مشروح خطبه‌های نماز جمعه 5 مهرماه 1398 شهر کرج /

انتخابات مجلس؛فرصتی برای حفظ نیروی انقلابی و کارآمد

روابط عمومی (۲) ۰۵ مهر ۱۳۹۸ ۰

 متن کامل خطبه نماز جمعه ۱۳۹۸/۰۷/۰۵

استان البرز، شهرستان کرج

توسط آیت‌الله حسینی همدانی

بِسمِ‌الله الرَّحمَنِ الرِّحیمِ

اَلحَمدُالله رَبِّ‌العالَمینَ وَالصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ

اَلعَبدِ المُوَیَّد وَالرَّسولِ المُسَدَّد اَباالقاسِمِ المُصطَفی مُحَمَّد

وَ عَلی آلِه الطَّیِبینَ الطّاهِرینَ المَعصُومِینَ سِیَّما بَقِیَّهِ اللهِ الاَعظَم فِی الاَرَضِینَ

وَاللَعنَهُ الدّائِمَه عَلی اَعدائِهِم اَجمَعینَ مِنَ الآنِ اِلَی قیامِ یَومِ الدّینِ

ای مؤمنین ومؤمنات خودم وشما را به رعایت تقوادعوت می کنم. اسلام مکتبی است که هیچ بعدی از ابعاد وجودی انسان را نادیده نگرفته و برای همه نیازهای مادی و معنوی بشر تا روز قیامت دستورالعمل دارد، و او را برای رسیدن به بندگی خالص راهنمائی می کند، راه ها را به او نشان داده، موانع را بیان کرده کمک می کند تا برطرف شوند. در مسیر بندگی خدای تعالی باید به اموری ملتزم بود و از مسائلی فاصله گرفت و مؤدب به آداب الهی بود. که متقین، اینگونه هستند و ادب را در همه امور رعایت می کنند.

یکی از آداب که رعایت آن از جهات مختلف مورد نظر اسلام است، لباس و آداب لباس پوشیدن است. رنگ لباس، جنس لباس، دوخت لباس، تعداد لباس و امثال اینها همگی از طرف معصومین بیان شده که البته قسمتی از آنها مربوط به زمان صدور روایات است و قاعده کلی نمی شود گرفت که در همه زمان ها قابل رعایت باشد. با توجه به وقت به بعض موارد اشاره می کنم. مثلاً امیرالمؤمنین در خطبه  متقین فرمودند: اهل تقوا «مَلبَسُهُمُ الاقتصادُ» یعنی روش متقین در استفاده از پوشش و لباس، بلکه در همه امور اینگونه است که اهل اعتدال و میانه روی هستند. اولاً پاکیزه و تمیز نگه می‌دارند، ثانیاً از لباس های ساده استفاده می کنند که قیمت گران نداشته باشد، ساده زیست هستند. و ثالثاً اسراف نمی کنند. هرگز ژنده پوشی، و پوشیدن کثیف و آلوده را اسلام امضا نکرده است. لذا در روایات فراون تاکید شده است لباس سفید بپوشید و لباس سیاه را الا در مواردی برای مردان مکروه شمرده . «کَانَ رَسُولُ اللَّهِ صلی‏الله‏علیه‏و‏آله یَکْرَهُ السَّوَادَ إِلَّا فِی ثَلَاثٍ الْخُفِّ وَ الْعِمَامَهِ وَ الْکِسَاءِ». سیاه پوشیدن را مکروه می دانست، مگر در سه چیز: کفش، عمامه(کلاه)، عبا. و همچنین ‏فرمودند: «الْبَسُوا مِنْ ثِیَابِکُمُ الْبِیضَ فَإِنَّهَا خَیْرُ ثِیَابِکُمْ وَ کَفِّنُوا فِیهَا مَوْتَاکُمْ». لباس های سفید بپوشید که آن ها از بهترین لباس های شما هستند. و مُردگان خود را نیز در پارچه سفید، کفن کنید. در روایت دارد، فرشتگانی که بر رسول اکرم در جنگ بدر نازل شدند عمامه و لباس سفید داشتند. مستحب است کسانی که سید هستند و عمامه سیاه دارند در بعضی مواقع عمامه سفید بگذارند که در این صورت خلافی مرکتب نشده‌اند. دارد که امام رضا -علیه السلام- در نماز عید عمامه سفید پوشیدند. علی علیه السلام فرمود: لباس پاکیزه غم و اندوه را از بین می برد. یا در مواردی بیان شده که امام زمان علیه السلام با عمامه سبز رنگ دیده شده‌‏اند. امام صادق  علیه السلام: لباس سرخ تیره پوشیدن آن کراهت دارد مگر برای نوداماد. و حضرت فرمودند: برای نعلین و کفش بهترین رنگها، رنگ زرد است. یا فرمودند: بهترین رنگ ها در جامه سفید است و بعد از آن زرد و بعد از آن سبز و بعد از آن سرخ نیم رنگ و کبود و عدسى، مکروه است سرخ تیره خصوصاً در نماز.

