آیت‌الله حسینی همدانی در جلسه ستاد احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر البرز:

مراسم‌های ماه محرم سنتی برگزار شود / ضرورت جلوگیری از مناسک سازی‌ها

کارشناس روابط عمومی ۰۳ شهریور ۱۳۹۸ ۰

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز و امام‌جمعه کرج، جلسه ستاد احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر البرز، به ریاست نماینده ولی‌فقیه در استان و با حضور سایر اعضاء در محل دفتر امام‌جمعه کرج برگزار شد.

در این جلسه آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه «محبت اهل‌بیت»، «گریه بر اهل‌بیت» و «معارف خاندان عصمت و طهارت» خیلی گران‌بهاست، تصریح کرد: هدایت جامعه، بشر و انسان درگرو اهل‌بیت (علیهم‌السلام) است.

وی در ادامه افزود: دشمن برای از بین بردن کارایی معارف اهل‌بیت (علیهم‌السلام) درصدد بدل‌سازی و مناسک سازی است لذا سعی می‌کند گریه بدلی، هیئت بدلی، روضه بدلی و چیزهایی را که باروح جریان امام حسین (ع) و اهل‌بیت (علیهم‌السلام) فاصله دارد درست کند.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه در مقابل یک هجمه عمیقِ عقبه دارِ ریشه‌دار به اسم نفوذ در نظام اسلامی هستیم، بیان داشت: نفوذ فرهنگی به‌شدت سازماندهی‌شده و بر اساس یک طراحی دقیق کار خود را انجام می‌دهد.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه کشورهای استکباری به‌صورت مرتب و برنامه‌ریزی‌شده سعی در نفوذ در نظام اسلامی دارند، خاطرنشان ساخت: مهم‌ترین بخش نفوذ، نفوذ فرهنگی است.

وی یکی از مهم‌ترین مظاهر نفوذ را از بین بردن باورهای اصیل برشمرد و گفت: مناسک سازی و ایجاد بدعت در مراسمات مذهبی یکی از طرح و برنامه‌های دشمن برای نفوذ فرهنگی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز ضمن بازخوانی بیانات امامین انقلاب، خاستگاه انقلاب اسلامی را عزاداری سنتی دانست و افزود: عزاداری سنتی اثرگذار، اثربخش، حرکت آفرین و پدیدآورنده انقلاب اسلامی بود.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه با اشاره به برخی انحرافات به وجود آمده در عزاداری‌های عصر حاضر، یادآور شد: آرایش‌های زنانه و مردانه و پوشش‌های ویژه سبب ایجاد یک جریان خاص در محرم شده که این جریان سازی‌ها خود گواهی برای مظلومیت سرور و سالار شهیدان در عصر حاضر است.

وی با تذکر این نکته که این رخدادها نشان‌دهنده غفلت دستگاه‌های متولی است، گفت: معضل مهم ما بروز خارجی افراد است که برخی از آن‌ها با هنجارشکنی در این مراسم حضور پیدا می‌کنند، مثلاً نحوه پوشش و حجاب، تجمعات حاشیه دسته‌های عزاداری، علم کشی روز سیزدهم محرم و ایستگاه‌های صلواتی که غیراصولی برپاشده منشأ معضل و انحرافات است و باید ساماندهی شود.

رئیس ستاد احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز اذعان داشت: خیمه امام حسین (ع) باید معرفت افزا باشد اما اگر سیستمی باشد که راه بیندازند و پاتوق شدن را به وجود آورد این اشکال دارد و از دستگاه‌های عضو ستاد خواسته می‌شود تا جانمایی‌هایی را برای انضباط و ساماندهی ایستگاه‌های صلواتی در نظر بگیرند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.