آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج/

دقت در احوالات و عملکرد اجتماعی کاندیداها ضروری است / صنعت دفاعی؛ نماد اتکا به داخل و خودکفایی

کارشناس روابط عمومی ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ ۰

نماز عبادی سیاسی جمعه بیست و پنجم مردادماه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اقامه شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه بیست و پنجم مردادماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) با اشاره به بیست و ششم مردادماه روز ولادت حضرت امام علی النقی الهادی علیه‌السلام در سال ۲۱۲ هجری قمری اظهار داشت: ایشان مبارزات و مجاهداتی در حفظ و نشر آثار اهل‌بیت (ع) داشتند، سبک و روش زندگی حضرت امام هادی (ع) تبیین و تثبیت ارزش‌های اسلامی بود.

وی افزود: مسئولان باید راه و روش این حضرت را الگو قرار داده و به دنبال برطرف کردن مشکلات مردم باشند و از سبک زندگی غرب فاصله بگیرند، زیارت غدیریه امام هادی (ع) ازجمله زیارت‌های پرمعنی است که لازم است به این زیارت‌نامه توجه و اهتمام بیشتری شود.

خطبه وحدت‌بخش غدیر ارتباط مستقیم با مهدویت دارد

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به بیست و نهم مردادماه روز عید سعید غدیر خم در سال ۱۰ هجری قمری، اظهار داشت: گاهی بعضی از افراد خوف این رادارند که اگر به غدیر بپردازند برخلاف مسیر وحدت حرکت کرده‌اند، درحالی‌که قطعاً این‌طور نیست و اتفاقاً غدیر همان‌طور که قبلاً هم اشاره‌ای داشتم اگر درست به آن پرداخته بشود، منشأ وحدت است.

وی با تأکید بر اهمیت خواندن حدیث غدیر، گفت: متن این حدیث وقتی خوانده شود می‌بینیم که چه زیبا همه امت اسلامی را به وحدت و یکپارچگی دعوت می‌کند.

رئیس بنیاد غدیر استان البرز بابیان اینکه حدیث غدیر تنها حدیثی در اسلام است که بیش از ۱۲۰ هزار شاهد دارد، گفت: این حدیث دارای مضامین بلندی است.

آیت‌الله حسینی همدانی یکی از نکته‌های مهم حدیث غدیر را رابطه غدیر با مهدویت دانست و گفت: رسول خدا قبل از ارتحال در آن روز چندین مرتبه با لقب و بی لقب از حضرت حجت -سلام‌الله‌علیه- نام‌برده‌اند و جامعه را متوجه مسئله مهدویت کرده‌اند و غدیر را در ادامه به مهدویت گره‌زده‌اند و این دو از هم جدا ندانسته‌اند چراکه این خطبه مربوط به اصل ولایت است لذا پیامبر دوازده امام را نام می‌برد.

وی با تأکید بر اینکه خطبه غدیر در مساجد خوانده شود، پیشنهاد داد: توصیه من به ائمه بزرگوار مساجد و هیئات این است که این خطبه را در مساجد ترجمه را کسی ده قسمت بکند و ده شب بخوانند تا به گوش همه برسد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز بابیان اینکه خطبه غدیر دارای مضامین بلندی است، تصریح کرد: حضرت در خطبه غدیر بالصراحه نور را به‌غیراز علی -علیه‌السلام- بر اولاد او تا حضرت حجت جاری کرد؛ و نبوت را به امامت متصل کردند و روی دو نکته هم تأکید کرده‌اند که اولاً امامت در خاندان علی بن ابیطالب است که با حضرت شروع و به امام زمان ختم می‌شود؛ و ثانیاً به خصوصیت و ویژگی خاص امام عصر تأکید می‌کنند که حق خدا و حق اهل‌بیت را بازمی‌گیرند.

تحقق عدالت و مبارزه با فساد درگرو انتصاب مسئولین اهل مسجد است

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به سی‌ام مردادماه روز جهانی مسجد، بیان داشت: ائمه مساجد و هیئات امناء باید فضا و فرصتی را ایجاد کنند که مساجد محل رفت‌وآمد جوانان و نوجوانان باشد.

وی در ادامه افزود: اگر یکی از کارگزاران مسجد رفتار بدی داشته باشد که کسی آزرده شود و مسجد ترک کند مسئول انحراف و کژی آن شخص، همان کسی است که آزردگی ایجاد کرده است.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه مسجد محل تربیت دینی، الهی، حقوق شهروندی و ده‌ها مطلب دیگر جامعه است، تصریح کرد: انسان‌های مقاوم درس مقاومت را در مسجد می‌آموزند.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه خاطرنشان ساخت: انسان‌های پاک دست و پاک‌دامنی که مسئولیت‌های جامعه را بر عهده می‌گیرند باید در مساجد پرورش پیدا کنند.

وی بابیان اینکه نیروهای جهادی باید در مساجد تربیت شوند، با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به اعضای گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی، گفت: رهبری در بخشی از این پیام می‌فرمایند «شعار «خدمت‌رسانی برای تحقّق عدالت و پیشرفت» را همگانی کنید. منظومه‌ی معرفتی اسلام دراین‌باره را که مشتمل بر صدها درس از لزوم انفاق و لزوم تعاون در بِرّ و تقوا و لزوم نفع رساندن به مردم و لزوم قیام به قسط و امثال این‌ها است، در برابر میلیون‌ها جوان کشور بگذارید.»