توجه دارید که اگر رنگ لباس با اینکه از امور سلیقه ای به حساب می آید -و کسی نمی تواند دیگری را وادار کند پوششی با رنگ مورد پسند او بپوشد- مورد توجه است به خاطر آثار و یا پیام هائی بوده که آن رنگ داشته است، (مثلاً استفاده از رنگ مشکی در مراسم عزاداری نه تنها کراهت ندارد. بلکه بخاطر همدردی با اهلبیت رسول خدا از اجر و پاداش هم برخوردار است. و اینگونه پوشیدن سیره است و شعار است باید همیشه حفظ شود.) یا رنگی بوده مخصوص دشمنان دین، یا اثرات روانی خاص می گذاشته، مثلاً برای کودکان رنگ قرمز را گفته اند اشکال ندارد. دارد رسول خدا صلی الله علیه وآله مشغول خطبه بود حسنین علیهماالسلام در حالی که کودک بودند با لباس سرخ وارد شدند. یا شخص را انگشت نما می‌کرده. لذا بهترین نوع لباس همان لباسی است که مردم می پوشند. امام صادق علیه السلام فرمودند: «خیرُ لِباسِ کلِ زمان لباسُ اَهْلِهِ». بهترین پوشش در هر عصری، لباس مردم همان زمان است.

در روایات برای پوشیدن لباس، بخصوص لباس نو ادعیه ای وارد شده که خواندن آن موجب برکت خواهد بود. اقل آن این است که هنگام پوشیدن لباس نو بگوئی: لا اله الاالله محمدٌ رسول اللّه تا از آفت ها نجات یابى. از امیرالمؤمنین علیه السّلام نقل است که چون خداى تعالى جامه نو به کسى عطا فرماید و بپوشد باید که وضو بسازد و دو رکعت نماز بگذارد و در هر رکعت سوره حمد و آیه الکرسى و قل هو اللّه احد و انّا انزلناه فى لیله القدر بخواند پس حمد کند خداوندى را که عورت او را پوشاند و در میان مردم او را مزیّن ساخت و بسیار بگوید «لاحَوْلَ وَلاقُوّهَ اِلاّ بِاللّهِ الْعَلِىِّ الْعَظیمِ» پس اگر چنین کند در آن جامه معصیت خدا نکند و به عدد هر تاری که در آن لباس است ملکى خدا را به پاکى یاد کند و براى او استغفار کند و بر او ترحّم کند. نکته: پوشیدن لباس مختص خانم ها برای آقایان و برعکس جایز نیست و فقها فتوا به حرمت داده اند. پوشیدن لباس اهل کفر جایز نیست.

در مورد کفش و یا جنس لباس هم روایاتی داریم، رسول خدا ‌فرمودند: کفش راحتی و سبک بپوشید و همانند اهل کتاب نباشید و لباس پاکیزه بپوشید. موقع درآوردن لباس بسم الله بگوئید. امام حسین علیه السلام فرمود لباس تنگ و کوتاه نپوشید که لباس اهل ذمه است. از امیرالمومنین علیه السلام است که لباس پنبه ای بپوشید که لباس رسول خدا و ما اهل بیت است. امام صادق علیه السلام فرمودند: لباس کتان بدن را چاق می کند.  خلاصه خداوند دوست دارد نعمت هایش که در نزد بندگانش هست اظهار شود. که لباس هم اظهار نعمت خداست و نشان دادن زیبائی هاست. آنچه مطلوب است حلال بودن و تمیز پوشیدن و منظم و مرتب بودن و خوش بو بودن است و اهل تجمل و به رخ کشیدن نبودن است.خوب است هر وقت لباس می پوشیم یاد این نکته بیفتیم که خدای تعالی چگونه با آن رحمت عمیمش گناهان و بدی های ما را پوشانده، از خداوند طلب عفو و بخشش کنیم.

