آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج/

گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای مستکبران را به تلاطم انداخت / اقتصاد مقاومتی بدون حمایت از تولید داخلی معنا ندارد / مدیران غیربومی در سطح استان ساکن شوند

کارشناس روابط عمومی ۱۷ آبان ۱۳۹۸ ۰

نماز عبادی سیاسی جمعه هفدهم آبان ماه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اقامه شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه هفدهم آبان ماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) با اشاره به حضور پرشور و حماسی دانش آموزان البرزی در راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در سیزدهم آبان ماه، بیان داشت: باید از حضور پرشور مردم بخصوص دانش آموزان، جوانان و نوجوانان عزیز البرزی در راهپیمایی حماسی و استکبارستیز سیزده آبان امسال تشکر کنم که در اقصا نقاط این استان با شور و هیجان و اهتمام همه این عزیزان وارد شدند و مراسم خوبی برگزار شد.

وی در ادامه به بیان بازتاب این حضور پرشور مردم در راهپیمایی سیزده آبان پرداخت و خطاب به دانش آموزان گفت: با این حضور اعلام کردید که از آرمان‌های انقلاب حمایت می‌کنید و در مقابل دشمنی‌های مستکبران کوتاه نمی‌آیید و اهل مذاکره و پذیرش ذلت هم نیستید؛ این پیام محکم و قوی این حضور بود که نه‌تنها در البرز بلکه در اقسا نقاط کشور به‌خوبی مخابره شد.

آمریکای گرگ‌صفت را بشناسیم

امام‌جمعه کرج با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانش‌آموزان و دانشجویان، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب گذشته از تبیین سابقه طولانی دشمنی آمریکا با ملت ایران، تحریف واقعیت‌ها و ضعف شدید آمریکا در این روزها و اینکه آمریکا را به گوشه رینگ بردیم دو نکته مهم دیگر را هم فرمودند.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه به بازخوانی بیانات رهبر معظم در این دیدار پرداخت، افزود: رهبر معظم انقلاب این بار آمریکا را تعبیر به «گرگ» کردند که برای روشن شدن این عبارت باید ببینیم که گرگ چه صفتی دارد.

وی بابیان اینکه برای درک درستی این تعبیر باید صفات پلید گرگ را خوب شناخت، تصریح کرد: گرگ یک موجود خون‌آشام، بی‌رحم و قسی است که معمولاً شکارش را مشغول می‌کند تا از آن ناحیه که احتمال نمی‌دهد او را بگیرد؛ گرگ وقتی حمله می‌کند به همه گله می‌زند به هرکه که دستش رسید نابود می‌کند و به‌اندازه نیازش از بین نمی‌برد درصورتی‌که سایر حیوانات به‌اندازه نیاز خود شکار می‌کنند ازاین‌جهت گرگ خون‌آشام‌ترین حیوان است که به خودش هم حمله می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه در تعبیرات روایات هم بعضی از اشخاص را به گرگ تعبیر می‌کنند، اذعان داشت: در روایات دارد اگر دو گرگ خون‌خوار را در یک محیط بسته و در آغل گوسفندان بی اندازند شب تا صبح هم در این آغل بمانند چیزی از گوسفندان نمی‌ماند در روایات هم هست که حب ریاست بلایی که بر سر اشخاص می‌آورد بیشتر از آن است که آن دو گرگ خون‌خوار بر سر گوسفندان می‌آورند.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه گرگ به همه به دید طعمه نگاه می‌کند، خاطرنشان ساخت: گرگ‌ها به شکارشان حربه می‌زنند اما درعین‌حال همه حواسشان به خودشان هست که دیگری پیروز میدان نشود که در این مورد از خودشان هم نمی‌گذرند لذا اگر تاریخ آمریکا را بررسی کنید چیزی غیرازاین صفات دیده نمی‌شود و حملاتی که کردند و کشت و کشتاری که داشتند گواه بر این صفات است.

