نماینده ولی‌فقیه در استان البرز:

انتخاب نمایندگان باید بر اساس آرمان‌های انقلاب باشد/ نماینده انتخابی متجاهر به فسق نباشد

روابط عمومی (۲) ۱۷ آبان ۱۳۹۸ ۰

امام‌جمعه کرج با اشاره به ماده ۳۰ قانون انتخابات یادآور شد: کسی که می‌خواهید او را برای نمایندگی انتخاب کنید، نباید تجاهر به فسق داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در بخشی از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه هفدهم آبان ماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) در خصوص معیار انتخاب نمایندگان مجلس، بیان داشت: انقلاب اسلامی از بدو تشکیل تاکنون به دنبال تحقق آرمان‌های الهی بوده لذا انتخاب نمایندگان نیز باید بر اساس همین آرمان‌ها باشد.

وی در ادامه افزود: کسانی که نقش قانون‌گذاری دارند باید از بدنه مردم برخاسته باشند و اهل ویژه خواری و زندگی تجملی نباشند تا بتوانند به‌درستی قانون‌گذاری کنند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز فرمایشی از امام راحل را یادآور شد و با طرح پرسشی گفت: امام (رضوان‌الله علیه) فرمودند: «کسی که انتخاب می‌کنید طعم تلخ فقر را چشیده باشد» لذا چگونه کسی که درآمدهای آن‌چنانی داشته، می‌تواند قوانینی را وضع کند که به حال مستضعفان و محرومان مفید باشد؟!

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به ماده ۳۰ قانون انتخابات یادآور شد: کسی که می‌خواهید او را برای نمایندگی خود انتخاب کنید، نباید تجاهر به فسق داشته باشد.

وی در پایان افزود: متأسفانه در مواردی می‌بینیم نماینده مجلس بعد از ورود به مجلس در ظاهر و گفتار تجاهر به فسق دارد و آنچه که یک مسلمان مؤمن باید رعایت کند، رعایت نمی‌کند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.