آیت الله حسینی همدانی در جلسه ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر البرز:

شورای امربه‌معروف و نهی از منکر در ادارات استان تقویت شود / ستاد احیاء امربه‌معروف شأن مطالبه گری دارد نه اجرا

روابط عمومی (۲) ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ ۰

جلسه ستاد احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر البرز، به ریاست نماینده ولی فقیه در استان و با حضور سایر اعضاء در محل دفتر امام جمعه کرج برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز و امام‌جمعه کرج، صبح امروز (سه‌شنبه) جلسه ستاد احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر البرز، به ریاست نماینده ولی فقیه در استان و با حضور سایر اعضاء در محل دفتر امام جمعه کرج برگزار شد.

آیت‌الله حسینی همدانی ضمن تبریک دهه ولایت، بیان داشت: در آستانه عید غدیر قرار داریم که از اعیاد بزرگ و وحدت‌آفرین است که انشاء الله از برکات آن بهره‌مند شویم.

وی در ضمن چند روایت اهمیت امربه‌معروف و نهی از منکر را یادآور شد و گفت: احادیث مربوط به این حوزه بسیار تکان‌دهنده است که یکی از آن موارد وصیتی است که امیرالمؤمنین -علیه‌السلام- در بستر شهادت بیان فرمودند.

امام‌جمعه کرج ادامه داد: معمولاً افراد در لحظات پایانی عمر خود وصایای اساسی را مطرح می‌کنند. حضرت امیر هم در بستر شهادت وصیت مهمی داشتند که در بخشی از آن فرمودند: اگر شما امربه‌معروف و نهی از منکر را ترک کنید، شِرار شما بر شما حاکم می‌شوند و دعا می‌کنید؛ اما مستجاب نمی‌شود.

آیت‌الله حسینی همدانی در شرح این بیان امیرالمؤمنین –سلام‌الله‌علیه- اظهار داشت: منظور از شرار خلق در اینجا سلطه و قدرت حاکمیتی نیست. بلکه در زمان ما بااینکه دستگاه حکومتی و حاکمیتی، اسلامی است؛ اما متأسفانه طوری عمل شده است که افراد بی‌دین بر ما سلطه پیداکرده‌اند و کسی جرئت ندارد در خیابان به کسی تذکر دهد و نهی از منکر داشته باشد.

وی افزود: ریشه‌یابی که می‌کنیم می‌بینیم زمانی که باید امربه‌معروف و نهی از منکر توسعه پیدا می‌کرده، افراد سکوت کردند و در چنین فضایی هم دیگر دعا به‌جایی نمی‌رسد، چون مقصر خود افراد هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر عمر کسی را کوتاه و رزق کسی را قطع نمی‌کند به روایتی از حضرت امیر -علیه‌السلام- استناد کرد و گفت: «اِعْلَمُوا أَنَّ اَلْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ اَلنَّهْیَ عَنِ اَلْمُنْکَرِ لَنْ یُقَرِّبَا أَجَلاً وَ لَنْ یَقْطَعَا رِزْقاً».

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم -صلی‌الله علیه و اله و سلم- ترک امربه‌معروف و نهی از منکر را از عوامل مبتلا شدن به عذاب الهی عنوان کرد و اظهار داشت: عذاب الهی لزوماً عذاب استیصال نیست که همه‌چیز از بین برود. باید توجه داشته باشیم که تنگی معیشت و رواج بداخلاقی در جامعه هم از مصادیق عذاب الهی است.

وی به گستردگی دایره امربه‌معروف و نهی از منکر اشاره کرد و بیان داشت: دایره امربه‌معروف و نهی از منکر را باید از کار کوچکی مثل امر به نچیدن گل در نظر بگیریم تا شهادت که نهایت نهی از منکر است؛ و تشکیل حکومت اسلامی که مهم‌ترین معروف است.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر، ورود به‌موقع دستگاه‌ها در اجرایی کردن امربه‌معروف و نهی از منکر را ضروری دانست و تأکید کرد: اگر دستگاه‌های مربوطه با مظاهر فساد به‌جا و به‌موقع برخورد کنند و دستگاه‌های غیردولتی هم ملتزم به قانون باشند، بخش مهمی از کار صورت گرفته است.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر تشکیل شورای امربه‌معروف و نهی از منکر در ادارات تصریح کرد: باید توجه شود که وظیفه این شورا اجرایی نیست، بلکه تبیینی، صیانتی و مطالبه گری است.

وی در پایان در خصوص در نظر گرفتن ساختمانی مجزا برای شورا، گفت: اینکه شورای امربه‌معروف و نهی از منکر ساختمان مستقلی داشته باشد، تصمیم خوبی است که برای مراجعه مردم و سرعت کار مفید خواهد بود.

گفتنی است در ابتدای جلسه آقای شاه کرمی دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز، با توجه به تغییر ساختار این ستاد در سطح کشور،  به بیان رویکردهای جدید در این حوزه پرداخت.

در ادامه گزیده‌ای از تصاویر این جلسه را مشاهده نمایید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.