مشروح خطبه‌های نماز جمعه 1 آذرماه 1398 شهر کرج /

فتنه بنزینی به کمک رهبری و مردم خنثی شد

روابط عمومی (۲) ۰۱ آذر ۱۳۹۸ ۰

متن کامل خطبه نماز جمعه ۱۳۹۸/۰۹/۰۱

استان البرز، شهرستان کرج

توسط آیت‌الله حسینی همدانی

بِسمِ‌الله الرَّحمَنِ الرِّحیمِ

اَلحَمدُالله رَبِّ‌العالَمینَ وَالصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ

اَلعَبدِ المُوَیَّد وَالرَّسولِ المُسَدَّد اَباالقاسِمِ المُصطَفی مُحَمَّد

وَ عَلی آلِه الطَّیِبینَ الطّاهِرینَ المَعصُومِینَ سِیَّما بَقِیَّهِ اللهِ الاَعظَم فِی الاَرَضِینَ

وَاللَعنَهُ الدّائِمَه عَلی اَعدائِهِم اَجمَعینَ مِنَ الآنِ اِلَی قیامِ یَومِ الدّینِ

همه شما خواهران و برادران ایمانی را به رعایت تقوای الهی دعوت می‌کنم. اهل تقوا مواظب همه اعضاء و جوارح خود هستند. امام سجاد علیه‌السلام برای پاها در رساله حقوق، حقوقی را شمرده‌اند، فرمودند: «وَ امّا حَقُّ رِجْلَیْکَ فَأَنْ لَا تَمْشِیَ بِهِمَا إِلَى مَا لَا یَحِلُّ لَکَ»؛ و اما حق دو پایت این است که با آن‌ها بجایی که روا نیست نروى. «وَ لَا تَجْعَلَهُمَا مَطِیَّتَکَ فِی الطَّرِیقِ الْمُسْتَخِفَّهِ بِأَهْلِهَا فِیهَا»؛ و آن‌ها را به راهى که باعث سبکى راهرو است نکشانى. «فَإِنَّهَا حَامِلَتُکَ وَ سَالِکَهٌ بِکَ مَسْلَکَ الدِّینِ وَ السَّبْقِ لَکَ وَ لا قُوَّهَ إِلَّا بِاللَّهِ». زیرا آن‌ها تو را حمل می‌کنند و تو را به راه دین می‌برند و پیش می‌اندازند و لا قوه الا بالله.

امام سجاد علیه‌السلام در این بخش تأکید می‌کند به‌جاهایی که سزاوار نیست نباید رفت؛ یعنی خداوند متعال آنجا رفتن را جایز نشمرده و اجازه نداده است. مثل تصرف در ملک دیگری بدون اذن صاحبش، در خانه دیگران بدون اجازه صاحب‌خانه نمی‌شود رفت. بدون اذن و اجازه منزل کسی نروید. آیه ۲۷ سوره مبارکه نور به همین مطلب اشاره دارد که بدون اذن وارد نشوید این برای شما بهتر است، شاید متذکر شوید. البته آیه بعد هم همین را دارد. در ذیل این آیه شریفه روایتی را مرحوم امین الاسلام در مجمع نقل فرموده که مردی بعد از نزول این آیه شریفه به پیامبر عرض کرد: یا رسول‌الله آیا من برای ورود به خانه مادرم باید از او اجازه بگیرم؟ فرمود: بله. عرض کرد: مادرم پیر زنی است که جز من خدمتکاری ندارد و خدمات او به عهده من است، آیا هر بار که می‌خواهم داخل خانه شوم باید از او اجازه بگیرم؟ فرمود: آیا دوست داری مادرت را عریان و بدون لباس ببینی؟ عرض کرد: نه. فرمود: پس هنگام ورود بر او اذن بگیر. این دستورات خیلی درس دارند ما فقط می‌گوییم و رد می‌شویم. باید پدر و مادر پیرمان را خودمان مواظبت کنیم نه اینکه به مراکز سالمندان بسپاریم. مواظب باشید چه می‌کنید! در قسمتی از آیه ۵۳ سوره مبارکه احزاب به اهل ایمان سفارش می‌کند که با اجازه حق‌دارند وارد خانه پیامبر شوند و غذا بخورند، فرمود: «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لا تَدْخُلُوا بُیُوتَ النَّبِیِّ إِلاَّ أَنْ یُؤْذَنَ لَکُمْ إِلى‏ طَعامٍ» ورود در ملک غیر بدون اذن صاحبش مصداق غصب است و حرام است؛ که در باب غصب و بدی آن روایاتی داریم که در زمان خودش توفیق بود بیان می‌کنیم. پس یکی از حقوق پاها این است که به‌وسیله آن‌ها در محدوده حرام وارد نشویم؛ و در هر کاری که موجب سبکی و خفت انسان می‌شود پا نگذاریم.

