیستند. ثانیاً دوستانی که مشغول رایزنی برای انتخاب اصلح هستید باید تمام جوانب را ببینید وضعیت موجود را به‌خوبی بررسی کنید شرایط و حساسیت‌ها و قابلیت‌های استان را بررسی کنید و اشکالات و نقاط قوت را ببینید و بعد ببینید چه کسانی می‌توانند برای از بین بردن نقاط ضعف مؤثر باشند. توانائی‌های افراد را بسنجید. مشکلاتی که استان را آزار می‌دهد آیا واقعاً توان برطرف کردن دارند؟ با مسئولیت قانون‌گذاری و نظارت بر قانون آیا توانایی حل مشکل‌دارند؟ بعد هم در بررسی سعه‌صدر داشته باشید به مسائل بزرگ‌تر از خودتان فکر کنید. نقص‌های شخصیتی را بزرگ نکنید همه عیوبی داریم ولی نباید به آن‌ها اهمیت داد نقد گفتمان کنید نه افراد را. گفتمان وبیانشان را در مسئولیتی که می‌خواهند قبول کنند راستی آزمایی کنید. هواهای نفسانی و خودبینی را کنار بگذارید تا در تصمیم بزرگ و اهداف بلندی که دارید موفق بشوید و خدا یاری‌تان کند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.