آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج/

استکبار و آل سعود مقابل یمن تحقیر شدند / دوران دفاع مقدس الگوی بی‌نظیر مدیریت جهادی است

کارشناس روابط عمومی ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ ۰

نماز عبادی سیاسی جمعه بیست و نهم شهریورماه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اقامه شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه بیست و نهم شهریورماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) با اشاره به سوم مهرماه شهادت حضرت امام زین‌العابدین علیه‌السلام در سال ۹۵ هجری قمری بیان داشت: امام سجاد (ع) از روحیه استکباری ستیزی امام حسین (ع) غافل نشدند و  یک تشکیلات منسجم شیعی پایه‌ریزی کردند که بعدها در زمان امام باقر (ع) و امام صادق (ع) این جریان خودش را نشان داد.

وی با اشاره به فرارسیدن بیست و سوم محرم سالگرد حمله تکفیری‌ها به حرم عسکریین گفت: داعش و تکفیری‌ها می‌خواستند که اثر ظاهری این اماکن مقدسه نباشد اما غافل از این موضوع هستند که نور خدا هرگز خاموش شدنی نیست.

رئیس بنیاد مهدویت استان البرز بابیان اینکه امسال شاهد برپایی باشکوه عزاداری در کشورهای مختلف جهان بودیم، افزود: محرم امسال به‌عنوان پرشورترین سال در عزاداری محرم در جهان ثبت شد و این حرکت در این سال‌ها که هجمه‌ها به تشییع در اوج قرار دارد دارای پیام است و این موضوع مسئولیت‌ها را سنگین می‌کند.

معارف امام حسین (ع) نشر و توسعه داده شود/ دغدغه‌هایتان بزرگ باشد

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با جمعی از موکب داران عراقی، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار به نکات مهمی پرداختند که لازم است به این‌ها بپردازید و برای این امور کمپین راه بیندازید و برای معارف عاشورا که جهان را زنده و بیدار کرده نَفَس بزنید و به اشکال مختلف ترویج کنید لذا مسائل اصلی را از فرعی فرق بگذارید و دغدغه‌هایتان بزرگ باشد.

وی با تأکید بر اینکه به فرموده رهبری معرفت حسینی به برکت اربعین بین‌المللی شد، تصریح کرد: باید معرفت و معارف امام حسین (ع) نشر و توسعه داده شود، آن‌وقت عده‌ای می‌خواهند با تحریف و خرافه آن را از کار بیندازند لذا ما باید در مقابل خرافه و تحریف محکم بایستیم و باید آرمان‌ها، شعارها، فرهنگ و گفتمان حسینی را به بیان مختلف نشر بدهیم.

رئیس شورای هماهنگی و گسترش فرهنگ قرآنی استان البرز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با جمعی از موکب داران عراقی، اظهار داشت: آقا فرمودند: «[اگر] امام حسین (علیه‌السلام) به دنیا معرّفی بشود، اسلام معرّفی شده است، قرآن معرّفی شده است. امروز با صدها وسیله علیه اسلام و علیه معارف اسلامی تبلیغ می‌شود؛ در مقابل این حرکت خصمانه‌ی جبهه‌ی کفر و استکبار، حرکت معرفت حسینی می‌تواند یک‌تنه سینه سپر کند، بِایستد و حقیقت اسلام را، حقیقت قرآن را به دنیا معرّفی کند.»

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: رهبر معظم انقلاب راجع به منطق امام حسین (ع) مطالبی را فرمودند و ادامه دادند: «پیام امام حسین، پیام نجات دنیا است»؛ و از حرکت اربعین به‌عنوان «آیت عظمای الهی» یادکردند و فرمودند «این حرکت می‌تواند جامعه اسلامی را به تمدن بزرگ اسلامی برساند» لذا همه باید برای رسیدن به این هدف فکر و کارکنیم.

وی با تأکید بر اینکه نباید به چیزهایی که دشمن می‌تواند با پررنگ کردن آن‌ها مثل بدعت‌ها، تحریف‌ها و اختلافات این هدف بلند را خدشه‌دار کند تمسک کرد، گفت: این را بدانید اگر امروز در عالم خدا پرستش می‌شود به خاطر امام حسین علیه‌السلام است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز افزود: می‌خواستند با از بین بردن امام چیزی به اسم بندگی و خداپرستی وجود نداشته باشد؛ که شهادت حضرت مسیر را تغییر داد لذا تا قیامت هر کس با هر گرایشی که دارد و می‌تواند بندگی خدا بکند به برکت امام حسین است.

یمنی‌ها با اقدامات خود استکبار را تحقیر کردند

آیت‌الله حسینی همدانی یکی از نمونه‌های بارز تربیت حسینی را مقاومت مردم یمن دانست و بیان داشت: یمن امروز با راهبرد مقاومت توانسته استکبار را تحقیر و تهدید کند که اگر عربستان دست از تجاوز نکشد آنجا را تصرف می‌کند.

