نماینده ولی‌فقیه در البرز مطرح کرد:

البرز فاقد المان کتاب و کتاب‌خوانی

کارشناس روابط عمومی ۲۶ آبان ۱۳۹۸ ۰

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اهمیت جریان سازی فرهنگ کتاب‌خوانی که در قالب یک شبکه فرهنگی منسجم شکل می‌گیرد، گفت: استان البرز فاقد یک المان کتاب و کتاب‌خوانی است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی طی نشستی با حضور کتابداران که پیش از ظهر امروز (شنبه) در سالن اجتماعات ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز برگزار شد، گفت: جریان سازی فرهنگ کتاب‌خوانی در قالب شبکه فرهنگی شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به‌ضرورت وجود المان کتاب در استان البرز افزود: اینکه استان البرز از یک المان کتاب و کتاب‌خوانی در قالب یک میدان کتاب، یا خیابان کتاب و … بی‌بهره است یک ضعف درروند تبیین جایگاه توجه به فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تقدیر از اهتمام‌های صورت گرفته در نهاد کتابخانه‌های عمومی استان البرز در جهت تشویق و ترغیب عمومی نسبت به کتاب و کتاب‌خوانی مطرح کرد: شغل کتابداری اگرچه یکی از مشاغلی است که آن‌چنان‌که باید دیده نمی‌شود ولی این شغل بافکر، اندیشه و تحول عموم مردم سروکار دارد.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان این مطلب که یکی از پدیده‌هایی که در تمدن سازی بشر اثرگذار بوده است همین توجه به فرهنگ کتاب است، توضیح داد: تمامی تمدن‌ها ریشه و مصدرشان کتاب و کتاب‌خوانی است.

وی با تعریف از کتاب با این عنوان که عصاره فکر و دانش کسی است که آن را به دیگران ارائه می‌دهد، مطرح کرد: افکار و عقاید وقتی به‌صورت کتاب درمی‌آیند ماندگار می‌شوند به همین منظور برای تشویق کتاب‌خوان باید جریان سازی کرد.

کتابدار به‌عنوان کارشناس کتاب نقش مشاور و متخصص را دارد

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با اشاره به جایگاه نقش کتابدار به‌عنوان یک مشاور مطرح کرد: یک مشاور به‌عنوان یک متخصص و کارشناس نقش ممتازی در ارائه مشاوره به افرادی را دارد که به کتابخانه مراجعه می‌کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی توضیح داد: برای آنکه افراد را جذب کتاب و کتاب‌خوانی کنید باید یک جریان سازی آگاهانه کتاب‌خوانی داشته باشید که یکی از راه‌حل‌های آن مشخص کردن شعار واحدی در این زمینه است.

وی بابیان این مطلب که راه ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی از زمان کودکی آغاز می‌شود عنوان کرد: آموزش‌وپرورش به‌ویژه مسئولان مهدهای کودک نقش مؤثری درزمینهٔ ایجاد انگیزه و جریان سازی مطالعه دارند که در این زمینه خود بنده ۱۲ جلد کتاب ویژه کودک با نظارت شخصی ارائه داده‌ام.

نهاد کتابخانه‌های البرز برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی برنامه مستمر داشته باشد

امام‌جمعه کرج در قالب نکته دیگری نسبت به ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی مطرح کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی استان باید یک برنامه مستمر و منسجمی درزمینهٔ ترویج و جریان سازی فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی داشته باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان این مطلب که جمعیت حاضر استان البرز ۳ میلیون نفر است، توضیح داد: آماری که امروز ارائه دادید مبنی بر اینکه ۱۰۰ هزار عضو در سطح کتابخانه‌های استان دارید متناسب با جمعیت استان که بالغ‌بر ۳ میلیون نفر می‌رسد باید رشد پیدا کند.

اجازه ورود کتاب‌های مضر را به فضای کتابخانه‌ها ندهید

وی بابیان راهبردهایی برای پیشبرد اهداف فرهنگ کتاب‌خوانی بیان کرد: اجازه ورود کتاب‌های مضر را ندهید، کتابخانه‌های مساجد و مراکز عمومی را تقویت کنید.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز در پایان خاطرنشان کرد: ترویج کتاب‌هایی که پرورش فکر می‌دهند را در دست اقدام قرار دهید و با راه‌اندازی کتابخانه‌های تخصصی در سطح استان در عرصه‌های مختلف فرهنگی شبکه فرهنگی کتاب‌خوانی راه بی اندازید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.