مشروح خطبه‌های نماز جمعه 15 آذرماه 1398 شهر کرج /

جوانان لایق وارد عرصه انتخاباتی شوند / دو قطبی سازی، فرار جریان غیر انقلابی از پاسخگویی است

روابط عمومی (۲) ۱۵ آذر ۱۳۹۸ ۰

متن کامل خطبه نماز جمعه ۱۳۹۸/۰۹/۱۵

استان البرز، شهرستان کرج

توسط آیت‌الله حسینی همدانی

بِسمِ‌الله الرَّحمَنِ الرِّحیمِ

اَلحَمدُالله رَبِّ‌العالَمینَ وَالصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ

اَلعَبدِ المُوَیَّد وَالرَّسولِ المُسَدَّد اَباالقاسِمِ المُصطَفی مُحَمَّد

وَ عَلی آلِه الطَّیِبینَ الطّاهِرینَ المَعصُومِینَ سِیَّما بَقِیَّهِ اللهِ الاَعظَم فِی الاَرَضِینَ

وَاللَعنَهُ الدّائِمَه عَلی اَعدائِهِم اَجمَعینَ مِنَ الآنِ اِلَی قیامِ یَومِ الدّینِ

عباد الرحمن اوصیکم و نفسی بتقوی الله. اهل تقوی در همه حال مواظب شکم خود هستند. هشتمین حق در رساله حقوق امام سجاد علیه‌السلام حق شکم است. فرمودند: «وَ أَمَّا حَقُّ بَطْنِکَ فَأَنْ لَا تَجْعَلَهُ وِعَاءً لِقَلِیلٍ مِنَ الْحَرَامِ وَ لَا لِکَثِیرٍ»؛ اما حق شکمت این است که آن را ظرف کم و یا بیش از حرام نکنى. «وَ أَنْ تَقْتَصِدَ لَهُ فِی الْحَلَالِ»؛ و از حلال هم به‌اندازه‌اش بدهى. «وَ لَا تُخْرِجَهُ مِنْ حَدِّ التَّقْوِیَهِ إِلَى حَدِّ التَّهْوِینِ وَذَهَابِ الْمُرُوَّهِ»؛ و از حد تقویت به حد شکم‌بارگی و بی‌مروتی نرسانى. «وَ ضَبْطُهُ إِذَا هَمَّ بِالْجُوعِ وَ الظَّمَإِ» و هرگاه گرفتار گرسنگى و تشنگى شد او را ضبط کنى. «فَإِنَّ الشِّبَعَ الْمُنْتَهِیَ بِصَاحِبِهِ إِلَى التُّخَمِ مَکْسَلَهٌ وَ مَثْبَطَهٌ وَ مَقْطَعَهٌ عَنْ کُلِّ بِرٍّ وَ کَرَمٍ». زیرا سیرى بى‏اندازه شکم را بیاشوبد و کسالت آورد که مایه بازماندن و دور شدن از هر کار نیک و ارجمند است. «وَ إِنَّ الرَّیَّ الْمُنْتَهِیَ بِصَاحِبِهِ إِلَى السُّکْرِ مَسْخَفَهٌ وَ مَجْهَلَهٌ وَ مَذْهَبَهٌ لِلْمُرُوَّهِ»؛ و نوشابه‏اى که صاحبش را مست سازد مایه سبک‌سری و نادانى و بی‌مروتی است.

