آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج/

تحریف گفتار رهبری خط قرمز ماست/ استان البرز به‌شدت از سوء مدیریت‌ها رنج می‌برد

کارشناس روابط عمومی ۰۳ آبان ۱۳۹۸ ۰

نماز عبادی سیاسی جمعه سوم آبان ماه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اقامه شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه سوم آبان ماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) عنوان کرد: روزهای پایانی صفر، سراسر حزن و اندوه است، ارتحال پیامبر به‌عنوان یکی از برترین مخلوقات عالم است که به دستور خداوند حکومت اسلامی را پایه گزاری کرد و همین مسئله نفعی صحبت کسانی است که می‌گویند دین از سیاست جدا است.

وی گفت: پیامبر عظیم الشان اسلام ناب را پایه‌گذاری کرد اما در برخی مواقع رفتارهایی را در جامعه شاهد هستیم که هیچ روایت و آیاتی در خصوص صحبتی گفته نشده است و این بدعت است و خطرناک است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز با اشاره به روشن کردن شمع در اول ماه ربیع، بیان کرد: امام حسین (ع) برای مبارزه با بدعت‌ها به شهادت رسید و نباید با انجام این آئین بدون ریشه و روایت دو ماه عزاداری را ضایع کرد.

عده‌ای می‌خواهند با فشار روانی خواسته‌های خود را به‌نظام تحمیل کنند

آیت‌الله حسینی همدانی در واکنش به اظهارات اسحاق جهانگیری مبنی بر نظر موافق مقام معظم رهبری در خصوص لوایح FATF و CFT، بیان داشت: تحریف گفتار و بیان امام و رهبری خط قرمز ماست و ما باکسی در این زمینه رودربایستی نداریم و آنجایی که ببینیم انحراف و خلافی به امام و رهبری نسبت داده می‌شود محکم می‌ایستیم و اجازه عبور نمی‌دهیم.

وی بابیان اینکه کسی با مسئله شفافیت مخالفتی ندارد، افزود: شفافیت تا آنجایی که دشمنان نتوانند استفاده و بهره‌برداری کنند مطلوب و مورد مطالبه همه است و باید در همه مسائل مختلف کشور به‌جز امنیت ملی و نظامی تصویب شود.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه مسئول باید امانت‌دار باشد و بداند که چگونه عمل کند و چه می‌گوید، با طرح پرسشی تصریح کرد: چرا آقایان می‌خواهند با جنگ روانی خواسته‌های خودشان را به‌نظام تحمیل کنند؟ برجام و خسارت محض بودن او کافی نیست؟

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه تأکید کرد: دستگاه تصمیم گیر باید بدون فشار و اعمال سلیقه منافع و هویت ملی را در نظر گیرد و مسائل را دنبال کند.

وی طرح آمریکا برای فشار حداکثری بر مردم ایران و خسته کردن و اهداف آن را شکست‌خورده دانست و با طرح چند سؤال گفت: چرا عده‌ای از پیروزی ملت ناراحت‌اند؟ سنگ غرب را به سینه می‌زنند و می‌خواهند با فشار و ترساندن مردم از عدم تصویب لوایح کار را بر مردم سخت کنند؟

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز لایحه FATF را مضر اقتصاد و مقدمه تشدید تحریم‌ها عنوان کرد و به مسئولان دولتی یادآور شد: اگر غرب و اروپا بخواهند FATF را به ما تحمیل کنند آن موقع چگونه شما می‌خواهید تحریم‌ها را دور بزنید؟ چه طور می‌خواهید نفت را بفروشید؟ چگونه می‌خواهید دارو و اقلام اساسی را وارد کنید؟ مبادلات ارزی‌تان چگونه خواهد شد؟

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه دور زدن تحریم‌ها در این لوایح به معنای پول‌شویی است، اذعان داشت: طبق این لوایح ایران باید با هر شخص و شرکتی که تحریم‌ها را دور زده برخورد کند و افراد دستگیرشده را به کشورهای عضو معرفی کند که این یعنی خودسوزی و خودکشی، یعنی خودمان تحریم‌ها را بر خودمان چند برابر کنیم.