وی با اشاره به اینکه استکبار می‌خواست چندهفته‌ای کار یمن را تمام کند اما اکنون بیش از چهار سال است که گرفتار آن است ، اظهار داشت: یمنی‌ها تحت تعلیم افکار علی ابن ابی‌طالب علیهم‌السلام هستند.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه عربستان چندی قبل گفته بود که می‌خواهد آتش جنگ را به داخل ایران بکشاند، گفت: عربستان که در دل خود شکست و نابودی ایران را می پرورانید نتوانست از حمله پهبادی انصار الله یمن به بزرگ‌ترین پالایشگاه تأسیسات نفتی جهان فرار کند.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: یمنی‌ها توانستند تمام پُز نظامی آمریکا و تسلیحات فروخته‌شده‌اش به گاو شیری و زیرساخت‌های نظامی و غیرنظامی عربستان را زیر سؤال ببرند.

وی با اشاره به اینکه این حمله تمام معادلات منطقه‌ای را بر هم زد، گفت: عربستان هنوز در مقابل ایران قرار نگرفته و در مقابل یمن پابرهنه مظلوم است و برای فرافکنی می‌گویند که عملیات خیلی پیچیده بود و کار یمنی‌ها نیست و کار ایرانی‌هاست.

اگر آمریکا در منطقه خطای استراتژیک کند عربستان و اسرائیلی وجود نخواهد داشت

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز افزود: اگر آمریکا و اذنباش در منطقه خطای استراتژیک کنند تمام هستی‌اش را در تمام دنیا به خطر انداخته و اگر کوچک‌ترین حرکتی برعلیه ایران کند به فضل پروردگار دیگر عربستان و رژیم کودک کشی وجود نخواهد داشت.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه خاطرنشان ساخت: اگر شما می‌توانید زمین و هوای خودتان را نگه‌دارید؛ در مقابل یک گروه شبه‌نظامی کم آوردید؛ دست از جنگ‌طلبی و آدم کشی بردارید و حالا برای اینکه کم نیاورند رئیس‌جمهور آمریکا به وزیر خزانه‌داری دستور داده که تحریم‌ها را برعلیه ایران بیشتر کند که در این جنگ اقتصادی هم با مقاومت جانانه مردم ایران شکست خوردند و دیگر تاب‌وتوانشان تمام‌شده است.

دفاع مقدس یکی از جلوه‌های مقاومتی سیره امام حسین (ع) است

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با اشاره به سی و یکم شهریورماه آغاز جنگ تحمیلی در سال ۱۳۵۹ هجری شمسی و آغاز هفته دفاع مقدس، بیان داشت: یکی از جلوه‌های مقاومتی که از سیره امام حسین (ع) و عاشورا آموختیم دفاع مقدس بود.

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساخت: مردم سرافراز ایران هشت سال با توکل بر خدای تعالی بدون کمک از هیچ قدرت خارجی مظلومانه در مقابل تمام هیمنه ی استکباری ظالمان ایستادند و از آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی دفاع کردند و ضمن بر هم زدن محاسبات دشمن بر تمام مشکلاتشان پیروز شدند.

وی در ادامه افزود: مردم در دفاع مقدس نه‌تنها هزاران کیلومتر از مناطق اشغال‌شده را آزاد کردند و به امنیت پایدار رسیدند بلکه توانستند به تکنولوژی تولید و ساخت ده‌ها وسیله پیشرفته نظامی دست پیدا کنند و به راه‌های خودکفائی در عرصه‌های مختلف برسند.

خطیب نماز جمعه کرج علت مبقیه انقلاب اسلامی را دوران دفاع مقدس برشمرد و گفت: در دفاع مقدس به الگوی مدیریت جهادی رسیدیم که می‌تواند با تفکر انقلابی تحت زعامت و مدیریت ولی‌فقیه بر مشکلات کشور مسلط شود، امنیت را تأمین کند، تهدیدات مختلف را خنثی کند و در مقابل فشارهای حداکثری بیگانگان مقاومت کند.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه دفاع مقدس الگوی مقاومت مسلمین و مستضعفین جهان در مقابل ظالمان و مستکبران شد، تصریح کرد: امروز ما کشوری مقتدر و آزمون داده‌ایم و توان مقابله مستقیم با ما را ندارند و می‌بینید که نحوه برخورد و عملکردشان چگونه است و به مسائل دیگری دل‌بسته‌اند.

وی بابیان اینکه امروز دشمنان به بعضی واداده‌های داخلی دل‌بسته‌اند، گفت: دشمنان و استکبار امروز به بعضی حرکت‌های موذیانه و موریانه وار دل‌بسته‌اند.