این بخش از رساله حقوق را به چند قسمت تقسیم کرده است تا کاملاً حق مطلب ادا شود. فرمود: یک شکم را ظرف حرام نکنی. این مهم‌ترین بخش این فراز است. خود این حرام‌خوری چند قسم است. گاهی مثل خوردنی‌هایی است که مستقیماً نهی شده‌اند مثل خوردن گوشت حیوانات حرام‌گوشت. یا حیوانات حلال‌گوشتی که شرایط ذبح در آن‌ها رعایت نشده و مردار شده، خمر و مسکرات. اگر کسی بخورد و یا بنوشد حق بطن و شکم را رعایت نکرده است و در حرام افتاده. قسم دیگر باواسطه حرام می‌شود مثل گوشت گوسفند است و حلال اما با دزدی خریده، رشوه گرفته و خریده، کار را درست انجام نداده و حقوق گرفته، دست‌درازی در اموال و حقوق دیگران، حتی نپرداختن حقوق شرعیه، با پولی که حقوق شرعیه ی آن پرداخت‌نشده نمی‌شود خریدوفروش کرد چون به‌اندازه نصاب موردنظر، مال دیگران است که شخص بدون اذن تصرف می‌کند. غصب است و حرام. مال، مخلوط به مال غیر شده و حرام است. خمس نمی‌دهد. زکات نمی‌دهد. در خمس یک‌پنجم مال برای او نیست. مال غیراست. در فرش غیر نماز می‌خواند، در خانه غیر نشسته، با مال غیر خرید کرده. اگر چیزی بخرد و با آن شکم را پر کند مصداق بیان امام سجاد علیه‌السلام است که حق شکم را رعایت نکرده. باید حلال و طاهر خورد و نوشید.

روایات فراوانی داریم که راجع به کم خوری و از طرف دیگر پرهیز از پرخوری توصیه کرده‌اند. مثلاً رسول خدا فرمودند: آن‌که غذا کم خورد، معده‌اش سالم ماند و صفای دل پیدا می‌کند و هر که پرخور باشد معده‌اش بیمار و قلبش سخت می‌شود؛ یعنی پرخوری قساوت قلب می‌آورد. این دستورات را رعایت کنید. بعضی‌ها میگویند دعا می‌کنیم اجابت نمی‌شود. حال دعا نداریم. کسل هستیم. این روایات خیلی ما را راهنمایی می‌کنند. امیرالمؤمنین علیه‌السلام یکی از نشانه‌های عفاف را کم خوری می‌داند. فرمود: «قِلَّهُ اَلْأَکْلِ مِنَ اَلْعَفَافِ» کم خوری نسبت به خود شخص است. امکان دارد شما با یک بشقاب سیر شوید باید کمتر از یک بشقاب بخورید. دیگری با دو بشقاب سیر می‌شود باید از دو بشقاب کمتر بخورد. نباید این‌ها را باهم سنجید. هر کس می‌داند دارد پرخوری می‌کند یا نه. یا دربیانی رسول خدا فرمودند: کسی که شکم خود را پر کند به ملکوت آسمان‌ها و زمین وارد نمی‌شود. اگر می‌خواهی چشمت به ملکوت عالم باز شود مواظب شکمت باش. چون چنین کسی دیگر حال عبادت و بندگی ندارد و رسیدن به مدارج عالی و معارج با معنویت به دست می‌آید نه با کسالت و سنگینی پرخوری. در بیان دیگری فرمودند: از خوردن بیش‌ازحد بپرهیزید که آن دل را سخت می‌گرداند و اعضای بدن را در طاعت خدا تنبل می‌سازد و گوش همت‌ها را از شنیدن پند و اندرز کر می‌کند. از ثمرات زیان‌آور پرخوری به تعبیر امام صادق علیه‌السلام دو چیز است: سنگدلی؛ قساوت قلب و دیگری شهوت‌انگیزی.

باید با کنترل خوردنی‌ها و نوشیدنی‌ها شهوات را کنترل کرد. باید یادمان باشد که پرخوری زیان‌های غیرقابل جبرانی را به جسم و روح می‌زند. بیشتر انسان‌های پرخور زیرک و هوشمند نیستند. منظورم افراد چاق نیست چون گاهی کم‌خوراک هستند ولی بدنی چاق دارند و برعکس، زیاد می‌خورند اما لاغرند. منظورم پرخوری است. امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرمود: «لاَ تَجْتَمِعُ اَلْفِطْنَهُ وَ اَلْبِطْنَه» با پرخوری تیزهوشی جمع نمی‌شود. یا فرمودند: هرگاه شکم از خوردنی‌های مباح پر شود دل از دیدن خیر و صلاح نابینا می‌گردد. پس تلاش کنیم طیب‌وطاهر بخوریم، به‌اندازه بخوریم و البته از حرام فاصله بگیریم.