اگر ایران به مذاکره تن دهد جبهه مقاومت فرومی‌ریزد

وی در ادامه ضمن بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب بابیان اینکه نباید به آمریکای رو به افول تنفس مصنوعی داد و مذاکره تنفس مصنوعی است، یادآور شد: گرگی که می‌میرد را نباید زنده کنید و به جان خودتان بیندازید و اصرار آمریکا برای مذاکره به جهت منافعی است که می‌برد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز به پیامدهای مذاکره با آمریکا پرداخت و اظهار داشت: مذاکره غیر از جنبه تبلیغی و انتخاباتی که برای رئیس‌جمهور آمریکا دارد اگر ایران تن به مذاکره دهد جبهه مقاومت فرومی‌ریزد و عزت و اقتدار ایران در نگاه بین‌المللی از بین می‌رود و بوق به دستشان می‌گیرند که ببینید فشار حداکثری بر ایران اثر کرد و این شکستی است که ایران هرگز تن به آن نخواهد داد.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه آقایان به نصیحت‌های مشفقانه رهبر معظم انقلاب گوش دهند، گفت: از تاریخ پند بگیرید، همه شاهد بودید و دیدید که کوبا بعد از ۵۰ سال تحریمی که آمریکا شدیدترین تحریم‌ها را نسبت به کوبا داشت آن‌قدر رفتند و آمدند تا حاضر به مذاکره با آمریکا شد اما غیر از چند عکس تبلیغاتی و یادگاری هیچ‌چیزی نصیب کوبا نشد و تمام هیبت و هیمنه آن‌هم از بین رفت.

وی بابیان اینکه بین سازش، مذاکره و توافق باید فرق گذاشت، تأکید کرد: در مذاکره به‌طرف مقابل امتیازاتی داده می‌شود که بعدازآن انسان پیروز میدان شود، جلو رود و به نفع خودش باشد نه اینکه امتیاز بدهیم و بدتر و بیشتر خودمان را تحت سلطه قرار دهیم که متأسفانه عده‌ای این‌گونه عمل می‌کنند.

گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای مستکبران را به تلاطم انداخت

خطیب نماز جمعه کرج با اشاره به گام چهارم کاهش تعهدات برجامی، بیان داشت: این گام چهارم هسته‌ای که برداشته شد باز جبهه استکباری را به تلاطم انداخت و شروع کردند به حرف‌های بی‌ربط زدن که نشان می‌دهد مسیر ولو دیر اقدام شده اما درست انتخاب‌شده است که باید جلوی مستکبر ایستاد و می‌بینید که هر حرکت عزتمندانه از روی صلابت را تحمل نمی‌کنند لذا باید با قاطعیت تمام در مقابل آن‌ها ایستاد و تا حصول نتیجه کامل از حقوق ملت دفاع کرد.

میزان واردات کالاهای لوکس در چند ماه اخیر نگران‌کننده است

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با تأکید بر توجه به اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانش آموزان فرمودند باید تولید داخل را رونق داد و با واردات کالاهای تولید داخل مبارزه کرد تا کالاهایی که در داخل تولید می‌شوند را اجازه نداد که وارد شوند و در دفاع از آینده جوانان هشدار دادند که باید جلوی قاچاق کالا گرفته شود.

وی در ادامه افزود: اگر بخواهیم این حرف را در جامعه تبدیل به فرهنگ کنیم و مصرف کالاهای خارجی ضد ارزش تلقی شود باید همه باهم اقدام به گفتمان سازی کنیم و رسانه‌ها به کمک بیایند و این مهم را به مخاطب به‌خوبی القا کنیم که واردات کالای خارجی یعنی از دست رفتن یک فرصت شغلی در داخل کشور و به تعبیر رهبری این کار حرام شرعی و قانونی است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز بابیان اینکه وقتی در شرایط انواع تحریم‌های بانکی و نفتی قرار داریم تا واردات کنترل نشود به نتیجه نخواهیم رسید و اقتصاد درست نخواهد شد، گفت: آمار گمرک درباره کالاهای لوکس و غیر لوکس و غیرضروری را وقتی مطالعه می‌کنیم نگران‌کننده است و باید جلوی این‌ها گرفته شود.

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساخت: دستگاه‌های مربوطه و نظارتی تا زمان برطرف کردن موانع با جدیت تمام تولید داخلی را ازنظر کیفیت و مرغوبیت کنترل کنند تا سطح کالاهای باکیفیت و مرغوب بالاتر رود و بعد در این زمینه باید خوب‌ها را تشویق و بدها را تنبیه کرد و اگر هم نقص قانونی وجود دارد مجلس باید ورود کند و به این مهم بپردازد.

