آیت‌الله حسینی همدانی در اولین همایش خانوادگی استان البرز:

دشمن دنبال القای سبک زندگی غربی به جامعه اسلامی است / تأکید رهبر معظم انقلاب به «سبک زندگی» در بیانیۀ گام دوم

کارشناس روابط عمومی ۰۷ شهریور ۱۳۹۸ ۰

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تصریح کرد: جوانِ مؤمنِ انقلابی و صالح در خانواده صالح تربیت می‌شود لذا نباید غفلت کنیم زیرا دشمن با تمام توان سبک غربی را القا می‌کند و با تمام ترفندها می‌خواهد روش زندگی ما را نشان بگیرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی شامگاه چهارشنبه در اولین همایش خانوادگی استان البرز با عنوان «خانواده تمدن ساز در گام دوم» که با حضور جمع کثیری از خانواده‌های البرزی در ورزشگاه انقلاب کرج برگزار شد، با اشاره به بیست و پنجم ذی‌الحجه روز نزول آیه «هل اتی» و روز خانواده، بیان داشت: خانواده ازنظر اسلام بسیار بااهمیت است، خانواده اولین اجتماع و جامعه کوچک است که از به‌هم‌پیوستگی آن اجتماع بزرگ‌تر و جامعه اجتماعی شکل می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: اگر خانواده، این جامعه کوچک نظام درست و سالمی داشته باشد جامعه بزرگ‌تر نیز سالم خواهد بود، باید توجه داشته باشیم که از جمع شدن رودهای گل‌آلود هرگز نهری شفاف و پرآب ایجاد نمی‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه اسلام به تحکیم خانواده توجه ویژه‌ای دارد، گفت: خانواده محل تربیت نسل مؤمن و انقلابی است، اصول مهم برای تحکیم خانواده یکی «محبت و مودت» و دوم «کریمانه از اشتباهات گذشتن» است.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه ملات استحکام خانواده محبت است و در کنار آن باید گذشت داشت، گفت: در قرآن به مردان به‌عنوان مدیران خانواده و به زنان به‌عنوان لنگر خانواده تذکراتی داده‌شده است. به فرزندان نیز تذکراتی داده‌شده و در خصوص ارتباطات افراد خانواده با یکدیگر نیز نکات قابل‌توجهی وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه مرد قدرت دفاع از کیان خانواده را دارد، گفت: اسلام مرد را «غیرت ورز» و زن را «امانت‌دار» می‌داند، این‌ها باید در خانواده پررنگ باشد.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه نسبت به تربیت فرزندان خود باید دقت داشته باشیم، گفت: رابطه میان پدر و مادر در خانواده با فرزندان باید رابطه عاطفی باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه احترام قائل شدن برای فرزندان از سوی والدین مهم است، افزود: خداوند بهترین بندگان خود را کسانی می‌داند که با خانواده خود مهربان هستند.

وی عنوان کرد: روابط سالم‌ میان ‌اعضا خانواده موجب تحکیم خانواده و سالم و صالح شدن فرزندان است، این موارد موجب سالم شدن جامعه است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز یادآور شد: در توصیه هفتم از توصیه‌های هفت‌گانه رهبر معظم انقلاب در «گام دوم» به سبک زندگی اشاره‌شده است، در «گام دوم» بحث بر تمدن و تمدن سازی است و خطاب بیانه «گام دوم» انقلاب نیز به جوانان است.

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کرد: جوانِ مؤمنِ انقلابی و صالح در خانواده صالح تربیت می‌شود لذا نباید غفلت کنیم زیرا دشمن با تمام توان سبک غربی را القا می‌کند و با تمام ترفندها می‌خواهد روش زندگی ما را نشان بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه دشمن هویت فرهنگی، اخلاقی و دینی ما را نشانه گرفته است، گفت: باید با تمام قوا ایستادگی کنیم، مسئولیت‌پذیر بودن در برابر تربیت نسل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است باید با زیرکی مراکز تربیت نسل را سالم نگه‌داریم.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز افزود: باید به سالمندان در جامعه نیز توجه شود، حرمت آن‌ها نگه‌داشته شود و محل مشورت، مراجعه و احترام خانواده باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی در پایان گفت: تفرقه، دورویی و جدایی به ضرر نظام است به‌ویژه در استان البرز که قومیت‌های مختلف وجود دارد، باید بیشتر به سمت الفت در جامعه حرکت شود.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.