باید با پاها دنبال کمال و کمالات رفت و خود را کوچک نکرد. دنبال علم رفتن و در این مسیر گام برداشتن از مواردی است که انسان را برای رشد و کمال خودش کمک می‌کند. قدم بردارد برای رفتن به یک جلسه معنوی، کلاس معرفتی، اخلاقی، بصیرتی، برای رفتن به جمعه و جماعت، برای صله‌رحم، برای کار خیر. امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرمودند: «من مَشَى فِی طَلَبِ الْعِلْمِ خُطْوَتَیْنِ وَ جَلَسَ عِنْدَ الْعَالِمِ سَاعَتَیْنِ وَ سَمِعَ مِنَ الْمُعَلِّمِ کَلِمَتَیْنِ أَوْجَبَ اللَّهُ لَهُ جَنَّتَیْنِ کَمَا قَالَ اللَّهُ تَعَالَى وَ لِمَنْ خافَ مَقامَ رَبِّهِ جَنَّتان»‏. کسی که برای طلب علم دو گام بردارد خداوند دو بهشت برای او قرار می‌دهد. این به خاطر عظمت علم و دانش است که به دنبال کننده او پاداش فراوان می‌دهند. رسول خدا فرمودند: کسی که در حال طلب علمی باشد که بتواند با آن اسلام را زنده کند و در همان حال بمیرد، بین او و انبیاء الهی یک درجه فاصله هست. یا کسی که برای رسیدگی به اوضاع زندگی اقرباء و نزدیکان قدم برمی‌دارد خداوند به او پاداش فراوان می‌دهد. رسول خدا فرمودند: کسى که به خانه خویشان خود مى‏رود تا از ایشان دیدن کند و یا کمکى نماید و یا مالى به آن‌ها بدهد، خداوند ثواب صد شهید به او عطا مى‏نماید و هر گامى که برمى‏دارد، چهل هزار حسنه در نامه عملش نوشته مى‏شود و چهل هزار گناه از او محو مى‏گردد و چهل هزار درجه براى او در بهشت بالا رود و مانند کسى باشد که صدسال خدا را با خلوص نیّت عبادت کرده باشد و هر کس نیاز گرفتارى را مرتفع سازد، خداوند برائت از نفاق و آتش دوزخ را به او عنایت نماید و هفتاد هزار نیاز دنیایى او را برآورده سازد و همواره از رحمت الهى برخوردار گردد. البته گرفتاری‌ها زیاد است. منظور از صله‌رحم برطرف کردن مشکل آن‌هاست لازم نیست با شام و نهار به کسی سر بزند. خوب این هم یک نوع قدم برداشتن است و عمر را خرج کردن است، قدم برداشتن برای اعتلای کلمه‌الله، قدمی که دیروز مردم البرز و شهر کرج برداشتند کجا، قدمی که برای تخریب اموال عمومی برداشته می‌شود کجا! هر قدمی اثری دارد. برای نشر معارف دین و اخلاق قدم برداشتن کجا و برای مضمحل کردن دین و آیات خدا کجا.

البته رونده‌های دیگر هم داریم که حریم را رعایت نمی‌کنند و موجبات خشم و غضب الهی را فراهم می‌کنند. امام صادق علیه‌السلام فرمودند: «مَنْ مَشَى إِلَى صَاحِبِ بِدْعَهٍ فَوَقَّرَهُ فَقَدْ مَشَى فِی هَدْمِ الْإِسْلَام»‏. کسی بلند شود برود به دیدن یک بدعت‌گذار و او را تکریم کند و به‌اصطلاح ما تحویل بگیرد، به تحقیق حرکت کرده در مسیر هدم و از بین بردن دین. مسئله بدعت در دین را کم و کوچک نشمارید. عقاید شخصی و حرف‌های نامربوط و من‌درآوردی و بدون سند و مدرکِ قطعی به دین نسبت دادن چیزی از دین را باقی نمی‌گذارد. رسول خدا فرمود: اگر کسی بلند شود برود ظالمی را کمک کند درحالی‌که می‌داند ظالم است از دین خارج‌شده است. همین‌ها که ریختند در خیابان و جنایت کردند ظالم‌اند و اگر کسی به کمک این‌ها رفت به هر وسیله و عنوانی، مشمول این روایت می‌شود. باید حرمت پاها را نگه داشت و از این نعمت الهی در مسیر ثواب و اعمال صالحه استفاده کرد. بهترین قدم برداشتن و حرکت کردن، راه رفتن در صراط مستقیم الهی است. همان راه انبیاء و اولیاء و کسی که این صراط را درست بپیماید بر صراط پایش نمی‌لغزد؛ و لا قوه الا بالله.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ اللَّهُ الصَّمَدُ لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏

اَلحَمدُالله رَبِّ‌العالَمینَ اَلصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ اَبَالقاسِمِ مُحَمَّد