وی با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی بدون حمایت از تولید داخلی معنا ندارد، افزود: برای کمک به اقتصاد لازم است که هزینه‌های مالیاتی تولیدات داخلی کم شود و در کنار آن جلوی واردات غیرضروری گرفته شود.

تبلیغ یک فیلم سینمایی توسط امام جمعه کرج

رئیس شورای هماهنگی و گسترش فرهنگ قرآنی استان البرز در بخش دیگری با تأکید بر حمایت از تولیدات فرهنگی ارزشی که در داخل تولید می‌شود، گفت: متأسفانه در حوزه تولیدات فرهنگی این قسمت مغفول می‌ماند و یا کم‌بها می‌ماند ولی مردم اگر خوب وارد عمل شوند، تشویق و ترغیب کنند این تولیدات بیشتر خواهد شد لذا باید کمک کنیم و حمایت کنیم تا تولیدکنندگان آثار فرهنگی فاخر بتوانند تولیداتشان را بیشتر کنند و اثرگذاری آن‌ها در جامعه بیشتر شود.

آیت‌الله حسینی همدانی ادامه داد: توصیه می‌کنم عزیزان فیلمی را که جدید اکران می‌شود با عنوان منطقه پروازممنوع مراجعه کنید و بروید ببینید با دیدن خودتان از این اثر حمایت کنید و انشاالله کارهای فاخر دیگر را هم دنبال خواهید کرد.

بازخوانی اسناد لانه جاسوسی

وی در بخش دیگری با اشاره مطالبه رهبر انقلاب در خصوص انتشار اسناد لانه جاسوسی آمریکا در کتب درسی، بیان داشت: ازآنجایی‌که رهبر معظم انقلاب چند بار در جلسات مختلف تذکر دادند که اسناد لانه جاسوسی در کتب درسی قرار بگیرد و توجه نشد و اخیراً هم ابراز ناراحتی کردند بنده از این هفته در نماز جمعه چندهفته‌ای نکته‌هایی را از اسناد لانه جاسوسی برای شما بیان می‌کنم تا این قسمت لااقل از طرف ما دنبال شده باشد و حرف در این مقطع به زمین نمانده باشد.

رئیس بنیاد غدیر استان البرز بابیان اینکه آمریکا از هر فرصتی برای ضربه به اسلام، نظام اسلامی، مسلمین و انقلاب استفاده می‌کند، گفت: برای نمونه یکی از این اسناد را من برای شما می‌خوانم که در یک جشن مذهبی چگونه ورود می‌کند و چگونه می‌خواهد برداشت کند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه آمریکا از هیچ روزنه‌ای برای ضربه به اسلام غافل نیست، تصریح کرد: سندی را که می‌خوانم برای سال ۵۸ است یعنی برای اول انقلاب و هنوز چهل سال نگذشته است یعنی از همان روز اول منافقانه عمل کردند، آن موقع عده زیادی باورشان نمی‌شد که آمریکا دشمن است امروز همه می‌دانند که آمریکا دشمن است اما نمی‌دانیم باز چرا بعضی‌ها سنگ آمریکا را به سینه می‌زنند.

تعداد زیادی از مدیران ارشد البرز بعد از ساعت اداری در استان نیستند

وی در بخش دیگری بابیان اینکه انجام درست کارهای کشور وظیفه ذاتی ادارات است گفت: کار خوب انجام دادن وظیفه دستگاه‌هاست و تعریف ندارد اما از باب تشویق دیگران به کار خوب باید تذکر داد و بیانش کرد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز تصریح کرد: از همه مدیران، مسئولان و کارمندانی که به‌موقع مشغول به کار می‌شوند و تمام‌وقت در خدمت هستند و درجایی که هستند احساس مسئولیت می‌کنند و با مراجعه‌کنندگان به‌خوبی برخورد می‌کنند و در حفظ بیت‌المال مواظبت دارند و در نحوه عملکرد طوری عمل می‌کنند که امید به آینده و بهتر شدن اوضاع را نوید می‌دهند و بر کارآمدی نظام تأکیددارند به‌نوبه خودم تشکر می‌کنم و در هفته‌های آینده هم اگر لازم شد از دستگاه‌هایی که خوب عمل کردند و کارهای ویژه داشتند یاد خواهم کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی ضمن گلایه از این‌که تعداد زیادی از مدیران ارشد استان بعد از ساعت اداری در استان نیستند، گفت: باید قدردان کارگزاران دلسوزی بود که به‌محض اینکه قبول مسئولیت می‌کنند برای اینکه بتوانند در منطقه خودشان حضور بیشتری داشته باشند و خدمات بیشتری را انجام دهند خانواده‌شان را بلافاصله مستقر می‌کنند اگر ساکن این شهر نیستند.