دو حدیث هم راجع به پوشاندن لباس به دیگران عرض کنم که چقدر فضیلت دارد. امام صادق علیه السلام فرمودند: هر کس به برادر دینى خود لباسى دهد؛ خواه زمستانى و خواه تابستانى، بر خدا است که او را از لباس هاى بهشت بپوشاند و سختى جان کندن را بر او آسان سازد و قبرش را وسعت دهد و چون از قبر بیرون آید ملائکه به وى مژده دهند. در حدیث دیگر فرمود: هر کس مؤمن برهنه اى را بپوشاند خداوند از استبرق بهشت او را بپوشاند. و هر کس مؤمن بى نیازى را لباسى دهد تا وقتی که پاره اى از آن بر تن آن مؤمن بود خداوند او را در ستر خویش بدارد. خداوند همه ما عامل به وظائف بگرداند.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ اللَّهُ الصَّمَدُ لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏

اَلحَمدُالله رَبِّ‌العالَمینَ اَلصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ اَبَالقاسِمِ مُحَمَّد

وَ صَلِّ عَلَی اَمیرِالمُؤمِنینَ عَلیِ بنِ اَبی طالِب وَ عَلَی فاطِمَهَ الزَّهرا سَیِّدَهِ نِساءِ العالَمینَ

وَ عَلَی الحَسَنِ وَ الحُسَینِ سَیِّدَی شَبابِ اَهلِ الجَنَّه وَ عَلَی عَلیِ بنِ الحُسَینِ وَ مُحَمَّدِ بنِ عَلی

وَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد وَ موسَی بنِ جَعفَرِ وَ عَلیِ بنِ موسی وَ مَحَمَّدِ بنِ عَلی وَ عَلی بنِ مُحَمَّد

وَالحَسَنِ بنِ عَلی وَ الخَلَفِ القائِم الحُجَّه حَجَجِکَ عَلی عِبادِک وَ اُمَنائِکَ فِی بِلادِکَ

خودم و همه ی شما نمازگزاران محترم را به رعایت و تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت می کنم.  اهل تقوا در بهره بردن از دنیا، اعتدال را رعایت می کنند و به آخرت گرایش دارند. امیرالمؤمنین علیه السلام در حکمت ۱۰۰ از حکم نهج  البلاغه فرمودند: «إِنَّ الدُّنْیَا وَ الْآخِرَهَ عَدُوَّانِ مُتَفَاوِتَانِ» دنیا و آخرت دو دشمن ناسازگارند، «وَ سَبِیلَانِ مُخْتَلِفَانِ» و دو مسیر مخالف هم هستند، «فَمَنْ أَحَبَّ الدُّنْیَا وَ تَوَلَّاهَا أَبْغَضَ الْآخِرَهَ وَ عَادَاهَا» بنا بر این کسى که دوستدار دنیا باشد و به آن دل ببندد، با آخرت دشمن و با آن در ستیز است، «وَ هُمَا بِمَنْزِلَهِ الْمَشْرِقِ وَ الْمَغْرِبِ» و آن‏ دو مانند مشرق و مغربند، «وَ مَاشٍ بَیْنَهُمَا کُلَّمَا قَرُبَ مِنْ وَاحِدٍ بَعُدَ مِنَ الْآخَرِ وَ هُمَا بَعْدُ ضَرَّتَانِ». کسى که ما بین آنها راه مى‏رود هر چه به یکى نزدیک شود از دیگرى دور مى‏شود، و آن دو، پس از این اختلاف ها شبیه دو زن که هووی هم هستند مى‏مانند. چون بین دنیا و آخرت فاصله و اختلاف وجود دارد، نسبت بین این دو را مشرق و مغرب قرار داد و اگر کسی دوستدار یک طرف باشد، دشمن طرف مقابل خواهد بود. هر مقدار به یک طرف همت داشته باشد از طرف دیگر غافل است. و برای تاکید بیشتر، دنیا و آخرت را به هوو تشبیه کردند چون مرد دو زنه هر مقدار به یکى از زن ها نزدیک شود، از زن دیگر دور مى‏شود. خداوند متعال توفیق بهره بردن درست از نعمش را به همه ما ارزانی کند.