از آداب غذا خوردن این است که تا انسان گرسنه و میل پیدا نکرده اقدام به خوردن نکند. رسول خدا فرمودند: وقتی غذا بخور که اشتها داری و از خوردن دست بشوی درحالی‌که هنوز اشتها داری. از اصل بحث فاصله نگیرم، رسول خدا فرمودند: نزد خداوند چیزی منفورتر از شکم پر نیست. امام باقر در قسمتی از روایتی فرمودند: چه جهادی برتر از پاک نگه‌داشتن شکم. کسی که در شکمش مالی از حرام باشد دعایش مستجاب نمی‌شود. همت نباید شکم باشد. پس مرحله اول اینکه از حرام فاصله بگیریم. مراحل دیگر را هم در ضمن بحث به بعض روایاتش اشاره کردم.

مثل استفاده از حلال به‌اندازه، خوردن به‌اندازه‌ی قوت گرفتن، شکم‌باره و بی‌مروتی نبودن، تمرین دادن برای تحمل گرسنگی و تشنگی، مثل روزه. سیری بیش‌ازحد باعث کسالت و تنبلی است و شخص را از کارهای خیر مانع می‌شود؛ و پنجمین مطلب سیراب شدن به حدی که بی‌مروتی بیاورد ممنوع است. پس شکم را از حرام دور کن و کم بخور و حلال و پاکیزه بخور تا حق شکم را ادا کرده باشی.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ اللَّهُ الصَّمَدُ لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏

اَلحَمدُالله رَبِّ‌العالَمینَ اَلصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ اَبَالقاسِمِ مُحَمَّد

وَ صَلِّ عَلَی اَمیرِالمُؤمِنینَ عَلیِ بنِ اَبی طالِب وَ عَلَی فاطِمَهَ الزَّهرا سَیِّدَهِ نِساءِ العالَمینَ

وَ عَلَی الحَسَنِ وَ الحُسَینِ سَیِّدَی شَبابِ اَهلِ الجَنَّه وَ عَلَی عَلیِ بنِ الحُسَینِ وَ مُحَمَّدِ بنِ عَلی

وَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد وَ موسَی بنِ جَعفَرِ وَ عَلیِ بنِ موسی وَ مَحَمَّدِ بنِ عَلی وَ عَلی بنِ مُحَمَّد

وَالحَسَنِ بنِ عَلی وَ الخَلَفِ القائِم الحُجَّه حَجَجِکَ عَلی عِبادِک وَ اُمَنائِکَ فِی بِلادِکَ

خودم و همه‌ی شما نمازگزاران محترم را به رعایت و تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت می‌کنم. متقین تلاش می‌کنند تا همه اوامر الهی به مرحله اجرا درآیند. امیرالمؤمنین علیه‌السلام در حکمت ۱۱۰ از حکم نهج‌البلاغه فرمود: «إِذَا اسْتَوْلَى الصَّلَاحُ عَلَى الزَّمَانِ وَ أَهْلِهِ ثُمَّ أَسَاءَ رَجُلٌ الظَّنَّ بِرَجُلٍ لَمْ تَظْهَرْ مِنْهُ خِزْیَهٌ فَقَدْ ظَلَمَ وَ إِذَا اسْتَوْلَى الْفَسَادُ عَلَى الزَّمَانِ وَ أَهْلِهِ فَأَحْسَنَ رَجُلٌ الظَّنَّ بِرَجُلٍ فَقَدْ غَرَّرَ». هنگامی‌که نیکى و نیکوکارى، روزگار و مردم را فراگرفته باشد، اگر کسى به شخصى که کار زشتى از وى سر نزده گمان بد ببرد، به‌راستی‌که ستم کرده است و هنگامی‌که بدى و بدکارى بر روزگار و مردم، چیره است اگر کسى به کسى خوش‌گمان باشد، به‌راستی‌که خود را فریفته است. ببینید که امام چگونه امروز ما را ترسیم کرده‌اند. مکرر عرض شد روزگار برای درس گرفتن معلم بسیار خوبی است و می‌توان طوری از آن یاد بگیریم که اهل خیر و خوبی در دنیا و آخرت باشیم؛ و یا طوری استفاده کنیم که خیری در آن نباشد. لذا دوره اول چون خیر فراوان است عمل همه به صحت، حمل می‌شود و کسی به دیگری گمان بد نمی‌برد؛ و دوره دوم عکس است و زمانه خراب‌شده و فساد بر مردم غلبه پیداکرده و از همه انتظار کار خلاف می‌رود لذا کارها به فساد و بدی حمل می‌شود؛ و اگر در این زمان کسی به دیگری خوش‏بین باشد، به‌راستی‌که خود را فریب داده است.