رئیس بنیاد غدیر استان البرز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در ابتدای درس خارج فقه، بیان داشت: می‌خواهند با قبول مذاکره از طرف ما، القاء کنند که فشار حداکثری برعلیه ایران اثر کرده است و فرمودند: «ما باید ثابت کنیم سیاست فشار حداکثری پشیزی در مقابل ملت ایران ارزش ندارد و رئیس‌جمهور محترم، وزیر خارجه، مسئولین کشور همه یک‌صدا و یک‌زبان گفتند که ما با آمریکا مذاکره نخواهیم کرد»

آیت‌الله حسینی همدانی افزود: عرض می‌کنیم آقا ملت ایران هم به حمایت و قدردانی از این بیان شما یکپارچه با تکبیرشان اعلام می‌کنند که راضی به مذاکره با آمریکا نیستند.

وی با اشاره به فروش ده‌ها میلیون دلار از اموال مصادره ‌شده ایران توسط دولت اتاوا در کانادا، بیان داشت: لازم است دستگاه دیپلماسی کشور سریعاً در مقابل این اقدام سیاسی کانادا که مغایر با قوانین بین‏المللی است موضع قاطع بگیرد و محکم از حقوق ملت دفاع کند که ثروت مردم این‌گونه تاراج نشود.

معلمان در تربیت نسل آینده کوشا و جدی باشند

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به شروع سال تحصیلی و ماه مهر، اظهار داشت: اول مهر شروع سال تحصیلی آموزش‌وپرورش را به همه مدیران، معلمان و خدمت گذاران تعلیم و تربیت عرض می‌کنم و امیدوارم سال جدید سالی پر از خیروبرکت و علم‌آموزی و تربیت برای فرزندمان باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه اساتید و معلمان به دانش‌آموزان به‌عنوان امانات الهی توجه کنند، گفت: وظیفه باورمند کردن دانش آموزان نسبت به آموزه‌های اسلامی و انسانی و انقلابی بر عهده معلمان است و قسمتی از تربیت دینی آن‌ها برای حرکت در مسیر تمدن نوین اسلامی بر عهده مدرسه است.

وی بابیان اینکه معلمان در تربیت نسل آینده کوشا و جدی باشند، تأکید کرد: بایستی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در بین بدنه این وزارتخانه جایگاه بالاتری پیدا کند و همه متولیان امر تربیت این سند را بخوانند و بر محتوای آن تسلط داشته باشند. بارها رهبر معظم انقلاب تذکر داده‌اند که بین مطالب این سند و بدنه اجرایی فاصله است و امیدواریم وزیر جدید آموزش‌وپرورش موارد مطرح‌شده در این سند را در دستور کار قرار داده و به شکل جدی دنبال کنند.

ساماندهی گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) جدی گرفته شود

رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه استان البرز در بخش دیگری بابیان اینکه موضوع ساماندهی گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) باید جدی گرفته شود، گفت: گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) یکی از بزرگ‌ترین گلزارهای شهدای کشور است که نگین شهر و نماد استقامت، مقاومت، ایثار، جوانمردی، عزت و بزرگواری است که باید هر چه زودتر به آن پرداخت و باید اولویت کاری قرار گیرد.

فضاهای سبز استان البرز تبدیل به ساخت‌وساز نشود

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه فضاهای سبز استان صرف ساخت‌وسازهای بی‌مورد نشود، تصریح کرد: بعضی وقت‌ها برای به دست آوردن بعضی از منافع مادی قسمت‌هایی که قانون هم اجازه نمی‌دهد تصرف‌شده که باید به آن‌ها دقت بیشتری شود.

رعایت اخلاق انتخاباتی و پرهیز از ارائه آمار دروغ یک اصل اساسی است

وی در بخش دیگری به نکات انتخاباتی اشاره کرد و گفت: یکی از امور موردتوجه در امر انتخابات اخلاق انتخاباتی و تبلیغات است که برای عده‌ای لغزشگاه قطعی است و مسیر ما غیر آن چیزی است که در دنیا وجود دارد.

رئیس ستاد احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز با اشاره به اینکه در دنیا به تبلیغات انتخاباتی به‌عنوان یک حرفه سودآور نگاه می‌شود، گفت: انتخابات در ایران برگرفته از الگوهای اسلامی است لذا هرگونه فریب مردم در تبلیغات خلاف اخلاق است.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: گاهی آمار غلط داده می‌شود و اوضاع کشور سیاه‌وسفید جلوه می‌شود؛ این‌ها کاندیداهای موردنظر را ناجی همه مشکلات و رقیب را باهم با تهمت و افترا و تحریف واقعیت شخصیت و سوابق او را یا خدماتی که انجام داده را زیر سؤال می‌برند که این‌ها همه بداخلاقی انتخاباتی است که خلاف قانون و شرع است لذا ببینید افراد راجع به دیگران چگونه عمل می‌کنند که خود این معیار است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبری در این زمینه، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که «نماینده اصلح کسی است که از شیوه تبلیغاتی صحیح استفاده کند و از بداخلاقی انتخاباتی پرهیز کند.»

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.