گزیده‌ای از بیانات نماینده ولی‌فقیه در استان البرز/

تمرین ولایت‌پذیری و تبعیت از امام جامعه

روابط عمومی (۲) ۲۳ مهر ۱۳۹۸ ۰

آیت‌الله‌ حسینی همدانی: چه مسئولان و چه مردم، بیایید این دوران تمرین را از دست ندهیم. اگر خوب عمل کردیم، بدانید ان‌شاءالله در رکاب مولایمان خواهیم بود.

ولایت‌پذیری و داشتن روحیه اطاعت از امام جامعه از مهمترین ویژگی‌های منتظران ظهور حضرت حجت سلام‌الله‌علیه است که باید مورد توجه و اهتمام مؤمنین قرار گیرد. به همین منظور پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز و امام‌جمعه کرج گزیده‌ای از بیانات ایشان را در این خصوص بازخوانی می‌کند.

دوران تمرین ولایت پذیری را از دست ندهیم

منتظر ظهور باید در خودش روحیه‌ی ولایت‌پذیری و اطاعت از مولایش را تحقق بخشیده باشد. باید بتواند چَشم بگوید. باید بتواند اگر تعارضی بین خواسته‌ی خودش و مولایش دید خواسته‌ی او را مقدم کند. این تمرین می‌خواهد با گفتنِ تنها نمی‌شود. دورانی که در آن به سر می‌بریم دوران تمرین ولایت‌پذیری است. آیا در این زمان نایب الامام چیزی بگوید، اطاعت می‌کنیم؟ می‌پذیریم؟ یا اِن‌ قُلت داریم؟ حرف او را مولوی و ارشادی می‌کنیم و بالاخره با لطائف الحیل رد می‌شویم. چه مسئولان و چه مردم، بیایید این دوران تمرین را از دست ندهیم. اگر خوب عمل کردیم بدانید ان‌شاءالله در رکاب مولایمان خواهیم بود.

نماز جمعه ۱۳۹۲/۱۰/۲۰

تبعیت را همین امروز بیاموزیم

فرض کنید الان امام زمان سلام‌الله‌علیه حاضر شدند و ظهور کردند. خب ما یک عاداتی پیدا کردیم، یک روش‌هایی در زندگی‌مان داشتیم . آقا می‌فرماید این کارها غلط بوده و این کارها درست است و باید اینطور انجام بدهید، اگر تبعیت کردن را بلد نباشیم، هر چیزی که به دلمان نیامد و بدمان آمد را جلویش می‌ایستیم. کما اینکه یک عده‌ای می‌ایستند. می‌گویند این حرفی که شما زدی، از کدام آیه قرآن استفاده کردی و گفتی؟ به امام زمان می‌گویند. لذا ما باید در همین دوران تبعیت کنیم. اصلا نماز جماعت می‌خوانیم که یاد بگیریم از امام جماعت تبعیت کنیم. نماز جمعه می‌خوانیم برای تبعیت. حج می‌رویم برای تبعیت. باید یاد بگیریم که اگر بعضی از مسائل به ذائقه ما خوش نیامد چون ولیِّ ما گفته است باید تبعیت کنیم. معنا ندارد که جلویش بایستیم و بعد هم بلوا درست کنیم.

نماز جمعه ۱۳۹۳/۰۸/۳۰

برای ظهور آماده هستی؟!

وظایفی که منتظران باید در دوران غیبت داشته باشند آنها را یاد بگیریم و خودمان را با آن وظایف تطبیق بدهیم. پیروی از امام که به لفظ و گفتن نیست. عمل می‌خواهد. نوع رفتار، اخلاق، کسب، خانواده، همسایه، عبادات و رفتارهای اجتماعی همه و همه باید طبق خواسته امام شود تا بتوانیم بگوییم که پیرو امام هستیم. باید شرایط ظهور و زمینه‌های ظهور در ما محقق شود. باید آمادگی لازم برای ظهور در ما بوجود بیاید. آن چیزی که مهم است این است که فرض کنیم الان زمان ظهور رسیده و فردا روز موعود است و حضرت آمدند. ما کجای لشکر امام زمان هستیم؟! این مهم است. آیا ما جزء کسانی هستیم که اِن قُلت می‌کنیم؟ بعضی‌ها آن روز به حضرت حجت می‌گویند این حرف‌هایی که شما می‌زنید کجای قرآن است؟ اوامر او را ارشادی و مولوی می‌دانیم. آیا خودمان را طوری تربیت کردیم که تابع باشیم یا نه؟ باید از نظر خودمان عبور کنیم. بعضی‌ها در مقابل امام، به نظر من به نظر من گفتنشان زیاد است. این‌ها را همین الان هم می‌شود فهمید. نماز جماعت برای تمرین ولایت‌پذیری است. امام رفت رکوع، شما بروید. ایستاد، شما بایستید. سجده رفت، سجده بروید. طول داد، طول بدهید. کوتاه خواند، کوتاه بخوانید. این تمرین زندگی شیعه و مسلمان است برای پیروی از امام. در جامعه باید از ولی فقیه اطاعت کرد. اطاعت به این معنا نیست که بگوییم به نظر من اینجا این‌طور گفتند، به نظر من آنجا آنطور گفتند. باید تبعیت کرد. تبعیت است و اطاعت است. اگر کسی نظری دارد نظرش برای خودش محترم است ولی در آن اموری که رهبری نظر می‌دهد، یک وقت هست که آزاد می‌گذارد و منطقه الفراغ است، آنها را کاری نداریم اما آنجایی که نظر می‌دهند باید نظر را اطاعت کرد. اینها را دنبال کنید. آمادگی داشته باشید که بلافاصله بپیوندید. اگر اعلام شد که حضرت فردا آمدند باید این آمادگی را داشته باشیم.

نماز جمعه ۱۳۹۵/۰۹/۱۹

تکرار تاریخ و ضرورت بحث امام‌شناسی

امام مسلم را فرستاد به کوفه تا هماهنگی کند و کارها را درست کند تا مردم آماده باشند برای آمدن امام. لازمه‌اش این بود که فرمان‌های مسلم را ولو خوش ندارند و نمی‌پسندند بالای سر بگیرند. فرستاده امامشان بود. فرستاده ولی بود؛ اما بزرگان و نیروهای به‌اصطلاح مرجع فکری در آن منطقه مطالباتی داشتند که بعضی از آن‌ها مقابل خواست امام بود. در حقیقت می‌خواستند که امام پیرو حرف آن‌ها باشد. می‌گفتند ما هم نظری داریم. چرا فرستاده امام نظر ما را نمی‌بیند. به حرف ما گوش نمی‌دهد و حرف خودش را می‌زند. نشناختن بحث امامت در این زمان‌ها خودش را نشان می‌دهد که بین تابع و متبوع بودن نمی‌توانند فرق بگذارند. کمک‌هایشان به‌شرط و شروط بود و نتیجه‌اش شد شهادت فرستاده امام حسین علیه‌السلام. البته کوفیان هم بعدش پشیمان شدند اما دیگر چه سود. هم امام هم فرستاده او به شهادت رسید. خدای تعالی بصیرت را در ما بیش‌ازپیش بگرداند چون این قضایا دائم در تاریخ تکرار می‌شود.

نماز جمعه ۱۳۹۸/۰۵/۱۱

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.