بنا بر قولی ۳ یا ۴ صفر سال ۵۷ ولادت شاهد ۴ ساله کربلا امام باقر علیه السلام در مدینه واقع شد. و چون مادرش دختر امام حسن علیه السلام بود و پدرش امام سجاد علیه السلام ملقب شد به علوی بین علویین یا فاطمیٌ بین فاطمیین.

آنچه در این نوبت از سیره امام باقر علیه السلام که مناسب با امروز ماست بیان می کنم بخصوص که در ایام شروع سال تحصیلی مراکز علمی هستیم، انقلاب علمى و تولید علم است که حضرت راه انداخت و می تواند در این زمان با توجه به نیازمندی ها و توانائی ها و احتیاجاتی که نظام اسلامی دارد به عنوان الگوی عملی برای جوانان و جامعه علمی کشور جهت تحقق بیانیه گام دوم که رهبر معظم انقلاب خواستند به حساب آید. در اولین توصیه از بیانیه رهبر معظم انقلاب بر علم و پژوهش تاکید کردند و از جوانان خواستند شانه های خودشان را زیربار مسئولیت ها قرار دهند و با نگاه و روحیه انقلابی و عمل جهادی ایران را به عنوان الگوی کامل نظام پیشرفته اسلامی به جهان معرفی کنند. این با جهش علمی و تلاش مضاعف علمی ایجاد می شود. به نظر برای رسیدن به این مهم و حرکت در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی باید از سیره علمی و عملی اهل بیت علیهم السلام به خصوص امام باقر و امام صادق سلام الله علیهما بهره برد. یکی از روشهای ایشان برجسته کردن ارزش علم و دانش و تشویق به علم آموزی و ایجاد انگیزه برای حرکت در مسیر آموختن بود که روایات فراوانی در این باب هست. تشویق به فراگیری، روش های فراگیری، شرائط فراگیری، نیت، روش های توسعه و نشر علوم و ده ها موضوع دیگر در بیانات جامع و کامل ایشان مطرح است که لازم است احصا شود و در مراکز علمی ما تبیین شود.

به نقل از رسول خدا فرمودند: «الْعِلْمُ خَزائِنُ وَ مِفْتاحُهَا السُّؤالُ فَاسْئَلُوا یَرْحَمُکُمُ اللّه ُ فَاِنَّهُ یُؤْجَرُ فیهِ اَرْبَعَهٌ السّائِلُ وَ الْمُعَلِّمُ وَ الْمُسْتَمِعُ وَالْمُجیبُ لَهُمْ؛ علم گنجینه‏هایى است و کلید آن پرسش است. پس سؤال کنید! خدا شما را مورد رحمتش قرار دهد؛ زیرا پرسش باعث مى‏شود چهار کس اجر برد: پرسشگر، معلم، شنونده و کسى‏که جواب مى‏دهد.

یکی دیگر از گام های موثر در تولید علم، نشر و توسعه آن است که در سیره عملی امام باقر کاملاً دیده می شود، در مذاکره و تدریس و تالیف کتب و تربیت شاگردان در موضوعات مختلف علمی و اعزام آنها به نقاط دیگر فراوان است. مثلاً محمد مسلم که یکی از شاگردان امام باقر علیه السلام است و سی هزار حدیث از امام یاد گرفته و نشر داده، در کتابی به نام اربعمأه مسأله، مجموع پاسخ‏هایى که درباره چهارصد سوال از امام باقر و امام صادق علیهماالسلام گرفته است، را جمع آوری کرده است. این روشها را باید یاد گرفت. لذا آنچه در این نوبت از امام باقر علیه السلام آموختیم نهضت علمی است که توصیه اول بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب هم علم و پژوهش است که باید به آن پرداخته شود.

