آیت‌الله حسینی همدانی در تجمع بزرگ دانش آموزان عاشورایی:

وظیفه‌شناسی قاسم‌بن‌الحسن، الگویی برای جوان امروز است

کارشناس روابط عمومی ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ ۰

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز و امام‌جمعه کرج، تجمع بزرگ دانش آموزان عاشورایی تحت عنوان سوگواره «احلی من العسل» هم‌زمان با سراسر کشور با حضور گسترده دانش آموزان استان البرز و جمعی از جوانان و نوجوانان مؤمن و عاشق امام حسین (علیه‌السلام) در حسینیه انصارالامام رزمندگان کرج برگزار شد.

در این همایش آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه خیمه امام حسین (ع) معرف افزاست، گفت: ما در مساجد، هیئات و تکایا که هرکدام خیمه‌ای از خیمه‌های امام حسین (ع) هستند باید فضیلت کسب کنیم و اخلاق و سیره آن حضرت را بیاموزیم چراکه امام حسین (ع) اسوه اخلاق بود.

وی بابیان اینکه هرکدام از ما در زندگی‌مان نیاز به الگو داریم، افزود: در اول انقلاب و دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی نوجوانان از حضرت قاسم (ع) یاد گرفتند و در جبهه‌های جنگ حاضر شدند و در دفاع از دین، قرآن، اهل‌بیت و اسلام اقدام داشتند.

امام‌جمعه کرج با اشاره حکمت ۱۱۴ نهج‌البلاغه از امیرالمؤمنین (ع) که می‌فرماید «إِضَاعَهُ الْفُرْصَهِ غُصَّهٌ»، تصریح کرد: از دست دادن فرصت باعث غم و اندوه است لذا فرصت‌ها را از دست ندهید چراکه در سن نوجوانی هستید و در مقابل شما زمان‌ها و فرصت‌های متعددی قرار می‌گیرد که این فرصت‌ها را نباید از دست داد.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: شخصیت‌های بزرگ و عالم در زندگی خود برنامه‌ریزی داشتند و وقت‌ها از دست ندادند.

وی «وظیفه‌شناسی» را درس بزرگ حضرت قاسم (ع) و شهدای نوجوانان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس عنوان کرد و خطاب به دانش آموزان گفت: مهم‌ترین کار ما این است که در هر زمان و مقطعی تشخیص دهیم که وظیفه‌مان چیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه حضرت قاسم (ع) وظیفه‌شناس بود، خاطرنشان ساخت: حضرت قاسم (ع) در آن مقطع دفاع از حریم ولایت و اهل‌بیت را وظیفه خود دانست.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به حضور دو شهید گمنام دفاع مقدس در این همایش، یادآور شد: این استخوان‌های قلم شده و قطعه‌قطعه شده یک پیام مهم دارند و آن پیام مهمشان این است که ای برادر و خواهر من در هر مقطع و زمانی بدان وظیفه‌ات چیست و به آن وظیفه درست عمل کن.

گفتنی است این سوگواره در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باهدف پاسداشت حماسه‌آفرینی‌های شهیدان نوجوان کربلا به‌ویژه حضرت قاسم بن علی (علیه‌السلام) در کرج هم‌زمان با سایر نقاط کشور اجرا شد.

خاطرنشان می‌شود «احلی من العسل» برگرفته از کلام شهید نوجوان در پاسخ به امام حسین (علیه‌السلام) و بیان نظر ایشان درباره شهادت در راه خدا است.

در ادامه شاهد گزیده ای از تصاویر این همایش هستید…

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.