آیت‌الله حسینی همدانی در شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان البرز:

مدیر تربیت‌شده و برخاسته از دل مسجد اهل اختلاس نیست/ امام مدیر مسجد است

کارشناس روابط عمومی ۱۴ آبان ۱۳۹۸ ۰

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی در نشست شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان البرز که صبح به میزبانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در البرز و امام‌جمعه کرج برگزار شد با تبریک آغاز امامت حضرت مهدی (عج) گفت: حضرت امام خمینی (ره) دریکی از سخنان خود می‌فرمایند که «انقلاب کردیم که مساجد را آباد کنیم» و این امر به معنای اهمیت جایگاه مساجد است.

وی در ادامه افزود: مساجد محور تمام امور و برنامه‌های نظام اسلامی ایران است و اگر شما به مدیرانی که برخاسته از دل مسجد و تربیت‌شده نهاد مسجد بودند نگاه کنید، می‌بینید که این مدیران اختلاس‌های چندمیلیاردی و یا … انجام نمی‌دادند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با ضروری خواندن توجه به جایگاه مسجد مطرح کرد: اگر امام مسجد شرح وظائف خود را در روند مدیریت مسجد به‌خوبی انجام دهد، آن‌طور که حتی برای زدن میخی به دیوار مسجد او مطلع باشد و از او اذن داشته باشد، آن‌وقت است که می‌توان گفت که آن مسجد درست عمل می‌کند.

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کرد مسجد حوزه و حیطه مدیریتی امام مسجد است و از زمانی که شورای سیاست‌گذاری مساجد استان البرز را در این استان شکل داده‌ایم، شاهد تحولات و قالب تشکیلاتی موفق و به سامانی در این استان هستیم.

وی با اشاره به اقامه نماز جماعت در ۲۶۰ مسجد شهرستان کرج توضیح داد: متأسفانه پیش از تشکیل شورای سیاست‌گذاری مساجد استان تنها معدود مساجدی بودند که نماز جماعت را اقامه می‌کردند.

امام‌جمعه کرج بابیان این مطلب که مسئولان دولتی اهتمام و توجه وافی را نسبت به امور مسجدی ندارند، بیان کرد: سه تن از مدیران دولتی استان که باید در این جلسه حضور پیدا می‌کردند و احکام خود را تحویل می‌گرفتند با توجه به همین اهتمام نداشتن در امور مسجد حضور ندارند.

آیت‌الله حسینی همدانی بیان کرد: به‌منظور تحقق شورای سیاست‌گذاری مساجد استان البرز که در کشور برای نخستین بار شکل گرفت ۹ ماه فکر و برآورد شد و درنهایت با اجرایی شدن این شورا، به دستور رهبر معظم انقلاب در سطح کشور تسری پیدا کند و تشکیل آن توصیه شد.

وی با در نظر گرفتن جایگاه شورایی سیاست‌گذاری مساجد مطرح کرد: ائمه جمعه در هر یک از شهرستان‌ها مسئول این شورا و معرف ائمه مساجد هستند و دیگر آن‌که تصمیم‌ها برای اعطاء پول به مسجد از طرف شهرداری و یا تخریب مسجد تنها با اعلام این شورا انجام می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در بخش دیگر سخنان خود به ساخت فرهنگسراها در دوران اصلاحات اشاره کرد و گفت: متأسفانه فرهنگسراها باهدف مقابله با مساجد راه‌اندازی شدند و امروزه در شهر تهران فرهنگسراها به‌وفور در فاصله چندمتری مساجد هستند که از حیث بودجه و امانات رفاهی و خدماتی و آموزشی نسبت به مسجد غنی هستند.

آیت‌الله حسینی همدانی بیان کرد: جا دارد که از ظرفیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در جهت اهداف عالی مساجد به کار گرفته شود و مسجد به‌عنوان پایگاه اخلاق و خودسازی جایگاه خود را در جامعه پیدا کند.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: کانون‌های باید نقش اساسی برای جذب افراد با سلایق مختلف برای کارهای مانده در مسجد داشته باشند و بر این باور باشند که حلقه واصل مدیریت کلان مسجد، امام مسجد است.

گفتنی است در پایان این جلسه احکام اعضاء شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز در قالب نشست مشترک با اعضاء شورای سیاست‌گذاری مساجد استان البرز با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین ارزانی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محضر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز اعطاء شد.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.