وَ صَلِّ عَلَی اَمیرِالمُؤمِنینَ عَلیِ بنِ اَبی طالِب وَ عَلَی فاطِمَهَ الزَّهرا سَیِّدَهِ نِساءِ العالَمینَ

وَ عَلَی الحَسَنِ وَ الحُسَینِ سَیِّدَی شَبابِ اَهلِ الجَنَّه وَ عَلَی عَلیِ بنِ الحُسَینِ وَ مُحَمَّدِ بنِ عَلی

وَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد وَ موسَی بنِ جَعفَرِ وَ عَلیِ بنِ موسی وَ مَحَمَّدِ بنِ عَلی وَ عَلی بنِ مُحَمَّد

وَالحَسَنِ بنِ عَلی وَ الخَلَفِ القائِم الحُجَّه حَجَجِکَ عَلی عِبادِک وَ اُمَنائِکَ فِی بِلادِکَ

خودم و همه‌ی شما نمازگزاران محترم را به رعایت و تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت می‌کنم. اهل تقوا از دوستان و محبان علی علیه‌السلام هستند. امام علیه‌السلام بعد از وفات سهل بن حُنَیف انصارى بعد از جنگ صفین در کوفه که از اصحاب خاص حضرت بود، در حکمت ۱۰۸ از حکم نهج‌البلاغه فرمودند: «لَوْ أَحَبَّنِی جَبَلٌ لَتَهَافَتَ». اگر کوهى مرا دوست بدارد هرآینه از هم بپاشد. این معنای تحت‌اللفظی است و بزرگان معانی مختلفی برای این جمله کرده‌اند. مرحوم سید رضى مى‏گوید: این سخن امام مانند آن عبارت است که فرمود: «مَنْ أَحَبَّنَا أَهْلَ الْبَیْتِ فَلْیَسْتَعِدَّ لِلْفَقْرِ جِلْبَاباً». هر کس ما خانواده را دوست دارد باید براى پوشیدن لباس فقر آماده شود. چون دوستى مخلصانه این خاندان مستلزم پیروى و متابعت از ایشان و به راه و روش ایشان بودن است که کار بسیار سختی است لذا باید شخص بتواند با کمبودها و گرفتاری‌های دنیا بسازد و قناعت را پیشه کند. لذا فرمود اگر مثل کوه هم باشد برایش سخت خواهد شد و از هم فرومی‌ریزد. خدای تعالی تقوای همه ما را بیش‌ازپیش قرار دهد.

قبل از اینکه بحث این هفته را آغاز کنم، لازم است از حضور کم‌نظیر بلکه بی‌نظیر مردم انقلابی، هوشیار، بصیر و زمان‌شناس استان البرز و بقیه بلاد که در هفته گذشته درگیر فتنه بنزینی بودند تشکر و قدردانی کنم. قطعاً خدا و اهل‌بیت و شهیدان از این حرکت دیروز شما که برای دفاع از اسلام و انقلاب درصحنه حاضر شدید راضی هستند. دیروز وقت اذان شد صحبت را ناچار بودم قطع کنم و نیمه رها کنم و فرصت تشکر از مجموعه استان نشد. اولاً از خداوند متعال سپاسگزاری می‌کنم که مکر دشمنان را آشکار و خنثی کرد و از سر ملت عزیز ما برداشت. مکر عظیم و عجیبی است که باید مدتی از آن بگذرد تا بعداً آرام‌آرام زوایایش برای مردم بازگو شود. ثانیاً از ولی‌عصر ارواحنا فداه که دستگیری و توجهات حضرت شامل حال همه مردم است تشکر می‌کنیم و همه ما ان‌شاءالله مشمول ادعیه زاکیه آن حضرت خواهیم بود و هستیم انشاء الله. ثالثاً از رهبر معظم انقلاب که با درایت و حکمت کشور را به سمت اهداف بلندش هدایت می‌کنند. رابعاً از مردم بزرگ و بصیر ایران و به‌خصوص البرز که موقعیت حساس را به‌خوبی تشخیص دادند و به وظیفه خوب عمل کردند. باصلابت در برقراری امنیت صف خود را از دشمن جدا کردند؛ و دشمنان را ناامید کردند. خامساً باید از ایثار و مجاهدت‌های نیروی انتظامی تشکر کنم که از لحظات اولیه این غائله وارد عرصه شدند و اول با مدارا و تذکر و رأفت اقدام کردند و وقتی شرارت عده‌ای محرز شد و مردم هم از اشرار و آشوبگران فاصله گرفتند بااقتدار عمل کردند و به کمک برادران مجاهدمان در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که شب و روز نداشتند تا آرامش را برقرار کنند و حالت عادی را در استان و بقیه مناطق برقرار کنند، قدردان همه هستیم. خدمات ارزنده‌ای را این سپاه بزرگوار، نیروهای سپاهی در کنار برادران ناجا و پلیس به‌خوبی انجام دادند قدردانی می‌کنیم. ششم از اعضای محترم شورای تأمین و آن لایه‌ای که کمتر دیده می‌شود که کار اطلاعاتی است عزیزان و سربازان گمنام امام زمان در دستگاه اطلاعاتی با آرامش کامل وظائفشان را انجام دادند که جای تقدیر و تشکر دارد. از صداوسیما در اطلاع‌رسانی و برقراری آرامش به‌موقع عمل کرد که از این مجموعه و دیگر رسانه‌ها تشکر می‌کنم. از نیروهای امدادی و آتش‌نشانی، اورژانس و شهرداری قدردانی می‌کنم.