شنبه ۱۰ ربیع‌الثانی وفات حضرت معصومه علیهاالسلام است. بانوی بزرگواری که تحت تعلیم پدر و برادر بزرگوارش و برادرزاده‌اش، به بالاترین آموزه‏هاى اسلامى مثل عفت و حیا و پاک‌دامنی که شایسته زن مسلمان است دست‌یافت و در رفتار و گفتار و کردار خود آن را عملی ساخت. به‌طوری صفات ارزشمند در او متجلى بود که به همان‌ها ملقب شد؛ که حکایت از طهارت روح و کمالات ویژه آن حضرت است. صفاتی نظیر معصومه، طاهره، حمیده، رشیده، تقیه، نقیه، رضیه، مرضیه، سیده، اُخت الرضا، محدّثه، عابده، کریمه اهل‏بیت علیهم‌السلام. تسلطی که بر علوم مختلف مثل فقه و حدیث داشت، او را الگو کرده است که راه برای دختران و بانوان برای کسب مدارج علمی باز است و هرگز نباید در این زمینه کوتاهی کنند. امروز بانوان دانشمندی داریم که افتخاراتی را برای خود و کشور کسب کرده‌اند و در تحصیل معارف اهل‌بیت هم داریم که به درجه اجتهاد رسیده‌اند و باید عده‌ی بیشتری به این مسیر ادامه بدهند و نیاز جامعه بانوان را در این عرصه برطرف کنند. وجود بابرکت حضرت معصومه شهر مقدس قم را مرکز علمی جهات تشیع کرد. در جلالت قدر او این بس ‏که امام رضا علیه‌السلام فرمودند: هر کس معصومه را در قم زیارت کند مانند کسى است که مرا زیارت کرده است؛ که اگر این روایت اگر کنار روایت دیگر امام رضا علیه‌السلام قرار بگیرد که فرمود: آگاه باشید، کسی که مرا درحالی‌که غسل زیارت کرده زیارت کند، به‌گونه‌ای از گناه بیرون آید و پاک مى‏شود که هنگام تولد از مادرش از گناه پاک بود. می‌توان نتیجه گرفت که زائر حضرت معصومه سلام‌الله علیها از فیض زیارت امام رضا هم برخوردار هستند. خدای تعالی توفیق زیارت بامعرفت به همه ما عنایت کند.