در دیدار با خبرگان باز هم بر امید به آینده و استفاده از جوانان در رده های مختلف مدیریتی تاکید کردند. و اینکه با استفاده از راهبرد مقاومت می توان بر همه مشکلات پیروز شد. و برخلاف خواسته‌ی دشمن باید بر شعارهای انقلابی پافشاری داشت. تاکید کردند که نباید به اروپائی ها اعتماد داشت. و فرمودند مسئولین ملاک عمل را بی اعتمادی به دشمن قرار دهند. این مطالب که هر وقت ایشان بیان میکند از روی باور زده می شود. فکر نکنید که وظیفه میدانند که الان راجع به امید صحبت کنند اینطور نیست. چون میدان جلوی چشم ایشان حاضر است و دیده می شود. افراد هم اگر توجه کنند میتوانند متوجه شوند که چرا اینگونه است. چون امروز نظام اسلامی با بکارگیری راهبرد مقاومت در عرصه های مختلف در اوج عزت قرار دارد و کشورهای استکباری تلاش می کنند با فشارهای اقتصادی و سیاسی ایران را در موضع ضعف قرار دهند. دیدید که چگونه با روشی خبیثانه سه کشور اروپائی انگلیس، فرانسه و آلمان علیه ایران بیانیه دادند، بعد از اینکه با رئیس جمهور کشورمان جلسه طولانی داشتند. ایران را  مسئول حمله به تأسیسات نفتی سعودی دانستند و بعد هم مساله مذاکره دوباره برای برجام دوباره مطرح کردند و گفتند: «زمان آن رسیده که ایران مذاکرات بلندمدت درباره برنامه هسته‏ای و مسائل مرتبط با امنیت منطقه‏ای از جمله برنامه موشکی خود را بپذیرد». شروع کردند دوباره از این خزعبلات گفتن. حالا تاکیدات رهبر معظم انقلاب باید برای عده ای روشن تر شده باشد اگر روشن نبوده که به هیچ کشور غربی و اروپائی نمی شود و نباید اعتماد کرد.

عزت ایران که امروز به دست آمده نتیجه ایثارگری ها و مجاهدت ها و مقاومت ملت انقلابی و رشادت و شجاعت نیروهای مقتدر و با صلابت ارتش و سپاه و بسیج و رهبری های حکیمانه رهبر معظم انقلاب است. که می بینید چگونه آنها به تقاضا افتادند در همین روزهایی که رئیس جمهور در سازمان ملل بود دنبال این بودند که با رئیس‌جمهور جلسه بگذارند مذاکره کنند. البته همه باید این را بدانند این روش و مسئله ای که پیش آمده است ناشی از دیپلماسی نیست، این قدرت گفتمان مقاومت است؛ و الا دیپلماسی چنین خاصیتی را تا حالا برای ما نداشته است. لذا توجه به داشته های داخلی و نیروهای جهادی کار را برای کشور درست خواهد کرد. عزت ایران امروز غرب را به بن‌بست رسانده است؛ و هر ترفندی را هم که به کار می بندند و شکل های مختلفی را امتحان می کنند با شکست مواجه می شوند. لذا برای دوشیدن کشورهای مفلوک منطقه سعی میکنند جوری وانمود کنند که آمریکا به دنبال حمله نظامی به ایران است اما با وضعیتی که آمریکا دچار شده است با قاطعیت عرض می کنیم که آمریکا وجود حمله به ایران را ندارد.

یکی از همین نمایندگان سابق مجلس کویت در فضای مجازی نوشته بود ایران عطسه کرد نصف صادرات نفت شما متوقف شد چطور می خواهید با ایران بجنگید؟ بعد گفته بود اگر جنگ شود همه ما صحرانشین میشویم. همین لشکر ۱۰ سید الشهدا در کرج برای صحرانشین کردن کل آنها کافیست.

یکی از نشانه های بدبخت شدن آمریکا و به بن بست رسیدن صهیونیستها نتایج انتخابات اسرائیل است که با تلاشی که آمریکا کرد که هم پیاله خودش را نجات بدهد نتیجه برایش مطلوب نبود .هر دو باهم در گل گیر کردند و نتیجه هم روشن است. دوستان خوب توجه کنید صدای خرد شدن استخوانهای امپریالیسم و نابودی آنها به خوبی شنیده می شود.  اگر مقداری توجه شود فروپاشی این قسمت از این فکر و این روش نزدیک است.