تشکر ویژه‌ی بنده از بسیج است که مظلومانه اما مقتدر و عاشق و باروحیه بانشاط، با سرزندگی، خستگی‌ناپذیر و باصلابت در عرصه دفاع از جان و مال و ناموس مردم حاضر بودند. با کمبودهایی که وجود دارد در قسمت زیادی با دست‌خالی ایستادگی کردند و نگذاشتند که دشمن در این مقطع موفقیتی به دست بیاورد. این روزها هم هفته بسیج است. تبریک مضاعف عرض می‌کنیم. یکی از عنایات و توجهات الهی به ملت ایران تشکیل و راه‌اندازی بسیج بود که به دستور حضرت امام انجام شد. نیرویی که از آحاد مختلف مردم تشکیل‌شده که روحیه خدمت‌رسانی و ایثار و خلوص و بندگی و شهادت‌طلب با همه تنوعی که در اقشارشان وجود دارد اما هدف مشترکی دارند و در آن مسیر حرکت می‌کنند و کشور و نظام را بیمه کرده‌اند؛ و شاید نام عده‌ای هم نبرده باشم. از همه‌کسانی که برای برقراری نظم و آرامش جامعه تلاش می‌کنند صمیمانه قدردانی می‌کنم؛ و حتماً باید از دلاوری‌های شهیدان مظلوم، مجروحان و جانبازان این چند روز هم یاد کنیم و خاطر آنان را گرامی بداریم. برای شادی روح شهدا صلواتی ختم کنید.

این آزمایش و فتنه هم از سر ملت ما با رهبری امام و کمک مردم امروز خنثی شد و از بین رفت. حتماً توجه دارید که مرکز شرارت‌ها یعنی آمریکا و اسرائیل و منافقین و خاندان منحوس پهلوی و دیگران تلاش کردند تا فتنه فراگیر شود. ارکان نظام از هم فاصله بگیرند و نزاع داخلی فراهم شود و تخریب خط مقاومت که از عراق و لبنان شروع شد و می‌خواستند در ایران هم آن را ادامه دهند که این چرخه و این مجموعه متلاشی شود و از کار بیفتد. در این فتنه خیلی سریع مردم و مطالبات به حقشان به حاشیه رفت و فضا غبارآلود شد و زحمت مردم مضاعف شد و ضرر پشت ضرر، اینجا دیده‌بان بصیر و حکیم با حکمت الهی وارد عرصه شد و چند جمله گفت و بیدار کرد و جلوی خسارت به مردم و نظام را گرفت که ابعاد آن بعداً روشن‌تر و معلوم خواهد شد.

دیروز هم‌ عرض کردم، ممکن است خناسانی فرصت را مناسب ببینند و شبهاتی وارد کنند و قطعاً جواب‌ها را عزیزان در مقاطع مختلف خواهند داد. دوستانی که اهل تبیین و پاسخگویی هستند این کار را خواهند کرد. ولی من از منظر دیگری می‌خواهم راجع به این شخصیت بزرگ الهی و این فخر جهان اسلام و شیعه نکاتی عرض کنم که مربوط به مدت امامت و رهبری ایشان است؛ که نکند خدای‌نکرده به ناشکری بیفتیم. اگر منصفانه نگاه کنیم و شرایط کشور و جهان را درست رصد کنیم و حاکمان دنیا را هم موردتوجه قرار دهیم آیا شجاع‌تر، باتدبیرتر، خلاق‌تر و هوشمندتر از رهبر معظم انقلاب کسی را در بین رهبران جهان می‌شناسید؟ آیا در جهان اسلام کسی به جامعیت ایشان در ابعاد مختلف سراغ دارید؟ بگویید. مدیریت فرد را باید در بحبوحه بحران‌ها و فشار‌ها و تهدیدها محک زد. در این زمان‌ها باید فهمید مدیری مدیریت دارد یا نه. بحرانی برای او درست کنید ببینید خودش را گم می‌کند؟ حواسش پرت می‌شود؟ هول می‌شود؟ آنجا باید فهمید که چقدر توان دارد. بحران‌هایی که در دوران مدیریت ایشان برای کشور به وجود آمد و ایشان توانست این کشتی انقلاب را در این دریای متلاطم با آرامش حرکت دهد و به سمت اهدافش پیش ببرد بسیار مهم است.