وی در ادامه افزود: متأسفانه یکی از معضلات استان ما این است که تعداد زیادی از مسئولین در سطح بالا غیر از استاندار محترم که خانواده‌شان را آوردند و مستقر شدند تعداد زیادی از مسئولین را می‌بینیم که نیستند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه استان البرز ادامه داد: بنده ساعت هشت شب زنگ می‌زنم برای یک کاری در شهرستان و چند نفر را نام می‌برم می‌گویند نیستند؛ متأسفانه پنج الی شش نفر از مسئولین درجه‌یک استان که باید در آن صحنه حاضر باشند نیستند و در شهر خودشان هستند.

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساخت: اگر کسی می‌خواهد خدمت کند باید در محل خدمتش مستقر شود الآن این مطلب را گفتم حالا یک اطلاعیه ندهند که چند صد میلیون برای کسانی که خانه ندارند خانه تهیه کنند منظور من از این مطلبی که گفتم این نبود.

به کسی رأی دهید که طعم تلخ فقر را چشیده است

وی در بخش دیگری با اشاره به نکات انتخاباتی گفت: انقلاب اسلامی از بدو تشکیل تا امروز به دنبال تحقق آرمان‌های الهی بوده است و این مهم واقع نمی‌شود مگر کسانی که اعتقادی به این امور دارند این افراد مسئولیت‌ها را بپذیرند.

رئیس ستاد احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز افزود: برای انتخاب نمایندگان باید دقت کرد افرادی باشند که از بدنه مردم برخاسته باشند، مثل همه مردم زندگی کرده باشند و کنند، اهل ویژه خواری و زندگی تجملی و رفاه‌زده و رفاه‌طلب نباشند تا بتواند در زمان قانون‌گذاری کار خودشان را درست انجام دهند.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه به بازخوانی بیانات بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: امام رضوان‌الله علیه فرمودند کسی که انتخاب می‌کنید طعم تلخ فقر را چشیده باشد و در یک بیان دیگری فرمودند طرفدار اسلام راحت‌طلبان و فرصت‌طلبان نباشند این‌ها ملاک است.

وی تأکید کرد: حواستان باشد کسانی که داوطلب هستند و کاندیدای مجلس هستند بررسی کنید یک‌دفعه می‌بینید مثلاً چند میلیارد تبلیغ می‌کند یا کسی که درآمدهای آن‌چنانی داشته زندگی آن‌چنانی داشته آیا می‌تواند قوانینی را وضع کند که به حال مستضعفان و محرومان مفید باشد یا می‌گوید که ما حقمان را از سفره انقلاب داریم برمی‌داریم لذا دقت‌های لازم را باید داشته باشید.

رئیس بنیاد مهدویت استان البرز اضافه کرد: دستگاه نظارتی بر تعیین صلاحیت‌ها ماده ۳۰ قانون انتخابات برای داوطلبان هم دقت داشته باشند یکی از بندهای آن می‌گویند که متجاهر به فسق نباشد کسی که می‌خواهید او را انتخاب کنید برای نمایندگی متجاهر به فسق نباشد اگر کسی تجاهر به فسق داشته باشد محروم است.

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: متأسفانه می‌بینیم در مواردی بعد از ورود به مجلس، نماینده متجاهر به فسق است حالا یا در گفتار که نمونه‌هایش را شما را شنیده‌اید و می‌شنوید یا در ظاهر تجاهر به فسق دارد و آن چیزهایی که یک مسلمان مؤمن باید رعایت کند در ظاهرش رعایت نمی‌کند.

وی در پایان با اشاره به زلزله شب گذشته در شمال غرب کشور، بیان داشت: از خدای تعالی برای زلزله‌زدگان آذربایجان غربی و شرقی که امروز زلزله واقع شد و شدتش هم ظاهراً زیاد بوده طلب صبر و اجر می‌کنیم امیدواریم به‌سرعت مشکلات موجود و پیش‌آمده با کمک مردم و امدادگران برطرف شود انشاء الله.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.