۱۶ آذر روز دانشجو، روزی که رژیم منحوس و پلید پهلوی دانشجویان معترض به حضور آمریکائی‌ها در دانشگاه را به شهادت رساند و این شد سرآغاز جنبش دانشجوئی در سال ۱۳۳۲٫ چند نکته کوتاه عرض کنم: جنبش دانشجوئی که مطالبه گر نباشد، استکبارستیز نباشد، دغدغه جامعه و معضلات اجتماعی را نداشته باشد. عدالت‌خواه و آرمان‌گرا نباشد. حرکت آفرین و جریان ساز در مسیر اهداف بلند اسلام و انقلاب نباشد. جنبش نیست. جنبش دانشجوئی در این مقطع درعین‌حال که سیاسی است و مسائل کشور را دنبال می‌کند، باید جلودار حرکت جهادی و روبه‌پیشرفت علمی کشور باشد. آینده برای جوانان است. حضرت امام رضوان‌الله علیه فرمودند: «دانشجوها ذخایر این ملت هستند، مقدرات مملکت ما در آینده به دست دانشجویان امروز است». چنین جایگاهی دارد باید خیلی کار کند، بصیر باشد، بینا باشد. به تعبیر رهبری مؤذن جامعه است. دانشجویان می‌توانند کشور را از وابستگی‌های اقتصادی و فرهنگی نجات بدهند. بله سنگ‌اندازی و مشکل‌آفرینی درست می‌کنند، اما تلاشی است که غریق برای نجات خودش می‌کند. زیاد نباید به این سنگ‌اندازی‌ها توجه کرد. ملت ما راه خودش را پیداکرده و باتحمل همه سختی‌ها پرشتاب، بالنده و محکم به سمت جلو حرکت می‌کند. امروز غرب و استکبار جهانی، آمریکا و اسرائیل و ارتجاع کثیف منطقه در چنبره قدرت منطقه‌ای ایران گیر افتاده‌اند و این هزینه‌هایی که می‌کنند در لبنان و سوریه و عراق، برای فرار از این میدان مینی است که در داخل آن افتاده‌اند. نه راه پس دارند نه راه پیش دارند. شما ببینید خودشان چه میگویند. هنرى کسینجر سیاستمدار کهنه‌کار و استراتژیست صهیونیستی آمریکایى، با یک بیان پر از حیله و تفرقه‌آمیز اعتراف می‌کند و مى‏گوید: «نوعى کمربند شیعى از تهران تا بغداد و از بغداد تا بیروت، شکل‌گرفته است. این وضعیت به ایران فرصت مى‏دهد تا امپراتوری ایران باستان را در قالب شیعى آن احیاء کند» خیلی مطلب مهمی است که می‌گوید. معلوم می‌شود که راهی را که امام قبلاً به ما گفته بود درست رفته‌ایم. امام فرموده بودند: «ما مى‏خواهیم، این چیزى را که در ایران شد و این بیدارى که در ایران واقع شد و خودشان از ابرقدرت‏ها فاصله گرفتند و دست ابرقدرت‏ها را از مخازن خودشان کوتاه کردند، این در همه ملت‏ها و همه دولت‏ها بشود». واقعاً این‌طور شده است. واقعاً امروز در دنیا بیداری اسلامی‌شده است به برکت انقلاب اسلامی؛ و انقلاب اسلامی توانسته دست ابرقدرت‌ها را از مخازن کشور و منافع و منابع کشور کوتاه کند. این پیروزی بزرگی است. لذا سنگ‌اندازی‌ها در همین باب است.

رهبر معظم انقلاب در ۱۴ بهمن سال ۹۴ فرمودند: باید مقابل جریان غیرانقلابی داخل نظام ایستاد. بررسی کردم دیدم کسی چیزی نگفته یا کمتر بیان‌شده. این خیلی حرف مهمی است. در داخل نظام؛ یعنی در حاکمیت و اداره‌کنندگان جریانی است غیرانقلابی که باید در مقابل او ایستاد. ایستاد یعنی چه؟ چگونه ایستاد؟ روش ایستادن چگونه است؟ این‌ها باید تبیین شود. من جلسه گذشته شش هفت شاخص از شاخصه‌های این جریان را برای شما گفتم. اسمی هم از افراد نیاوردم. می‌توانم اسم ببرم که روشن شود این افراد در کجا قرارگرفته‌اند. در چه مستندهایی الآن دارند کار می‌کنند و چه سنگ‌اندازی‌هایی می‌کنند و کشور را چگونه به عقب می‌برند. متأسفانه این جریان غیرانقلابی داخل نظام فکر کرد که انقلاب اسلامی وقتی پیروز شد، این انقلاب آمد رژیم شاه را عوض کرد، رژیم منحوس پهلوی را ساقط کرد، حالا خودش مستقل شده باید برود در هاضمه جهانی و کشورهای دنیا هضم شود. باید دنباله‌رو آن‌ها شود. باید تابع آن‌ها شود. این‌یک انحراف فکری است. این‌یک انحراف روشی و راهبردی است. مآل انقلاب اسلامی هرگز هضم شدن در جامعه جهانی و دنباله‌رو لیبرالیسم و سکولاریسم رفتن نبود. مآل انقلاب اسلامی و آینده‌ای که می‌بیند تمدن نوین اسلامی است، در سایه ظهور حضرت حجت سلام‌الله‌علیه. لذا آن عده‌ای که در داخل نظام فکر می‌کنند کشور را باید ببرند برسانند به سمت جامعه جهانی مثلاً آمریکا و کشورهای اروپایی کلاً نسبت به انقلاب اسلامی انحراف فکری و عقیدتی دارند. مبنایی با این بحث فاصله‌دارند. این‌ها جریان غیرانقلابی داخل نظام هستند. این ویژگی‌هایی که می‌گویم برای انتخاباتی که در پیش رو هست مهم است. برای انتخابات ۱۴۰۰ هم مهم است. باید بفهمیم و متوجه باشیم. چقدر می‌خواهید خسارت بدهید؟ چقدر می‌خواهید وقت را تلف کنید؟ اهداف، انگیزه‌ها، شرایط، شاخص‌ها، همه را در نظر بگیرید. بعضی‌ها می‌گویند ما دیگر رأی نمی‌دهیم. آیا رأی ندهید کار درست می‌شود؟ بدتر می‌شود. رأی بدهید اما درست رأی بدهید. با شناخت رأی بدهید. فامیل بازی، همسایه، قوم و قبیله و گرایش‌های این‌گونه است که ضرر می‌زند. شایسته‌ها را باید روی کار بیاورید. الآن همین جریان غیرانقلابی دارد تلاش می‌کند که کرسی‌های مجلس را تصاحب کند. چشم‌هایتان را بازکنید و بصیر باشید. این شاخصه‌ها که من می‌گویم برای پر کردن وقت خطبه‌ها نمی‌گویم. دارم بر شما حجت را تمام می‌کنم. کما اینکه رهبر معظم انقلاب هم وقتی شاخص‌ها را می‌گویند دارند حجت تمام می‌کنند. روز قیامت می‌پرسند که روی چه قاعده‌ای به این شخص رأی داده‌اید؟! در تمام نشست‌وبرخاست‌هایی که آن آقا در مجلس دارد، آن خانم در مجلس دارد، شما شریک هستید. باید مواظب باشید. شما دارید وکیل می‌کنید کسی را که از طرف شما کار را انجام بدهد.