آقا در بخش دیگری از بیاناتشان به نفوذ و اقدامات فرهنگی فعال دشمن اشاره کردند که اشکال مختلفی دارد و باید هوشیار تر عمل کرد دوباره تاکید بر رونق تولید داشتند. نکته مهمی هم درباره حفظ نیروهای انقلابی و فرمودند که امکان حضور همه این افراد در مراکز حساس فراهم شود؛ یعنی باید برای این ها حضورشان را در مراکز حساس فراهم کرد که به نظر اولین فرصت مجلس است. باید فضا را برای حضور افراد انقلابی و مومن و متخصص فراهم کرد. باید دولت و مجلس جوان و کارآمد و با انگیزه و مجاهد، پاکدست و حامی مستضعفان، ضد و دشمن مستکبران  به وجود بیاید تا بتوانند به مردم و نظام خدمت کنند. هم باید فضا فراهم شود هم خود مردم حواسشان را جمع کنند.

یاد و خاطره شهدای شکست حصر آبادان در ۵ مهر سال ۶۰ ، شهادت عالم مجاهد و مبارز مرحوم شهید هاشمی نژاد در ۷ مهر سال ۶۰ توسط منافقین، سرداران شهید فکوری و فلاحی و نامجو و کلاهدوز و جهان آرا در ۸ شهریور سال ۶۰ را گرامی میداریم و از خدای تعالی طلب علو و رفعت مقام برای این عزیزان داریم. به مناسبت ۷ مهر روز آتش نشانی از همه عزیزان آتش نشان که با ایثار و از خودگذشتگی در این عرصه فعالیت می کنند تشکر و قدردانی می کنیم و از حضور عزیزان رزمنده سپاه امام حسن مجتبی که امروز در جمع ما حاضر هستند تشکر می‌کنیم.

نکته استانی اینکه فصل کشت دانه های روغنی کلزاست. کشاورزان محترم که صدای من را بعد می شنوند دقت کنند. برای رونق تولید و خودکفایی کشور در مسئله روغن این دانه‌های روغنی کمک می کند. ظاهرا خواصی هم برای زمین های کشاورزی دارد.  باید این قضیه را دنبال کنید. فرصت کشت تا همین ۱۵ مهر خواهد بود. این فرصت در استان از دست نرود. حضرت آقا هم در یک بیانی زمانی فرمودند به دانه های روغنی کلزا بپردازید. لذا در تولید این محصول که چون در این منطقه هم عمل می‌آید دوستانی که توان آن را دارند حتما اقدام کنند.

مطلب دیگر جریان حذف نام شهید است که جای تاسف شدید دارد که در ایام محرم و ایام سالگشت دفاع مقدس اقدام به حذف نام شهید شد در بعضی از نقاط کشور. من احتمال نمی دادم که در البرز هم شده باشد. این کار از مصادیق بارز نفوذ فرهنگی است که آقا در همین صحبت اخیرشان با خبرگان داشتند. کار را به جایی رساندند که دیگر مخفی کاری هم ندارند و علنا اقدام می کنند. اگر از روی اطلاع واقع شده است که بعید است کسی  در ایران زندگی کند و نداند که شهید چه ارزشی برای مردم دارد! این دشمنی با محرم است. دشمنی با دوران دفاع مقدس است. دشمنی با ارزش های والای الهی است. نام شهید تا ابد مشعشع و نورانی است. این عزتی که امروز داریم که رئیس جمهور ما می تواند در سازمان ملل به راحتی از کیان ملت دفاع کند و محور مقاومت می تواند از آمریکا و اسرائیل و منفورین  منطقه برائت بجوید و آنها را خوار و ذلیل کند و دستاوردهای دیگر همه به برکت خون شهداست. در کرج هم حرکتی شروع شد در چند نقطه دستکاری هایی صورت گرفت. من هم متوجه شدم و تذکر جدی دادم و دوستان هم جبران کردند و اطمینان دادند که اشتباه شده و الا بنده رها نمی کردم. گفتم هر کس که کنده است خودش باید نصب کند. اینکه در تهران هم بچه های حزب الله و ارزشی اقدام کردند به نصب و زدن نام شهید، این عمل قابل تقدیر است؛ اما اگر من آنجا بودم هرگز نمی گذاشتم که بچه‌های ارزشی این کار را بکنند. مجبور میکردم کسی را که کنده خودش نصب کند و بعد هم از آن مسئولیتی که داشت عزلش می کردیم.  مگر به همین سادگی ها  میشود از این امور عبور کرد؟

