تصاویر/

دیدار امام‌جمعه کرج با خانواده شهدا و ایثارگران نظرآباد

کارشناس روابط عمومی ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ۰

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی در جریان سفر یک‌روزه به شهرستان نظرآباد و در ادامه‌ی دیدارهای هفتگی خود با خانواده معظم شهدا و ایثارگران با حضور در منزل خانواده طلبه شهید «حسین شعبانی»، با خانواده این شهید دفاع مقدس دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید سجاد موسوی نیا امام‌جمعه شهرستان نظرآباد نیز حضور داشت، آیت‌الله حسینی همدانی از ایثارگری و صبر و استقامت خانواده این شهید‌ تقدیر کرد.

شهید «حسین شعبانی» در سی‌ام شهریورماه ۱۳۴۵، در تهران در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد. او تحصیلات خود را تا سال سوم دبیرستان ادامه داد و پس‌ازآن مشغول درس خواندن در حوزه شد.

وی با شروع جنگ عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد و سرانجام در تاریخ بیست و هفتم خردادماه ۱۳۶۵، در منطقه عملیاتی مهران توسط دشمن بعثی به درجه رفیع شهادت رسید. تربت پاکش در گلزار شهدای بهشت‌زهرا نظرآباد نمادی از ایثار و استقامت درراه وطن است.

متن وصیت‌نامه طلبه شهید «حسین شعبانی» را در ادامه مطلب می‌خوانیم:

بسم الله الرحمن الرحیم

الآن ساعت چهار بعدازظهر می‌باشد، در این فکر افتادم که در این لحظات یک مقداری قلم‌فرسائی کنم. هرچند سعادت ندارم ولی شاید در کنار یک عاشق قرار گرفتیم و اشتباهاً تیری هم به ما می‌خورد. مطلب آن‌چنانی ندارم که بنویسم، فقط خدمت پدر و مادربزرگم و پدر و مادر سلام عرض می‌کنم که ان‌شاءالله خداوند به شما توفیق اطاعت و بندگی عطا بفرماید و به شما توفیق این را بدهد که جزء خانواده شهدا باشم هرچند من لیاقت این را ندارم.

خدمت برادر گرامی و همسرش و خواهران عزیز سلام عرض می‌کنم و توفیق هرچند بیشترتان را از خداوند می‌خواهم.

انسان همیشه در زیانکاری است، مگر آن‌هایی که ایمان آورده‌اند و عمل صالح انجام دادند و توصیه به‌حق و توصیه به صبر کردند. آری! انسان همیشه در زیانکاری است و برای اینکه از این خسران دوری کند؛ باید عمل صالح انجام دهد و باید مردم را توصیه به صبر کند. صبر در برابر مصائب؛ صبر در برابر مشکلات و صبر در عبادت و صبر در مقابل انتظار حضرت مهدی (عج) البته همه همه در زیر نظر خداست و هرکدام اجری عظیم در پیش خدا دارد.

دوستان من و آشنایان من اگر اوراق تاریخی را ورق بزنیم از هابیل و قابیل گرفته تا امام حسین (ع) و تا حضرت مهدی (عج) دو چیز مهم نظرها را جذب می‎کند. دو گروه در مقابل هم هابیل در مقابل قابیل ابراهیم در مقابل نمرود و موسی و عیسی در مقابل فرعونیان و حضرت رسول اکرم (س) در برابر مشرکین و این ستیز ادامه داشته تا به امروز در خطی که هابیلیان و رسول اکرم و امام حسین بوده‌اند، امام خمینی نیز هست و در مقابلش آمریکا و شوروی و اسرائیل و صدام و دیگران هستند.

شما راه خود را انتخاب کنید و یا کافر بوده و خط شیطان و نمرود قابیل و امریکا و شوروی و اسرائیل و صدام باشید و یا در خط سرخ محمدی و در خط امام خمینی باشید و یا این‌طرف و یا آن‌طرف سنگ وسط راه نباشید. در ظاهر مسلمان و عملاً کافر و بدون عمل صالح نباشید. باور کنید؛ آن‌ها که اسماً و عملاً کفر ورزیدند خیلی بهتر از آن‌هایی هستند که اسماً مسلمان و عملاً برخلاف احکام قران عمل می‌کنند.

راه خود را مشخص کنید و خود را دریابید که تا مرگ فاصله‌ای بیش نیست تا چشم بر هم بزنید، می‌بینید که در رختخواب مرگ درازکش افتاده‌اید. وای بر کسی که غفلت او را آن‌قدر گرفته باشد که موقع مرگ هم نفهمند و توبه نکنند.