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه تعدادی از مسئولین اهل مسجد نیستند، اذعان داشت: کسانی که در مسجد تربیت شدند پیشگام در تحقق عدالت و مبارزه با فساد هستند.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه در طول تاریخ انقلاب شخصیت‌های بزرگی که برای دین و مملکت افتخار آفریدند همه‌شان اهل مسجد هستند، تصریح کرد: مدافعان حرم و مدافعان حریم ملت، دانشمندان هسته‌ای و موشکی و عرصه‌های دیگر همگی مسجدی هستند.

وی در ادامه یادآور شد: کسانی که در مقابل داعش ایستادند و امروز در یمن مبارزه می‌کنند و در کشمیر، میانمار، افغانستان و دیگر بلاد اسلامی در دنیا در مقابل ظلم و فساد مقاومت می‌کنند همه اهل مسجدند. حتی مبارزین غیرمسلمان هم بیشترشان اهل عبادت‌اند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با تأکید بر اینکه کسانی که تا امروز در کشورهای اسلامی بینی مستکبرین را به خاک مالیده‌اند همه مسجدی بودند، اظهار داشت: استکبار و اذناب پلیدش آمریکا و اسرائیل و انگلیس بدانند تا مسجد و اهل مسجد هستند هرگز آسایش و راحتی نخواهند داشت.

«مسجد» محور فعالیت‌های فرهنگی محلّه است

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه به بایسته‌های یک امام جماعت مسجد اشاره کرد و عنوان داشت: امامی که دودستی به مسجد چسبیده‌ای و نه شبهه‌ای برطرف می‌کنی و نه برای مردم صحبت می‌کنی و نه فعالیت مؤثری داری که به درد مردم بخورد. بدان اگر براثر کم‌کاری شما کسی در آن محله از مسیر منحرف شود مقصری!

وی در ادامه بابیان اینکه مسجد قلب محله است، اظهار داشت: امام مسجد باید مانند ریه عمل کند و تصفیه و سالم‌سازی انجام دهد؛ اگر در محله‌ای منکرات وجود دارد مسجد و اهل آن خوب کارنکرده‌اند.

خطیب نماز جمعه کرج بابیان اینکه مسجد باید مرکز خدمات اجتماعی در محل باشد، تأکید کرد: برگردید و مساجد را آباد کنید تا محله‌ها، شهرها، استان‌ها و کشور آباد شود؛ لازم است همه به مسجد برگردند و مساجد را از این حالتی که هست خارج کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به بیست و ششم مردادماه سالگرد آغاز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی در سال ۱۳۶۹ هجری شمسی، بیان داشت: تحمل سختی‌ها در اسارت بر کسی پوشیده نیست و همه قدردان تلاش‌ها و مقاومت سترگ شما که سفیر نظام اسلامی بودید، هستیم.

صنعت دفاعی نماد خودکفایی و توجه به ظرفیت‌های داخلی است

وی با اشاره به سی و یکم مردادماه روز صنعت دفاعی، بیان داشت: صنعت دفاعی نماد اتکا به داخل و خودکفایی است؛ این صنعت باوجود تحریم‌های سنگین توانست دستاوردهای بزرگی را برای کشور رقم بزند و الگوی موفق پیشرفت کشور با استفاده از نیرو و تجربه داخلی باشد.

تفاوت جایگاه پیام مستضعفین و مستکبرین

رئیس بنیاد مهدویت استان البرز با اشاره به دیدار سخنگوی جنبش انصار الله یمن و هیئت همراه با رهبر انقلاب، بیان داشت: پیام جالب و درس این دیدار، رفتار امام المسلمین بود که « أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ » باید چگونه باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه تصریح کرد: ایشان در مقابل مستکبرین باعزت تمام و باصلابت حتی اجازه ندادند نامه را بیرون بیاورد و به حضرت آقا بدهد ولی در مقابل مستضعفین و نیروی خودی فی‌المجلس نامه را گرفتند و خواندند که این حرکت نماد است.

غدیر نباید تحت‌الشعاع آمادگی محرم قرار گیرد

وی با اشاره به اینکه در حال آماده شدن برای ماه محرم هستیم، اظهار کرد: بهتر است این مهم به بعد از عید غدیر موکول شود، زیرا روز غدیر باید شهر آذین‌بندی شود، درحالی‌که شهر پر از پرچم‌های سیاه می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی و گسترش فرهنگ قرآنی استان البرز با تأکید بر اینکه باید جشن غدیر را جشن بگیریم و شهر را چراغانی و نورافشانی کنیم، گفت: از فردای غدیر شروع به سیاه‌پوش کردن شهر کنیم.

دقت در احوالات و عملکرد اجتماعی کاندیداها ضروری است

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش پایانی بیانات خود به موضوع انتخابات اشاره کرد و گفت: باید از انگیزه و توانائی‌های فردی که خود را در معرض انتخاب می‌گذارد مطلع باشیم؛ خیلی‌ها فکر می‌کنند که می‌توانند این بار را بکشند درحالی‌که مسئله قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای آن کار دشواری است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه استان البرز گفت: باید لااقل در احوالات و عملکرد اجتماعی کاندیداها به‌خوبی دقت کرد که آیا توان لازم رادارند؟ نماینده مردم در این دوره که مشکلات فراوانی به کشور تحمیل‌شده است حتماً باید جهادی باشد و عمل کند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.