شاخصه‌ها این است: ۱٫ «غرب‏گرایی به معنای وادادگی، تسلیم و پذیرش اصول و مبانی تفکر غربی». در مقابل تفکر غرب تسلیم هستند. کدخدا می‌دانند. به‌جای اینکه به خدا توجه کنند به‌جای دیگر توجه می‌کنند. ۲٫ «در مقابل غرب واداده و تسلیم محض هستند». ۳٫ «به‌هیچ‌وجه روحیه انقلابی و جهادی ندارند و اجازه به‌کارگیری این نیروها را هم نمی‌دهند». شما ببینید هرکدام از این‌ها مسئولیتی که پیدا می‌کند اول کاری که می‌کند نیروی‌های ارزشی و جهادی و انقلابی را از کار می‌اندازد. در همین استان تا دلتان بخواهد این کارشده است. ۴٫ «نسبت به نقش‌آفرینی جبهه مقاومت موضع منفی دارند». نیروهای انقلابی حتماً باید موضوع محوریت ایران در جبهه مقاومت را تبیین و بصیرت افزایی کنند. حزب‌الله و نیروی‌های ارزشی و فهیم این را بیان کنید که چرا محور مقاومت برای ما اصل است. ما به‏ پنج دلیل کلان در محور مقاومت حضور جدی داریم. اولاً: آموزش‌های دینی و اسلامی از ما این را می‌خواهد که آیات و روایات فراوانی به مسئله مقاومت اشاره دارد که انشا الله فرصت شد نظریه مقاومت از قرآن و روایات را بیان می‌کنیم. ثانیاً: برای ایجاد امنیت فرامرزی و حفظ عمق راهبردی خودمان باید در جبهه مقاومت حضورداشته باشیم. کسانی که شعار نه غزه نه لبنان می‌دهند نمی‌فهمند سرشاخه نشسته‌اند و بن می‌برند. ثالثاً: دفاع از حرم اهل‏بیت علیهم‌السلام برای ما موضوعیت دارد. رابعاً: در مقابل فتنه غربی عربی عبری باید ایستاد و جهان اسلام را کمک کرد. خامساً: آن چیزی که دغدغه اصلی ماست نابودی رژیم اسرائیل و محو این جرثومه فساد از روی زمین است؛ که به حمدالله مقدمات آن فراهم‌شده است. شامه ما این را حس می‌کند که زودتر از موعدی که رهبر معظم انقلاب فرمودند این واقعه رخ خواهد داد. ۵٫ «مبالغه در آمریکا هراسی و اینکه سایه جنگ بر سر ملت سایه افکنده». دائم این را میگویند. ۶٫ «محدود کردن قدرت دفاعی و بازدارندگی کشور به بهانه‏ی اینکه باید به فکر معیشت مردم باشیم». به فکر معیشت هم نیستند. به فکر معیشت بودند که این‌طور نمی‌شد. ۷٫ «زندگی اشرافی و کاخ‏نشینی و بی‏توجهی به افراد محروم جامعه، باندبازی و فامیل سالاری به‌جای شایسته‌سالاری و اعتماد به جوانان». ۸٫ این جریان غیرانقلابی داخل نظام «تلاشش برای کارآمدی نظام نیست. بلکه عکس عمل می‌کند. دائم ناراضی تراشی می‌کند». ۹٫ «اهتمامی به فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع از ارزش هائی که شهیدان به ارمغان آوردند ندارند. برای همه‌چیز وقت و بودجه دارند الا به این موضوع که می‌رسند نه پول‌دارند نه وقت دارند». مسئولین استان گزارش دهند که به خانواده‌های شهدا در طول یک سال گذشته چقدر سر زدند. در رابطه با خانواده شهدا و مسائل مربوطه غیر از بنیاد شهید که وظیفه ذاتی اوست و انجام می‌دهد، بعضی از مسئولین استان، شما چه کردید؟ ۱۰٫ «دو قطبی‌سازی» که مفصل است باید مستقلاً به آن بپردازم. چون جریان غیرانقلابی برای فرار از پاسخ‏گویی در مسئولیت‏های اصلی در اقتصاد، معیشت و فرهنگ و معضلات اجتماعی با تریبون هائی که دارد و در محافل گوناگون اقدام به ایجاد دوقطبی‏های کاذب و فرافکنانه در فضای جامعه می‏نماید. اسلام رحمانی و اسلام خشونت، حامیان فیلترینگ و مخالفان فیلترینگ، طرفداران برجام و مخالفان برجام، تعامل با جهان و تقابل با جهان. ۱۱٫ «به‌جای اینکه نقدپذیر باشند به منتقدان انگ می‌زنند». ۱۲٫ «به جریان انقلابی تهمت تندروی می‌زنند».