آری، کرامت و رحمت خدا آن‌قدر زیاد است که اگر در لحظات آخر هم توبه کردید و باز او قبول می‌کند اگر یک‌عمر گناه کردی در مقابل خدای خود معصیت کردی باز او تو را طلبید و تو دست رد بر سینه‌اش نهادی و اگر در لحظات آخر گفتی: «یا الله» می‌گوید: «لبیک ای بنده‌ام». هم‌اکنون نیز بگوئی: «یا الله» می‌گوید: «لبیک».

پس خودتان را بشناسید و خدای خود را بشناسید (مَنْ عَرَفَ نفسَه فقد عَرَفَ ربَّه»؛ کسی که خود را بشناسد، تحقیقاً پروردگارش را می‌‏شناسد. برای اینکه خدای خود را بشناسیم و در شناخت خود عامل باشیم. قران خدا که کلام اوست را باید بدانیم و بخوانیم و بر احادیث پیامبران که فرستاده خدا هستند؛ آگاه باشیم و بر یگانه عمل کنیم.

دعا را نیز در کنار آن فراموش نکنیم؛ رهبران خود را بشناسید و پیرو دستورات آن‌ها باشید. پیرو سخنان رهبر کبیر انقلاب باشید به احکام عمل کنید و باید متوسل به ائمه اطهار باشید و عمل نیکو انجام دهید من که آن‌قدر گناه کردیم و کوله‌بار گناهان آن‌قدر سنگین است که خجالت می‌کشم با ائمه صحبت کنم و از آن‌ها تقاضای کمک کنم.

به‌تمامی دوستان و آشنایان سلام، از آن‌ها تقاضا دارم که خدا را فراموش نکنند چراکه خداست که به ما یاری می‌دهد و خداست که به ما توفیق گام نهادن درراه خود را می‌دهد. از تمام مردم می‌خواهم که مرا ببخشند و از همه همه تقاضا می‌کنم، مرا ببخشند.

از برادران و برادر گرامیم می‌خواهم که درس را فراموش نکنند. کتاب را زمین نگذارند، همان‌گونه که اسلحه را زمین نخواهید گذاشت.

مرد آن است با اسلحه خود کتاب را زمین نگذارد همان‌گونه که اسلحه را زمین نخواهد گذاشت. مرد آن‌ست که با اسلحه خود کتاب خود را حمل نماید نه آنکه فقط کتاب و یا فقط اسلحه …

در مورد کتاب‌های امانتی و پول هر کس هر مقداری طلب نماید. در رابطه باختم و غیره زیاد خرج نکنید و قبر مرا هم ساده و معمولی درست کنید. دیگر عرضی ندارم جزء دعا برای امام امت و توفیق شهادت فی سبیل الله از شما می‌خواهم دعا کنید، شاید شهادتم درراه خدا باشد و مقبول درگاه خدا.

گوشه‌ای از آخرین نامه شهید به دوستانش:

به همه‌تان می‌گویم اگر ماه مبارک تمام شد ان‌شاءالله اخلاق حسنه دعاها و مناجات آن تمام نشود و نماز جماعت را که می‌روید بهتر بروید با همسر و فرزندان بروید ان‌شاءالله الله به امید آن‌قدر که همه باهم ساخته‌شده باشیم.

من زخم‌های کهنه دارم بی شکیبم من * گرچه در اینجا آشیان دارم غریبم من و …

حال سخنی با شهید به خون خفته:

حسین جان، قسم به خون سرخت که با جاری نمودنش در کربلای ایران پیام چگونه زیستن را و چگونه رفتن را به ما آموختی و با دیدنش خورشید از خجالت درخشندگی آن جامه شفق در برکشید و مرغان عاشق با روحت به پرواز درآمدند و عاشقان ره عشق وصال به معشوق را آموختند.

حسین جان، قسم به لحظه‌ای که با ریخته شدن خونت قدم بر بال ملائک و سر بر دامن مولایت حسین گذاشتی. حسین جان، قسم به آن کلامت که گفتی یا زیارت یا شهادت و جامه روحانیت را لباس رزم قراردادی و آن را به خون سرخت رنگین نمودی و به وصال معشوق رسیدی. حسین جان، قسم به خون سرخت راهت را ادامه می‌دهم تا آرزوی تمامی هم‌رزمان شهیدت را تحقیق بخشم.

گفتنی است؛ استان البرز در دوران دفاع مقدس ۵۲۵۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.