ارتحال حضرت امام خودش شوک بزرگی بود که بر پیکره اجتماع واقع شد. دشمنان هم در آن زمان چنگ و دندان‌تیز کردند و نشان می‌دادند. تأسیسات زیربنایی کشور مثل آب، برق، گاز، مخابرات، راه‌ها، فرودگاه‌ها، خطوط راه‌آهن، پالایشگاه‌ها و صنایع مادر، در دوران دفاع مقدس خسارات دیده بودند، ذخایر ارزی کشور به‌شدت پائین‌ آمده بود و تأمین نیازهای اساسی و اولیه مردم کم شده بود و تبدیل به یک دغدغه جدی برای دولت‌مردان شده بود. همه این‌ها بود که در آن فضا مسئولیت افتاد بر عهده رهبر معظم انقلاب. آن‌هم چه شخصیتی! شخصیتی که من بخواهم تعریف کنم تعریف مثل بنده ثمره ندارد. خدمت امام می‌رسیم که حضرت امام تعاریفی درباره ایشان دارند من بعضی‌ها را برایتان می‌خوانم. حضرت امام فرمودند: یکی از بازوهای پرتوان جمهوری اسلامی است. برادری آشنا به مسائل فقهی و متعهد به آن. ازجمله افراد نادری که چون خورشید روشنی می‌بخشد. متعهد و مبارز در خط مستقیم اسلام. عالم به دین و سیاست. کسی که آوای دعوت او به صلاح و سداد در گوش مسلمین طنین‌انداز است. سربازی فداکار در جبهه جنگ و معلمی در محراب، خطیبی توانا در جمعه و جماعات و راهنمای دلسوز درصحنه انقلاب. در حکم آیه اشداء علی الکفار و رحماء بینهم. من ایشان را بزرگ کردم. ایشان سرمایه انقلاب هستند. ایشان از اجتهادی که لازمه ولایت‌فقیه می‌باشد، برخوردارند. ایشان الحق شایسته رهبری‌اند. با بودن ایشان شما خلأ رهبری ندارید. بعد مسئولیت بر عهده ایشان قرار گرفت و خود ایشان فرمود: راه ما راه امام است. من نمی‌خواهم شرایط آن روز که ایشان انتخاب شدند را تحلیل کنم و وضعیت را بازگو کنم. نمی‌خواهم ویژگی‌ها و خصوصیات رفتار انقلابی و مدیریت جهادی ایشان را در عرصه‌های مختلف به‌خصوص نقشی که در تحولات منطقه و محور مقاومت دارند و آمریکا و اسرائیل را به گوشه رینگ برده‌اند و ضربات سهمگین وارد کرده‌اند را بیان کنم.

سید حسن نصرالله ۵ سال بعد از جنگ ۳۳ روزه، پیامی را از حضرت آقا فاش کردند که آقا در اوج حملات مرگبار اسراییل، خطاب به رزمندگان حزب‌الله فرموده بود: «برادرانم، این جنگ همچون جنگ خندق و جنگ احزاب است. ولی به خدا توکل کنید، بنده به شما می‌گویم که شما پیروز هستید و وقتی این جنگ با پیروزی شما به پایان برسد، به قدرتی تبدیل خواهید شد که هیچ قدرت دیگری جلودارش نیست.» مسائل مربوط به فلسطین زیاد است و از حوصله بحث در اینجا خارج است. مسئله بیداری اسلامی که از سال ۱۳۸۹ در شمال آفریقا شروع شد و به‌سرعت سایر مناطق خاورمیانه را گرفت، نگاه ایشان به این تحولات، ناظر به احیای امت واحده‌ اسلامی و ایجاد تمدن جدید اسلامی بر پایه‌ دین و عقلانیت و علم و اخلاق بود؛ که در مقابل طرح‌های غربی مثل جهانی‌سازی است. یا اطلاع و تضلع در مسائل گوناگون اجتماعی و سیاسی و اقتصادی و هنری را بیان کنم وقت خواهد گرفت. ابتکارات ایشان مثل نام‌گذاری و هدفمند کردن سال‌ها با شعار سال، تدوین سند چشم‌انداز ۲۰ ساله، بیانیه گام دوم، قانونمندی و اصرار بر قانون مداری، در مباحث کلان اقتصادی نه بحث جزئی مثل سهمیه‌بندی بنزین، ایشان سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی را ابلاغ کردند. روح اصل ۴۴ هم این بود که اولاً سرمایه‌های مردم و بعد مدیریت مردم وارد عرصه‌ی اقتصاد شود؛ که اگر به تمامه و با دقت انجام می‌شد تحول عظیمی در اقتصاد به وجود می‌آمد و تا حدودی امروز درگیر مشکلات این‌گونه نبودیم. آن‌ها که کوتاهی کرده‌اند در عملیاتی شدن کامل طرح تعلل کردند باید پاسخگو باشند.

