با شعار «استکبارستیزی و مقاومت اسلامی، سرآغاز افول و فروپاشی آمریکا»

راهپیمایی باشکوه ۱۳ آبان در کرج برگزار شد

کارشناس روابط عمومی ۱۳ آبان ۱۳۹۸ ۰

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز و امام‌جمعه کرج، دانش آموزان انقلابی و بسیجی البرز صبح امروز دوشنبه هم‌زمان با ۱۳ آبان ماه سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، از مدارس خود از نقاط مختلف شهر کرج به سمت امام‌زاده حسن (علیه‌السلام) حرکت کردند و پس از تجمع در این مکان همراه با اقشار مختلف مردم البرز به سمت مصلی بزرگ امام خمینی (ره) راهپیمایی کردند.

در این راهپیمایی حماسی علاوه بر دانش آموزان، جمعی از طلاب و اساتید حوزه، دانشجویان، بسیجیان،‌ فرهنگیان، آیت‌الله حسینی همدانی نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، عزیز الله شهبازی استاندار البرز و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی البرز و مسئولان استان نیز حضور داشتند.

راهپیمایی کنندگان در طول مسیر با سردادن شعارهایی همچون «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آل سعود»، «آمریکا در چه فکریه، ایران پر از بسیجیه»، «ذلت نمی‌پذیریم هیهات من الذله»، «‌ما وارث حسینیم هیهات من الذله»،‌ انزجار خود از مستکبران و جنایتکاران جهان به‌ویژه آمریکا و رژیم اشغالگر قدس را اعلام کردند.

دانش آموزان کرجی همچنین همراه خود پلاکارهایی حمل کردند که بر روی آن‌ها شعارهایی همچون «مرگ بر آمریکا»،‌ «جنگ نخواهد شد مذاکره نخواهیم کرد»، «سازش نمی‌پذیریم»، «۱۳ آبان روز اعلام پایداری ملت در برابر آمریکاست» و «نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا» نوشته‌شده بود.

مردم انقلابی و همیشه درصحنه البرز همچنین در این راهپیمایی با تأکید بر مقاومت در برابر توطئه‌ها و تحریم‌های اقتصادی دشمن، هرگونه سازش و تسلیم و مذاکره با دولتمردان آمریکایی را محکوم کردند.

حمایت از سپاه پاسداران، جبهه مقاومت اسلامی و حزب‌الله لبنان، حفظ وحدت و همدلی مسئولان، تلاش برای تقویت اقتصاد کشور، مبارزه با فساد و دست‌اندازی‌ها به بیت بیت‌المال و پرهیز از اشرافی گری مسئولان، عدم اعتماد به دشمنان و تکیه‌بر توان داخلی، رسیدگی به معیشت مردم و اشتغال برخی از شعارها و دست‌نوشته‌هایی بود که راهپیمایان با خود حمل و از مسئولان برای تحقق آن‌ها مطالبه می‌کردند.

بر سر مواضع انقلاب ایستاده‌ایم

در حاشیه این مراسم آیت‌الله حسینی همدانی ضمن قدردانی از حضور باشکوه مردم البرز در راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، گفت: راهپیمایی امروز هم در استان البرز و هم در سراسر کشور نشان می‌دهد که دانش آموزان و اقشار مختلف مردم بر سر مواضع انقلابی‌شان بعد از ۴۱ سال هستند و هنوز آمریکا را دشمن درجه‌یک خود می‌دانند و راضی نیستند هیچ مذاکره و پیمانی با این جرثومه فساد بسته شود.

آمریکا با عدالت‌خواهی مشکل دارد

با حضور راهپیمایان کرجی در خیابان مصلی امام خمینی (ره) و اعلام اتمام راهپیمایی، سردار سرتیپ دوم پاسدار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که امروز سخنران این مراسم در کرج بود در بخشی از سخنان خود گفت: وحدت، انسجام و یکپارچگی را امروز در شهر کرج و در میان تمامی مسئولان و اقشار جامعه شاهد هستیم که همگی برای پاسداشت یک روز باشکوه جمع شده‌اند.

وی بیان کرد: آمریکا چهل سال است تلاش می‌کند سلطه خود را به ایران بازگرداند مشکل آمریکا نه‌تنها با یک نفر نیست، آمریکا با ملت آگاه و آزادی‌خواه ایران مشکل دارد، با عدالت‌خواهی و پیشرفت کشورمان مشکل دارد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توضیح داد: آنچه در کارنامه ایران در چهل سال گذشته است سراسر افتخار است، رهبر انقلاب بر این اساس در گام دوم ملت ایران ازجمله جوانان را دعوت کرده‌اند تا به زیر کشیدن قدرت آمریکا را شاهد باشیم، ملت ایران در گام دوم انقلاب شکست‌های راهبردی را نصیب آمریکا می‌کند.

تأکید مردم ایران بر ادامه مقاومت

بعد از سخنرانی قطعنامه پایانی راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی که حاوی تشریح و تبیین آرمان‌ها، خواسته‌ها و مواضع ملت صبور و مقاوم ایران اسلامی در خصوص استکبار جهانی و تحولات داخلی، منطقه و جهان بود قرائت شد که با صدای تکبیر حضار مورد تأیید قرار گرفت.