وی بابیان اینکه اگر آقایان به حرف دلسوزان توجه ندارند لااقل به کلمات دشمنان توجه کنند، گفت: دشمنان بالصراحه میگویند که هدفشان چیست و طراح اصلی تحریم‌ها در این رابطه می‌گوید: «موفقیت تحریم‌ها بستگی عمیق به شفافیت مالی دارد. شفافیت مالی، هسته اصلی مأموریت وزارت خزانه‌داری آمریکاست» لذا این یعنی با تصویب همین لوایح می‌خواهیم مردم را خفه کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با اشاره به اظهارات یکی دیگر از دشمنان نظام اسلامی که می‌گوید «برای قرار دادن ایران در تنگنا و سخت‌تر کردن شرایط برای این کشور به حضور کامل FATF نیاز است»، با طرح پرسشی گفت: دیگر از این حرف صریح‌تر؟ به حرف دلسوزان توجه نمی‌کنید لااقل به حرف دشمن توجه کنید و بگذارید دستگاه تصمیم گیر با فراغ بال و بررسی دقیق نظرش را اعلام کند.

وقف آثار و برکات فراوانی برای جامعه به همراه دارد

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به چهارم آبان ماه روز وقف، این فریضه را حاوی آثار و برکات فروان برای جامعه برشمرد و بیان داشت: دوستان مسئله وقف را اهمیت دهند چراکه در استان البرز وقف کم‌رنگ است؛ بااینکه مطلع هستم خیلی از دوستانی که در استان زندگی می‌کنند در جای دیگر موقوفاتی دارند اما شما اگر در محل زندگی خودتان چیزی را وقت کنید ثوابش به شما می‌رسد و لازم نیست حتماً در محلی که به دنیا آمده‌اید باشد.

تمجید امام‌جمعه کرج از شادی پس از گل بازیکن پرسپولیس

وی در بخش دیگری از بیانات خود در واکنش به شادی پس از گل مهدی ترابی بازیکن پرسپولیس، بیان داشت: باید به یک عده‌ای به‌خصوص بعضی از رسانه‌های داخلی بگویم که اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید، چقدر بی‌انصاف عمل کردند کسانی که ناجوانمردانه به برادر عزیزمان آقای ترابی حمله کردند و حرف‌هایی زدند.

خطیب نماز جمعه کرج با اشاره به برخی هجمه‌ها به این اقدام بازیکن پرسپولیس، با طرح پرسشی به منتقدان گفت: یعنی شماها که مخالفت کردید قائل هستید که با اطاعت از آمریکا کشور نجات پیدا می‌کند؟ ایشان روی پیراهنش چه نوشته بود؟ به مطلبی غیرازاین قائل هستید یا اعتقادی به اطاعت از رهبری ندارید؟ این را روشن کنید.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه خدا عزیز است و عزت در دستان اوست، خاطرنشان ساخت: ایشان با این عملی که انجام دادند این را فهماندند که حتی می‌شود در زمین ورزشی و درهرحال انسان وظیفه دینی و انقلابی خودش را انجام دهد و از حق و مسیر حق دفاع کند و اثرگذار باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر این کار بی‌اثر بود این‌همه داغ به دل عده‌ای نمی‌گذاشت که این‌قدر برافروخته شدند و ناراحت‌اند همان‌طور که شعار هر جمعه ما داغ به دل آمریکا می‌گذارد و این شعار قطعاً و قطعاً تاثیرگزار ترین شعار هست که ما از خدای تعالی برای استکبار و به‌خصوص آمریکا و اذنابش مرگ طلب می‌کنیم.

راهپیمایی اربعین باعظمت و شکوه برگزار شد

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز در بخش دیگری بابیان اینکه ساختارهای کشور خودمان و عراق در پذیرایی از این‌همه جمعیت عظیم معنوی درست نبود، گفت: قسمت‌هایی از این کاستی‌ها لااقل در کشور ما و قسمتی از آن در کشور عراق بود و بعضی‌ها هم شیطنت‌هایی دارند و در این موقعیت‌ها سودجویی و فرصت‌طلبی می‌کنند اما این‌ها را که بگذاریم کنار، این واقعه بزرگ اربعین باعظمت و باشکوه واقع شد.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه به تقدیر از تمامی عوامل راهپیمایی اربعین در داخل و خارج کشور پرداخت و عنوان کرد: باید تقدیر و تشکر کنیم از همه‌کسانی که فراهم کردند و این فرصت را که به‌خوبی برگزار شود، از مسئولین داخلی و هم از مسئولین عراقی که همکاری لازم را کردند و به‌خصوص از مردم، هم از مردم خودمان که با شور، علاقه و نشاط، سختی‌ها و مشکلات را تحمل کردند و هم از مردم عراق که خوب مهمان‌نوازی کردند و پذیرایی کردند، از موکب داران استان خودمان هم که در آنجا به‌اندازه وسعشان و توانشان از همه کشور که آمده بودند و پذیرایی کردند به‌نوبه خودم تشکر می‌کنم.