اوضاع سختی که دشمنان داخلی و خارجی با توطئه و سنگ‌اندازی ایجاد می‌کنند همه را کنار زدند و دستاورد هم داشت. آمریکا و غرب به‌خوبی می‌داند که مهم‌ترین عامل مقاومت در برابر فشارها و تحریم‌ها رهبر معظم انقلاب است؛ و او بانفوذ و اقتداری معنوی که دارد، قادر است جامعه را نیز در برابر فشارها و تحریم‌ها متحد و مقاوم کند، کما اینکه می‌بینیم این کار صورت می‌گیرد. اقدامات سازش با آمریکا از سال ۱۳۷۰ تا امروز چند نقطه عطف را پشت سر گذاشته که رهبر معظم انقلاب در هر دوره مانع از تحقق آرزوهای برخی از این بزدلان غرب‌زده کوردل شده و کسانی که دنبال می‌کنند که ارتباط با غرب برقرار شود. یکی از دانشمندان غربی می‌گوید که با درایت و رهبری ایشان، ایران به محکمی در سنگر خود قرارگرفته و به‌هیچ‌عنوان در معرض تغییرات بنیادین انقلاب قرار ندارد.

یکی از کارهای اساسی ایشان از اول مسئولیت تا امروز امیدبخشی بوده است. امید به آینده‌ای روشن و آکنده از نشاط و پویایی و سرزندگی برای ملت صبور. امید به نظامی مقتدر، عزتمند و سربلند در میان ملل جهان و امید به تحقق قطعی وعده‌های خداوند در پیروزی ملت مقاوم و نستوه ایران.

من این مطالب را که عرض می‌کنم به خاطر کلماتی است که این چندروزه خناثان و کسانی که وسوسه در دل دیگران می‌اندازند شروع به صحبت کردند و نوک‌تیز پیکان را به سمت رهبری گرفتند. وقتی از اطراف مأیوس می‌شوند به خود ایشان متوجه می‌شوند. لذا می‌خواهم دوره کنم که این نعمت را فراموش نکنیم و قدردان باشیم. راجع به مهار بحران‌ها و اعتماد ایشان به مردم و تبیین دقیق حوادث و مسائل پیش‌آمده برای مردم را در ایشان ببینید که قدرت درایت و رهبری ایشان چگونه است. مدیریت بحران کار بسیار مهم و سختی است. بعض از این بحران‌ها کافی بود که هر نظام سیاسی را ساقط کند. چه خارجی و چه داخلی که ریشه‌ی آن‌ها هم عمدتاً خارجی است. چند تا از این بحران‌ها را یادآوری می‌کنم. اتفاقات تیرماه سال ۶۸٫ اتفاقاتی که در جریان قتل‌های زنجیرهای افتاد در دی‌ماه ۷۷٫ حوادث کوی دانشگاه و مسائل مربوط به شبه کودتای تیر سال ۷۸٫ نامه بی‌شرمانه ۱۲۷ نفر از نمایندگان مشارکتی مجلس ششم در بهار سال ۸۲ که به بیان مطالبی غیرواقعی از رهبری کردند . فرصت نیست من پاسخ رهبری را به آن نامه برای شما بخوانم ولی توصیه می‌کنم حتماً بخوانید. خیلی نامه زیبایی است. شما وقتی نامه را بخوانید به داشتن چنین رهبری افتخار خواهید کرد؛ و آن‌وقت در این استان یکی از همان افرادی که نامه نوشته بود را تائید کردند و در شورای شهر قرار گرفت. آیا این ظلم نیست؟ بحران در انتخابات مجلس هفتم. تحصن و استعفا تعدادی از نمایندگان در مجلس هفتم. هم در مجلس ششم تحصن داشتیم هم مجلس هفتم. این‌ها بحران بود و همه با درایت و راهنمایی‌های ایشان برطرف شد. فتنه سال ۸۸ و صبری که آقا در این قصه به خرج دادند. فتنه سال ۹۶، فتنه سال ۹۷٫ تحریم‌های شدید اقتصادی، قطعنامه‌های شورای امنیت، دادگاه میکونوس، کنفرانس برلین، اصلاح قانون مطبوعات، صدور بعض حکم‌های حکومتی. شکل‌گیری مطبوعات زنجیره‌ای که در جهت اجرای پروژه‌هایی مثل نافرمانی مدنی، استحاله از درون، براندازی خاموش، پروژه خندق، تعادل ویرانگر، مقاومت مدنی، مشروعیت دوگانه، فشار از پائین و چانه‌زنی در بالا و امثال این‌ها را تدارک دیده بودند. در پروژه فروپاشی از درون و بالا رفتن فشارها که چانه‌بزنیم و فشار بیاوریم در آن مقطع شدید ایشان یک کلمه فرمودند: اگر فشار بیاورید حادثه کربلا تکرار خواهد شد نه صلح امام حسن، قصه تمام شد. این قدرت رهبری در آن بزنگاه‌هاست. امکان دارد در ان مقطع خیلی از مردم پس‌زمینه این حرف را متوجه نباشند. خیلی از متدینین هم ندانند و فضا برایشان جور دیگری باشد. ما باید توجه داشته باشیم.