۱۸ آذر شهادت سرتیپ خلبان احمد کشوری سال ۵۹ و ارتحال عالم بزرگوار مرحوم آیه الله العظمی گلپایگانی سال ۷۲ و ۲۰ آذر شهادت آیت‌الله دستغیب سومین شهید محراب سال ۶۰ را گرامی می‌داریم. ۱۹ آذر روز جهانی حقوق بشر. ۲۰ آذر روز جهانی کودک و تلویزیون.

لانه جاسوسی: از اسنادی که در جلد دوم (پی‌دی‌اف) آمده این به دست می‌آید که آمریکا به انقلاب و امام تنها به چشم تهدیدی نسبت به منافعش در ایران نگاه نمی‌کند، بلکه امام را محرکی می‌داند که تمام منافع امریکا را در منطقه به خطر انداخته لذا تلاش می‌کند که از همان اول در دستگاه حاکمه ایران نفوذ کند. تلاش می‌کند تا با دولت موقت و نیروهای غرب‌زده در ایران ارتباط بگیرد و آن‌ها را تقویت کند. تا هم زمینه رشد برای گروه‌های غرب‌زده سیاسی که به علت تربیت غربی‌شان نهایتاً روبه سوی آمریکا دارند فراهم شود و هم بدین‌وسیله نقش امام در اجتماع را تضعیف نمایند. لذا دریکی از اسناد هست که گفتند: نیروهای غرب‌زده و دولت موقت از امکانات آمریکا به‌حساب می‌آیند. (این کتاب‌ها را بخوانید خیلی روشنگری دارد. دولت موقت را جزو امکانات خودشان می‌دانند. از همان اول شروع به نفوذ کردند در دستگاه حاکمه کشور). درهرصورت در جهت آمریکا هستند. یا در سند شماره دو همین جلد: تعداد زیادی ایرانیان تحصیل‌کرده ایالات‌متحده و غرب که در میان آنان می‌توانیم تصمیم‌گیری در جهت غرب را انتظار داشته باشیم. یک دولت رسمی (که با جناح قم مخالف بوده) و علائمی از واقع‌بین بودن و غیر افراطی بودن نشان داده است و در روابط عادی شده ایران و ایالات‌متحده ذی‌علاقه است. می‌گوید یعنی ما این‌ها را شناسایی کردیم در غرب درس‌خوانده‌اند و قابلیت این رادارند که بیایند در کشور مسئولیت بگیرند. وزیر و وکیلشان. این را در سال ۵۸ می‌گوید نه ۹۸ یعنی از همان روز شروع کردند.

