آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج/

اربعین امسال چشم دشمنان اهل‌بیت را کور خواهد کرد

کارشناس روابط عمومی ۱۲ مهر ۱۳۹۸ ۰

نماز عبادی سیاسی جمعه دوازدهم مهرماه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اقامه شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه دوازدهم مهرماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) بیانات فرمانده معظم کل قوا در دیدار با مجمع عالی فرماندهان سپاه را بسیار مهم و راهبردی برشمرد و بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در بخشی از بیاناتشان راجع به موضوع هسته‌ای و جدیت و دقت در کاهش تعهدات هسته‌ای تا رسیدن به نتیجه مطلوب تأکید کردند.

وی در ادامه به بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مجمع عالی فرماندهان سپاه پرداخت و افزود: تأکید ده‌ها باره رهبر معظم انقلاب درزمینهٔ علاج مشکلات اقتصادی که باید بر امکانات و توانایی داخلی تکیه کرد و اینکه در همین فشارهایی که مردم به‌سختی تحمل می‌کنند رشد اقتصادی به وجود آمده و به حمدالله با یک شیبی در حال افزایش است که البته باید حرکت را قوی‌تر و مجاهدانه پیش برد تا بتوانیم طرف مقابل را مجبور به عقب ننشینی کنیم.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه تمام تلاش‌های دشمن برای زمین‌گیری نظام اسلامی و مسیر بیانات رهبر معظم انقلاب هم برای خنثی‌سازی آن است، اظهار داشت: مردم ما تا امروز ثابت کردند که ملتی مقتدرند و به برکت اسلام زیر بار زور نرفته و در مقابل هیچ قدرتی غیر از خدا کرنش ندارند و آمریکا و اذنابش بدانند ملت رشید ایران با هیچ ترفندی از مواضع عزتمندانه و منافع ملی‌اش عقب‌نشینی نخواهد کرد.

دشمنان زخم‌خورده مقاومت درصدد عقده‌گشایی هستند

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به ناآرامی‌های اخیر در برخی شهرهای عراق، بیان داشت: چند روزی است مطالبات مردمی عراق را عوامل استکبار و دشمنان زخمی از محور مقاومت وسیله عقده‌گشایی خودشان کردند و بوق‌های مزدور و وابسته به رژیم صهیونیستی و صعودی‌ها با بزرگ‌نمایی و دروغ‌پردازی سعی می‌کنند تا نزاع و دشمنی را در منطقه ایجاد کنند و گسترش دهند.

وی در ادامه تصریح کرد: فکر می‌کنند می‌توانند به این وسیله به اهداف خودشان در منطقه و یا سرنگونی دولت عبد المهدی در عراق و تحت‌الشعاع قرار دادن اربعین و از هم پاشیدن خط مقاومت و امثال‌ذلک برسند اما شما چند ماه اخیر را ببینید که چگونه با ضربات پی‌درپی کمر استکبار و هم‌پیاله‌هایش در یمن، عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و ایران شکسته شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز افزود: کشورهای محور مقاومت سنگر به سنگر در حال پیش روی هستند و هیچ فشار و تحریمی هم نتوانسته جلوی حرکت آن‌ها را بگیرد لذا سعی می‌کنند وحدت را بشکنند.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه استکبار دست به دامن حزب شکست‌خورده بعث و داعش مضمحل شده تا توجه دنیا را از حرکت عظیم اربعین منحرف کند، گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اربعین جهانی شده و اتفاقاً این حرکتی که این‌ها در این روزها کردند قطعاً امسال پرشورتر و با عزمت تر از سال‌های قبل برگزار خواهد شد و به فضل پروردگار جلوات حسینی در اربعین امسال چشم دشمنان اهل‌بیت را کور خواهد کرد.

اعتماد مردم به نیروی انتظامی تقویت‌شده است

وی با اشاره سیزدهم مهرماه روز نیروی انتظامی، گفت: نیروی انتظامی مجموعه گسترده‌ای با وظایف فراوان و متنوع است که موجب شده که با همه اقشار مختلف مردم در عرصه‌های گوناگون فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی سروکار داشته باشد درنتیجه وظیفه‌ و مأموریت‌هایش حساس و سخت باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با تأکید بر اینکه مأموریت‌های نیروی انتظامی خیلی حساس است، گفت: به تعبیر رهبری اقدامات نیروی انتظامی با تأمین امنیت مردم زمینه‌ساز تأمین آبروی نظام جمهوری اسلامی می‌شود.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه باید شرایط را در نظر گرفت و عملکردها را سنجید، به شرارت موجود در منطقه، دست‌های آلوده‌ای که در داخل اقداماتی دارند، مفاسد و بزه‌های سازمان‌دهی شده، عقاید انحرافی و دعوت به بی‌نظمی اجتماعی اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی باید با حفظ اقتدار مهربانانه رفتار کند که این کمی کار را با مشکل مواجه می‌کند ولی پلیس جمهوری اسلامی ایران به‌خوبی از پس این مهم برآمده است.