حادثه ۱۱ سپتامبر و متعاقب آن حمله آمریکا به افغانستان و عراق هم از بحران‌هایی بود که نظام ما به‌سلامت از آن عبور کرد. ۱۱ سپتامبر مربوط به آن برج‌های دوقلو بود اما در همان زمان جریانات سیاسى به‌اصطلاح اصلاح‏طلب اصرار داشتند که ایران از این فرصت استفاده کند و وارد گفتگو با آمریکا بشود و در ائتلاف بزرگ ضد تروریستى شرکت کند. آنجا رهبر معظم انقلاب از درونى‏ترین انگیزه این تحولات خبر دادند و بر این اساس سکان سیاست خارجى کشور را به سمت عدم ائتلاف و مخالفت باسیاست‌های تهاجمى پس از ۱۱ سپتامبر هدایت کردند. جریان دادگاه میکونوس که مفصل است و با مقدمه باید بیان شود اما بحرانی شد علیه ایران سفیر آلمان و سفرای کشورهای اروپایی با هماهنگی کشور را ترک کردند و روابط کشورمان با کشورهای اتحادیه اروپا به هم خورد. در چنین شرایطی آقا فرمودند: جمهوری اسلامی نیازی به رابطه با کشورهای اروپایی ندارد و فرمودند: لازم نیست سفرایی که رفته‏اند به ایران برگردند، سفیر آلمان حق ندارد بیاید مگر اینکه خودشان درخواست کنند. بعد از مدتی خودشان درخواست کردند بیایند، آقا فرمودند اگر می‌خواهند بیایند آلمان باید آخر از همه بیاید. بعدازاینکه همه آمدند مستقر شدند آلمان را اجازه دادند که بیاید. این می‌شود قدرت، این می‌شود صلابت. این می‌شود جایی که عزت را حفظ کرد.

تمام تلاش دشمنان نابودی نظام اسلامی و یا تضعیف و منزوی کردن ایران بوده است؛ لکن ملت ایران با رهبری‌های حکیمانه و مدبرانه رهبر معظم انقلاب هم دارای قدرت بازدارندگی نظامی شد و هم در برابر تهدیدات مقاوم شده و فهمیده‌اند که در آستانه تبدیل‌شدن به یک قدرت بین‌المللی است. آمدند جنگ علمی را باهدف عقب نگه‌داشتن ما از قافله علمی دنیا بر ما تحمیل کنند، اما رهبر انقلاب بلافاصله طرح «جهاد علمی و جنبش نرم‌افزاری» را مطرح کردند؛ و بسترهای پیشرفت علمی کشور را فراهم کردند. نشانه‌های این تولید علم را در هسته‌ای شدن ایران، ورود جمهوری اسلامی به باشگاه فضایی جهان، پیشرفت‌های چشمگیر در علوم پزشکی و تولید داروهای راهبردی، صنایع دفاعی و نظامی، علم نانو می‌توانیم ببینیم. مطلب زیاد و فرصت کم. من اگر راجع به این موضوع بخواهم صحبت کنم یک‌ضرب ۱۰ ساعت حرف می‌زنم و فقط آمار می‌دهم. بحران‌هایی که به وجود آمد سابقه‌ها و لاحقه هایی که داشته و ایشان بعضاً با یک کلمه دو کلمه و با تبیین بعضی از موضوعات مشکل را برطرف کردند. نکند که با وسوسه شیطان‌صفتان در دلتان شک و تردیدی ایجاد شود. قدردان نعمت ولایت باشید و شکرگزار باشید که لئن شکرتم لازیدنکم با شکرگزاری ریزش نعمت‌های الهی بیشتر خواهد بود.

(در واکنش به شعار مردمی ما همه باهم هستیم پشت ولایت هستیم) یک عده هم باید جلو باشند که امام تیر نخورد سعید را یادتان هست در کربلا آخرین تیری که به صورتش خورد در دامن امامش افتاد و گفت آقا من وفا کردم به پیمانی که داشتم؟ یک عده هم باید جلو حرکت کنند این‌طور نیست که دائماً پشت سر برویم الآن متأسفانه در بعضی از قسمت‌ها رهبری آمده است در خط مقدم درصورتی‌که باید در قرارگاه باشد فاصله بین قرارگاه تا خط مقدم فتره ایجادشده است بخصوص در مسائل فرهنگی ایشان یک‌تنه دارد می‌جنگد آمده است در خط و دارد کار تک‌تیرانداز را انجام می‌دهد و این ضعف بنده و شماست او باید در قرارگاه کار قرارگاهی‌اش را انجام بدهد.

