مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی (علیه‌السلام) در مصلای امام خمینی

کارشناس روابط عمومی ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ ۰

به گزارش روابط عمومی دفتر نمانده مقام معظم رهبری در استان البرز و امام‌جمعه کرج، مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی با سخنرانی نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد.

در این مراسم که جمعی از مسئولان و مردم حضور داشتند، آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه بیانات خود در شب‌های محرم در خصوص «نقش بانوان در کربلا» بابیان اینکه خداوند انسان را آزاد خلق کرده، بیان داشت: بشر فطرتاً آزادی را دوست دارد اما زنان در طول تاریخ رهایی و آزادی نداشتند ولی وقتی اسلام آمد زن را آزاد کرد چراکه چون اسلام کامل‌ترین و جامع‌ترین دین است و قوانینی ریخته که با رعایت آن‌ها همه می‌توانند به‌راحتی و آسایش کار وزندگی کنند و بهره ببرند، بدون اینکه به آزادی‌های دیگری آسیب بزنند.

وی در ادامه افزود: این از ویژگی‌های آزادی است که اسلام می‌دهد. البته در آزادی‌هایی که به بُعد حیوانی مربوط می‌شود محدودیت ایجاد کرده که فقط هم برای بانوان نیست و برای مردها هم محدودیت ایجاد کرده است.

همچنین در این مراسم آقای مهدی حق‌پرست به نوحه‌سرایی بر مصائب حضرت اباعبدالله الحسین و حضرت ابالفضل العباس علیهماالسلام پرداخت.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.