انتقاد مجدد امام‌جمعه کرج از به‌کارگیری افراد مسئله‌دار در مناصب مختلف

وی با انتقاد مجدد از برخی انتصاب‌ها در استان، بیان داشت: به‌کارگیری افرادی که پرونده‌های سیاسی و یا فساد مالی و اخلاقی و امثال این‌ها دارند در پست‌های مختلف در استان کار غلطی است که دستگاه‌های مربوطه اعم از دستگاه قضائی و دستگاه امنیتی باید کارشان را درست و با دقت و بدون ملاحظه و اعمال‌نظر انجام دهند و الا خسارات جبران‌ناپذیری مثل بی‌اعتمادی به‌نظام و انگ ناکارآمدی متوجه کسانی است که در این زمینه کوتاهی کرده‌اند.

رئیس شورای هماهنگی و گسترش فرهنگ قرآنی استان البرز با تأکید بر اینکه این مسئله را جدی بگیرید، تصریح کرد: این مسئله چون باحیثیت اجتماعی، منافع و داشته‌های این منطقه و استان سروکار دارد بنده کوتاه نمی‌آیم. این را دارم تذکر می‌دهم و این بار چندم است در لفافه و در پوسته برای کسی که می‌شنود و کسانی که می‌شنوند عرض کردم اگر بد گفتم و آبروریزی شد ناراحت نباشند که چرا گفتید.

استان البرز به‌شدت از سوء مدیریت‌ها رنج می‌برد

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه این استان به‌شدت از سوء مدیریت و مفاسدی که بعضی از مدیران دارند رنج می‌برد، اظهار داشت: استان ما استان برخورداری است و توانایی‌های زیاد و امکانات فراوان، افراد فرهیخته، دانشمند و مدیر فراوانی دارد اما یک عده گلوها را گرفتند و نمی‌گذارند نفس بیاید لذا ما داریم تذکر می‌دهیم و در این تذکر دادن هم جدی هستم لذا هیچ کوتاه نخواهم آمد و اکنون فرصت می‌دهم که انجام دهند اگر انجام ندهند آن موقع جور دیگر خواهد شد.

سرعت در تغییر مدیران استان نشان از ناپختگی است

وی در ادامه نسبت به‌سرعت تغییر مدیران در استان انتقاد کرد و عنوان کرد: مسئله سرعت تغییر مدیران هم گاهی کمتر از یک روز اتفاق می‌افتد. صبح یک حکم می‌زنند برای یک آقایی، شب او را فرماندار می‌کنند. این نشان‌دهنده ناپختگی است، نشان‌دهنده این است که نمی‌دانیم داریم چه‌کار می‌کنیم. مگر شما فکر نکردید و به آن آقا حکم دادید؟ چرا حکم را تغییر می‌دهید و یک حکم دیگر می‌زنید؟ این‌ها مردم را ناراحت می‌کند. این‌گونه عمل کردن درست نیست.

از عوامل خانم در برگزاری ورزش بانوان استفاده شود

رئیس بنیاد غدیر استان البرز در خصوص برگزاری برنامه‌های ورزشی بانوان با عوامل مرد، افزود: مسئله مراسم ورزشی بانوان که در شهر برگزار می‌شود تا حالا چندین بار تذکر دادیم. مدیرش هم آمده عذرخواهی کرده بعضاً؛ اما بازمی‌بینیم که مراسم بانوان که برگزار می‌شود عکاس، حراست، کسی که برانکارد را می‌برد و می‌آورد، مرد است چرا این کار را می‌کنید؟ این کار جایز نیست و خلاف شرع است.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه تصریح کرد: این هم یک تذکر دیگر که باید مواظب باشید این کار صورت نگیرد. عکاس و خبرنگار و حراست و برانکارد بگیر و پزشک و امثال این‌ها همه باید از بانوان باشند و الا به اسم ورزش بیاید زمینه خلاف شرع فراهم کنید مقبول نیست ما مخالف ورزش نیستیم ورزش کنند اما با شرایط مناسب صورت گیرد.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به آغاز بارندگی‌ها در استان، گفت: در مسئله مدیریت شهری هم‌عرض می‌کنیم که از الآن اقدام لازم برای آب‌گرفتگی‌های معابر داشته باشید که احتمالاً به وجود می‌آید که یک‌دفعه نگویید در عمل انجام‌شده قرار گرفتیم. از الآن دنبال کنید بنده این‌ها را نباید بگویم؛ اما چون تذکر نفع دارد از باب تذکر می‌گویم.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.