می‌خواهند بین ما و رهبر ما فاصله می‌اندازند اصل فتنه این است. همان کاری که سال ۸۸ خواستند و نتوانستند انجام دهند. با ترفند دیگر می‌خواهند در این نوبت و در این روزها که برایشان پیش می‌آید به نتیجه برسانند؛ اما غافل‌اند. به متوهمان داخلی و شکست‌خوردگان خارجی عرض می‌کنیم این را خوب بدانید عهدی که با رهبری بستیم هرگز گسستنی نیست.

آمریکا و اذناب پلیدش که از انقلابی بودن مردم ایران ناراحت هستند دیدید که از اوباش حمایت کردند و بعد که ناامید شدند گفتند باید ایران دست از انقلابی گری بردارد. این حرف آمریکا یک پاسخ بیشتر ندارد و آن مرگ بر اوست.

آن چند جمله آقا را در روز درسشان با دقت مرور کنید. من نزدیک ۱۵ سرفصل از همین چند خط درآوردم؛ که فرصت گفتن نیست. یک‌کلام فرمودند حساب مردم از اشرار جداست؛ یعنی نیروهای نظامی و انتظامی بتوانند کارشان را درست انجام دهند. با شرور که نمی‌شود تعارف کرد که آقا استدعا می‌کنم بفرمایید منزلتان. دیدید که چطور دوره‌دیده و آموزش‌دیده بودند. این حدیث را برای شما امروز بخوانم تا دلتان محکم شود. یادم است که درگذشته این روایت را به منافقین تطبیق می‌کردم که نارنجک می‌انداختند. این روایت سندش درست است و به تعبیر ما موثقه است. در کتاب دیات وسائل ابواب موجبات ضمان باب ۴۱ روایت موثقه است و معتبره است. «مُحَمَّدُ بْنُ الْحَسَنِ بِإِسْنَادِهِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِیِّ بْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ الْبَرْقِیِّ عَنِ النَّوْفَلِیِّ عَنِ السَّکُونِیِّ (به خاطر سکونی موثقه است اما مورد اعتماد است لذا فقها بر اساس این روایت فتوا می‌دهند) عَنْ جَعْفَرٍ عَنْ‏ أَبِیهِ عَنْ عَلِیٍّ علیه السلام أَنَّهُ قَضَى فِی رَجُلٍ أَقْبَلَ بِنَارٍ فَأَشْعَلَهَا فِی دَارِ قَوْمٍ فَاحْتَرَقَتْ وَ احْتَرَقَ مَتَاعُهُمْ قَالَ یُغَرَّمُ قِیمَهَ الدَّارِ وَ مَا فِیهَا ثُمَّ یُقْتَلُ». کسی را آوردند پیش امیرالمؤمنین که این شخص مقداری آتش برداشته و در خانه مردم انداخته آن خانه آتش‌گرفته همراه با وسایلش. حکم و قضاوت راجع به این شخص چیست؟ حضرت فرمودند خانه را با تمام وسایلش قیمت کنید و از او بگیرید و سپس اعدامش کنید. این فتوای صریح است فقهای ما و دستگاه قضای ما، کسی که آتش به خانه کسی می‌اندازد بااینکه کسی را نکشته حکمش قتل است. چون ترسی که به جان مردم می‌اندازد بسیار خطرناک است. در روایت دارد «مَن شَهَرَ سَیفُهُ لِاِخافَهِ الناس» چاقو بگیرد داد بزند و مردم بترسند حکمش قتل است و لو به کسی نزده باشد. خدای تعالی برای امنیت اجتماعی و برای امنیت خیلی حرمت و اهمیت قائل است. این شهدای هم شهدای امنیت بودند. این‌ها مهم است. دیده‌اید بعضی وقت‌ها انسان خونش کثیف می‌شود اگر آبله نگیرد به چشم و گوش و کبدش میزند و او را می‌کشد. باید توسط آبله‌مرغان و امثال او بیرون بریزد تا درست شود. این جریان اخیر چنین حالتی بود. ناراحت نباشید. البته باید جوری عمل کرد که این مسائل به وجود نیاید.

۷ آذر روزی است که دلاورمردان شجاع نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با کمترین امکانات و با ایثار جان، بزرگ‏ترین ضربه را بر پیکر نیروی دریایی ارتش بعث عراق وارد ساختند و شجاعانه از سرزمین اسلامی دفاع کردند یاد و خاطره شهدا بزرگوار این نیرو را گرامی می‌داریم.

سند لانه جاسوسی، مطلب استانی و انتخاباتی دیگر فرصت نیست. اگر شد سند لانه جاسوسی را هفته دیگر اشاره می‌کنم. راجع به همین راهپیمایی‌ها بود. پی‌دی‌اف اسناد را شما می‌توانید دانلود کنید ۱۱ جلد است. در جلد ۱ پی‌دی‌اف ص ۱۵۶ درباره همین راهپیمایی بود.

حتماً سخنان اخیر حضرت آقا که درباره مسائل اقتصادی بود را دنبال کنید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.