متن کامل قطعنامه تظاهرات یوم‌الله ۱۳ آبان به شرح زیر است:

یا أَیُّهَا الَّذینَ ءَامَنُوا لا تَتَّخِذُوا عَدُوّی وَ عَدُوَّکُم أَولِیَاءَ تُلقُونَ إِلَیهِم بِالمَوَدَّهِ

(سوره ممتحنه آیه یک)

ای کسانی که ایمان آورده‌اید، دشمنان من و دشمنان خودتان را دوست مگیرید

با سلام و درود به روح بلند احیاگر اسلام ناب محمدی و بنیان‌گذار نظام مقدس اسلامی، حضرت روح‌الله، دمنده روح جهاد و استکبارستیزی در کالبد مردم شریف و متدین ایران و مسألت طول عمر بابرکت توأم با صحت، مزید توفیقات و عزّت روزافزون مقتدای عظیم‌الشأن و ولی امر مسلمین، حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای از ذات اقدس احدیت جلّ و علا، ما شرکت‌کنندگان در تظاهرات ضد استکباری یوم‌الله سیزدهم آبان ماه «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و در رأس آن آمریکای جهان خوار» با ندای ملکوتی الله‌اکبر – خامنه‌ای رهبر و شعار کوبنده مرگ بر آمریکا اعلام می‌داریم:

  • راهبرد مقاومت فعال در برابر دسیسه‌های شیطانی ام‌الفساد قرن، آمریکای جهان خوار و هم‌پیمانان طاغوت اعظم را یک تکلیف دینی – آرمان تغییرناپذیر انقلاب اسلامی و رسالت انسانی خویش دانسته، هر نوع گفتمان تفرقه‌افکنانه و تحرکات کوته‌فکرانه دو قطبی‌سازی مذاکره – مقاومت در جامعه را شدیداً محکوم می‌نماییم.
  • با ارج نهادن به اقدام هوشمندانه و انقلابی تسخیر لانه جاسوسی شیطان بزرگ در سال ۱۳۵۸،
    استفاده حداکثری از اسناد لانه فساد و جاسوسی طاغوت اعظم در کتب درسی مدارس و دانشگاه‌ها برای روشنگری و آشنایی جوانان عزیز با عمق دشمنی کینه‌توزانه و توطئه‌های ضد بشری آمریکای جنایتکار را با جبران قصور صورت گرفته سنوات قبل و اقدام فوری دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط خواهانیم.
  • کماکان آمریکای در حال افول و فروپاشی را دشمن شماره یک بشریت و سردمداران جنایت‌پیشه نظام فرعونی حاکم بر آن و کشورهای اروپایی را غیرقابل‌اعتماد دانسته، پرهیز مطلق از دل بستن به دشمن، اعتماد عملی به جوانان مؤمن انقلابی و رونق واقعی تولید را کلید حل معضل بیکاری و مشکلات اقتصادی کشور و وظیفه ذاتی و انقلابی مسئولین اعلام می‌داریم.
  • با تقدیر و سپاس از میهمان‌نوازی ستودنی ملت متدین عراق در حماسه عظیم پیاده‌روی اربعین، توطئه رذیلانه آمریکا ــ رژیم کودک کش صهیونیستی و آل سعود خبیث با سوءاستفاده ددمنشانه از مطالبات مردمی و ایجاد آشوب و ناامنی در لبنان و عراق و تلاش مذبوحانه آنان برای تفرقه بین کشورهای مسلمان و محور مقاومت را شدیداً محکوم، دشمن‌شناسی واقع‌بینانه و هوشیاری امت اسلام بخصوص ملت غیور عراق در برابر دسیسه‌های اخیر با تبعیت از رهنمودهای مرجعیت عالی دینی را خواهانیم.
  • حمایت همه‌جانبه خود از مبارزات مجاهدان فلسطینی در قلب سرزمین‌های اشغالی، رشادت‌های انصار الله یمن سرافراز در مقابل رژیم فاسد آل سعود، مردم ستمدیده بحرین و نیجریه و دفاع از پرچم برافراشته حزب‌الله و مقاومت در سراسر منطقه را اعلام و گفتمان سازی و اقدام عملی دولت و ملت برای تحقق بیانیه گران‌سنگ گام دوم انقلاب، متضمن تشکیل امت واحده، ایجاد تمدن اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنا فداه) را وظیفه دینی، انقلابی و انسانی می‌دانیم.
  • رمز عبور سرافرازانه از پیچ تاریخی ـ عزت و سربلندی ملت و کشور ـ غلبه بر مشکلات داخلی و توطئه دشمنان خارجی را توکل بر خداوند قادر متعال ـ تبعیت محض همگان از منویات گهربار مقتدای عظیم‌الشأن و شجاع امت اسلامی، مقام معظم رهبری دانسته و ضمن اعلام آمادگی تا پای جان خود، تمامی اقشار، گروه‌ها و مسئولین را به تحقق عملی این مهم فرامی‌خوانیم.

والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.