نکته استانی: استان الحمدالله غیر از تخلفات آشکار و پنهان بعض مسئولین و بعض ساخت‌وسازها و عزل و نصب‌های غیرقانونی و معنادار مشکل دیگری ندارد.

نکته انتخاباتی: کاندیداهای مجلس باید التزام عملی به قانون داشته باشند. کسی که نمی‌تواند برای تبلیغات انتخاباتی‌اش خلاف قانون نکند به درد مجلس قانون‌گذاری نمی‌خورد. کسانیکه ثبت‌نام کرده‌اند بروند یک‌گوشه‌ای، امامزاده‌ای، مسجدی، کنار قبور شهدا بنشینند بین خود و خدا بررسی که آیا برای خدا قصد آمدن دارند و یا در دل و ذهنشان چیزهای دیگری است؟ آخرت خودشان و دنیای دیگران را خراب نکنند. شیطان بامهارت تمام اعمال انسان را تزیین می‌کند. واقعاً اگر در خود نمی‌بینید هزینه درست نکنید. بعلاوه ما در جریان حرکت پرشتاب و بالنده انقلاب اسلامی به سمت جامعه مهدوی احتیاج به عناصری داریم که جوان و پرانگیزه باشند که بتوانند وسط میدان برای مردم تلاش کنند لذا آقایان و یا بانوانی که سنی از آن‌ها رفته است، خودشان کنار بکشند. ما این خدمت را از شما نمی‌خواهیم. ما جوان‌ها را می‌خواهیم به خدمت بگیریم. بینی و بین الله بروید کنار. در اوج خداحافظی کنید. فضا بدهید. کنار جوانان بنشینید راهنمایی و تشویقشان کنید. میدان بدهید. خودتان کنار بکشید. دوستان گزینه اولتان جوانان باشند. مگر اینکه واقعاً نرسید به جوانی که قابلیت دارد. یک مقدار هم باید حوصله کرد. ممکن است که شایستگی‌ها صد درصد نباشد. کسانی که سن و سالی از آن‌ها رفته چم‌وخم کار را یاد گرفتند. نکته دیگر این‌که همان‌طور که ثبت‌نام بی‌مورد کردن خلاف است و هزینه‌ساز است. ثبت‌نام نکردن افرادی که لایق هستند هم درست نیست. بروند ثبت‌نام کنند. نباید خست به خرج داد و منتظر شوند که بزرگی از آن‌ها دعوت کند. اگر واقعاً صلاحیت رادارید و دارید، تواضع می‌کنید و توجه به معنویت دارید و متوجه بعض امور هستید وارد عرصه بشوید. بالاخره آبرویی که همه ما داریم از نظام به دست آوردیم. یکجا باید هزینه کرد. ثبت‌نام کنید و وارد عرصه شوید. محکم از آرمان‌های انقلاب و اسلام دفاع کنید، نتیجه را هم به خدا بسپارید. خدا همان‌طور که عزت می‌دهد ذلیل می‌کند. دست خود ما نیست. دوستانی که هستند در این‌یکی دو روز باقیمانده حتماً ثبت‌نام کنند. بگذارید فضا باز شود؛ و همه ما وظیفه‌داریم در کثرت شرکت‌کنندگان در این انتخابات اقدام کنیم.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.