بنده به این مسئله اهتمام دارم. دیده اید که از هفته دومی که حضورم در نماز جمعه استان و کرج شروع شد، خواندن وصیت نامه شهدا را در نماز جمعه باب کردم. خوب است که این مسئله کشوری شود و در همه مساجد انجام شود. تهران هم که بودم در شب های جمعه هر هفته سالیان سال وصیت نامه شهدا خوانده می شد. باید نام شهدا را زنده نگه داشت. همه وظیفه داریم. ما بر سر سفره شهدا و امام شهیدان نشسته‌ایم. ناشکری نکنید. دیروز رهبر معظم انقلاب در پیامشان فرمودند همه وظیفه داریم نام های نورانی شهیدان را تکریم کنیم و عظمت جایگاه آنان را در یادها ماندگار سازیم. افتخاری است برای کوی ها و برزن ها که نام شهید و عنوان شهادت بر فراز آنها بدرخشد. چرا این را می‌گیرید؟ به صورت کاملا روشن و تظاهر گونه به در خانه شهدا بروید، سرکشی کنید و حال و احوال کنید. من از اول آمدن به استان این مسئله را ترک نکردم. هر هفته رفتم و از روی جهاتی گفتم که خبری نشود که مربوط به خودم است؛ اما به نظر می رسد که  دوستان از این به بعد اگر خواستند خبری هم کنند این کار را بکنند که ترویج و گسترش ارزشهای انقلابی است. خود این کار ارزشمند است و یک روش فرهنگی است. نسبت به شهدا باید کرنش داشت. به نظر می رسد که در ارزیابی مسئولین کسی که اهتمام به رشد و گسترش ارزش های انقلابی دارد و نسبت به شهدا حالت کرنش دارد باید نمره قبولی داد. شهدا کشور را بیمه کردند. در گام دوم انقلاب باید نام شهید و ارزش کار شهید از گام اول پررنگ تر باشد. به نظر می رسد که آموزش و پرورش از این مهم نباید غفلت کند.

نکته انتخاباتی: جلسه قبل راجع به اخلاق انتخاباتی و تبلیغات مطلبی را عرض کردم، باید مواظب باشیم تحت تاثیر تبلیغات رای ندهیم. رصد دقیق داشته باشیم و حرف ها و عملکردها را بسنجیم. از طرف دیگر خود کاندیداها هم مواظب باشند خود را از چشم مردم نیاندازند. من نکته ای از حضرت امام را برای شما می خوانم؛ چقدر قشنگ پیش بینی این روزها را کرده اند و نصیحت فرمودند. فرمودند: نصیحتی است از پدری پیر به تمامی نامزدهای مجلس شورای اسلامی که سعی کنید تبلیغات انتخاباتی شما در چارچوب تعالیم و اخلاق عالیه اسلام انجام شود و از کارهایی که با شئون اسلام منافات دارد جلوگیری گردد. باید توجه داشت که هدف از انتخابات در نهایت حفظ اسلام است. اگر در تبلیغات حریم مسائل اسلامی رعایت نشود، چگونه منتخب حافظ اسلام می‌شود. باید سعی شود تا خدای ناکرده به کسی توهین نگردد.

مطلبی را هم قبلاً گفته ام برای بار چندم است عرض می کنم که بنده از هیچ آقایی و خانمی در جهت انتخابات تا امروز حمایت نکرده و نمی کنم. اگر جایی شنیدید و گفتند که بنده برای انتخابات حمایت کردم از کسی و به او توصیه کردم که باید حتما در انتخابات شرکت کنی و الا نصف نظام و مملکت زیر سوال می رود بدانید که دروغ است. عکس هم دلیل بر حمایت نیست. گاهی شنیده می شود که کسانی اینطرف آنطرف می گویند ما مورد تائید فلانی هستیم این حرف ها همه اش کذب است بله پیش بنده می آیند میگویند در انتخابات میخواهیم شرکت کنیم نظر شما چیست؟ گفتم اگر فرصت دارید و توانش را دارید و بر شما وظیفه شده به وظیفه تان عمل کنید اما اگر این گفته من حمایت از کسی باشد و تذکری باشد که باید بروی و او اینرا وسیله قرار دهد هرگز اینطور نیست. از خانمها و آقایانی که این نکات را میگویند تقاضا میکنم که برای خودشان مسئولیتی درست نکنند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.