آیت‌الله حسینی همدانی در نشست کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش استان البرز:

نماز جماعت در مدارس البرز گسترش یابد

کارشناس روابط عمومی ۰۳ آذر ۱۳۹۸ ۰

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز و امام‌جمعه کرج، دومین جلسه کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش استان البرز در سال جاری به ریاست نماینده ولی‌فقیه در استان و با حضور سایر اعضاء در محل دفتر امام‌جمعه کرج برگزار شد.

آیت‌الله حسینی همدانی در این جلسه با تأکید بر گسترش نماز جماعت در مدارس استان، بیان داشت: ترویج نماز جماعت در مدارس موجب تشویق دانش آموزان به خواندن نماز می‌شود.

وی بابیان اینکه دغدغه نماز در مدارس البرز باید بیشتر شود، خاطرنشان ساخت: این فرهنگ باید تقویت شود تا نماز در همه مدارس با حضور پرشور دانش آموزان اقامه شود.

امام‌جمعه کرج بیان داشت: برای گسترش نماز باید از ظرفیت مدارس استفاده کرد که این مهم نیاز به توجه ویژه مدیران مدارس دارد.

آیت‌الله حسینی همدانی یادآور شد: حضور روحانیون در مدارس البرز باهدف ترویج فرهنگ نماز در بین دانش آموزان نیز ضروری است.

وی بابیان اینکه در بخش پژوهش نماز اقدامات بسیاری انجام‌شده است، ادامه داد: مشکل ما در عملیاتی کردن این پژوهش‌ها در مدارس است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری از بیانات خود به فعال کردن دارالقرآن‌ها در مدارس استان البرز اشاره کرد و عنوان داشت: باید به دارالقرآن‌های مدارس نگاهی همانند هر محله یک مسجد داشت و باید با شعار «هر مدرسه یک دارالقرآن» به این مهم پرداخت.

راه‌های تشویق دانش‌آموزان به نماز در مدارس، راه‌اندازی کاروان نماز در مدارس استان، اجرای طرح حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم، آموزش عملی نماز در مدارس ابتدایی البرز و تأسیس دارالقرآن در مدارس از مسائل مطرح‌شده در این جلسه بود.

در ادامه شاهد گزیده‌ای از تصاویر مربوط به این جلسه هستید…

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.