رئیس بنیاد غدیر استان البرز بابیان اینکه حس اعتماد مردم به نیروی انتظامی تقویت‌شده است، گفت: این مهم سرمایه بزرگی است.

 وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی نظام قانون‌گذاری توسط رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: از آبان سال ۷۲ تا امروز چهل‌وچهار سیاست کلی توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ‌شده است.

خطیب نماز جمعه کرج با اشاره به یادداشت رهبر معظم انقلاب در حاشیه ابلاغ سیاست‌های کلی نظام قانون‌گذاری، گفت: رهبر معظم انقلاب با توجه به اهمیت موضوع در حاشیه آن مرقوم کردند: «سیاست‌ها به قوای سه‌گانه ابلاغ شود. سه قوه موظف‌اند اقدامات را زمان‌بندی و پیشرفت‌ها را گزارش نمایند».

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری از بیانات خود به مسئله گرانی نان در استان اشاره کرد و گفت: مدتی است بدون اینکه دستوری از جایی برسد نانوایی‌ها نان را گران کردند عرض من این است که اگر بناست گران شود همه‌ی کشور باهم گران کنند اگر بناست که گران نشود اگر یکجا گران کنند و جای دیگر گران نکنند نمی‌شود.

وی بابیان اینکه شرایط زندگی در همه جای کشور یکسان نیست، تصریح کرد: بعضی جاها اجاره مغازه و تأمین مقدمات کار گران‌تر از بعضی جاهای دیگر است همه این‌ها را باید لحاظ کرد نسبت به مناطق با یک روشی آن مقداری که گندم آرد می‌شود و به دست نانوا می‌رسد و به دست مردم می‌رسد توجه داشته باشند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز افزود: زمینه فراهم نشود که یک عده منفعت‌طلب طوری عمل کنند که موجب نارضایتی مردم شود، مسئولین محترمی که در این زمینه می‌خواهند تصمیم بگیرند همه جوانب را در نظر بگیرند که مردم متضرر نشوند و از این ناحیه آسیب نبینند.

نماینده مجلس وامدار کسی نباشد

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه به نکات انتخاباتی اشاره کرد و گفت: نماینده مجلس باید زبان گویای مردم و بیان‌کننده خواسته‌های مردم باشد و در مجلس که حاضر است ارائه طرح کند و در وضع قوانینی که مورداحتیاج مردم است و خدمت به مردم و کشور محسوب می‌شود اقدام داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه نماینده باید حریت و آزادی داشته باشد، گفت: نماینده نباید خودش را از قبل وامدار عده‌ای کند که در مجلس زبانش بسته باشد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز اضافه کرد: بعضی وقت‌ها می‌بینیم که افراد را جمع می‌کنند و شام و ناهار می‌دهند و در آن جلسات از آن‌ها خواسته می‌شود که آرایی به دست بیاید، این کارها اسلامی نیست.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه بابیان اینکه این کار گذشته از اینکه توهین به شعور مردم است مفاسدی هم دارد، تصریح کرد: مردم خوب مفاسد و مصالح خودشان را می‌دانند لذا برای رأی گرفتن به این امور احتیاج نیست و عملکرد افراد در مسئولیت‌هایی که داشتند بیانگر همه‌چیز است.

وی در ادامه افزود: پاک دستی‌ها، حمایت‌ها، تکذیب‌ها و موضع‌گیری‌ها مواردی است که مردم می‌توانند دنبال کنند و مردم خواسته‌هایی دارند و آن‌ها مطالبات را دنبال کردند یا نکردند مورد مناسبی برای شناخت افراد است.

رئیس شورای هماهنگی و گسترش فرهنگ قرآنی استان البرز خطاب به کاندیداها، تأکید کرد: مردم را آزاد بگذارید و در رودربایستی اخلاقی قرار ندهید که بخواهند رأی بدهند چراکه فرد اصلح کاملاً قابل‌شناسایی است.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه ضمن بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات، تصریح کرد: حضرت آقا دربیانی درباره نماینده اصلح فرمودند «قبل از ورود به مجلس خود را وامدار دیگران نکند» این‌یکی از شاخص‌هاست که اگر دیدید کاندیدایی قبل از اینکه وارد مجلس شود خودش را وامدار زید و عمر کرد که باید به او رأی ندهید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.